handdator

Visa fullständig version : Hur lite %fett för att rutorna ska synas egentligen?!


Svärmorsdrömmen
2012-05-17, 20:10
Hej! Innan jag valde att försöka få fram rutorna vägde jag 71kg. Nu väger jag 65kg men dem syns bara lite när jag spänner magen.

Jag styrketränar 5 pass i veckan och springer 3. Vet att det kanske inte är så smart om man vill bygga muskler men jag bara älskar att träna ;)

Jag brukar springa 5km på måndagar och onsdagar och 1mil på fredagar.

Så fort jag känner mig hungrig så dricker jag vatten och äter havregrynsgröt/kyckling/fisk/i stort sätt varje typ av filé. I skolan äter jag enligt tallriksmodellen.

Har ni några tips på hur jag ska få bort fettet snabbare så vore jag tacksam om ni skrev:)

Jag har gått ned 6kg på 3 månader utan att märka av att jag blivit svagare :)

Och jag vet att när rutorna väl kommer fram så kommer de antagligen inte vara jätte stora och fina eftersom att jag bara tränat seriöst i cirka 1 år.

Linjedomarn
2012-05-17, 20:53
Fortsätt att träna som du gör om du mår bra av det och du tycker du får resultat så kommer nog du nå dina mål.

simper02
2012-05-17, 20:54
tycker inte att det är fettet som är "problemet" utan storleken på musklerna sattsa på att bygga istället för att banta. men sluta inte med att springa

Rusk
2012-05-17, 20:56
Håller med simper02, bygg för tusan!:)

LillisJ
2012-05-17, 21:00
Haha, du råkar inte träna på Fokus Friskvård i Västerhaninge? Iallafall, testa dej på LCHF. Gick ner ~2.5kg på 9dagar tills jag ändrade mej och ville bulka istället, men dieten funkade bra iallafall. Se till att få i dej 2gram protein per kilo på kroppen bara. :)

Sweety87
2012-05-17, 21:04
Haha, du råkar inte träna på Fokus Friskvård i Västerhaninge? Iallafall, testa dej på LCHF. Gick ner ~2.5kg på 9dagar tills jag ändrade mej och ville bulka istället, men dieten funkade bra iallafall. Se till att få i dej 2gram protein per kilo på kroppen bara. :) Du kan mkt väl ha droppat 2,5 kg vatten på 9 dagar. Haha.. Tänkte du inte på det?!

Zizou
2012-05-17, 21:07
Nytt konto? :)

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=179412

Skulle nog ge samma råd som i den tråden, bygg lite till innan du går ner mer i vikt.

Svärmorsdrömmen
2012-05-17, 21:16
Nytt konto? :)

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=179412

Skulle nog ge samma råd som i den tråden, bygg lite till innan du går ner mer i vikt.

Umm nej? :O

Okej, tack för hjälpen grabbar! :)

lurre86
2012-05-17, 21:23
Magrutor är överskattat:)

Sorry för offtopic

LillisJ
2012-05-17, 21:23
Du kan mkt väl ha droppat 2,5 kg vatten på 9 dagar. Haha.. Tänkte du inte på det?!

Jodå, det är ju möjligt, men jag gick ju ner iallafall! :laugh:

Rusk
2012-05-17, 21:25
Haha, du råkar inte träna på Fokus Friskvård i Västerhaninge? Iallafall, testa dej på LCHF. Gick ner ~2.5kg på 9dagar tills jag ändrade mej och ville bulka istället, men dieten funkade bra iallafall. Se till att få i dej 2gram protein per kilo på kroppen bara. :)

Majoriteten vätska, kolhydrater lagrar vätska och tar du bort det så går du ner i vikt.
Något många som kör LCHF inte förstår och när dom ser att dom droppat så mkt i vikt på så kort tid så blir dom jätte glada och tror att det är världens bästa diet.
Tränar man hårt som TS så behöver man imo kolhydrater.

Rikard Jansson
2012-05-17, 21:26
Magrutor är överskattat:)

Sorry för offtopic

Kolozzeum i ett nötskal ;)

pwnyou
2012-05-17, 21:28
Du behöver nog gå ner typ 5-10kg för att få riktigt shreddade rutor.

Fishtank
2012-05-17, 21:30
Nytt konto? :)

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=179412

Skulle nog ge samma råd som i den tråden, bygg lite till innan du går ner mer i vikt.

Haha tänkte exakt samma då jag såg bilden.
Enorm deja vu

Zizou
2012-05-17, 21:33
Haha tänkte exakt samma då jag såg bilden.
Enorm deja vu

Hehe jo, typ exakt samma kropp, frisyr, ansikte, mobilkamera etc :D
Men men, I guess we were wrong cofffee

simper02
2012-05-17, 21:35
Du behöver nog gå ner typ 5-10kg för att få riktigt shreddade rutor.

nej han behöver gå upp *flex*

men behålla bf %

pwnyou
2012-05-17, 21:36
nej han behöver gå upp *flex*

men behålla bf %Ja, det funkar också...

Sweety87
2012-05-17, 21:46
Kolozzeum i ett nötskal ;) Nja nu snackar du nog goja som vanligt, jag försäkrar dig om att det är betyyyyyyydligt vanligare att bry sig om magrutor på kolozzeum än "irl". Finns inte många människor som inte är sån där kroppsbyggare eller som inte hänger på kolozzeum, som skulle rekommendera grabben på bilden å banta.. haha!!!!

simper02
2012-05-17, 21:47
Ja, det funkar också...

mm men att väga 55-60 kg borde inte vara aktuellt.

Rikard Jansson
2012-05-17, 21:48
Nja nu snackar du nog goja som vanligt, jag försäkrar dig om att det är betyyyyyyydligt vanligare att bry sig om magrutor på kolozzeum än "irl". Finns inte många människor som inte är sån där kroppsbyggare eller som inte hänger på kolozzeum, som skulle rekommendera grabben på bilden å banta.. haha!!!!

Haha! Nej! Iaf inte om "irl" syftar på gym. Kan ju definitivt garantera att folk bryr sig mer om magrutor än om hur mycket man böjer, som är prio nr 1 på kolo

simper02
2012-05-17, 21:49
Nja nu snackar du nog goja som vanligt, jag försäkrar dig om att det är betyyyyyyydligt vanligare att bry sig om magrutor på kolozzeum än "irl". Finns inte många människor som inte är sån där kroppsbyggare eller som inte hänger på kolozzeum, som skulle rekommendera grabben på bilden å banta.. haha!!!!

pwnyou gjorde just det

arthax
2012-05-17, 21:53
Haha! Nej! Iaf inte om "irl" syftar på gym. Kan ju definitivt garantera att folk bryr sig mer om magrutor än om hur mycket man böjer, som är prio nr 1 på kolo

Hur mycket man böjer är prio 1. Vakna.

pwnyou
2012-05-17, 21:54
pwnyou gjorde just detNej. Jag svarade bara på trådens fråga. Jag rekommenderade inte honom att göra någonting.

svenbanan
2012-05-17, 21:57
Det måste ju vara samma snubbe. Eller?
Träningen ser ut att ha funkat rätt bra i alla fall om det nu är samma...

simper02
2012-05-17, 21:57
Du behöver nog gå ner typ 5-10kg för att få riktigt shreddade rutor.

Nej. Jag svarade bara på trådens fråga. Jag rekommenderade inte honom att göra någonting.

hepp :confused:

pwnyou
2012-05-17, 21:59
mm men att väga 55-60 kg borde inte vara aktuellt.Trådskaparen är 170cm lång. 55-60 kg är alltså inte så jävla lite, med tanke på hans låga muskelmassa. När jag var på samma nivå som trådskaparen mådde iaf jag mycket bättre på längd minus 115 än på längd minus 105.

simper02
2012-05-17, 22:05
ok, håller dock inte med

Svärmorsdrömmen
2012-05-17, 22:08
Ville bara säga att jag registrerade mig här för ungefär en vecka sen för att få lite tips osv, Tack för svaren allihopa:)

Sweety87
2012-05-17, 22:10
Trådskaparen är 170cm lång. 55-60 kg är alltså inte så jävla lite, med tanke på hans låga muskelmassa. När jag var på samma nivå som trådskaparen mådde iaf jag mycket bättre på längd minus 115 än på längd minus 105.

Haha! Nej! Iaf inte om "irl" syftar på gym. Kan ju definitivt garantera att folk bryr sig mer om magrutor än om hur mycket man böjer, som är prio nr 1 på kolo Nej de rätt räknar man m gym så finns det nog rätt många rippade secksiga killar där ja!!

MEN du har fel när du säger att d e "kolozzeum i ett nötskal" att inte bry sig om abs först o främst som prio 1. räknar man antalet personer i världen så lovar jag att de e betydligt fler personer som bryr sig om knäböj 1RM eller andra styrkeresultat som prio 1 än personer som bryr sig om abs o ådror på magen som prio 1.

tyvärr de e bara i metrosexuella västvärlden som de e nötskal-normalt att bli upphetsad så fort någon påpekar att man kanske inte måste bry sig så jävla mkt om utseende hela tiden... särskilt inte för att få ligga *popcorn*

Spartansk
2012-05-17, 22:18
tyvärr de e bara i metrosexuella västvärlden som de e nötskal-normalt att bli upphetsad så fort någon påpekar att man kanske inte måste bry sig så jävla mkt om utseende hela tiden... särskilt inte för att få ligga *popcorn*

Man får väl anta att Svärmorsdrömmen mest kommer hålla till i västvärlden...

Rusk
2012-05-17, 22:45
särskilt inte för att få ligga *popcorn*

Så sant, majoriteten kvinnor föredrar faktiskt inte ett hårt 6 pack.
Det är bara vad media målat upp, precis som att brudar måste ha en 2 centimeters midja med stora silikonbröst.
Rätt tragiskt hur utseendefixerat vårat samhälle är, visst är det bra att man tar hand om sig själv men det går ofta till överdrift.
Vet inte hur många spinkinga små killar jag sett på diverse träningsforum som undrar om dom behöver deffa ner sig.

Spartansk
2012-05-17, 22:46
Det är bara vad media målat upp, precis som att brudar måste ha en 2 centimeters midja med stora silikonbröst.

En brud med smal midja och stora silikonbröst hade då haft större liggchans hos mig. Hehe...

Sweety87
2012-05-17, 23:30
En brud med smal midja och stora silikonbröst hade då haft större liggchans hos mig. Hehe... Jepp men nu är det betydligt viktigare med utseende för kvinnor. Killar o män får ligga om de har pengar, status eller makt (kan vara ngn suspekt form av makt som t ex att man är farlig bara, behöver inte vara att man e en general o har en privatarme), o sekundärt om man har trevliga personliga egenskaper som typ charm, humor lr liknande. Ser man bra ut e det väl ett + i kanten typ.

Detta vet du såklart redan men d finns säkert ngn trasig ensam lirare som kmr in här o läser king grubs deffguide o sen rickard janssons trollinlägg för o få veta hur man ska bli rippad så att han ska få ligga... o sen blir han rippad o har sina rippade abz men sen märker han att han inte alls får ligga för att han e en mes. så därför skrev ja detta inlägg.

Spartansk
2012-05-17, 23:36
Jepp men nu är det betydligt viktigare med utseende för kvinnor. Killar o män får ligga om de har pengar, status eller makt (kan vara ngn suspekt form av makt som t ex att man är farlig bara, behöver inte vara att man e en general o har en privatarme), o sekundärt om man har trevliga personliga egenskaper som typ charm, humor lr liknande. Ser man bra ut e det väl ett + i kanten typ.


Ja, men ingen av de där grejerna inbegrep fysisk styrka. Både styrka och utseende är oviktiga för att få ligga, men jag tror ändå magrutor är snäppet viktigare än styrka.

Sweety87
2012-05-17, 23:56
Ja, men ingen av de där grejerna inbegrep fysisk styrka. Både styrka och utseende är oviktiga för att få ligga, men jag tror ändå magrutor är snäppet viktigare än styrka. Jag tvekar på det faktiskt. i dagsläget är jag ganska fet enligt kolozzeumstandard.. men med tjocktröja på mig ser jag bara grov ut och får höra det rätt ofta. jag har också varit rippad en gång i tiden.. det var nästan aldrig tjejer som frågar om de får klämma på mina abs, eller ens kolla på dem.. men nu ska de alltid hålla på o bråka tills man tar tag i dem riktigt hårt o visar vem som bestämmer. då märker man att de liksom pustar ut, slappnar av i hela kroppen o så syns det i ögona att de blir alldeles lugna o kåta. de gillar också att man kan lyfta upp dem i famnen som man lyfter en pingisboll typ. ska någon klämma någonstans så är det alltid runt axlarna/armarna/trapz... ingen brud vill klämma på absen l0l§!!

"fysisk styrka" i form av att man kan försvara tjejer är nog riktigt viktigt. att känna sig trygg är inte direkt något negativt för tjejer. och om magrutor så hör jag ofta tjejer säga bara "det ser fjolligt ut. han skulle aldrig kunna försvara mig om jag blev våldtagen" - och detta är tjejer som inte alls är fula/WT. NÄR tjejer gillar magrutor/abs så rör det sig ALLTID om fjortistjejer och någon justin bieber kille.. i åldrarna 13-19 så är det något med tjejer och spinkiga killar med abs... sedan ska man bara vara gal1 tung rik o inte backa för o skjuta ngn om det behövs....

Rusk
2012-05-18, 00:01
magrutor är snäppet viktigare än styrka.

Ja utan tvekan, aldrig hört talas om någon som tänder på "styrka" i sig haha:p
Och hur ofta går man omkring med bar överkropp i sverige? Dom 2 månaderna sol vi har, om ens det?
Något jag fått höra mkt och läst är att många kvinnor gillar bredaxlade män och stora armar.
Ansiktet är ju dock det viktigaste.

Sweety87
2012-05-18, 00:15
Ja utan tvekan, aldrig hört talas om någon som tänder på "styrka" i sig haha:p Va i helvete?! har du umgåtts med ngn tjej öht? Det är rätt vanligt att tända på fysisk styrka. inte på just bänkpress eller marklyft alltså.. inte att de sitter o kollar på bänkpress-SM o blir helt kåta utan fysisk styrka som appliceras i vardagen, på/mot dem t ex. har du inte hört talas om tjejer som blir kåta av styrka så e jag djupt oroad för din hörsel!!!

Spartansk
2012-05-18, 00:23
Och hur ofta går man omkring med bar överkropp i sverige? Dom 2 månaderna sol vi har, om ens det?


F-n vad folk är fixerade vid att gå runt halvnaken offentligt. Det slår ingen att det kan vara bra att se bra ut i sovrummet?

Morty
2012-05-18, 09:41
Hej! Innan jag valde att försöka få fram rutorna vägde jag 71kg. Nu väger jag 65kg men dem syns bara lite när jag spänner magen.

Jag styrketränar 5 pass i veckan och springer 3. Vet att det kanske inte är så smart om man vill bygga muskler men jag bara älskar att träna ;)

Jag brukar springa 5km på måndagar och onsdagar och 1mil på fredagar.

Så fort jag känner mig hungrig så dricker jag vatten och äter havregrynsgröt/kyckling/fisk/i stort sätt varje typ av filé. I skolan äter jag enligt tallriksmodellen.

Har ni några tips på hur jag ska få bort fettet snabbare så vore jag tacksam om ni skrev:)

Jag har gått ned 6kg på 3 månader utan att märka av att jag blivit svagare :)

Och jag vet att när rutorna väl kommer fram så kommer de antagligen inte vara jätte stora och fina eftersom att jag bara tränat seriöst i cirka 1 år.

Jag tycker att det ser superbra ut. Fortsätt att träna hårt, springa långt och äta bra. Jag tycker inte att du behöver gå ner mer i vikt, dina rutor syns rätt bra. Att de ska synas jämt ur alla vinklar oavsett ljus är svårt.

F-n vad folk är fixerade vid att gå runt halvnaken offentligt. Det slår ingen att det kan vara bra att se bra ut i sovrummet?

Man måste ju komma dit också!

Rusk
2012-05-18, 11:06
Va i helvete?! har du umgåtts med ngn tjej öht? Det är rätt vanligt att tända på fysisk styrka. inte på just bänkpress eller marklyft alltså.. inte att de sitter o kollar på bänkpress-SM o blir helt kåta utan fysisk styrka som appliceras i vardagen, på/mot dem t ex. har du inte hört talas om tjejer som blir kåta av styrka så e jag djupt oroad för din hörsel!!!

Faktiskt aldrig hört någon tjej bli upphetsad av styrka.

Alfers
2012-05-18, 11:09
Faktiskt aldrig hört någon tjej bli upphetsad av styrka.

Tror inte att det är många tjejer som säger "Ååh! Jag blir blöt till knäna av en kille som böjer 300 raw!"
Men frasen "Jag vill ha en stor stark kille som kan skydda mig" har nog yttrats både en och femton gånger.

Scoffan
2012-05-18, 11:13
Faktiskt aldrig hört någon tjej bli upphetsad av styrka.

Han försöker uppenbarligen övertyga folk om att det är bättre att vara fet än vältränad så att han skall må bättre över sin övervikt..

Spartansk
2012-05-18, 11:31
Man måste ju komma dit också!

Ja, men då är man ju påklädd. Det är argument som "varför deffar nu nu, sommaren är ju inte förrän om ett halvår" osv som jag inte förstår. Som om en snygg kropp enbart var viktigt på beachen? Fan, beachen är väl ett av de ställen där det är minst viktigt att ha en snygg kropp, eftersom det är ett ställe där man i stort sett aldrig raggar.

arthax
2012-05-18, 11:43
Ja, men då är man ju påklädd. Det är argument som "varför deffar nu nu, sommaren är ju inte förrän om ett halvår" osv som jag inte förstår. Som om en snygg kropp enbart var viktigt på beachen? Fan, beachen är väl ett av de ställen där det är minst viktigt att ha en snygg kropp, eftersom det är ett ställe där man i stort sett aldrig raggar.


Mycket bra inlägg!

Morty
2012-05-18, 12:32
Ja, men då är man ju påklädd. Det är argument som "varför deffar nu nu, sommaren är ju inte förrän om ett halvår" osv som jag inte förstår. Som om en snygg kropp enbart var viktigt på beachen? Fan, beachen är väl ett av de ställen där det är minst viktigt att ha en snygg kropp, eftersom det är ett ställe där man i stort sett aldrig raggar.

Imo så är man snyggare deffad när man är påklädd också. Bicepsådra, vaskulära och definierade vader, om man har shorts så visar man lite av sina quads, allt ger ett intryck att man är vältränad och snygg. När klädarna sen ryker...

All day erryday ppl are mirin.

arthax
2012-05-18, 12:36
All day erryday ppl are mirin.

Det kan vara det mest underutvecklade uttryck sedan "ägd" dök upp i barns ordförråd.

Rikard Jansson
2012-05-18, 13:00
Det kan vara det mest underutvecklade uttryck sedan "ägd" dök upp i barns ordförråd.

ahmenDURÅ

Wormzie
2012-05-18, 13:26
Det är väl kul att få bekräftat att man ser bra ut i någon annan än sin mammas ögon. Är det det som motiverar än till att träna kommer det dock inte hålla i längden.. motivationen måste komma inifrån. Är helt säker på att de flesta här på kolo har partners som är väldigt belåtna med hur muskulösa och rippade de är.. men inte fan slutar man gå till gymmet för det.. då har man tränat under fel omständigheter.

Pernam
2012-05-18, 13:38
Det är väl kul att få bekräftat att man ser bra ut i någon annan än sin mammas ögon. Är det det som motiverar än till att träna kommer det dock inte hålla i längden.. motivationen måste komma inifrån. Är helt säker på att de flesta här på kolo har partners som är väldigt belåtna med hur muskulösa och rippade de är.. men inte fan slutar man gå till gymmet för det.. då har man tränat under fel omständigheter.

+1
Du talar klokt.

Morty
2012-05-18, 13:55
Det kan vara det mest underutvecklade uttryck sedan "ägd" dök upp i barns ordförråd.

Ja, om man blir upprörd över vad folk skämtsamt skriver på forum har man det nog inte lätt i övrigt.

simper02
2012-05-18, 13:58
Ja, om man blir upprörd över vad folk skämtsamt skriver på forum har man det nog inte lätt i övrigt.

nu blev han ägd :hbang:

arthax
2012-05-18, 14:04
Ja, om man blir upprörd över vad folk skämtsamt skriver på forum har man det nog inte lätt i övrigt.

Du missade poängen. Det rör sig snarare om ett devolutionärt beteende av ungdomar.

Nå väl cofffee

pwnyou
2012-05-18, 14:13
Bara jag som tycker att man blir snyggare med kläder på när man är rippad? Sedan är det bara att skaffa sig mindre kläder så sitter det fortfarande tight.

Finns väl en anledning till varför fashion-modeller alltid har rippade ansikten...

Amöban
2012-05-18, 14:35
Jag skulle nog påstå att killar som tränar överhuvudtaget har det lättare att få tjejer, vare sig det syns litegrann eller mkt, tydliga muskler eller bara stor och stark. Jag jämför då med min manliga umgängeskrets, som består av bleka, motionsfientliga hårdrockare med konkava bröst och som skulle tappa fem kilo om de rakade och klippte sig. Lägg då till att de hänger på obskyra dödsmetallspelningar där det går en tjej på 20 killar och är blyga som violer utan ett antal öl innanför västen... Där kan vi snacka svårt att få ligga!

exor
2012-05-18, 18:17
Tjejer gillar breda, stora och manliga killar med stora armar, axlar, bröst och rygg @ ~15% bf. Dom vill inte ha en tanig fjolla. Tjejen vill knappast känna sig "större" än killen.

Detta är baserat på utlåtanden av min sambo, hennes vänner och mina tidigare relationer och bekanta.

Spartansk
2012-05-18, 18:34
Imo så är man snyggare deffad när man är påklädd också.

Bara jag som tycker att man blir snyggare med kläder på när man är rippad?

Verkar inte stämma för mig. Jag kan på rak arm komma på två tillfällen då tjejer har sagt "nämen, jag trodde du skulle ha tvättbräda" när jag dragit av tröjan. Jag ser tydligen "vältränad" ut när jag är normaltjock + har t-shirt. När jag är deffad blir det mest anorexiaanklagelser.

Scoffan
2012-05-18, 20:36
Tjejer gillar breda, stora och manliga killar med stora armar, axlar, bröst och rygg @ ~15% bf. Dom vill inte ha en tanig fjolla. Tjejen vill knappast känna sig "större" än killen.

Detta är baserat på utlåtanden av min sambo, hennes vänner och mina tidigare relationer och bekanta.

Så det låter när man frågar feta tjejer.

Sen så är lågt bf en manlig attribut medan fett är det motsatta.

the dutch lumberjack
2012-05-18, 22:17
Tjejer gillar breda, stora och manliga killar med stora armar, axlar, bröst och rygg @ ~15% bf. Dom vill inte ha en tanig fjolla. Tjejen vill knappast känna sig "större" än killen.

Detta är baserat på utlåtanden av min sambo, hennes vänner och mina tidigare relationer och bekanta.

Ingen som ville ha en karl med stora ben?

Nä tänkte väl det...

Macroman
2012-05-19, 08:52
Så sant, majoriteten kvinnor föredrar faktiskt inte ett hårt 6 pack.
Det är bara vad media målat upp, precis som att brudar måste ha en 2 centimeters midja med stora silikonbröst.
Rätt tragiskt hur utseendefixerat vårat samhälle är, visst är det bra att man tar hand om sig själv men det går ofta till överdrift.
Vet inte hur många spinkinga små killar jag sett på diverse träningsforum som undrar om dom behöver deffa ner sig.

50 % rätt. Kvinnor attraheras av en mans beteende inte av hans utseende. En man attraheras till 99 % av en kvinnas utseende. Detta är hårdkodat i vår DNA.

Därför är det logiskt med utseendefixering för kvinnor men inte för män.

Jonte12
2012-05-19, 09:09
Tjejer gillar breda, stora och manliga killar med stora armar, axlar, bröst och rygg @ ~15% bf. Dom vill inte ha en tanig fjolla. Tjejen vill knappast känna sig "större" än killen.

Detta är baserat på utlåtanden av min sambo, hennes vänner och mina tidigare relationer och bekanta.

Du har fel anser jag. Tjejer väljer inte partner baserat på utseende primärt. Det är jag numer helt övertygad om... Tjejer/kvinnor vill ha en man, inte en pojke. Men det har 0 att göra med mängd muskler. Det är många andra saker som påverkar det, framförallt då killens självuppfattning och sätt att agera gentemot kvinnor. Mer muskler kan ha positiv inverkan på självuppfattningen, vilket leder till bättre lycka med andra könet, men det är en effekt inte en orsak. Men detta är ju fett ot :)

Angående magrutor. Jag har alltid haft mer eller mindre uttalade magrutor, och låg fettnivå, men ändå haft ok lätt att bygga muskler. Men, min poäng i denna tråd, är att man är väldigt skör med så lite underhudsfett. En rejäl influensa, och man tappar 1 års muskelbyggande. För att inte tala om om man blir sjuk på annat sätt, tex när jag åkte på en körtelfeber, tog 1.5 år att komma tillbaka muskulärt. Hade jag haft fett på kroppen så hade det inte blivit samma negativa effekt.

Detta är värt att tänka på ur ett livs-perspektiv imo...

Wormzie
2012-05-19, 09:22
Du har fel anser jag. Tjejer väljer inte partner baserat på utseende primärt. Det är jag numer helt övertygad om... Tjejer/kvinnor vill ha en man, inte en pojke. Men det har 0 att göra med mängd muskler. Det är många andra saker som påverkar det, framförallt då killens självuppfattning och sätt att agera gentemot kvinnor. Mer muskler kan ha positiv inverkan på självuppfattningen, vilket leder till bättre lycka med andra könet, men det är en effekt inte en orsak. Men detta är ju fett ot :)

Angående magrutor. Jag har alltid haft mer eller mindre uttalade magrutor, och låg fettnivå, men ändå haft ok lätt att bygga muskler. Men, min poäng i denna tråd, är att man är väldigt skör med så lite underhudsfett. En rejäl influensa, och man tappar 1 års muskelbyggande. För att inte tala om om man blir sjuk på annat sätt, tex när jag åkte på en körtelfeber, tog 1.5 år att komma tillbaka muskulärt. Hade jag haft fett på kroppen så hade det inte blivit samma negativa effekt.

Detta är värt att tänka på ur ett livs-perspektiv imo...

Mycket möjligt att det finns något samband.. men immunförsvaret beror på så mycket andra faktorer än fett % så det känns inte alls att man kan generalisera på det sättet som att man skulle må bättre för man har 12% bf o inte 8%.

Jonte12
2012-05-19, 09:27
Mycket möjligt att det finns något samband.. men immunförsvaret beror på så mycket andra faktorer än fett % så det känns inte alls att man kan generalisera på det sättet som att man skulle må bättre för man har 12% bf o inte 8%.

Jag menar inte att man blir mer eller oftare sjuk, eller att immunförsvaret blir sämre, det blir det sannolikt inte. Utan att effekterna av att vara sjuk får lite jobbiga återverkningar. Tex, när man inte kan äta ordentligt på ett gäng dagar. Så tappar man muskler. Kroppen har liksom inga reserver att ta av om man ligger på låg fettnivå. I det perspektivet så tror jag det är bättre att ligga på några % mer, och ha en buffert, även om det ser sämre ut. (är ju faktiskt en av orsakerna till att vi ansamlar fett på det vis vi gör med)