handdator

Visa fullständig version : Minsta FFMI för shredded glutes utan att se anorektisk ut?


Barbastark
2012-05-17, 11:07
Hejhej

Vad kan minsta FFMI tänkas vara för att kunna ha shredded glutes utan att se anorektisk ut? Anta att personen är en man med normal fettfördelning och kroppstyp.

Även, vilken BF% måste man normalt ned i för detta?

MVH

samsam
2012-05-17, 14:38
5-7.5% bf gällde för mig.

Albin Eriksson
2012-05-17, 15:54
5-7.5% bf gällde för mig.

Med vilken mätmetod?

Barbastark
2012-05-17, 16:28
5-7.5% bf gällde för mig.

Vad hade du för FFMI? Och har du nån bild på spektaklet?

Inge Enveten
2012-05-17, 16:58
Hejhej

Vad kan minsta FFMI tänkas vara för att kunna ha shredded glutes utan att se anorektisk ut? Anta att personen är en man med normal fettfördelning och kroppstyp.

Även, vilken BF% måste man normalt ned i för detta?

MVH

För män är det sista området som släpper tillsammans med baksida lår och därmed snackar vi 3-4 %.

AronP
2012-05-17, 17:09
Med 5,32% (17 mätpunkter, parrillo 9punkts för uträkning har jag för mig) kroppsfett och 22,5 ffmi så var jag en bit ifrån rippade glutes men i övrigt rätt så hård.

Fredrik_S
2012-05-17, 19:13
Med 5,32% (17 mätpunkter, parrillo 9punkts för uträkning har jag för mig) kroppsfett och 22,5 ffmi så var jag en bit ifrån rippade glutes men i övrigt rätt så hård.

Vad var det för längd och vikt om man får fråga :)

AronP
2012-05-17, 19:45
Vad var det för längd och vikt om man får fråga :)
68.7@170 tror jag.

Finska Lejonet
2012-05-18, 06:56
I byggarsammanhang brukar man väll snacka om att Gaspari var en av de första som hade "shredded glutes" på den stora scenen. Detta har gett mig intrycket att det krävs väldigt lågt bf samt vaskuläritet man får av dunderhonung!?

Barbastark
2012-05-18, 07:11
I byggarsammanhang brukar man väll snacka om att Gaspari var en av de första som hade "shredded glutes" på den stora scenen. Detta har gett mig intrycket att det krävs väldigt lågt bf samt vaskuläritet man får av dunderhonung!?

Okok. Behöver man även vara vätsketömd, eller "räcker det" med BF på runt 4? (Får nog ge upp drömmen här då jag bara vill gå ned så lågt i BF att jag kan ligga där permanent utan hälsorisker).

Inge Enveten
2012-05-18, 11:51
Okok. Behöver man även vara vätsketömd, eller "räcker det" med BF på runt 4? (Får nog ge upp drömmen här då jag bara vill gå ned så lågt i BF att jag kan ligga där permanent utan hälsorisker).

Inte ens alla de bästa inom proffsbyggning som står på scen har rippade glutues. Att en vanlig människa då skulle kunna ha rippade gluteus i vardagsform utan laddning, tömning osv bedömer jag personligen som högst osannolikt.

Spartansk
2012-05-18, 12:02
Okok. Behöver man även vara vätsketömd, eller "räcker det" med BF på runt 4? (Får nog ge upp drömmen här då jag bara vill gå ned så lågt i BF att jag kan ligga där permanent utan hälsorisker).

Tycker du det är snyggt? Tror inte de flesta tycker det, det är inte som magrutor direkt...

Silencer
2012-05-18, 16:31
Varför vill du så gärna ha rippade glutes? Att gå runt med under 8-9% året om kommer bara medföra mentala och fysiska nackdelar.

Albin Eriksson
2012-05-18, 17:34
FFMI = ?

Upplys mig om förkortningarna, känner mig platinablond istället för blond nu.

Grazzafukkinrazzi
2012-05-18, 17:39
FFMI = ?

Upplys mig om förkortningarna, känner mig platinablond istället för blond nu.

fat free mass index

RassK
2012-05-18, 17:59
Kanske inte syns så förbannat bra på just de här bilderna eftersom jag inte lyckas flexa gluttarna ordentligt men jag hade synliga strationer i g. max. i detta läget.
FFMI: 21,8 (76kg @ 183cm med 4-5% kroppsfett enl. durnin som visar mer än parillo)

https://lh3.googleusercontent.com/-Thbw_LRn0G4/T7Z_iI_83XI/AAAAAAAAAfw/lppDsfDOBgw/s698/glutez.jpg
gluteus släpar ju inte direkt iaf.. ni får nog själv avgöra om jag ser "anorektisk" ut eller inte

Barbastark
2012-05-18, 19:17
Varför vill du så gärna ha rippade glutes? Att gå runt med under 8-9% året om kommer bara medföra mentala och fysiska nackdelar.

Varför skulle det det? 8-9% är ju inte ens överdrivet lågt på något sätt för en man.

Barbastark
2012-05-18, 19:18
Kanske inte syns så förbannat bra på just de här bilderna eftersom jag inte lyckas flexa gluttarna ordentligt men jag hade synliga strationer i g. max. i detta läget.
FFMI: 21,8 (76kg @ 183cm med 4-5% kroppsfett enl. durnin som visar mer än parillo)

https://lh3.googleusercontent.com/-Thbw_LRn0G4/T7Z_iI_83XI/AAAAAAAAAfw/lppDsfDOBgw/s698/glutez.jpg
gluteus släpar ju inte direkt iaf.. ni får nog själv avgöra om jag ser "anorektisk" ut eller inte

A man kan ju se det lite på bilden längst till höger.

Har du bilder framifrån? Tror det är nånstans detta utseendet jag skulle få om jag gick så lågt i BF.

stridis
2012-05-18, 19:29
Varför vill du så gärna ha rippade glutes? Att gå runt med under 8-9% året om kommer bara medföra mentala och fysiska nackdelar.

Dude, du får normalt inte rippade gluttar på den nivån. För övrigt så kändes det himla schysst för en själv när jag låg på 9%BF. Så att de...

Varför skulle det det? 8-9% är ju inte ens överdrivet lågt på något sätt för en man.

Håller med.


gluteus släpar ju inte direkt iaf.. ni får nog själv avgöra om jag ser "anorektisk" ut eller inte

Gränsfall till anorektiskt enligt min estetik. Men du klarar dig;)

Finska Lejonet
2012-05-19, 07:32
RassK vad hade du för höftmått vid tidpunkten på bilden?

Silencer
2012-05-19, 10:52
Varför skulle det det? 8-9% är ju inte ens överdrivet lågt på något sätt för en man.

Under 8% finns det bara kvar 5-7%. Lägre än så får ingen människa (undantaget pro bodybuilders på tävlingsdagen). Är du nere på sådana nivåer så kommer en hel drös med hormoner att krascha. Så lågt kroppsfett går inte att hålla någon längre tid om man inte är ett genetiskt freak.

Dude, du får normalt inte rippade gluttar på den nivån.

Nej det är det ingen som påstått heller så vad fan påpekar du det för? Min poäng var att gå runt med rippade glutes kan han bara glömma. Att ens få rippade glutes kan han också glömma.

RassK
2012-05-19, 11:02
RassK vad hade du för höftmått vid tidpunkten på bilden?

Midja: 74cm
Höft: 95cm
Hip/Waist ratio: 0.78

Finska Lejonet
2012-05-20, 08:24
Midja: 74cm
Höft: 95cm
Hip/Waist ratio: 0.78

Ok, Spanks!

Sniggel
2012-05-20, 08:38
Rassk - det där tycker jag helt klart klassas som rippade gluttar. Det är inte "Coleman-rippat" men det har helt klart fått utseendet av en muskulär gluteus snarare än en "rumpa".

Om det är anorektiskt är väl kanske ett gränsfall. Jag är väl skadad och har högre krav på muskelmassa så någon med "normal syn" på saken tycker nog inte det är anorektiskt. Inte för att jag gör det heller. Det är för mycket muskler för det. Men det ser ju helt klart avmagrat ut (jämfört med vad jag sett av dig tidigare) med så låg bf. 2-3 procentenheter till och du hade varit maffigare, men dock fått tillbaka "rumpan" :P