handdator

Visa fullständig version : Metylsynefrin - legal status?


Sheogorath
2012-05-17, 07:27
Hej Kolo,

Min sambo har kört med Top Formulas 50%iga synefrin-extrakt. Ett par tabletter innan träning hjälper bra mot hennes låga blodtryck. De har slutat tillverka den nu och burken börjar ta slut.

Jag har letat runt lite och hittat metylsynefrin för ett bra pris från en sida i USA men är osäker på dess legala status. Den verkar inte finnas på WADAs dopinglista i alla fall.

Hur är det? OK att föra in i Sverige?

Ps. Allmänna diskussioner om synefrins eller metylsynefrins vara eller icke-vara inkl. diskussioner om hälsoeffekter undanbedes. Skapa egen tråd i så fall eller skriv i en gammal.

Mvh Sheo

agazza
2012-05-17, 09:21
Vad är skillnaden på metyl-synefrin och synefrin då det gäller effekt och legal status? Annars är det två till priset av en hos stacker.

z_bumbi
2012-05-17, 09:59
Varför behandlar hon ett lågt blodtryck med annat än medicin?

Sheogorath
2012-05-17, 10:02
Varför behandlar hon ett lågt blodtryck med annat än medicin?

Det tillhör inte den här tråden.

z_bumbi
2012-05-17, 10:10
Det tillhör inte den här tråden.

Jo.

Så varför går hon inte till en läkare och får det hela utrett och får medicin istället för att du tänker/har stoppat i henne skit som inte har i en kropp med svaj på blodtrycket att göra?

Sheogorath
2012-05-17, 10:13
Jo.

Så varför går hon inte till en läkare och får det hela utrett och får medicin istället för att du tänker/har stoppat i henne skit som inte har i en kropp med svaj på blodtrycket att göra?

.-.

agazza
2012-05-17, 10:23
Det är antagligen bara för att framkalla tjackballe och undvika skavsår.

För övrigt kan någon peka mig mot lite mer användbar information om Metyl-synefrin?
Jag antar att alla grenar har samma legal status som synefrin för övrigt

Sheogorath
2012-05-17, 10:26
Det är antagligen bara för att framkalla tjackballe och undvika skavsår.

För övrigt kan någon peka mig mot lite mer användbar information om Metyl-synefrin?
Jag antar att alla grenar har samma legal status som synefrin för övrigt

Finns en post som heter "Pharmacology of Methylsynephrine" på USA:s största bodybuilding-bräda.

Kischen
2012-05-17, 10:46
Synefrin oavsett form har väl ingen restriktion alls?

Pma länk btw

Sheogorath
2012-05-17, 11:24
Synefrin oavsett form har väl ingen restriktion alls?

Pma länk btw

Nej det tror inte jag heller men jag vill ha lite mer på fötterna, om möjligt, innan jag beställer. :)

*PM*

Tolkia
2012-05-17, 11:37
Om man inte kan hålla trycket uppe i en situation där kroppen normalt själv gör allt för att öka trycket borde man utreda orsaken. Särskilt om man inte är väldigt säker på att det verkligen är tryckregleringen som är problemet, utan det man har att gå på är symptom man tror är lågtryckssymptom. typ yrsel, dålig ork, andfåddhet, takykardi. Det finns en del nasty saker man kan vilja vara säker på att man inte maskerar med stimulantia tills de når en nivå då spektrat för åtgärd kanske inte längre är så himla brett. Och som f.ö. stimulantia inte kommer att kunna kompensera i all oändlighet.

Sheogorath
2012-05-17, 11:46
Nej, det gick visst inte att hålla den här tråden på banan trots en tydlig formulering om vad den handlar om, och vad den inte handlar om.

En moderator kan låsa den nu, alternativt kan ni använda den som en allmän tråd för synefrin/hoppochlek/diskussioner om blodtryck, tachykardi eller vad ni nu vill.

Knock yourselves out.

Tolkia
2012-05-17, 12:48
Nej, det gick visst inte att hålla den här tråden på banan trots en tydlig formulering om vad den handlar om, och vad den inte handlar om.

En moderator kan låsa den nu, alternativt kan ni använda den som en allmän tråd för synefrin/hoppochlek/diskussioner om blodtryck, tachykardi eller vad ni nu vill.

Knock yourselves out.
Ja, och du kan ju, medan du spelar den sårade oskulden, fundera på om det bara beror på att alla utom du är moraltanter, eller om det också kan ha något att göra med att du presenterar ett ganska läskigt symptom och en märklig lösning på det. Den här tråden är av samma kaliber som de andra trådarna där folk undrar typ "jag har så ont i magen att jag inte kan sitta upp och svårt att andas, vad tror ni det kan vara?"

krubkungen
2012-05-17, 13:28
Metyl synefrin tror jag är lagligt, har dock inte sätt någon svensk produkt med innehållet. Det ska ju vara den mest potenta formen i alla fall.

Akada
2012-05-17, 13:35
Du kan ju maila läkemedelsverket och se vad de har att säga.

RobbanColeman
2012-05-17, 14:13
...och under tiden sysslar med neurotisk självsuggestion om olika känslosensationer inifrån sina muskler under träningen."

Rätt kul att du beskriver mig så här i en annan tråd med tanke på den här.

Du verkar ju laborera rätt friskt angående känslosensationer.

Kul också att Mr svart och vitt iaf kan tänka sig att beträda en gråzon.

simma lugnt... Du har ju redan hoppat ur tråden och jag har inget mer att säga heller.

ytterligare ontopic: låter som ngt jag skulle låta bli iaf

Inge Enveten
2012-05-17, 14:39
Jag trodde att det alltid var upp till TS att bestämma vad tråden han startat ska handla om. Antar att jag hade fel.

Är off topic alltid helt tillåtet nu? Eller är det Tolkia som bestämmer när och inom vilka ramar det är ok?

Jorgen
2012-05-17, 14:45
Jag trodde att det alltid var upp till TS att bestämma vad tråden han startat ska handla om. Antar att jag hade fel.

Är off topic alltid helt tillåtet nu? Eller är det Tolkia som bestämmer när och inom vilka ramar det är ok?

Nej, det är inte upp till TS att bestämma vilka regler som gäller i tråden.
Det finns ett regelverk till det.

Dom inlägg som är OT är mitt, ditt och RobbanColemans.

Så det så.

Helmer
2012-05-17, 18:56
Hej Kolo,

Min sambo har kört med Top Formulas 50%iga synefrin-extrakt. Ett par tabletter innan träning hjälper bra mot hennes låga blodtryck. De har slutat tillverka den nu och burken börjar ta slut.

Jag har letat runt lite och hittat metylsynefrin för ett bra pris från en sida i USA men är osäker på dess legala status. Den verkar inte finnas på WADAs dopinglista i alla fall.

Hur är det? OK att föra in i Sverige?

Ps. Allmänna diskussioner om synefrins eller metylsynefrins vara eller icke-vara inkl. diskussioner om hälsoeffekter undanbedes. Skapa egen tråd i så fall eller skriv i en gammal.

Mvh Sheo
På WADAs lista finns det med.Förbjuden substans vid tävling,ligger under S6 Stimulantia.Mvh.