handdator

Visa fullständig version : Varför lever du?


Botrik
2012-05-16, 21:23
Det är en fråga jag ställt mig själv flertalet gånger - oftast eller kanske alltid i samband med att jag känner mig nere. Jag studerar mitt liv och frågar mig själv vad det är som gör att allt elände är värt att genomlida? I ärlighetens namn kan jag i dagsläget inte komma på någonting. Inte ett något. Allt vad mitt liv består av (intressen, studier etc) känns värdelöst egentligen. Varför gör jag det?

Den här tråden är inte till för att ni ska hjälpa mig att besvara min fråga. Nej, den här tråden är till för att ni ska svara på er egen fråga (samma fråga), och då helst dela med er av det här så att jag (och alla andra som är intresserade) kan få ta del av detta.

Rikard Jansson
2012-05-16, 21:26
för att ha kul

Qudatullah Jamal
2012-05-16, 21:32
När jag var i tonåren brukade jag också fundera på livet och så där.
Vad är meningen? Fram och tillbaka. Fram och tillbaka. Fram och tillbaka.
Sen blev jag bara så jävla less på allt så att jag la av och bara fokuserade på att få en jävligt schysst fysik för att sen kunna ****** så många brudar som möjligt.

Tror det har gjort mig lyckligare faktiskt. Sluta fundera brorsan!

begt
2012-05-16, 21:33
Det finns ingen mening med livet om man inte ger det en mening. Självklart men så sant det kan bli.

Sheogorath
2012-05-16, 21:35
Jag hade bara sådana tankar när jag var ganska (eller mycket) olycklig. Nu när jag mår bra har jag fullt upp med att leva livet. True story.

Olegh
2012-05-16, 21:46
Jag har inget bra svar på frågan. Enda sättet att klara sig från dessa deppiga funderingar är att försöka fjärma sig ifrån dom. De som har mest "tur" slipper att ens ramla in dessa tankebanor, men jag är åtminstone duktig på att slå dom ifrån mig.

Ado2000
2012-05-16, 21:47
för att jag måste , eftersom jag är religiös å tror på helvetet kan jag inte begå självmord eftersom jag kommer brinna i helvetet för all evighet å det vill jag undvika

spoon