handdator

Visa fullständig version : Sträckt hamstring för hundrafemtioelfte gången


ToughLove
2012-05-16, 16:06
Sträckte mig åter igen i vänster hamstring när jag skulle avsluta mitt benpass med raka marklyft, detta är nog 6e gången detta händer, dock efter 5e gången vilade jag ca 2 veckor sen kunde jag köra på tungt utan att något hände men idag sträckte jag mig åter igen efter ca 3 veckor utav att kunna köra hamstring.

Tror jag utav misstag råka hoppa från 50 till 85kg under uppvärmningen, det jag undrar är om jag borde skippa övningar som är specifika för hamstrings som raka marklyft och liggande curls ?

och bara köra knäböj och hacksquats tills jag är "helt" återställd

pezrulezhaakon
2012-05-16, 16:48
ToughLove

Hur utför du dina raka marklyft?

Om du går för långt ner, dvs står på en bänk och siktar med stången på fötterna så är ditt problem inte så svårförklarat.

ToughLove
2012-05-16, 17:02
ToughLove

Hur utför du dina raka marklyft?

Om du går för långt ner, dvs står på en bänk och siktar med stången på fötterna så är ditt problem inte så svårförklarat.

Jag står på marken och böjjer mig till ungeför 90 grader sträcker ganska rejält där

pezrulezhaakon
2012-05-16, 23:17
ToughLove

Då kan det vara gränsfall för långt för din personliga rörlighet. Du vinner inget direkt på att köra för långt ner. Rörelsen bör inte gå längre än vid tillfället du börjar känna sträcket i hamstrings (eller strax innan).
Hastigheten du gör det med spelar stor roll också.

ToughLove
2012-05-17, 14:51
ToughLove

Då kan det vara gränsfall för långt för din personliga rörlighet. Du vinner inget direkt på att köra för långt ner. Rörelsen bör inte gå längre än vid tillfället du börjar känna sträcket i hamstrings (eller strax innan).
Hastigheten du gör det med spelar stor roll också.

Okej, aa jag brukar gå så det sträcker ganska ordentligt i hamsen, ska prova att köra med mindre rörelselängd i fortsättningen