handdator

Visa fullständig version : Förslag på uppiggande dryck innan eller under passet?


invictus
2012-05-16, 07:39
Som det framgår av trådrubriken så är jag på jakt efter något som gör att man blir pigg på träningen. Tränar ibland direkt på morgonen och då händer det att passen känns tunga. :furious:

Är inte så förtjust i alla dessa tvivelaktiga Pwo's...

Tänkte mer något liknande Dextropur, fast kanske inte lika onyttigt då både jag som tränar för volym och flickvännen som tränar för förbränning ska kunna dricka det utan att lägga på oss onödiga kcal?

Så tar gärna emot förslag på dryck att inta innan eller under passen för att hålla humöret och orken uppe? *gah!**flex*

wcanka
2012-05-16, 07:50
Som det framgår av trådrubriken så är jag på jakt efter något som gör att man blir pigg på träningen. Tränar ibland direkt på morgonen och då händer det att passen känns tunga. :furious:

Är inte så förtjust i alla dessa tvivelaktiga Pwo's...

Tänkte mer något liknande Dextropur, fast kanske inte lika onyttigt då både jag som tränar för volym och flickvännen som tränar för förbränning ska kunna dricka det utan att lägga på oss onödiga kcal?

Så tar gärna emot förslag på dryck att inta innan eller under passen för att hålla humöret och orken uppe? *gah!**flex*

Energidryck? Ni kan ju dela på en 250ml så blire inte så mycket extra kcal.

Koffeintabletter kanske kan va nått?

Danieel
2012-05-16, 07:53
Celsius :)

Olsson80
2012-05-16, 08:01
En dubbel espresso till frukost?

blondyz
2012-05-16, 08:37
Koffeintabletter rekommenderar jag :) ca 400mg 30 min innan träning funkar bra för mig, kör på apotekets (Recip).

Kaffe funkar lika bra för uppvaknanadet men syntetiskt koffein är prestationshöjande och lite smidigare då det blir många stora muggar kaffe för samma mängd koffein. Vill man inte köra på syntetiskt så kör några esspresso, kolla med magen först så det inte blir några olyckor i B(L)öj-racket.

Holabandola
2012-05-16, 09:02
Kaffe.
B-vitaminer, men då måste de tas några timmar innan. Ledins-mega B
Jag blir hysteriskt pigg på b-vitaminer.

Morty
2012-05-16, 09:24
200 MG koffein från en tablett + en energidryck. Eller rent av köpa en PWO, det är ju "bäst" när man hittar den som man svarar bäst på. Finns ju till och med stimfria PWO's nu (dextro, kreatin, betaalanin?).

z_bumbi
2012-05-16, 09:39
Frukost brukar funka men jag vet inte heller varför ni måste stoppa i er samma saker när ni är på gymmet?
Du tjänar antagligen på druvsocker medan din flickvän också kan tjäna på det men vill hon gå ner i vikt så kanske hon inte vill ha mer kalorier och får då väga prestation vs det hon äter i övrigt.

Finns ju till och med stimfria PWO's nu (dextro, kreatin, betaalanin?).

Var hittar du det uppiggande i den blandningen förutom druvsockret?

invictus
2012-05-16, 10:24
Vi brukar bara ta en banan eller proteindrink eller lite fruktyoughurt innan, då vi är på gymmet redan vid 06.45, så vill vi mest bara få i oss något snabbt.

Vi behöver inte heller äta samma tillskott eller dryck, tyckte bara att det var smidigt om det fanns något som passade oss båda...

ByggerUt
2012-05-16, 10:34
Celsius borde passa er båda;-)

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

Fishtank
2012-05-16, 10:38
Köp koffeintabletter.
Lätt prisvärdast.

Morty
2012-05-16, 10:56
Var hittar du det uppiggande i den blandningen förutom druvsockret?

Har du nån hets mot mig? Jag skriver ju stimfria, förstår du inte vad det betyder? Alltså en PWO som inte innehåller uppiggande ämnen utan som bara gör att man lyfter (lite) bättre. Jag skrev att de finns sådana eftersom TS var "inte så förtjust i tvivelaktiga PWO's".

blondyz
2012-05-16, 11:38
Som det framgår av trådrubriken så är jag på jakt efter något som gör att man blir pigg på träningen.

Har du nån hets mot mig? Jag skriver ju stimfria, förstår du inte vad det betyder? Alltså en PWO som inte innehåller uppiggande ämnen utan som bara gör att man lyfter (lite) bättre. Jag skrev att de finns sådana eftersom TS var "inte så förtjust i tvivelaktiga PWO's".

*popcorn*

Bluesparv
2012-05-16, 13:14
Har du nån hets mot mig? Jag skriver ju stimfria, förstår du inte vad det betyder? Alltså en PWO som inte innehåller uppiggande ämnen utan som bara gör att man lyfter (lite) bättre. Jag skrev att de finns sådana eftersom TS var "inte så förtjust i tvivelaktiga PWO's".

Jag tycker personligen att ditt förslag på pwo lät ganska tvivelaktigt ;)

Skämt åsido; kaffe/koffeintabletter har ganska uppiggande effekt. Ett rejält glas vatten är inte heller att underskatta IMO.

HenricDIF
2012-05-16, 14:13
Celsius :)

Om man vill spendera så mycket pengar på den drycken så visst, den fungerar bra. :) Men alla energidrycker är iofs onödigt dyra tyvärr..

begt
2012-05-16, 14:41
Blåbärssoppa så klart (under passet).

Rooks
2012-05-16, 15:00
5 skopor Jack3d, en vodka shot och en Redbull bör räcka.

blondyz
2012-05-16, 15:36
Diablo III funkar fint att tagga på :D

Kischen
2012-05-16, 15:57
Power king. Att betala 4 ggr+ så mycket för celsius är crazy.

Robbmeister
2012-05-16, 16:00
Diablo III funkar fint att tagga på :D
Error 37= ett jävla raseri som praktiskt taget lyfter vikterna åt en.

invictus
2012-05-16, 16:19
Ändrar min fråga: förslag på snabb, god, nyttig frukost att ta innan träningen så man inte känner sig så sliten?

Masi
2012-05-16, 16:30
Ändrar min fråga: förslag på snabb, god, nyttig frukost att ta innan träningen så man inte känner sig så sliten?

Havregrynsgröt + proteinshake, eller endast havregrynsgröt.. *drool* *flex*

blondyz
2012-05-16, 17:49
Error 37= ett jävla raseri som praktiskt taget lyfter vikterna åt en.

Det där har jag inte fått sedan betan :)

Latissimus Dorsi
2012-05-16, 23:40
5 skopor Jack3d, en vodka shot och en Redbull bör räcka.

För att även säkra en hjärtattack absolut.

deadich
2012-05-16, 23:47
koffein och socker är nog det du får hålla dig till om du inte vill bruka obskyrare substanser.

För att även säkra en hjärtattack absolut.

Inte ens nära.

Spartansk
2012-05-16, 23:51
Ändrar min fråga: förslag på snabb, god, nyttig frukost att ta innan träningen så man inte känner sig så sliten?

Ett mjölkpaket eller två. Kan med fördel drickas under träningen också.

Olsson80
2012-05-16, 23:53
Ändrar min fråga: förslag på snabb, god, nyttig frukost att ta innan träningen så man inte känner sig så sliten?

150gr keso
50gr banan
25gr Axa Wild berries/havregryn.
5gr vaniljsocker
Lite kanel.

Holabandola
2012-05-17, 07:25
En havredrink.

Havre, mjölk, prottepulver, oboy banan.
Mixa drick. Mätt på 30 sek.
Du får i dej 2 tallrikagröt, en banan och en shake på 30 sek :-) Tar lika låpng tid att göra. Svårt att slå, även näringsmässigt svårslaget.

Holabandola
2012-05-17, 07:27
..glömde säga, sjukt gott är det också. Som milkshake.

wcanka
2012-05-17, 09:29
Tänkte pröva recips koffeintabbar, hur många kan man ta? :)

Robbmeister
2012-05-17, 10:10
Tänkte pröva recips koffeintabbar, hur många kan man ta? :)

200-400 mg koffein är väl en lämplig mängd. Bara att testa sig fram.

Morty
2012-05-17, 15:39
Tänkte pröva recips koffeintabbar, hur många kan man ta? :)

1-500mg beroende på din känslighet. Börja på 100, om du nöjer dig med den effekten, stanna där. Jag tar inte mer än 500 mg per dag och inte efter 15:00 på dagen, för att garantera god nattsömn.

wcanka
2012-05-17, 16:06
1-500mg beroende på din känslighet. Börja på 100, om du nöjer dig med den effekten, stanna där. Jag tar inte mer än 500 mg per dag och inte efter 15:00 på dagen, för att garantera god nattsömn.

Okej, hur långt innan träning då? :)

King Grub
2012-05-17, 16:07
Som nämnts i ett dussin andra koffeintrådar, en timme innan träning.

Sheogorath
2012-05-17, 16:16
För er som kör långa pass (2h?) och vet med er att ni kommer vara trötta (t.ex. fredag eftermiddag efter en hel arbetsvecka eller vad det nu månde vara) kan jag rekommendera att prova följande doseringsregim:

75 min innan träning: 3/4 dos koffein
Direkt innan händerna sätts på stången: 1/4 dos koffein.

Exempelvis 600 mg 75 min innan och 200 mg direkt inpå (just det här exemplet kräver väldigt hög tolerans, märk väl). För mig är det ett riktigt bra sätt att ha bra med driv redan från passets start och sedan passet igenom.

Zizou
2012-05-17, 17:20
Hur tycker ni att koffeintabletter fungerar för er? Märkbar skillnad på ork och energi under passet?
Funderar på att införskaffa mig och testa BS Caffeine, Koffein och L-tyrosin innehåller dom. 200mg koffein per tablett.
Är ju ingen kaffedrickare, så en tablett lär ju säkert räcka. Anledningen till att jag funderar på det är att jag antingen måste träna tidigt på morgonen eller sent på kvällen (21.00-23.00) pga jobbet. Och ofta känner man sig ju inte helt fräsch i skallen dom tiderna. Och passen brukar bli 1.5-2 timmar.

simper02
2012-05-18, 23:25
Hur tycker ni att koffeintabletter fungerar för er? Märkbar skillnad på ork och energi under passet?
Funderar på att införskaffa mig och testa BS Caffeine, Koffein och L-tyrosin innehåller dom. 200mg koffein per tablett.
Är ju ingen kaffedrickare, så en tablett lär ju säkert räcka. Anledningen till att jag funderar på det är att jag antingen måste träna tidigt på morgonen eller sent på kvällen (21.00-23.00) pga jobbet. Och ofta känner man sig ju inte helt fräsch i skallen dom tiderna. Och passen brukar bli 1.5-2 timmar.

ja koffein är riktigt bra gärna i kombination med beta-alnine. orkar mycket mer när jag börja med detta.
skulle inte ta en koffein tablett vid träning på kvällen i alla fall bir mycket svårt att sova.

en annan fråga, fick ett fint erbjudande två plattor celcius för halva priset som jag slog till på. dem fungerar värkligen grymt men är ju påtok för dyra vid normal pris för mig. Någon som har en billigare lösning för att få liknande effekt? tex koffeintablett+något.