handdator

Visa fullständig version : Vara PT utomlands - Hur är det?


Qudatullah Jamal
2012-05-16, 00:18
Jo jag undrar hur det är att vara PT i typ USA, England, Australien, Kanada och liknande roliga ställen?

Är det bättre pröjs än här i Sverige tror ni? Känns ju inte som att det vore fel att beorda några tjockisar att springa några var runt gymmet medan man själv drar ner till Laguna Beach i Kali och bara njuter av livet typ.
Är det svårt att få jobb i storstäder och fina ställen eller?
Och vad brukar personliga tränarna vara utomlands förutom att vara just personliga tränare? Är dom någonting mer? Kiropraktors? Naprapater? Sjukgymnaster?

Som svensk känns det ju som man kan dominera om man kan sin fartleksträning och ''swedish massage''.:D

J.V
2012-05-16, 05:27
På de fyra olika gymkedjor jag varit än så länge har jag bara sett diverse Five Fingers-prydda människor lära ut kroppsviktsövningar till klienter som ofta ser mer vältränade ut än sin PT.

I ett fåtal fall har det också varit en mänsklig Belgian Blue som undervisar halva reps till en kille i korta surfshorts, Zyzz-frilla och proteindrinken i högsta hugg.

Är det något som låter intressant, satsa på Australien. Jag har ingen aning om lön alls egentligen, men med tanke på de obscena medlemsavgifterna borde lönen vara hyfsad.

Qudatullah Jamal
2012-05-16, 12:15
På de fyra olika gymkedjor jag varit än så länge har jag bara sett diverse Five Fingers-prydda människor lära ut kroppsviktsövningar till klienter som ofta ser mer vältränade ut än sin PT.

I ett fåtal fall har det också varit en mänsklig Belgian Blue som undervisar halva reps till en kille i korta surfshorts, Zyzz-frilla och proteindrinken i högsta hugg.

Är det något som låter intressant, satsa på Australien. Jag har ingen aning om lön alls egentligen, men med tanke på de obscena medlemsavgifterna borde lönen vara hyfsad.

Låter inte alls fel!
Fast Australien ligger ju så jävla långt bort men det kanske väger upp i bra väder och snygga brudar.
Förresten, är inte folket där jävligt stora? Har för mig medellängden är väldigt hög där och sen har man ju en aktivare livsstil med surfing och allt man håller på med där.

J.V
2012-05-16, 12:30
Låter inte alls fel!
Fast Australien ligger ju så jävla långt bort men det kanske väger upp i bra väder och snygga brudar.
Förresten, är inte folket där jävligt stora? Har för mig medellängden är väldigt hög där och sen har man ju en aktivare livsstil med surfing och allt man håller på med där.Om de är så långa vet jag inte, däremot har du delvis rätt i att de är stora. :D Det är mycket större utseendefixering här. Långt mycket större andel killar som är riktigt jävla köttiga här än i Sverige, folk är ute och joggar som om deras liv var i fara och många verkar riktigt noga med vad de äter. Ser man en tjockis är det i 9 av 10 fall en turist.


Sent from my IPhone using Tapatalk.

z_bumbi
2012-05-16, 13:19
Australien hade förut ett ganska så långt utbildningsprogram för att få jobba som PT, jag har t o m för mig att det var uppåt ett år men det kan ha ändrats.