handdator

Visa fullständig version : Exell Vassle Protein 1 kg


Man and Machine
2004-01-25, 21:22
Nån som testat ovanstående från webshoppen? Kommentarer resultat?

mr.jeppe
2004-01-25, 21:25
Bra och billig vassle! Resultat...varken bättre eller sämre än något annat jag testat.

King Grub
2004-01-25, 21:27
Håller med föregående talare.

Och proteinpulver är inget man märker "resultat" av. Det är snarare om man äter för lite protein man inte märker resultat alls, men proteinpulver i sig ger inga kännbara eller synliga resultat bara av att äta det. Snabbt upptaglig mat i pulverform.

Man and Machine
2004-01-25, 22:09
Men det fungerar alltså? Första proteinet så man vill ju inte bli snuvad...
"Inget man märker resultat av" Byggningen bör gå bättre än utan? Resultatet bör visa sig genom lite svullnare biceps eller liknande?

Jan
2004-01-25, 22:32
Nej, du kommer troligen inte _märka_ någon skillnad förutom möjligen en positiv psykisk effekt :)

Garnax
2004-01-25, 22:41
Ja först kan man väl säga att jordgubben smakar (om man mixar det med mjölk) ganska exakt som McDonalds jordgubbsmilkshake.

Se det så här...när du ska bygga muskler behöver du något att bygga med...detta är protein. Får du i dig för lite eller inget protein kan du träna utan att ha något att bygga upp med.

Dock så kan du inte bara äta protein efter träning då kroppen kommer anse att du behöver energi mer än byggmaterial så
då blir proteinet energi istället...så ta protien och kollisar efter
passet.

Hört vissa som blir taskiga i magen av proteindrinkarna
själv har jag dock aldrig känt någe fel på magen pga det.

Så man kan säga kort och gott att det är byggmaterial
i pulverform som smakar gott och tas upp fort så återhämtningen
kommer igång så snabbt som möjligt.

Så köp du dig en påse och testa.

//Garnax

Kimo
2004-01-26, 09:41
Jag kan inte uttala mig om kvaliten på pulvret men jag är inte förtjust i smaken. Har provat choklad och jag tycker att den smakar alldeles för sött och det är inte en särskilt ovanlig åsikt. Gillar du sötma så funkar den nog bra för dig.

Sen ska det sägas att Exell är väldigt billig och jag tycker att påsformatet är behändigare än de klumpiga hinkarna.

King Grub
2004-01-26, 11:12
Originally posted by Man and Machine
Men det fungerar alltså? Första proteinet så man vill ju inte bli snuvad...
"Inget man märker resultat av" Byggningen bör gå bättre än utan? Resultatet bör visa sig genom lite svullnare biceps eller liknande?

Byggningen går bättre med protein är utan! Självklart! Men proteinpulver är ingen produkt man "känner effekt av" eller ser att det "händer" något om man äter. Det är koncentrerad mat i pulverform, helt enkelt. Du märker skillnad på att inte äta mat och att äta mat också, tro mig.

DiZi
2004-01-26, 13:41
Originally posted by Man and Machine
Men det fungerar alltså? Första proteinet så man vill ju inte bli snuvad...
"Inget man märker resultat av" Byggningen bör gå bättre än utan? Resultatet bör visa sig genom lite svullnare biceps eller liknande?

Utan protein, inga muskler.

Sony
2004-01-26, 14:01
Originally posted by DiZi


Utan protein, inga muskler.

Men utan kolhydrater --> inga kolhydrater att använda som bränsle --> risk att proteinet används som energi istället. Är sagt på massor av ställen tidigare men kan vara värt att påpekas, kombinera med kolhydrater som sas längre upp i tråden.

Man and Machine
2004-01-26, 14:17
Har inte läst på förpackningen men jag tror den ska intas efter träning. lägger själv till några snabba kollisar +mat efter