handdator

Visa fullständig version : Träna röd i halsen


monsa123
2012-05-15, 15:43
Hej,

För 3 veckor sedan hade jag hög feber 1-2 dagar och väldigt ont i halsen. Febern försvann men hade jävligt ont i halsen 1 vecka framåt ungefär. Veckan efter hade jag inte lika ont men fortfarande ganska ont och framför allt röd i halsen (svalget) så vågade inte träna. Det har nu gått 3 veckor och jag har fortfarande inte återgått till att träna.

Var hos läkaren för 5 dagar sen och gjorde prover och det visade negativt på allt. dvs ingen bakterie utan antagligen bara ett långdraget virus.

Nu har jag inte ont i halsen alls typ, lite grann när jag vaknar men sen under dagen försvinner det helt typ och jag är fortfarande ganska röd i halsen men kommer inte ihåg om jag brukar vara det när jag inte är förkyld.

Vad säger ni, kan jag återgå till att styrketräna om jag inte direkt har ont i halsen men är röd i svalget? Vill kunna jämförs med någon? Är ni lite röda längst bak i munnen (halsen) när ni är helt friska?

Tacksam för svar

svenbanan
2012-05-15, 20:03
Passade du inte på att fråga läkaren då du var där för 5 dagar sedan?

Om det är samma halsonda du har nu som du då var sjuk så skulle jag ha tränat. Då skulle jag tänka mig att det halsonda bara är irritation. Om det halsonda du har nu har kommit efter du var sjuk skulle jag inte tränat. Då skulle jag kunna tänka mig att du fått nåt nytt skit efter den första sjukan, men att detta inte hunnit bryta ut än bara...

Men jag är ju inte läkare...