handdator

Visa fullständig version : Gym i Helsingborg


Saikyou
2012-05-15, 13:09
Vet något ett bra gym i helsingborg? Det viktigaste för mig är att det är lite folk kvällstid (runt klockan 8) utan köer till allt. Stort plus om man kan träna månadsvis eftersom jag inte vet hur länge jag blir kvar här. Behöver inte finnas rymdmaskiner till träningsmaskiner, bara det finns en skivstång och ett powerrack.

Hoppas någon har ett gym att tipsa om! Tack på förhand!

tjabon
2012-05-15, 13:17
https://www.google.se/

:naughty:

Sparven från Minsk
2012-05-15, 13:18
Vet något ett bra gym i helsingborg? Det viktigaste för mig är att det är lite folk kvällstid (runt klockan 8) utan köer till allt. Stort plus om man kan träna månadsvis eftersom jag inte vet hur länge jag blir kvar här. Behöver inte finnas rymdmaskiner till träningsmaskiner, bara det finns en skivstång och ett powerrack.

Hoppas någon har ett gym att tipsa om! Tack på förhand!

Tränar själv på Sats i Hbg.
Bra gym faktiskt, lite folk efter 19 på vardagar, mest tjejer på kondismaskinerna då.
Finns 3 smithmaskiner och 2 böjställningar, 2 plan bänkpress och 2 sned bänkpress. Dubbla kabelcrosses, 2 sitt rodd, 2 latsdrag, 3 chins och dipsräcken, ett gäng stänger, dubbla hantlar upp till 15 kg, största är på 55 kg.
Finns ett knippe bra eleiko viktkakor också.

Try it.

chidde
2012-05-15, 23:01
Filborna Arena, imho det bästa utbudet av tjejer i hela byn och av den anledningen anser jag att det är det självklara valet när det kommer till att välja gym

Edit: oavsett vilket gym du väljer så kostar månadskort (eller motsvarande) runt 5-600 kr per månad

Kimball
2012-05-16, 07:33
Filborna Arena, imho det bästa utbudet av tjejer i hela byn och av den anledningen anser jag att det är det självklara valet när det kommer till att välja gym

Edit: oavsett vilket gym du väljer så kostar månadskort (eller motsvarande) runt 5-600 kr per månad

Oj, nu tar du väl i Chidde? Tror inte Träningsakademin kostar 500:- / mån standardspris, även om jag är något osäker pga mitt studentpris på 3k / år.

F.ö. är Träningsakademin det gym där jag känt av trevligast atmosfär av de 4-5 gym jag provat på i HBG, rekommenderas starkt om man är okej med dess geografiska placering något utanför stan!

L2310
2012-05-16, 08:21
+1 på träningsakademin. Tillbringade mitt år i Helsingborg där, trivdes grymt bra.

Stoltz
2012-05-16, 08:43
Oj, nu tar du väl i Chidde? Tror inte Träningsakademin kostar 500:- / mån standardspris, även om jag är något osäker pga mitt studentpris på 3k / år.

F.ö. är Träningsakademin det gym där jag känt av trevligast atmosfär av de 4-5 gym jag provat på i HBG, rekommenderas starkt om man är okej med dess geografiska placering något utanför stan!

Att cykla till Gåsebäck svider ju faktiskt rätt mycket om man bor på motsatt sida av stan :D
Har lovat mig själv att testa det efter att ha hört dig snacka om det flera gånger dock.

chidde
2012-05-16, 12:57
TA kanns jakligt outdated maste jag saga, men om jag har forstatt TS sa vill han inte teckna avtal och de gym som erbjuder manadskort och/eller 10-klippkort (t ex Friskis) kostar val runt 5-600 kr?

Traningsstudion tar t ex 60 kr for dagskort, ett utav de billigare stallena i stan

Saikyou
2012-05-18, 11:23
@Sparven: Ska absolut kolla upp det, tack!

@Kimball, L3210: Träningsakademien verkar endast ha ganska dyrt veckokort samt årskort, jag vill helst inte ta någonting över ett kvartalskort då jag inte vet hur länge jag blir kvar i helsingborg för tillfället.

@Chidde: Jag har kollat upp träningsstudion lite innan redan, har du något mer att säga om det? Priserna var väldigt bra, men har ingen aning om t ex hur mycket folk det är osv.

Kan tillägga att jag bor i Råå =) Tack för alla svar

Greg
2012-05-18, 22:48
@sparven: Ska absolut kolla upp det, tack!

@kimball, l3210: Träningsakademien verkar endast ha ganska dyrt veckokort samt årskort, jag vill helst inte ta någonting över ett kvartalskort då jag inte vet hur länge jag blir kvar i helsingborg för tillfället.

@chidde: Jag har kollat upp träningsstudion lite innan redan, har du något mer att säga om det? Priserna var väldigt bra, men har ingen aning om t ex hur mycket folk det är osv.

Kan tillägga att jag bor i råå =) tack för alla svar

På Råå. Några kompisar till mig tränar på Tretorn gym. De säger att det är suveränt där.

http://www.helsingborgstraningsstudio.com/

Kimball
2012-05-18, 23:06
I värsta fall har ju Fitness 24-7 numer medlemsskap utan bindningstid, bara 3 mån uppsägning. Beror lite på vad man kräver av gymmet. Kommer själv träna där hela sommaren pga deras öppettider och smidigheten.

RassK
2012-05-19, 11:06
Om du bor i Råå är nog tretorn vid campus eller träningsakademin vid brandstationen att föredra.
Tretorn är ett gammalt gym med rostiga vikter, krita i luften, svettlukt och blodfläckar på marklyftspodiet. 2-2500/år.
Träningsakademin vet jag inte mycket om förutom att många av mina vänner tränar där och säger att det är fräsht. Har du pengar så.