handdator

Visa fullständig version : Vad tycker ni om mitt program?


chrolle
2012-05-15, 08:03
Tjena, kom gärna med åsikter om mitt program! =)

Program:
dag1:
Dips 10x3
Bicepcurl stång 10x3
en form av chest press (leverage machine)rörelsen är snett upp och snett innåt 10x3

dag2:
vertical row 10x3
chins 10x3
"flaxa some en fågel"-maskin deltoid något. 10x3
rygglyft 12x3

dag3:
chest press machine (skall bytas mot bänkpress) 10x3
bröstmaskin, rund rörelse där armbågarna går från sidorna i axelhöjd innåt och möts i mitten 10x3
hantlar på 45grader bänk. uppåt och möts i mitten 10x3
magmaskin 10x3

Dessa dagar gör jag för det mesta 2 ggr / vecka,
jag spelar även fotboll 1 gång / vecka i 2h


Om mig: 177cm, 71kg
Mål: deffa så mycket som möjligt inför sommaren. Efter det bli större, allmänt snyggare och friskare.

Dribinho
2012-05-15, 08:24
Standard Kolo svar: Satsa på mer basövningar med fria vikter och mindre maskiner. Samt var är benträningen?

lurre86
2012-05-15, 08:33
pass 1

Marklyft 3*6
Chins 3*max
Skivstångsrodd 3*6

Pass 2
Bänkpress 3*6
Militärpress 3*6
Knäböj 4*6¨

´repeat

Birkharju
2012-05-15, 09:20
Jag tycker du ska börja med ett beprövat program som t.ex. z_bumbi's 3 dagarsprogram. Att du frågar här om ditt program är bra tyder på att du själv inte har tillräckligt med kunskap för att göra ditt eget. Jag gjorde själv misstaget att göra mitt egna träningsschema utan kunskap nog och det gick käpprätt åt helvete, skämt åsido. Inte lika bra som det hade kunnat gå iallafall. lycka till!

chrolle
2012-05-17, 10:50
Standard Kolo svar: Satsa på mer basövningar med fria vikter och mindre maskiner. Samt var är benträningen?

pass 1

Marklyft 3*6
Chins 3*max
Skivstångsrodd 3*6

Pass 2
Bänkpress 3*6
Militärpress 3*6
Knäböj 4*6¨

´repeat

Jag tycker du ska börja med ett beprövat program som t.ex. z_bumbi's 3 dagarsprogram. Att du frågar här om ditt program är bra tyder på att du själv inte har tillräckligt med kunskap för att göra ditt eget. Jag gjorde själv misstaget att göra mitt egna träningsschema utan kunskap nog och det gick käpprätt åt helvete, skämt åsido. Inte lika bra som det hade kunnat gå iallafall. lycka till!



Killar (/tjejer? kollade inte profiler) tack som fan för era svar! Har själv känt senaste att jag är fel ute. Jag utvecklas inte som jag borde.

Tack lurre86 för programmet! Hur ofta kan jag göra detta? jag tränar gärna 4-6ggr i veckan på gymmet.

Hur hittar jag z_bumbi's 3dagarsprogram?=)

Dribinho: Ben tränar jag när jag spelar fotboll=) Har ett knäproblem och vågar inte belasta benet med vikter än, så väntar just nu på röntgensvar!

Rusk
2012-05-17, 11:04
Hur hittar jag z_bumbi's 3dagarsprogram?=)


http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454