handdator

Visa fullständig version : Nyttig Glass


BlackSnow
2012-05-14, 23:26
Är tacksam för olika recept :)

vicarious
2012-05-15, 00:09
Definiera nyttig. Menar du kalorisnål eller? Det är inte samma sak, men kalorisnålt så rekommenderar jag GBs Lightglass Vanilj. ca 5% fett och 120-130kcal/100g.

Reaper123
2012-05-15, 07:49
Definiera nyttig. Menar du kalorisnål eller? Det är inte samma sak, men kalorisnålt så rekommenderar jag GBs Lightglass Vanilj. ca 5% fett och 120-130kcal/100g.Kör på denna när jag är glassugen, inte värt besväret att försöka göra egen utan bara se till att ha utrymme för ett par 100kcal så kan man njuta av denna glass! :)

Annars kan jag rekommendera Calippo shots, 25 kcal och den räcker bra länge jämfört med en 88an tex och smakar faktiskt helt okej för att vara isglass :thumbup:

Doolie
2012-05-15, 10:20
Kör på denna när jag är glassugen, inte värt besväret att försöka göra egen utan bara se till att ha utrymme för ett par 100kcal så kan man njuta av denna glass! :)

Annars kan jag rekommendera Calippo shots, 25 kcal och den räcker bra länge jämfört med en 88an tex och smakar faktiskt helt okej för att vara isglass :thumbup:

Håller med reaper, Calippo Shots är awesome.

Om du vill göra egen så rekommenderar jag följande recept:

250g ica 0,1 fett kvarg
5g Vaniljessens eller en sån påse som man köper på ica
5g rapsolja (det gör så att de inte blir isigt)
En stor matsked Stevia

Påminner ganska mycket om mjukglass, väldigt gott substitut för glass i varje fall ;)

Brolle
2012-05-15, 11:27
Kan rekommendera Sia berte glass: äppelpaj om utrymme finns för kcal! Har för mig den innehåller 220/100g. Dock är den dödligt god enligt mig så hela burken på 363g slinker lätt ner!

BlackSnow
2012-05-16, 09:25
Håller med reaper, Calippo Shots är awesome.

Om du vill göra egen så rekommenderar jag följande recept:

250g ica 0,1 fett kvarg
5g Vaniljessens eller en sån påse som man köper på ica
5g rapsolja (det gör så att de inte blir isigt)
En stor matsked Stevia

Påminner ganska mycket om mjukglass, väldigt gott substitut för glass i varje fall ;)

Där satt den :) Testade och var helt ok ...thanx

gQLLe
2012-05-16, 09:47
Håller med reaper, Calippo Shots är awesome.

Om du vill göra egen så rekommenderar jag följande recept:

250g ica 0,1 fett kvarg
5g Vaniljessens eller en sån påse som man köper på ica
5g rapsolja (det gör så att de inte blir isigt)
En stor matsked Stevia

Påminner ganska mycket om mjukglass, väldigt gott substitut för glass i varje fall ;)

Fyfan vad vidrigt det var med rapsolja i klassen... fick slänga hela skiten *gah!*

borde det inte fungera med smält smör/jordnötssmör också?