handdator

Visa fullständig version : Höjer inte mer, dåligt?


pbcash
2012-05-14, 17:02
Tjo.


gymmar 3 ggr i veckan

måndagar - bröst, tri
onsdag - ben mage
fredagar - rygg biceps

har typ kört fast på samma vikter varje jävla gång. Försöker ta typ så mkt jag klarar men vill köra 10 reps. Så orkar inte alla reps alltid.

Har haft bänkpress på 35-40 kg nu i typ 4 månader ;o

sen höjer jag lite lite på vissa maskiner. Knappt.

Äter kanske inte så jätte bra. Men min fråga nu är. Tränar det mina muskler fortfanade? Blir dom större? Eller hur påverkas musklerna när man tränar men inte höjer

prOtotype
2012-05-14, 17:03
Du borde kunna ta dig förbi det, lär dig ta i mer eller lär dig en bättre teknik så kommer du flyga förbi den gränsen. Maten är även A och O. En del skulle säga att det är så mycket som 70% av resultaten som ges av maten.

Rusk
2012-05-14, 17:04
Äter kanske inte så jätte bra.

Där har du förmodligen svaret, sen kommer du utan tvekan få ut mer av att träna varje muskel oftare, speciellt som nybörjare.
Kör en 2 split eller helkropp.

pwnyou
2012-05-14, 17:07
Att inte öka vikterna är förstås negativt, men inte behöver man få ångest över en liten stagnering.

pbcash
2012-05-14, 17:12
Där har du förmodligen svaret, sen kommer du utan tvekan få ut mer av att träna varje muskel oftare, speciellt som nybörjare.
Kör en 2 split eller helkropp.

körde helkropp i början. Körde sen 3split. Och då höjde jag relativt ofta. Men nu är jag på en vikt som inte går över. Som jag varit fast på i flera veckor/månader

Rusk
2012-05-14, 17:21
körde helkropp i början. Körde sen 3split. Och då höjde jag relativt ofta. Men nu är jag på en vikt som inte går över. Som jag varit fast på i flera veckor/månader

Okej, rekommenderar dig dock fortfarande att öka frekvensen, att träna varje muskel 1 gång i veckan är för lite både för bygg och styrka.

Vanish
2012-05-14, 19:20
Att inte öka vikterna är förstås negativt, men inte behöver man få ångest över en liten stagnering.

Fast en sån lång låsning på så lite vikt borde inte vara där om allt annat sköts...

körde helkropp i början. Körde sen 3split. Och då höjde jag relativt ofta. Men nu är jag på en vikt som inte går över. Som jag varit fast på i flera veckor/månader

Tycker också du borde kolla på ett schema som du går igenom kroppen 2 gånger istället. Och sen borde du se över din kost och sömn.

Vet inte hur länge du har gymmat men om du är relativt ny så borde inte dessa hinder komma så "fort", tycker jag.

monteramita
2012-05-15, 02:34
Håller med om att det kanske ligger i kosten, som är livsviktig. Och även sömnen. Annars är variation alltid bra. Testa att byta program ett tag. Ibland kan det räcka med att byta ut några övningar eller köra fler/färre set/reps på lättare/tyngre vikter. Sen är det också viktigt att du tränar hela kroppen. Fokuserar du din träning på basövningar som knäböj, marklyft, bänkpress och militärpress så är det svårt att misslyckas med att bli större och starkare.