handdator

Visa fullständig version : Victor Martinez släppt från Finkan, här är hans historia


Kwon
2012-05-13, 23:07
http://mdtv.musculardevelopment.com/images/stories/video-thumbs/vic-mikep-thumb.jpg

8000 to 800 calories.
http://mdtv.musculardevelopment.com/pulcinella-productions/4389-victor-martinez-video-interview-may-4-2012.html

vicarious
2012-05-13, 23:38
Why dafuq was he detained in the first place kan man ju undra sig. Hittade på wikipedia

His permanent resident card had expired and, due to his criminal record for selling steroids in 2004, it was not renewed. Instead, he was sent to a detention center in New Jersey to await a deportation hearing that could have sent him back to his native Dominican Republic. He was denied bail. [15] A few of the documents were not in order, and his final hearing was postponed until April 2012. He was held at the Hudson County Correctional Facility in South Kearny, NJ. On April 27, he returned to court and was released from jail and permitted to remain in the US

Sju månaders detention, långdraget.

Skönt att han får med lite reklam för kosttillskott också :laugh: Standard. Räcker inte med en gång heller, han måste repetera sin promotion av den häftiga myostatin-inhibitorn :P

But let me get this straight.. Han fick alltså tillgång till mer mat men valde att bara äta runt 800 kcal/dag för att han var rädd för att bli fet? Låter som ren och skär idioti. Han hade väl kunnat käka lite mer så hade han inte behövt tappa så mycket och mått så dåligt.

Jishuku
2012-05-14, 06:12
Kan inte låta bli att kräkas lite i munnen åt sån där "snake oil" reklam. Förstår inte ens att det är lagligt att luras sådär.

Kul att han är ute, och ska bli väldigt intressant att följa hans återhämtning. Men tappar tyvärr lite respekt för alla som säljer ut sig själva på det där sättet.

loadout
2012-05-14, 08:21
Why dafuq was he detained in the first place kan man ju undra sig. Hittade på wikipedia



Sju månaders detention, långdraget.

Skönt att han får med lite reklam för kosttillskott också :laugh: Standard. Räcker inte med en gång heller, han måste repetera sin promotion av den häftiga myostatin-inhibitorn :P

But let me get this straight.. Han fick alltså tillgång till mer mat men valde att bara äta runt 800 kcal/dag för att han var rädd för att bli fet? Låter som ren och skär idioti. Han hade väl kunnat käka lite mer så hade han inte behövt tappa så mycket och mått så dåligt.

Nej, han justerade tidenpå dygnet han åt sina kolhydrater

loadout
2012-05-14, 08:22
Kan inte låta bli att kräkas lite i munnen åt sån där "snake oil" reklam. Förstår inte ens att det är lagligt att luras sådär.

Kul att han är ute, och ska bli väldigt intressant att följa hans återhämtning. Men tappar tyvärr lite respekt för alla som säljer ut sig själva på det där sättet.

Alla gör det där för pengar, det tror ja du också skulle ja gjort om du precis blivit frisläppt och har ont om pengar ;)

Jishuku
2012-05-14, 08:29
Alla gör det där för pengar, det tror ja du också skulle ja gjort om du precis blivit frisläppt och har ont om pengar ;)

Victor äger flera restauranger bland annat, så har svårt att tro att han har ont om pengar. Och jag hade hellre tagit ett jobb på McDonalds faktiskt, min personliga integritet är viktigare. Hade säkert kunnat få några PT klienter i hans situation också.

loadout
2012-05-14, 08:34
Victor äger flera restauranger bland annat, så har svårt att tro att han har ont om pengar. Och jag hade hellre tagit ett jobb på McDonalds faktiskt, min personliga integritet är viktigare. Hade säkert kunnat få några PT klienter i hans situation också.

Hans restauranger vad han tvungen att stänga, så nej ja tror inte han har så mycket pengar

begt
2012-05-14, 08:35
Han sitter ju och småskrattar för att han vet att det han säger är bs.

Med 800 kcal om dagen (varav mycket lite protein) hade han tappat extremt mycket muskelmassa på 7 månader. Det hade tagit honom flera år att komma tillbaka igen. I fängelset får folk mycket mer mat än så, det där är ju svältdiet...

Jode
2012-05-14, 08:45
800kcal låter väldigt lite. Men efter min beskärda del av fängelsedokumentärer så verkar dem få tilldelat precis de som räknas som "dagsbehovet". En liten avstickare, såg ett avsnitt av Lockup där dem visade hur maten såg ut. Om den intagne tex slängde eller grisade med maten så malde dem ner någon slags blandning till en stor klump som dem sedan lagade som någon slags köttfärslimpa.

Denna klump innehöll sen på grammet "dagsbehovet".

Kan tänka mig att Martinez fick smaka en och annan köttfärslimpa.

begt
2012-05-14, 08:48
800kcal låter väldigt lite. Men efter min beskärda del av fängelsedokumentärer så verkar dem få tilldelat precis de som räknas som "dagsbehovet". En liten avstickare, såg ett avsnitt av Lockup där dem visade hur maten såg ut. Om den intagne tex slängde eller grisade med maten så malde dem ner någon slags blandning till en stor klump som dem sedan lagade som någon slags köttfärslimpa.

Denna klump innehöll sen på grammet "dagsbehovet".

Kan tänka mig att Martinez fick smaka en och annan köttfärslimpa.

Det finns ingen vuxen människa som kan ha 800 kcal som ens i närheten av något dagsbehov. Är man dessutom riktigt stor och muskulös så är den basala ämnesomsättningen långt högre än för en vanlig person.

loadout
2012-05-14, 08:49
Han sitter ju och småskrattar för att han vet att det han säger är bs.

Med 800 kcal om dagen (varav mycket lite protein) hade han tappat extremt mycket muskelmassa på 7 månader. Det hade tagit honom flera år att komma tillbaka igen. I fängelset får folk mycket mer mat än så, det där är ju svältdiet...

Ja han har ju tappat cirka 30kg muskler, och nej det tar honom inte flera år för att få tillbaka med muskelminne och sterioder

begt
2012-05-14, 08:58
Ja han har ju tappat cirka 30kg muskler, och nej det tar honom inte flera år för att få tillbaka med muskelminne och sterioder

Han har ju inte ätit 800 kcal utan mer än så. Hur mycket är svårt att säga....

Vad vägde killen? Kan inte tänka mig att han hade en förbrukning som understeg 3500 kcal till att börja med. Naturligtvis skulle den börjat avta allt eftersom men med 800 kcal att röra sig med hade han tappat klart mer än 30 kg på 7 månader.

Kwon
2012-08-08, 14:46
http://i47.tinypic.com/axo6mo.jpg