handdator

Visa fullständig version : Funderingar kring deff!


Fatalist
2004-01-25, 19:29
Hej alla, jag är en snart 16 årig pojk som har tränat i ca 5 månader. Jag är 175cm lång och väger 61kg, ingen vidare biff med andra ord.

Jag har läst runt lite på forumet men aldrig hittat nåt konret svar på vad man gör när man deffar. Som jag har förstått det minskar man på kroppsfettet så att musklerna syns bättre, blir bättre definerade?

Om någon har lust att förklara eller ge mig en nyttig länk skulle jag vara tacksam :)


Btw mycket bra forum! Ska bli kul att hänga här lite :em:

King Grub
2004-01-25, 19:55
Deff innebär att man genom att äta mindre energi än man gör av med, med en kost baserad på bra mat (mycket protein, långsamma kolhydrater och bra fetter) kombinerad med styrketräning och konditionsträning (antingen långa, lågintensiva förbränningspass eller korta, intensiva kondispass, eller en kombination), reducerar sitt kroppsfett till önskad nivå medan man bibehåller så stor del av muskelmassan det är möjligt.

Och med din längd och vikt skall du inte ens tänka tanken på deff, utan satsa på att bygga muskelmassa! :bpump:

Ger man sig på en deff utan att ha muskler att deffa fram blir man inte deffad, utan mager.

Fatalist
2004-01-25, 19:58
Okej! Nu förstår jag precis, tack för ett bra & snabbt svar.

Och nej, jag funderar inte på att deffa bara på vad det är :) Jag har en hel del byggande kvar innan något sådant kommer på tal!

King Grub
2004-01-25, 19:59
Originally posted by Fatalist
Okej! Nu förstår jag precis, tack för ett bra & snabbt svar.

Och nej, jag funderar inte på att deffa bara på vad det är :) Jag har en hel del byggande kvar innan något sådant kommer på tal!

Så skall det låta! :eating: :bpump: :hbang: