handdator

Visa fullständig version : Enkelt deffupplägg?


KingKai
2012-05-13, 18:15
Tjena! Hade tänkt att börja deffa lite mer. Nu kör jag ett hårt styrkepass 5-6 gånger i veckan och sen går 20min efter det. Har funderingar på att gå upp tidigare och gå en runda på ca 30-40min varje morgon också.
Vad anser ni om det?

Sheogorath
2012-05-13, 18:20
Det anser jag är dumt. Se istället hur långt du kommer med att strukturera upp kosten (så att du äter något mindre än du gör av med - det är grundläggande). Utför styrketräningen som du planerat om du tycker att det är ett optimalt muskelbyggande upplägg för dig.

Om du sen kommer till en punkt där du inte vill skära ner mer på maten eftersom det skulle innebära att då mår för dåligt och/eller kan ta i för dåligt på gymmet så kan du lägga till promenaderna då, gärna så långt från styrkepassen som möjligt. Morgon eller kväll spelar ingen roll, men alltså inte nära inpå styrketräningen.

Att motionera lågintensivt är ett alternativ till att äta mindre, inget annat. Man kan genomföra en bra deff utan att röra på sig mer än man brukar. Bara man äter mindre än man förbrukar.

KingKai
2012-05-13, 18:28
Tack så mycket! Intressanta tankar. Tror jag lägger upp det så att promenera på morgonen, styrketräna nångång under dagen sen gå en promenad på kvällen samt äta mindre. Men ska man fortfarande äta ca var 3e timme men äta mindre eller ska man hoppa över några mål istället?

begt
2012-05-13, 18:32
Det spelar ingen roll när du äter det du ska äta för dagen, så länge du äter större delen efter träning. Lite protein före ett pass kan rekommenderas dock.

Sheogorath
2012-05-13, 18:35
Tack så mycket! Intressanta tankar. Tror jag lägger upp det så att promenera på morgonen, styrketräna nångång under dagen sen gå en promenad på kvällen samt äta mindre. Men ska man fortfarande äta ca var 3e timme men äta mindre eller ska man hoppa över några mål istället?

Risken med att träna för mycket är att man blir less och lägger ner, särskilt om man gör tråkträning som promenader. Du kan lika gärna äta mindre som träna mindre. Tänk på det. Hur ofta du äter spelar ingen roll, men du bör äta den mesta av maten efter styrketräningen.

KingKai
2012-05-14, 06:04
Tackar så mycket för detta! Förresten är det något kostilskott jag inte ska använda under deff?
De jag avänder är följande
Body Science Creapure
-ll- Whey 100
-ll- Casein
-ll- EAA
Infinite Labs massport. <-- Det är mest denna jag är osäker på

massakay
2012-05-14, 06:13
Risken med att träna för mycket är att man blir less och lägger ner, särskilt om man gör tråkträning som promenader..

Men det är ju inte alla som tycker att det är tråkigt att gå ut på en promenad t.ex på morgonen innan jobbet. Själv går jag ut kl: 04:00 på morgonen och går ca: 90 minuter. J@vligt skönt så här på våren, inga bilar eller människor ute, bara fåglarna som kvittrar. Och sen komma hem och äta gröt med barnen som just vaknat när man kommer hem.

Jag har provat båda varianterna: Äta mindre utan promenader och äta mer med promenader och inget är bättre än det andra i deff synpunkt. Men jag föredrar promenad varianten för att jag känner att jag får ut mer av dagen och mår skit bra av att få röra mig mer ute i naturen helt enkelt.

KingKai: Jag skulle prova och se vad som passa bäst för dig och din kropp!!!

Mvh: MassaKay:)