handdator

Visa fullständig version : Swebars


lofito
2012-05-13, 13:00
Har fastnat för swebars (pepparkaka) men har märkt att sådana bars har jävligt högt kalori-innehåll?

Finns det andra varianter på bars som har lågt kaloriinnehåll men fortfarande högt med protein?

Jag är under deff, förra året gick jag ner 20 kg och höll mig från allt skit under den tiden, men denna deff är segare då jag är smal, men behöver gå ner några kg för att bli mer rippad, men det är svårare nu när man vet att man inte har så många kg att gå ner, vilket gör att jag slarvar lite med skitmat och sånt.

Därför skulle jag se bars som någon sorts "godis" vilket skulle göra att det är det enda jag belönar mig själv med, istället för massa godis och sånt, men som sagt, de har mycket kolhydrater och kalorier. Har ni tips på annat liknande?

MVH

Shobre
2012-05-13, 13:03
Har fastnat för swebars (pepparkaka) men har märkt att sådana bars har jävligt högt kalori-innehåll?

Finns det andra varianter på bars som har lågt kaloriinnehåll men fortfarande högt med protein?

Jag är under deff, förra året gick jag ner 20 kg och höll mig från allt skit under den tiden, men denna deff är segare då jag är smal, men behöver gå ner några kg för att bli mer rippad, men det är svårare nu när man vet att man inte har så många kg att gå ner, vilket gör att jag slarvar lite med skitmat och sånt.

Därför skulle jag se bars som någon sorts "godis" vilket skulle göra att det är det enda jag belönar mig själv med, istället för massa godis och sånt, men som sagt, de har mycket kolhydrater och kalorier. Har ni tips på annat liknande?

MVH

Swebar har fullt med sockerarter.

De bästa barsen är enligt mig Diet Pro Bar

samt Diet Whey Bar

Absolut de bästa enligt min aspekt

mvh

koffein_beroende
2012-05-13, 13:09
Swebar har fullt med sockerarter.

De bästa barsen är enligt mig Diet Pro Bar

samt Diet Whey Bar:


Absolut de bästa enligt min aspekt

mvh

Diet Pro Bar har hydrolyserat gelatin högt upp som ingrediens för att fylla protein vilket är helt värdelöst protein fick jag veta när jag hade en diskusion om den baren förut.

Depzon
2012-05-13, 13:53
Jag tror det är Naturdiet caramel som har 16 g prot, 16 g kolhydrater. Sen kommer jag inte ihåg vad allt bestod av.

Rickard
2012-05-13, 14:13
Något som ser ut som godis, smakar som godis (nåja), borde det då inte vara godis?

Multipower 50% protein bar har kanske ett mer tilltalande förhållande mellan makronutrienterna?

blondyz
2012-05-13, 14:17
De absolut flesta bars jag sett med hyfsad makrofördelning har hydrolyserat gelatin som primär proteinkälla. Hur vettigt det är får väl var och en avgöra, jag kan trycka i mig ett par om jag får dem men inte direkt för att det är nyttigt. Inget jag skulle lägga i min kost om jag deffade.

daloatf
2012-05-13, 14:31
Jag brukar köra Body science protein meal, enligt mina ögon så har de ett förhållandevis bra innehåll

vassleproteinisolat, vassleprotein, glukossirap, fruktossirap, mörk choklad, arom, lecitin, protein crisp (vassleproteinisolat crisp). Innehåller inga härdade fetter eller transfettsyror. Förvaras torrt och svalt. Utan tillsatt socker.

Innehåll per Bar (55g)
Energi: 209kcal
Protein: 20g
Kolhydrater: 20,5g
Fett: 4,5g

Peter Hansen
2012-05-14, 16:09
Swebar har fullt med sockerarter.

De bästa barsen är enligt mig Diet Pro Bar

samt Diet Whey Bar

Absolut de bästa enligt min aspekt

mvh

Är diet whey bar från GG? Skulle gissa på att hälften av proteinet kommer från hydrolyserat gelatin också