handdator

Visa fullständig version : Svenska Craze verkningslös?


Sidor : [1] 2

ByggerUt
2012-05-12, 17:55
http://www.***********.se/forum/kosttillskott/6245-craze-vad-haender.html

CITERAR:
Hej alla medlemmar

Har lite frågor till er angående produkten craze beställt in ett gäng men nu till saken har varit i kontakt med dom flesta leverantörerna som säljer produkten craze



Nu är det så att det är en batch som skickats ut till alla svenska leverantörer
Och när man jämnför med den gamla batchen som skickades ut innan denna

Så är dom nya burkarna tryckfel på altså halva ikoner på facebook ikonen och tvitter även olika text stilar från gamla batchen till nya .

Pulvret i burkarna är annorlunda färg mott dom gamla batcharna
nya är vitare konsistans och den gamla med röd aktig konsistans Ja samma smak "candy" fast när man smakar altså doppar lilfingret så är det gamla mkt starkare i smaken

Och effekten/drivet från gamla batchen mott nya är stor altså inte samma effekt helt annorlunda.


dom har med bytt text på innehållsförteckningen
innan var trimethylglycine först nu är Creatine monhydrate först.


nån annan som har samma batch?
kolla gärna på era burkar har mailat driven sport men inte fått något svar

as0k
2012-05-12, 18:57
Jag har 2 burkar köpa med 2 veckors mellanrum från olika ställen. Båda mina är "new batch" om man kollar på innehållsförteckningsbilden.
Facebook och twitterbilderna fattas det lite på också, men olika mycket på båda burkarna, men det blir väl inte helt exakt när dom trycker det antar jag.
Tror jag har den ljusa färgen på pulvret också, på den burken som är öppnad iaf :/

Kischen
2012-05-12, 19:07
Och? Så länge det bara är smak, färg och att trimethylglycine bytt plats med creatine monohydrat så kvittar det. Det andra tror jag är något du fått för dig eftersom jag tycker att olika pass med samma mängd Craze skiljer sig mot varandra så mycket i effekt.

StNicholaus
2012-05-12, 19:24
Även jag har stött på de som hävdar att den "nya" batchen inte lever upp till den gamla. Då jag själv inte använt/använder produkten så kan jag tyvärr inte uttala mig närmre i saken.

Sheogorath
2012-05-12, 19:24
Min burk har kreatinmonohydrat som förstaingrediens och utgångsår 2015 och den är det riktigt bra drag i. Däremot känner jag igen pulvret som rosa-aktigt i färgen (din "batch 1") och den har ljus etikett, inte grön.

Sverker
2012-05-12, 19:53
Skulle aldrig ta i en produkt, inte ens med tång, som inte har en svensk text och med en svensk kontaktuppgift.
Som konsument måste man stå helt maktlös vid reklamationer eller klagomål. Hur kan man ens vara säker att produkten är laglig i Sverige ?

azrael109
2012-05-12, 19:59
Nu har man fått massa kunder/reklam med sin grymma version och det är dags att skära ner.

Och ja, det spelar mkt stor roll i vilken ordning innehållet räknas upp. Det som står först innehåller den mest av och sedan i fallande ordning.

Sheogorath
2012-05-12, 20:04
Har två oöppnade burkar som har samma "nummer" som den nya batchen. Köpte dem när det fanns ett bra pris på GV. Den jag använder har ett annat nummer.

Kan väl vänta mig att de här två som står oöppnade kommer suga. Skulle inte förvånda mig om det är precis så som ovanstående skriver. :(

Edit: dock så är det kreatinmonohydrat som förstaingrediens på alla mina burkar, så man ska nog kolla på batchnumret och inget annat.

blondyz
2012-05-12, 20:08
Har två oöppnade burkar som har samma "nummer" som den nya batchen. Köpte dem när det fanns ett bra pris på GV. Den jag använder har ett annat nummer.

Kan väl vänta mig att de här två som står oöppnade kommer suga. Skulle inte förvånda mig om det är precis så som ovanstående skriver. :(

Edit: dock så är det kreatinmonohydrat som förstaingrediens på alla mina burkar, så man ska nog kolla på batchnumret och inget annat.

Eller så har du bara fått av de nyare batcharna och ingen av de ursprungliga? Uppenbarligen har de ursprungliga batcharna inte kreatin som förstaingrediens.

Sheogorath
2012-05-12, 20:11
Eller så har du bara fått av de nyare batcharna och ingen av de ursprungliga? Uppenbarligen har de ursprungliga batcharna inte kreatin som förstaingrediens.

Den burken jag använder och som det är bra drag i har ett tredje batchnummer. De oöppnade slutar med "85" vilket enligt TS ska vara kasst. :(

Hermit
2012-05-12, 20:57
Har en av varje, bara testat "old batch" än så länge >.<

Sheogorath
2012-05-12, 20:59
Har en av varje, bara testat "old batch" än så länge >.<

Slutar din nya på "85"? Återkom i så fall gärna så fort du testat. Min kommer dröja ganska länge innan jag kommer att gå in på.

Hermit
2012-05-12, 21:03
Slutar din nya på "85"? Återkom i så fall gärna så fort du testat. Min kommer dröja ganska länge innan jag kommer att gå in på.

Du menar det nummer som är angivet innan expiry date?

Äldre burk: 1112018
Ny: 1202146

Sheogorath
2012-05-12, 21:05
Du menar det nummer som är angivet innan expiry date?

Äldre burk: 1112018
Ny: 1202146

OK. Då är din "nya" samma som min gamla. Den är det bra drag i. Grattis. :)

blondyz
2012-05-12, 21:18
Den burken jag använder och som det är bra drag i har ett tredje batchnummer. De oöppnade slutar med "85" vilket enligt TS ska vara kasst. :(

Den burken jag kört slut på har batch nr:1202146 och kreatin som förstaingrediens.

Enligt TS kännetecken ska det vara en av de nya batcherna, och jag har inget att klaga på vad gäller effekt. Har ju bara kört en burk, så kan inte jämföra med gamla om de nu skulle vara bättre.

Generellt borde man väl uppleva bättre effekt om andelen kreatin är mindre.

Sheogorath
2012-05-12, 21:21
Den burken jag kört slut på har batch nr:1202146 och kreatin som förstaingrediens.

Enligt TS kännetecken ska det vara en av de nya batcherna, och jag har inget att klaga på vad gäller effekt. Har ju bara kört en burk, så kan inte jämföra med gamla om de nu skulle vara bättre.

Generellt borde man väl uppleva bättre effekt om andelen kreatin är mindre.

Jag tror inte att det handlar om det där med kreatinet. Jag har också en "46"-burk öppnad och är nöjd som du vet. Däremot ska ju enligt fotot "85"-batchen ha en annan färg på pulvret och sämre effekt.

blondyz
2012-05-12, 21:25
Jag tror inte att det handlar om det där med kreatinet. Jag har också en "46"-burk öppnad och är nöjd som du vet. Däremot ska ju enligt fotot "85"-batchen ha en annan färg på pulvret och sämre effekt.

Det är lite svårt att avgöra färg osv när pulvret är slut och man bara haft en burk, men om de uppdaterade innehållet så borde detta skett i samband med att de ändrade innehållsförteckningen. Då är det väl rimligt att anta att de som har kreatin som förstaingrediens skulle vara den nya varianten.

Det kan ju ha varit så att 85-batchen är felaktig också, men man tycker att det borde uppmärksammats innan de skeppades ut, om det nu är ett simpelt misstag. DS borde ju ha nämnt något om det när det uppdagades annars.

daloatf
2012-05-12, 21:25
Har en 1112018 med kreatin som andra ingrediens, bra drag iaf.

Sheogorath
2012-05-12, 21:27
Det är lite svårt att avgöra färg osv när pulvret är slut och man bara haft en burk, men om de uppdaterade innehållet så borde detta skett i samband med att de ändrade innehållsförteckningen. Då är det väl rimligt att anta att de som har kreatin som förstaingrediens skulle vara den nya varianten.

Det kan ju ha varit så att 85-batchen är felaktig också, men man tycker att det borde uppmärksammats innan de skeppades ut, om det nu är ett simpelt misstag. DS borde ju ha nämnt något om det när det uppdagades annars.

Felaktig batch, eller så har de fått kalla fötter p.g.a. all uppståndelse och faktiskt ändrat formulan (tagit bort något som inte ens angetts på etiketten i värsta fall?) vilket då skulle vittna om att de tidigare batcherna medvetet innehöll något de inte "borde". 46-batchen vi har liknar klart mer den "äldre" batchen TS postat bild på (tänker på färgen på pulvret), inte sant? I så fall kom "felet" (eller det som kan rädda DS skinn...) med den nya batchen, 85, som har en annan färg.

Vad vi vill ha nu är ett par recensioner som säger att 85-batchen är precis lika bra som 46 eller ännu tidigare versioner. Då kan jag andas ut och sova lugnt. :)

blondyz
2012-05-12, 21:33
Felaktig batch, eller så har de fått kalla fötter p.g.a. all uppståndelse och faktiskt ändrat formulan (tagit bort något som inte ens angetts på etiketten i värsta fall?) vilket då skulle vittna om att de tidigare batcherna medvetet innehöll något de inte "borde". 46-batchen vi har liknar klart mer den "äldre" batchen TS postat bild på (tänker på färgen på pulvret), inte sant? I så fall kom felet med den nya batchen, 85, som har en annan färg.

Vad vi vill ha nu är ett par recensioner som säger att 85-batchen är precis lika bra som 46 eller ännu tidigare versioner. Då kan jag andas ut och sova lugnt. :)

Jag kan inte svara på hur mitt pulver såg ut med någon vidare precision eftersom det är några veckor sedan min burk tog slut. Ett sätt att ta reda på om -46 och -85 ser likadana ut är väl om du öppnar en av dina och jämför? Kör varannan och se om du kan se något mönster i effekt. Ser de likadana ut och du inte märker skillnad kan vi väl säga att de med största sannolikhet har samma innehåll.

Sheogorath
2012-05-12, 21:35
Jag kan inte svara på hur mitt pulver såg ut med någon vidare precision eftersom det är några veckor sedan min burk tog slut. Ett sätt att ta reda på om -46 och -85 ser likadana ut är väl om du öppnar en av dina och jämför? Kör varannan och se om du kan se något mönster i effekt. Ser de likadana ut och du inte märker skillnad kan vi väl säga att de med största sannolikhet har samma innehåll.

Det kan vara 299 kr i sjön (och ett sämre träningspass än nödvändigt...). Jag tänker försöka byta mina 85-burkar mot en äldre batch för säkerhets skull. Går inte det ska jag testa såklart.

blondyz
2012-05-12, 21:56
Det kan vara 299 kr i sjön (och ett sämre träningspass än nödvändigt...). Jag tänker försöka byta mina 85-burkar mot en äldre batch för säkerhets skull. Går inte det ska jag testa såklart.

Hör gärna av dig om hur det går i vilket fall :)

Sheogorath
2012-05-12, 22:01
Hör gärna av dig om hur det går i vilket fall :)

Så klart! :thumbup:

Kischen
2012-05-12, 22:02
Alltså nu får ni andas lite.. det här är ett helt löst påstående gjort av en hyggligt okänd användare.

Btw jag köpte en låda kvarg idag och det måste vara fel på den. Förpackningen är ny och jag blev inte lika mätt som jag brukar bli. Ny batch?

Sheogorath
2012-05-12, 22:04
Alltså nu får ni andas lite.. det här är ett helt löst påstående gjort av en hyggligt okänd användare.

Btw jag köpte en låda kvarg idag och det måste vara fel på den. Förpackningen är ny och jag blev inte lika mätt som jag brukar bli. Ny batch?

0,3% fett i den gamla och 0,5% i den nya, så: ja: ;)

Kischen
2012-05-12, 22:10
0,3% fett i den gamla och 0,5% i den nya, så: ja: ;)

Ska inte fett mätta bättre? MikaelJ nu får du reda ut detta! ;-)

Mollestam
2012-05-12, 22:29
Min innehållsförteckning börjar med trimethglycine, pulvret ser lite mörkare ut än det nya osv. Verkar ha den gamla batchen:thumbup:

deas
2012-05-12, 22:38
Jag har den gamla batchen (kreatin som andra ingrediens) och köpte en ny för någon vecka sedan. Den nya burken har kreatin som första ingrediens och kommer att prova den inom snar framtid...

Sheogorath
2012-05-12, 22:40
Som sagt tror jag inte att det handlar om etiketten. Jag har kreatin som förstaingrediens på batch "46" och den är det bra drag i. Däremot är pulvret rosa-aktigt i färgen (som den "gamla"), inte gul-vitt.

Det vi behöver är helt enkelt någon mer som mumsat i sig någon skopa från batch "85" som eventuellt är den defekta/modifierande.

mYrN
2012-05-13, 07:06
Detta kan ju förklara varför jag inte kände ett smack av min. Sitter på en *85 burk med kreatin som första ingrediens, och nästan vitt pulver. Har dock haft väldigt hög tolerans mot alla andra pwo's jag tagit och har alltid behövt ta mer än rekommenderad dos för att känna någonting alls, så återkommer på måndag när jag provat 2 skopor :(

Sheogorath
2012-05-13, 08:17
Detta kan ju förklara varför jag inte kände ett smack av min. Sitter på en *85 burk med kreatin som första ingrediens, och nästan vitt pulver. Har dock haft väldigt hög tolerans mot alla andra pwo's jag tagit och har alltid behövt ta mer än rekommenderad dos för att känna någonting alls, så återkommer på måndag när jag provat 2 skopor :(

OK det här är ju ganska illavarslande och skulle ju förklara varför vissa inte får effekt av Craze. :(

mYrN
2012-05-13, 08:29
OK det här är ju ganska illavarslande och skulle ju förklara varför vissa inte får effekt av Craze. :(

Japp. Någon som kontaktat DS angående detta? Skulle ju vara intressant att se vad de har att säga om saken. Och om någon skulle kunna ta en lite tydligare bild på pulvret från den gamla batchen än TS, så skulle det vara lite lättare att avgöra hur mycket det skiljer sig.

Sheogorath
2012-05-13, 08:35
Japp. Någon som kontaktat DS angående detta? Skulle ju vara intressant att se vad de har att säga om saken. Och om någon skulle kunna ta en lite tydligare bild på pulvret från den gamla batchen än TS, så skulle det vara lite lättare att avgöra hur mycket det skiljer sig.

Jag har ju som sagt fyra oöppnade *85-burkar här hemma. Om jag inte lyckats få de utbytta till en äldre batch kommer jag öppna en burk och köra på ett pass där jag egentligen inte skulle använt Craze (fredag morgon). Om det inte har någon effekt är inget förlorat (förutom 299 :- x 4 :().

Peter Hansen
2012-05-13, 08:41
Skulle aldrig ta i en produkt, inte ens med tång, som inte har en svensk text och med en svensk kontaktuppgift.
Som konsument måste man stå helt maktlös vid reklamationer eller klagomål. Hur kan man ens vara säker att produkten är laglig i Sverige ?

Då tar man ju bort hela spänningen

Gold
2012-05-13, 09:24
Jag har ju som sagt fyra oöppnade *85-burkar här hemma. Om jag inte lyckats få de utbytta till en äldre batch kommer jag öppna en burk och köra på ett pass där jag egentligen inte skulle använt Craze (fredag morgon). Om det inte har någon effekt är inget förlorat (förutom 299 :- x 4 :().

Jag har en *85-burk här hemma och blir påtänd av dess innehåll så jag tror inte du har något att frukta! :thumbup:

Sheogorath
2012-05-13, 09:29
Jag har en *85-burk här hemma och blir påtänd av dess innehåll så jag tror inte du har något att frukta! :thumbup:

Nu vill jag göra en lite dans här hemma.

Danieel
2012-05-13, 10:30
Jag har en *85-burk här hemma och blir påtänd av dess innehåll så jag tror inte du har något att frukta! :thumbup:

Samma här, får riktigt bra effekt av den. Undra hur jävla sjuk den första batchen måste va om denna inte är lika vass. *cupid*

Sheogorath
2012-05-13, 10:33
Samma här, får riktigt bra effekt av den. Undra hur jävla sjuk den första batchen måste va om denna inte är lika vass. *cupid*

http://i57.photobucket.com/albums/g237/lazytowndad/th_DancingBeanGifSmall.gif

För att förtydliga: du har också *85-batchen?

Danieel
2012-05-13, 10:45
http://i57.photobucket.com/albums/g237/lazytowndad/th_DancingBeanGifSmall.gif

För att förtydliga: du har också *85-batchen?

Japp. 1202485 EXP:02/15.

Btw, vart tog förra Crazetråden vägen?

bearwolf
2012-05-13, 11:12
jag har ju tidigare klagat lite över min effekt av craze, jag sitter på en batch 85 med kreatin först.

koffein_beroende
2012-05-13, 11:38
japp. 1202485 exp:02/15.

btw, vart tog förra crazetråden vägen?

+1

mYrN
2012-05-13, 13:01
Japp. 1202485 EXP:02/15.

Btw, vart tog förra Crazetråden vägen?

Undrar detsamma. Då är väl jag nonresponding till craze också om ni andra får effekt av den. Spontankörde ett bicepspass och tänkte att det va lika bra att köra allt eller inget med crazen, så jag sänkte 3,5 skopa. På 16h fastad mage. Inte ett skvatt... :( Riktigt besviken faktiskt..

Danieel
2012-05-13, 13:05
Undrar detsamma. Då är väl jag nonresponding till craze också om ni andra får effekt av den. Spontankörde ett bicepspass och tänkte att det va lika bra att köra allt eller inget med crazen, så jag sänkte 3,5 skopa. På 16h fastad mage. Inte ett skvatt... :( Riktigt besviken faktiskt..

"IS THERE A MONEY BACK GUARANTEE IF I ORDER?
Because we have unwavering confidence in our products we are happy to offer a 100% money back guarantee, or a product exchange, if you purchased directly from Driven Sports – less shipping and handling. If you purchased from a retailer then please check with their returns policy.
To Receive Your 100% Money Back Guarantee, Please Read the Following.
Returns must be shipped within 30 days of purchase date.
Returns must be sent back with the original receipt or order confirmation. If there is no receipt/order confirmation we can only offer a product exchange.
Refunds will only be accepted for first time purchasers of one of our products.
For orders of two or more bottles, only one bottle can be returned opened. All other bottles, including any free bottles, must be returned unopened.
Shipping and Handling is non-refundable.

The unused portion/bottle must be sent back to us at the below address:
Driven Sports
672 Dogwood Ave
Suite 329
Franklin Square, NY 11010"

http://getds.com/FAQ-s/craze-faq
Ta kontakt med dom om du ångrar dig, vet inte om det gäller för Sverige?

mYrN
2012-05-13, 13:09
Nu efter passet känner jag definitivt av någon svag effekt, lite speedad. Men det är ju ändå på nästan dubbel dos vilket jag inte är så sugen på att köra under nån längre period.
Danieel: "The unused...", hur ska man tolka det? Har ju ändå användt 4,5 skopa totalt :(

312
2012-05-13, 13:10
Undrar detsamma. Då är väl jag nonresponding till craze också om ni andra får effekt av den. Spontankörde ett bicepspass och tänkte att det va lika bra att köra allt eller inget med crazen, så jag sänkte 3,5 skopa. På 16h fastad mage. Inte ett skvatt... :( Riktigt besviken faktiskt..

Skakade du burken innan?

mYrN
2012-05-13, 13:14
Skakade du burken innan?

Jepp, ordentligt. Flickvännen erbjöd sig prova en skopa så får se hur det tar sig :)

Dedication
2012-05-13, 13:57
Jag har den nya batchen men har tyvärr inte testat den gamla. Men jag tycker denna är bättre än alla andra pre-workouts som jag har testat hursomhelst, löjligt bra pump och mycket bra fokus/driv. Vet som sagt inte hur den står sig mot gamla batchen men denna var värd 299 kr tycker jag. :)

mYrN
2012-05-13, 14:17
Hon rapporterar riktigt jobbig rastlöshet (hon tränade alltså inte efter intag), och med tanke på alla dem andra positiva svaren så antar jag att den ger effekt after all :)

Gober
2012-05-13, 14:31
Kan ju inte låta bli att tänka på bla JW ;-)

blondyz
2012-05-13, 14:33
Kan ju inte låta bli att tänka på bla JW ;-)

Fast de var väl ganska tydliga med att de bytte innehåll när de kom med en "Global" version eller vad den nu heter?

Rampage2011
2012-05-13, 15:03
Min burk är *46 batchen, och pulvret ser likadant ut som den "äldre versionen".

Kreatin står först, och är otroligt nöjd med trycket.

Sheogorath
2012-05-13, 15:16
Min burk är *46 batchen, och pulvret ser likadant ut som den "äldre versionen".

Kreatin står först, och är otroligt nöjd med trycket.

Det var det som oroade mig. Mitt, som också är från *46-batchen ser ut som det gamla pulvret, och fungerar bra, men jag har fyra oöppnade burkar av *85-batchen som enligt TS ska vara skit och se annorlunda ut. Men nu har Gold gått i god för att det är bra tryck i *85-batchen så det får vi lita på. Kanske har TS bara utvecklat tolerans och tolkar in detta som att hans nya pulver är skit när det i själva verket bara handlar om att han borde tagit Craze mer sällan. Who knows? :)

vicarious
2012-05-13, 15:30
Hur hög dosering har ni tagit som mest och vad rekommenderar ni? Har bara testat 1 skopa än så länge, vet inte om jag vill ta mer.

Sheogorath
2012-05-13, 15:38
Hur hög dosering har ni tagit som mest och vad rekommenderar ni? Har bara testat 1 skopa än så länge, vet inte om jag vill ta mer.

Jag är ju fel person att uttala mig egentligen eftersom jag verkar ha låg tolerans mot just det aktiva i Craze. Jag tog 2 skopor första gången och det var en riktigt angenäm upplevelse men inte helt optimalt att träna på precis (jag var på gymmet i 2,5 timmar, det fanns ju så mycket kul att prata om) och jag mådde riktigt, riktigt dåligt efteråt.

Drygt 2/3 skopa (en rågad tesked) tillsammans med 800 mg koffein (600 mg 75 min innan träning + 200 mg tillsammans med Craze precis innan) är optimalt för mig. Både för att träna på och för att hantera efteråt.

Min sambo som är en tös på 60 kg tar alltid två skopor tillsammans med 1 st Celicius (ja, jag vet, men vad fan ska man göra?). Det tycker hon är perfekt. Liksom de flesta upplever hon aldrig någon "krasch" av Craze, däremot av DMAA.

Bjern
2012-05-14, 06:32
Hur hög dosering har ni tagit som mest och vad rekommenderar ni? Har bara testat 1 skopa än så länge, vet inte om jag vill ta mer.

3 skopor har jag tagit, utan märkbär skillnad från 2 skopor... Jag misstänker att jag fick den sämre äldre versionen...

blondyz
2012-05-14, 08:32
3 skopor har jag tagit, utan märkbär skillnad från 2 skopor... Jag misstänker att jag fick den sämre äldre versionen...

Det är väl den gamla som ska vara bäst?

Sheogorath
2012-05-14, 09:09
Min leverantör hade inte kvar några burkar från *46-batchen eller tidigare. Ingen retur där alltså. Ergo: fredag morgon öppnar jag en *85-burk för att kontrollera att allt är som det ska . Jag skulle gissa att de som inte känner effekt av den nog inte hade känt något av de tidigare heller. Men vi får se.

blondyz
2012-05-14, 09:15
Min leverantör hade inte kvar några burkar från *46-batchen eller tidigare. Ingen retur där alltså. Ergo: fredag morgon öppnar jag en *85-burk för att kontrollera att allt är som det ska . Jag skulle gissa att de som inte känner effekt av den nog inte hade känt något av de tidigare heller. Men vi får se.

Så ger du din respektive alla burkarna och ber henne dosera inför dina pass så utesluter du placebo ;) Vet du inte vilken burk det blir från till vilket pass kanske resultatet blir mind blowing.

Sheogorath
2012-05-14, 09:19
Så ger du din respektive alla burkarna och ber henne dosera inför dina pass så utesluter du placebo ;) Vet du inte vilken burk det blir från till vilket pass kanske resultatet blir mind blowing.

Craze har så påtaglig effekt på mig att placebo inte är att tala om. Min sambo ser på mig och mitt beteende om jag är crazy eller inte, och jag känner det mycket väl. Så ingen risk där.

Jag vill dessutom inte riskera ett sämre pass än nödvändigt så därför tänker jag ta från *85-burken inför ett pass där jag annars inte skulle kört. Om det är skit är ingen skada skedd.

Langster
2012-05-14, 10:45
Det var det som oroade mig. Mitt, som också är från *46-batchen ser ut som det gamla pulvret, och fungerar bra, men jag har fyra oöppnade burkar av *85-batchen som enligt TS ska vara skit och se annorlunda ut. Men nu har Gold gått i god för att det är bra tryck i *85-batchen så det får vi lita på. Kanske har TS bara utvecklat tolerans och tolkar in detta som att hans nya pulver är skit när det i själva verket bara handlar om att han borde tagit Craze mer sällan. Who knows? :)

Blir intressant att se vad du tycker om den senaste batchen. Jag har inte kollat vad det står på min nuvarande burk, men jag har inte märkt någon skillnad alls i hur mina hittills 3 burkar har funkat. Ska kolla vad det är för nummer när jag kommer hem.

Enligt DS så är det exakt lika mycket TMG som kreatin i produkten och de valde att lista kreatin först när de tryckte nya etiketter eftersom kreatin är mer välkänt och antagligen skulle locka fler att köpa produkten när de känner till den första ingrediensen.

Sheogorath
2012-05-14, 10:48
Blir intressant att se vad du tycker om den senaste batchen. Jag har inte kollat vad det står på min nuvarande burk, men jag har inte märkt någon skillnad alls i hur mina hittills 3 burkar har funkat. Ska kolla vad det är för nummer när jag kommer hem.

Enligt DS så är det exakt lika mycket TMG som kreatin i produkten och de valde att lista kreatin först när de tryckte nya etiketter eftersom kreatin är mer välkänt och antagligen skulle locka fler att köpa produkten när de känner till den första ingrediensen.

Det känner jag till (gjorde lite research själv) och eftersom det är kreatin som står listad först även på *46-batchen som fungerar mycket bra slöt jag mig till att det inte alls handlar om listningen på etiketten, utan i så fall får handla om att *85-batchen är defekt eller medvetet ändrad utan att det angetts.

Men jag hoppas såklart att TS bara feltolkat sin egen resistensutveckling som att produkten blivit sämre.

Rampage2011
2012-05-14, 10:49
Blir intressant att se vad du tycker om den senaste batchen. Jag har inte kollat vad det står på min nuvarande burk, men jag har inte märkt någon skillnad alls i hur mina hittills 3 burkar har funkat. Ska kolla vad det är för nummer när jag kommer hem.

Enligt DS så är det exakt lika mycket TMG som kreatin i produkten och de valde att lista kreatin först när de tryckte nya etiketter eftersom kreatin är mer välkänt och antagligen skulle locka fler att köpa produkten när de känner till den första ingrediensen.

Är det inte meningen att ingredienserna ska listas efter hur mycket det är av varje? Den största mängden först, minsta sist osv.

blondyz
2012-05-14, 10:50
Är det inte krav på att ingredienser skall rangordnas efter andel i totala innehållet? Dvs. den ingrediens det finns mest av i produkten listas först? Kanske jag som har drömt.

Puck2a

Langster
2012-05-14, 10:52
Det känner jag till (gjorde lite research själv) och eftersom det är kreatin som står listad först även på *46-batchen som fungerar mycket bra slöt jag mig till att det inte alls handlar om listningen på etiketten, utan i så fall får handla om att *85-batchen är defekt eller medvetet ändrad utan att det angetts.

Men jag hoppas såklart att TS bara feltolkat sin egen resistensutveckling som att produkten blivit sämre.

Jag tror det hade blivit mycket mer liv på de amerikanska brädorna om formulan var ändrad. Det enda jag kan tänka mig i nuläget, om det nu är så att 85-batchen verkligen är sämre är att vi har råkat få en dålig batch till Europa.

Langster
2012-05-14, 10:52
Är det inte krav på att ingredienser skall rangordnas efter andel i totala innehållet? Dvs. den ingrediens det finns mest av i produkten listas först? Kanske jag som har drömt.

Puck2a

Jo, men eftersom det var lika mycket av TMG och kreatin så kan de välja själva vilken som listas först.

Danieel
2012-05-14, 17:48
Min leverantör hade inte kvar några burkar från *46-batchen eller tidigare. Ingen retur där alltså. Ergo: fredag morgon öppnar jag en *85-burk för att kontrollera att allt är som det ska . Jag skulle gissa att de som inte känner effekt av den nog inte hade känt något av de tidigare heller. Men vi får se.

Hi Daniel,

The only difference is the label. We made some necessary changes for the newer batches, such as adding info beneath the flavor, additional manufacturing information, and the allergen warning. The most obvious change is in the supplement facts panel where creatine was listed as first. There is no change to the formula, we simply made this alteration for marketing purposes as the two ingredients are featured in identical amounts. With the blend being proprietary we are legally required to list ingredients in order of amount so switched the order as creatine is much more recognisable than TMG. As for the color, there is always expected to be some color variance when natural plant compounds are used. So long as you are still enjoying the product it is nothing to be concerned about.

Regards,
Mejlade dom och frågade vad skillnaden var :)

Sheogorath
2012-05-14, 19:00
Mejlade dom och frågade vad skillnaden var :)

Som sagt står kreatin listad som första-ingrediens även på *46-batchen, som det är bra krut i (to say the least :D). Dock är pulvret mer likt den "gamla" batchen på TS' bild (alltså än ännu äldre batch än den jag har). På fredag öppnar jag en burk *85 bara för att få svart på vitt hur det ligger till. Dels hur pulvret ser ut och dels hur effekten är.

Gold
2012-05-14, 19:05
Som sagt står kreatin listad som första-ingrediens även på *46-batchen, som det är bra krut i (to say the least :D). Dock är pulvret mer likt den "gamla" batchen på TS' bild (alltså än ännu äldre batch än den jag har). På fredag öppnar jag en burk *85 bara för att få svart på vitt hur det ligger till. Dels hur pulvret ser ut och dels hur effekten är.

Om *85'an är svagare så undrar jag då hur jag hade reagerat på *46'an. :Virro :D

blondyz
2012-05-14, 19:06
Om *85'an är svagare så undrar jag då hur jag hade reagerat på *46'an. :Virro :D

:krampus

Sheogorath
2012-05-14, 19:09
Om *85'an är svagare så undrar jag då hur jag hade reagerat på *46'an. :Virro :D

:thumbup:

Langster
2012-05-15, 07:08
Batch-numret på min senaste burk slutade på 84. Pulvret och effekten är exakt likadan som båda mina två tidigare burkar.

Gold
2012-05-15, 08:59
Hur ofta brukar ni använda Craze? Jag har haft som inställning att jag enbart tänkt att använda dem de dagarna jag har det riktigt tungt att komma iväg tll gymmet.

Turligt nog har jag haft riktigt flyt både med sömn och träning på sist tiden och känner inget behov av en PWO. Oturligt nog har jag ett urinprov här hemma och är riktigt sugen på att testa om jag ger utslag efter intag av Craze.

blondyz
2012-05-15, 09:24
Hur ofta brukar ni använda Craze? Jag har haft som inställning att jag enbart tänkt att använda dem de dagarna jag har det riktigt tungt att komma iväg tll gymmet.

Turligt nog har jag haft riktigt flyt både med sömn och träning på sist tiden och känner inget behov av en PWO. Oturligt nog har jag ett urinprov här hemma och är riktigt sugen på att testa om jag ger utslag efter intag av Craze.

En gång är ingen gång ;)

Gold
2012-05-15, 09:31
En gång är ingen gång ;)

Haha absolut, det som oroar mig mest är "the aftermath". Får förhöjd fokus i timmar men tyvärr har jag svårt att fokusera på rätt saker, kommer sluta med att jag går hem efter gymmet och porrsurfar i timtal istället för att tentaplugga. :D

Gold
2012-05-15, 09:57
Jaja.. sänkte 1,5 skopa (50% mer än min normaldos). Snart blir det marklyft och om 3h blir det pissprov. *mini

Gold
2012-05-15, 13:02
Ni som är tveksamma att *85-batchen inte skulle ha krut i sig har inget att oroa er för. Person X intog Craze idag med fullgod effekt :D

Samma person gjorde senare ett urintest. Det visade positivt på amfetamin och metamfetamin. Tveklöst.

Innehåller produkten någon av dessa substanser? Det tror jag absolut inte, det verkar dock som att något ämne i Craze bryts ned till liknande metaboliter som dessa två varför testet visar positivt - men vet vet!

Jag har ingen minneskort-port på datorn jag sitter vid nu så kan ej lägga upp bild på det positiva testet än men det är av typen NIPRO. Har två gamla bilder jag postade i den förra (nu borttagna) tråden på burken + testet.

Jag köpte Craze tillsammans med protein osv från en av de större kedjorna här i Sverige. Det gjorde jag i egenskap av konsument och jag har inga ekonomiska intressen i någon av online-butikerna. Jag har ingen direkt lojalitet heller utan handlar alltid där det är billigast för tillfället. Om ni väljer att lita på det är upp till er.

Personligen tycker jag Craze är en grym PWO för den som behöver extra motivation i gymmet. Jag har inte märkt några biverkningar över huvud taget annat än att jag blir extremt svettig och törstig.... men vet vet, vi alla kanske börjar växa horn om några år ;)

Gold
2012-05-15, 13:24
Det bör möjligtvis tilläggas att denna person varken brukat amfetamin eller metamfetamin, inga läkemedel eller över huvudtaget andra kosttillskott än Whey-protein. Utslaget beror alltså garanterat på Craze.

Så ni som vet att ni ska ta NIPRO urinprov av olika anledningar bör för säkerhets skull hålla er ifrån Craze innan dessa. Det går säkerligen att bevisa sin oskuld vid närmre analys men för att slippa allt tjaffs som kan uppstå är det nog bäst att avstå.

PM:a mig gärna om ni har några frågor. Upplägget var dock mycket enkel. Testperson intar craze, tränar och pissar positivt. Varken mer eller mindre. :D

Hymer
2012-05-15, 13:26
Hur ofta brukar ni använda Craze? Jag har haft som inställning att jag enbart tänkt att använda dem de dagarna jag har det riktigt tungt att komma iväg tll gymmet.

Turligt nog har jag haft riktigt flyt både med sömn och träning på sist tiden och känner inget behov av en PWO. Oturligt nog har jag ett urinprov här hemma och är riktigt sugen på att testa om jag ger utslag efter intag av Craze.

Jag kör det allt från 2-5 gånger i veckan :) Kör alltid 2 skopor och är alltid lika nöjd med effekten. Känner inget beroende eller dyl. Grym pwo helt klart.

Bästa med Craze tycker jag är att man inte får räserpuls som jag brukar få av andra pwos.

Gold
2012-05-15, 13:29
Håller med! Jag har fått både crash och sjuk puls av DMAA. Något som höll i sig länge och var mycket obehagligt. Får inget av dessa på Craze, tycker produkten är suverän, om än lite väl potent kanske.

EiseltUK
2012-05-16, 11:49
Ni som är tveksamma att *85-batchen inte skulle ha krut i sig har inget att oroa er för. Person X intog Craze idag med fullgod effekt :D

Samma person gjorde senare ett urintest. Det visade positivt på amfetamin och metamfetamin. Tveklöst.

Innehåller produkten någon av dessa substanser? Det tror jag absolut inte, det verkar dock som att något ämne i Craze bryts ned till liknande metaboliter som dessa två varför testet visar positivt - men vet vet!

Jag har ingen minneskort-port på datorn jag sitter vid nu så kan ej lägga upp bild på det positiva testet än men det är av typen NIPRO. Har två gamla bilder jag postade i den förra (nu borttagna) tråden på burken + testet.

Jag köpte Craze tillsammans med protein osv från en av de större kedjorna här i Sverige. Det gjorde jag i egenskap av konsument och jag har inga ekonomiska intressen i någon av online-butikerna. Jag har ingen direkt lojalitet heller utan handlar alltid där det är billigast för tillfället. Om ni väljer att lita på det är upp till er.

Personligen tycker jag Craze är en grym PWO för den som behöver extra motivation i gymmet. Jag har inte märkt några biverkningar över huvud taget annat än att jag blir extremt svettig och törstig.... men vet vet, vi alla kanske börjar växa horn om några år ;)

Korsreaktiviteten mellan amfetamin/ metamfetamin och 2-PEA/tyramin verkar vara känd när man googlar. Olika stickor har olika känslighet/specificitet och är ofta bara kalibrerade till en viss nivå, t ex kan det vara AMP 300 ng/mL och så kan man ha mätt 50 mcg/mL av tyramin och fått negativt resultat men vid högre mängder eller t ex om det är metyltymin istället för tyramin så låter det ju inte helt underligt att det kan visa positivt.

marsod
2012-05-26, 17:12
Vad hände med den gamla stora tråden om Craze!

StNicholaus
2012-06-02, 15:44
Vad hände med den gamla stora tråden om Craze!

Frågan förefaller ignoreras då den ställts i en annan tråd utan att besvaras. Jag tycker fortfarande att ett svar vore på sin plats.

ByggerUt
2012-06-02, 15:55
Testade den nya batchen idag, totalt verkningslös:(
Har kört två burkar från den gamla batchen innan och skillnaden är enorm. DS har definitivt gjort om formulan:(

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

Albin Eriksson
2012-06-02, 16:05
Skall dubbelkolla med den burk jag har hemma, vilken batch den kan tillhöra. Iofs kommer denna direkt från england, så frågan är om det är nya batchen...

hidden
2012-06-02, 16:10
Testade den nya batchen idag, totalt verkningslös:(
Har kört två burkar från den gamla batchen innan och skillnaden är enorm. DS har definitivt gjort om formulan:(

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

Jag har kört från både gamla och nya batchen. Ingen skillnad alls.

nopea
2012-06-02, 18:55
Köpte en Craze(batch-85) förra veckan för att testa.. men jag känner ingenting? Får nog gå tillbaka till pwo:s med DMAA i...

Bailah
2012-06-03, 08:15
Testat nya batchen (85) två gånger nu. En gång vid 1700 tiden och en klockan halv 12.
Första dagen körde jag 3 timmar på gymmet, löjligt pigg. Kändes fan som fusk.
Andra dagen gick lika bra, dock ett vanligt pass med en timmes intensiv mits / sparring session utan problem.

Tagit 1,5dos men ska fan sänka till 1. Haft stora problem att sova båda dagarna även när jag tog den halv 12 på dagen.

Therealslimshady
2012-06-03, 14:24
Har provat att köra den i 5 dagar och olika mängd varje gång. Har även provat att träna allt emellan 15-60minuter efter intag.


Den suger.





Senast körde jag en blandning av kre alkalyn, Craze och Mpr assault. Då fick jag ganska bra tryck. Mestadels pga kreatinet skulle jag tro.

ByggerUt
2012-06-03, 14:31
Tycker att det är dåligt utav DS att låtsas som ingenting, när de har ändrat på innehållet. Trodde att DS var ett seriösare företag. Någon som vet om det skrivs något om detta på de större utländska forumen? Eller får de fortfarande den gamla batchen tro?

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

Kischen
2012-06-03, 15:14
Tycker att det är dåligt utav DS att låtsas som ingenting, när de har ändrat på innehållet. Trodde att DS var ett seriösare företag. Någon som vet om det skrivs något om detta på de större utländska forumen? Eller får de fortfarande den gamla batchen tro?

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

Källa på att innehållet är ändrat?

Sheogorath
2012-06-03, 15:19
Källa på att innehållet är ändrat?

+1

Att kreatinmonohydrat står först i innehållsförteckningen nu beror helt enkelt på att det är exakt lika mycket kreatin som trimetylglycin i produkten. DS kan därför bestämma själva vilken som ska stå först, och i de senare batcherna valde de kreatin. Detta har de redogjort för själva.

patflat
2012-06-08, 09:37
Jag har införskaffat Craze med batchnummer som slutar på 85.

Har tidigare kört med Jack3d som jag är MYCKET nöjd med. Gillar stickningarna och det känns verkligen i kroppen att man har tagit "något".
Jag har nog kört med de flesta PWO-er som finns på marknaden.

Samma känsla fick jag ej av Craze.

Ändå märktes det mycket tydligt då jag tränade att kroppen hade ett mycket högt driv och energin var outtömlig.
Jag skulle bara kört ett lättare pass men smackade på med tunga vikter och det kändes hur bra som helst.
Efter ca: en och en halv timme så blev jag tvungen att avsluta träningen, ändå kändes det som jag kunde köra ytterligare en timme i samma takt men det skulle säkert bara vara kontraproduktivt.

En annan effekt jag märkte var att humöret var på topp. Jag kände mig mycket glad och social.
Effekten varade för mig i många timmar även efter träningen.
Problem kan vara att man övertränar och återhämtningen blir lidande, men har man lite pli på sig och vet när man ska sluta så bör det inte vara några problem.

Så mitt betyg blir:
★★★★★ av fem möjligt.

Om jag måste välja mellan mina favoriter som i dagsläget är Jack3d och Craze så hamnar de på delad förstaplats.
Jag kan tänka mig att varva mellan dessa två olika PWO-er.
Det kan säkert vara bra då Craze inte innehåller DMAA och ett upphåll från produkter som innehåller DMAA kan nog vara bra ibland.

Sheogorath
2012-06-08, 09:40
Jag har införskaffat Craze med batchnummer som slutar på 85.

Har tidigare kört med Jack3d som jag är MYCKET nöjd med. Gillar stickningarna och det känns verkligen i kroppen att man har tagit "något".
Jag har nog kört med de flesta PWO-er som finns på marknaden.

Samma känsla fick jag ej av Craze.

Ändå märktes det mycket tydligt då jag tränade att kroppen hade ett mycket högt driv och energin var outtömlig.
Jag skulle bara kört ett lättare pass men smackade på med tunga vikter och det kändes hur bra som helst.
Efter ca: en och en halv timme så blev jag tvungen att avsluta träningen, ändå kändes det som jag kunde köra ytterligare en timme i samma takt men det skulle säkert bara vara kontraproduktivt.

En annan effekt jag märkte var att humöret var på topp. Jag kände mig mycket glad och social.
Effekten varade för mig i många timmar även efter träningen.
Problem kan vara att man övertränar och återhämtningen blir lidande, men har man lite pli på sig och vet när man ska sluta så bör det inte vara några problem.

Så mitt betyg blir:
★★★★★ av fem möjligt.

Om jag måste välja mellan mina favoriter som i dagsläget är Jack3d och Craze så hamnar de på delad förstaplats.
Jag kan tänka mig att varva mellan dessa två olika PWO-er.
Det kan säkert vara bra då Craze inte innehåller DMAA och ett upphåll från produkter som innehåller DMAA kan nog vara bra ibland.

...på samma sätt som uppehåll från Craze definitivt är att rekommendera. Att PEA inte är dopingklassat innenär inte att det är utan risk/ofarligt, som du säkert förstår. Att du blir glad, humöret på topp osv signalerar att du har att göra med en kraftfull drog. :)

patflat
2012-06-08, 10:08
...på samma sätt som uppehåll från Craze definitivt är att rekommendera. Att PEA inte är dopingklassat innenär inte att det är utan risk/ofarligt, som du säkert förstår. Att du blir glad, humöret på topp osv signalerar att du har att göra med en kraftfull drog. :)

Copy that.

Jag vet mycket väl att detta är en omdiskuterad PWO.
Men det är ett val jag har gjort och jag hoppas jag inte kommer få några allvarliga men efter detta.

Sheogorath
2012-06-08, 10:20
Copy that.

Jag vet mycket väl att detta är en omdiskuterad PWO.
Men det är ett val jag har gjort och jag hoppas jag inte kommer få några allvarliga men efter detta.

Jag har gjort samma val :) Det är helt OK att ta risker om man gjort en vettig konsekvensanalys.

loadout
2012-06-08, 14:22
Fick hem min burk i veckan, kört 3 pass. Fått sjukt bra effekt, tänkte att de va placebo först men när det gått bättre på dom 3 sist passen än vad de har gjort de senaste halv året så känns det som Craze biter rätt bra på mig. Hade sån jävla energi genom hela passet..

patflat
2012-06-08, 15:07
Idag körde jag andra passet på Craze, eller det bör heta Crazy. *flex*

Jag körde även ett pass med Craze igår.

Jag har i ungefär en månads tid kört med Jacked 3d och tyck det har fungerat finfint.

Som jag skrev tidigare så märker man mer i kroppen i form av t.ex. stickningar då man har tagit Jacked eller liknande produkter som innehåller Beta-Alanin.
Någon sådan typ eller annan typ av uppenbar känsla är ej något jag upplever med Craze.

Känslan smyger sig på på ett mjukare sätt och jag skulle nog inte kunna urskilja den om jag inte hade vikterna på gymmet att ge mig på.
Ja, ni förstår kanske hur jag menar.
Orken känns som oändlig.
Jag fick avbryta passet två gånger idag för att fylla på med banan och Isolate. :)
Jag känner mig enormt fokuserad, och detta är även en känsla som jag tar med mig efter avslutat pass. Känslan verkar bestå i många timmar även efter träningspasset.

Jag var som en klocka på gymmet, Tick Tack, Tick Tack.
Humöret blir på topp. Småpratade med alla. Detta är något jag inte brukar göra.

Svettades som aldrig förr.
Efter en övning var avklarad så hoppade jag på nästa övning full med iver.
Ökade vikterna för varje set.

Att jag låter lyrisk har att göra med att jag är lyrisk. :Virro

Att det skulle råda någon slags placebo-effekt är helt uteslutet för mig.

Min förhoppning är att effekten inte kommer avta med tiden.

En fullständig recenssion kommer att kunna ges då hela burken är slut.

Värt att nämna är att jag har tagit 2 fulla skopor ca: 30-40 minuter innan träningen.

Jag har som sagt batchnummer som slutar på 85 på min burk.
De som säger att Craze med detta batchnummer är verkningslöst har kanske fått bottenskrapet i bingen som de fyller på burkarna med :)

Om det visar sig att denna produkt ger väldigt negativa biverkningar av allehanda slag så tycker jag ändå att det kan ha varit värt det.
Att få känna sig som en kung på gymmet och även att få må riktigt bra resten av dagen är värt väldigt mycket för mig.

Betyget blir återigen
★★★★★ av fem möjliga.

Stay Cool :)

Jag skulle gärna lagt in fler smileys i mitt inlägg men man är visst begränsad till 5 stycken. :-)

Sheogorath
2012-06-08, 17:17
Jag får låååååååångsam resistensutveckling av att köra Craze endast en gång i veckan så om du vill fortsätta ha maximal effekt är min rekommendation att du "hold your horses" så att säga. :)

patflat
2012-06-08, 18:48
Jag får låååååååångsam resistensutveckling av att köra Craze endast en gång i veckan så om du vill fortsätta ha maximal effekt är min rekommendation att du "hold your horses" så att säga. :)

Vad tror du om metoden att varva mellan t.ex. Jacked 3D och Craze?

En vecka med den ena och en vecka med den andra.
Det bör ju inte råda någon korstolerans mellan DMAA och TMG.

Vad jag förstår så använder du Craze.
Hur doserar du?
Hur ofta tar du det?
Varvar du med någon annan PWO?

loadout
2012-06-08, 19:15
Ändå märktes det mycket tydligt då jag tränade att kroppen hade ett mycket högt driv och energin var outtömlig.
Jag skulle bara kört ett lättare pass men smackade på med tunga vikter och det kändes hur bra som helst.
Efter ca: en och en halv timme så blev jag tvungen att avsluta träningen, ändå kändes det som jag kunde köra ytterligare en timme i samma takt men det skulle säkert bara vara kontraproduktivt.

En annan effekt jag märkte var att humöret var på topp. Jag kände mig mycket glad och social.
Effekten varade för mig i många timmar även efter träningen.
Problem kan vara att man övertränar och återhämtningen blir lidande, men har man lite pli på sig och vet när man ska sluta så bör det inte vara några problem.




Precis samma effekter som jag fick, helt otroligt nöjd. Dock blir det lätt överträning haha, armpasset idag blev väll en 2 timmar och oändliga set, sånt sjukt driv.

Sheogorath
2012-06-08, 21:27
Vad tror du om metoden att varva mellan t.ex. Jacked 3D och Craze?

En vecka med den ena och en vecka med den andra.
Det bör ju inte råda någon korstolerans mellan DMAA och TMG.

Vad jag förstår så använder du Craze.
Hur doserar du?
Hur ofta tar du det?
Varvar du med någon annan PWO?

Korstolerans eller inte skulle jag verkligen inte rekommendera att köra på så starka stimulantia under längre perioder. Långtidsbiverkningarna är okända och det ligger nära till hands att anta att man kan utveckla psykiska tillstånd (ångest, depression) om man har en känslighet för det och kör på för hårt med den här typen av preparat. Att använda det kortare perioder för att klara sig igenom tuffa dietveckor är så långt jag sträcker mig. Jag har kört Craze en gång i veckan under kanske 6-8 veckor nu, endast fredagar. Jag är väldigt känslig för Craze och tar därför bara 2/3 skopa. Kombinerar den istället med mycket koffein för att få bra driv utan mer eufori, och för att det visar sig vara lättare för mig att ta mig igenom den krasch som dessvärre kommer när jag kör Craze. 2/3 skopa är utprovad för att jag nästan inte ska få negativa efterkänningar.

Jag mår kalas på högre doseringar men mår apa när den går ur kroppen. Dessutom börjar jag pyssla med annat på gymmet om jag doserar högre. Börjar snacka med folk osv. Det är inte därför jag är där. Alltså: avgränsad period, en gång i veckan, låg dosering. Och när dieten är slut är det finito.

patflat
2012-06-08, 21:48
Korstolerans eller inte skulle jag verkligen inte rekommendera att köra på så starka stimulantia under längre perioder. Långtidsbiverkningarna är okända och det ligger nära till hands att anta att man kan utveckla psykiska tillstånd (ångest, depression) om man har en känslighet för det och kör på för hårt med den här typen av preparat. Att använda det kortare perioder för att klara sig igenom tuffa dietveckor är så långt jag sträcker mig. Jag har kört Craze en gång i veckan under kanske 6-8 veckor nu, endast fredagar. Jag är väldigt känslig för Craze och tar därför bara 2/3 skopa. Kombinerar den istället med mycket koffein för att få bra driv utan mer eufori, och för att det visar sig vara lättare för mig att ta mig igenom den krasch som dessvärre kommer när jag kör Craze. 2/3 skopa är utprovad för att jag nästan inte ska få negativa efterkänningar.

Jag mår kalas på högre doseringar men mår apa när den går ur kroppen. Dessutom börjar jag pyssla med annat på gymmet om jag doserar högre. Börjar snacka med folk osv. Det är inte därför jag är där. Alltså: avgränsad period, en gång i veckan, låg dosering. Och när dieten är slut är det finito.

Ok, tack för inputen, den uppskattas verkligen. :)

Jag ska prova Craze de närmaste 6-7 träningspassen för att få en mer medel-bild av produkten.
Märker jag att drivet försvinner så tar jag nog en break på några pass.

Jag är heller ingen ungdom längre. Närmar mig 40 om nu det spelar någon större roll.

Bära eller brista. :)

Kischen
2012-06-09, 22:03
Jag har slutat använda craze. Ständiga småkrasher under passen kombinerat med en svag overklighetskänsla efter smakar inte bra.

Sheogorath
2012-06-10, 06:35
Jag har slutat använda craze. Ständiga småkrasher under passen kombinerat med en svag overklighetskänsla efter smakar inte bra.

Nu ska jag ju inte uppmuntra till blandmissbruk men min lösning var att "overrida" både småkrascherna och efterkraschen med shitloads of caffeine. Och tillräckligt låg dos Craze för att ffa efterkraschen inte skulle bli för jobbig. :em:

Men som sagt. Gör inte det. Det är ju inte bra. Typ. Overklighetskänsla låter lite väl hårt tycker jag (seriöst nu).

Kischen
2012-06-10, 08:18
Svårt att förklara känslan på annat sätt. Det är subtilt men så upplever jag det.

Sheogorath
2012-06-10, 08:20
Svårt att förklara känslan på annat sätt. Det är subtilt men så upplever jag det.

Jag menade inte att ifrågasätta (ser nu att det kan tolkas så) utan att det låter ovärt med overklighetskänslor och att du därför nog gjort ett klokt val att avstå. :)

patflat
2012-06-10, 09:43
Personligen så får jag mer efterkrasch av Jack3d.
Jag kunde efter ett träningspass bara slänga mig i soffan och softa resten av dagen/kvällen. Med Craze känner jag att jag har mer energi efter träningen och känner mig motiverad att göra massa andra saker också.

Så någon efterkrasch har jag inte märkt av på något sätt med Craze ännu.
Heller inga krascher under själva träningspasset. Varken med Craze eller Jack3d.

Jag har nu tränat 3 dagar i rad med Craze.
Ännu så har jag inte märkt av någon negativ effekt.
Och energin har faktiskt varit på topp alla dessa dagar.
Igår körde jag axlar och triceps, de sista seten med triceps så var jag ganska trött, så när jag var klar med den sista övningen så var jag faktiskt ganska nöjd och utmattad. Fanns inte så mycket energi kvar som jag har känt de andra två dagarna. Men då hade jag ändå tränat i två timmar.

Jag tar dock alltid ett break då jag växlar muskelgrupp och fyller på med banan och en drink med Isolate.

Utvärderingen fortsätter.
Idag kommer jag träna det fjärde passet i rad med Craze. Knäböj/ben står på schemat följt av biceps.

Hoppas någon finner dessa smårecenssioner värdefulla att läsa.
Det är inte min mening att skriva någon slags dagbok i denna tråd. Jag tänker att det kanske finns något allmänintresse att få en någorlunda saklig recenssion av Craze och vilken effekt den får på mig som är en helt vanlig medelålders hobbygymmare.

★ Happy Training ★

stridis
2012-06-10, 09:47
Utvärderingen fortsätter.
Idag kommer jag träna det fjärde passet i rad med Craze. Knäböj/ben står på schemat följt av biceps.


Är det verkligen värt att köra en massa pass i rad, på det sättet? Tolerans lär ju infinna sig snabbt på det sättet.

patflat
2012-06-10, 10:09
Är det verkligen värt att köra en massa pass i rad, på det sättet? Tolerans lär ju infinna sig snabbt på det sättet.

Så länge det känns bra och att jag kan öka vikterna och behålla intensiteten så gör det inte mig så mycket.

Men visst, du har alldeles rätt i det du säger.

Dock brukar jag mest lyssna på kroppen då jag tränar istället för att köra enligt scheman på ett slaviskt sätt.
Känns det bra så kan jag mycket väl träna fyra dagar i rad. Men ibland så kan jag också vila i tre dagar i rad.

Denna vecka kommer jag ha tränat 7 dagar i rad. Men då bestod ett utav passen av enbart konditionsträning.

Och angående toleransen så är det en utav sakerna jag är nyfiken på.
Jag vill gärna uppleva om toleransen ökar med Craze eller om den kommer ge samma effekt hela tiden.

Men Jack3d så ökades inte min tolerans. Jag kände i stort sett samma effekt av den sista skopan som jag gjorde av den första.

Om toleransen ökar och jag märker av det så blir det en utav punkterna i en slutlig recenssion.

Känns det bra - go for it.
känns det segt - vila.

Kischen
2012-06-10, 11:09
Jag kör mina pass helt fastande (16-18 h) så det kan kanske spela in.

Therealslimshady
2012-06-10, 20:41
Nu får det vara färdigknarkat för min del.

När jag tränade igår så blev jag avbruten mitt i passet av en kille som undrade ifall jag mådde bra, och sa att jag skulle kolla mig i spegeln.

Drog i mig en celsius och 2 skopor craze innan passet, mina pupiller var så jävulskt stora alltså, kolla själva nästa gång ni ska inta craze.


Har kört craze i 7-10 dagar eller nått sånt, har mixtrat lite hur som helst med doseringar och blandningar av vanliga pwos.

patflat
2012-06-11, 06:13
Nu får det vara färdigknarkat för min del.

När jag tränade igår så blev jag avbruten mitt i passet av en kille som undrade ifall jag mådde bra, och sa att jag skulle kolla mig i spegeln.

Drog i mig en celsius och 2 skopor craze innan passet, mina pupiller var så jävulskt stora alltså, kolla själva nästa gång ni ska inta craze.


Har kört craze i 7-10 dagar eller nått sånt, har mixtrat lite hur som helst med doseringar och blandningar av vanliga pwos.

Men frånsett dina stora pupiller, hur har du i övrigt upplevt att träna på Craze?
Har du upplevt att du kraschar på den eller på något annat sätt märkt av någon effekt? Positiv och/eller negativ?

* Nyfiken *

Therealslimshady
2012-06-11, 13:32
Men frånsett dina stora pupiller, hur har du i övrigt upplevt att träna på Craze?
Har du upplevt att du kraschar på den eller på något annat sätt märkt av någon effekt? Positiv och/eller negativ?

* Nyfiken *

Har inte fått samma "drag" som resten beskriver, krashar inte och blir inte deprimerad som jag blir på dmaa.

Är 10 veckor inne i en deff och under de 2 pass som jag blandat craze med celsius har jag dragit ganska bra PBn, saknar stickningarna ifrån b-a men är väldigt fokuserad och har en jävlaranamma känsla inför de första seten på passet.

Har även inbillat mig att det ibland är som en liten tillfällig decakur, det är som att kroppen glömmer bort att jag har inflammation i underarmarna och tillåter mig att curla 60kg fastän att det egentligen gör så ont att man skulle kunna grina. Och att det inte verkar finnas något stopp på kroppen, man pumpar sönder armarna utan att man märker det.

Senaste craze passet kunde jag inte torka huvudet efter duschen för då låste det i princip mina biceps och det kände som att något skulle sprängas inne i armvecket.


Uppskattar även musiken i hörlurarna mer när jag har tagit craze. :D

Sheogorath
2012-06-11, 13:40
Har inte fått samma "drag" som resten beskriver, krashar inte och blir inte deprimerad som jag blir på dmaa.

Är 10 veckor inne i en deff och under de 2 pass som jag blandat craze med celsius har jag dragit ganska bra PBn, saknar stickningarna ifrån b-a men är väldigt fokuserad och har en jävlaranamma känsla inför de första seten på passet.

Har även inbillat mig att det ibland är som en liten tillfällig decakur, det är som att kroppen glömmer bort att jag har inflammation i underarmarna och tillåter mig att curla 60kg fastän att det egentligen gör så ont att man skulle kunna grina. Och att det inte verkar finnas något stopp på kroppen, man pumpar sönder armarna utan att man märker det.

Senaste craze passet kunde jag inte torka huvudet efter duschen för då låste det i princip mina biceps och det kände som att något skulle sprängas inne i armvecket.


Uppskattar även musiken i hörlurarna mer när jag har tagit craze. :D

Som filmjölk så finurligt uttryckte det: light-tjack. :)

_Larre_
2012-06-11, 15:39
Det som jag känt av Craze so far är extrem svettning, ibland känns det som man ska börja hyperventilera. Jättebra fokus och "go", men pumpmässigt är den inte på någon wow-nivå. Sen crashar man heller inte efteråt som med DMAA, utan känner mig oftast pigg i kropp och muskler trots att jag kört hårt!

Och detta är med nya batchen. Är inte helt nöjd med den, tycker det finns pwos som ger mig bättre effekt!

Beelz
2012-07-10, 18:54
Fick hem en burk Craze idag, slängde i mig två skopor på fastande mage, sjukt kraftfullt stim. drog i mig det vid halv fyra och det sitter i fortfarande. Ska nog bara använda det på dagar man känner sig riktigt slö och kan behöva en spark i baken

Gober
2012-07-10, 18:57
Maximize Intense från Iforce innehåller DMAA men har någon ingrediens som motverkar crashen. En av de bästa pwo jag testat när det kommer till mental kick.

Ajsomfan
2012-07-10, 19:08
Testade två skopor craze. Visst, lite piggare o mer fokus fick man. Men inte såpass mycket att det är värt eventuella biverkningar. Skulle sätta det bra mycket närmare koffein än tjack på skoj-med-stim-listan.

Solidar
2012-07-10, 20:36
Testade igår och idag, kände ingenting

Beelz
2012-07-11, 08:28
Det jag tycker är lite olustigt är ämnet som tydligen ska förhindra att PEA bryts ner för snabbt?! För jag har testat andra produkter med PEA och där hade det långt ifrån samma effekt

DaGoose
2012-07-11, 20:11
Är det någon som importerat Craze? Ska ju inte vara några problem egentligen men man vet aldrig när tullen får för sig att "hålla" saker.

Doggeh
2012-07-11, 23:38
Jag har inte importerat Craze men det ska inte vara några problem eftersom tillskottet är fullt lagligt i Sverige. Ärligt talat så borde det väll inte vara någon skillnad på innehållet i Sverige jämfört med USA? Men vem vet.

Förövrigt så kommer jag att rapportera med recension och batch-nummer om ett fåtal dagar.

Doggeh
2012-07-13, 18:20
Här kommer min rapport/recension av Craze!

Började med att ta 1 skopa + 100 mg koffein innan passet (40 minuter). Kände ingen tydlig effekt förens 30 minuter då jag börjar känna att fokusen blev helt förändrad. Mycket fokuserad blev jag minst sagt, men ändå väldigt ren energi och inte den brutala effekten man kan få av DMAA.

Vilan blev kortare än normalt men det kändes ändå väldigt bra! Slog till och med ett personbästa. Resulterade också i ett betydligt bättre pass än mina förgående.

Rekommenderar jag Craze? Både ja och nej, hursomhelst tycker jag att man borde ha respekt mot Craze. En skopa och jag blev väldigt fokuserad men det "dåliga" med produkten är att man blir lyckligare/uppåt av den. Med andra ord så kan jag tänka mig att ett beroende (ytterst individuellt) av produkten utvecklas jävligt fort.

Nästa gång tar jag en halv eller 3/4 skopa och 200mg koffein istället.

Sheogorath
2012-07-13, 18:24
Här kommer min rapport/recension av Craze!

Började med att ta 1 skopa + 100 mg koffein innan passet (40 minuter). Kände ingen tydlig effekt förens 30 minuter då jag börjar känna att fokusen blev helt förändrad. Mycket fokuserad blev jag minst sagt, men ändå väldigt ren energi och inte den brutala effekten man kan få av DMAA.

Vilan blev kortare än normalt men det kändes ändå väldigt bra! Slog till och med ett personbästa. Resulterade också i ett betydligt bättre pass än mina förgående.

Rekommenderar jag Craze? Både ja och nej, hursomhelst tycker jag att man borde ha respekt mot Craze. En skopa och jag blev väldigt fokuserad men det "dåliga" med produkten är att man blir lyckligare/uppåt av den. Med andra ord så kan jag tänka mig att ett beroende (ytterst individuellt) av produkten utvecklas jävligt fort.

Nästa gång tar jag en halv eller 3/4 skopa och 200mg koffein istället.

Vi verkar reagera lika på Craze. Jag föredrar också en lägre dos (1 tsk = 2/3 skopa) tillsammans med en högre dos koffein, just för att inte få den knarkiga känslan. Den passar sig inte i träningssammanhang. :)

Eftersom jag är skapligt övertygad om att Craze är mer dålig än bra (för skallen) tycker jag att man kraftigt ska begränsa sitt användande. Inte bara att man kör den max en gång i veckan, utan också att man tar längre uppehåll än vad man faktiskt använt produkten.

GwP
2012-07-26, 16:31
Jag har den andra burken med nr 85 och jag tyckte väll att det var dåligt tryck i den. Har tidigare kört med Jack3d och denna Craze var ju ingenting mot Jack3d.

Körde ett pass utan Craze idag och kände ingen direkt skillnad, blir mest stirrig av Craze, dessutom är smaken så otroligt äcklig så kanske ska strunta i den, 399kr i sjön *gah!*

Sheo, har jag missat eller har du skrivit hur det gick med din 85 burk? :naughty:

Ejda
2012-07-26, 16:37
Jag har endast använt den nya batchen och tycker det är bra drag i den!
Använder dock Craze bara 2-3 gånger i veckan för att inte bygga upp min toleransnivå..

Sheogorath
2012-07-26, 16:52
Jag har den andra burken med nr 85 och jag tyckte väll att det var dåligt tryck i den. Har tidigare kört med Jack3d och denna Craze var ju ingenting mot Jack3d.

Körde ett pass utan Craze idag och kände ingen direkt skillnad, blir mest stirrig av Craze, dessutom är smaken så otroligt äcklig så kanske ska strunta i den, 399kr i sjön *gah!*

Sheo, har jag missat eller har du skrivit hur det gick med din 85 burk? :naughty:

Nej, jag är i en uppbyggnadsperiod nu (och kör inte PWO då). Har en hel del pulver kvar i min *46-batch. Däremot har min dame fortsatt med Craze även efter dieten och hon tycker att det är minst lika bra drag i *85:an som i hennes förra burk. :)

Dalalyfta
2012-07-26, 19:04
Tog idag 1.5 skopa craze och mådde verkligen superbra. Eufori och allt, dessutom gjorde jagmitt tyngsta pass någonsin (ben).
Med detta kan man verkligen pressa sig och ta rekord.

Körde en burk jack3d för ett år sedan. Men slutade sedan.

Nu 6h senare efter intaget sitter jag dock och nojar som fan. Tänker fan inte ta denna skiten mer. Kan inte vara bra, typiska ångestsymptom.

Tänker inte ta det mer men hur skadligt kan det vara egentligen? Skiten har inte genomgått några som helst tester? Driven sports följer varken ISO eller något annat. Det är gjort i Usa och de kör ju med hormoner i allt..

Jag är mest rädd för steroider.
Amfetamin dör man ju inte av om man tar det en gång men jag vill inte släcka ner min testoproduktion.

Tack

Beelz
2012-07-26, 20:00
Olyckligtvis så degraderas PEA (fenyletylamin) till ett verkningslöst tillstånd inom 5-10 minuter inne i kroppen (10). Vid oralt intag hinner alltså inga signifikanta mängder fenyletylamin fram till de målplatser där den kan utöva sin verkan. Dock så finns det ämnen – så kallade MAO inhibitors – som blockerar de enzymer som degraderar PEA. Vid initialt låga nivåer av PEA så kan dessa MAO-blockerare öka nivåerna tusenfalt. Vid normala nivåer så kan blockerare öka nivåerna 4 gånger om. Exempelvis så kan THC, den verksamma molekylen i Cannabis, såväl som alkohol öka nivåerna av PEA 4 gånger om (11). Med tanke på att Craze innehåller växtextrakt med en mängd alkaloider och komponenter i sig så förefaller det rimligt att något eller några av dessa blockerar nedbrytningen av PEA.

http://www.craze.nu/fenyletylamin/

Det jag nojjar över är vilket ämne dom har i som förhindrar nedbrytningen av fenyetylaminet. Antingen THC, alkohol eller en MAO-hämmare som används i antidepressiva läkemedel känns det ju sisådär att använda skiten :confused:

http://en.wikipedia.org/wiki/Monoamine_oxidase_inhibitor

Dalalyfta
2012-07-27, 00:48
http://www.craze.nu/fenyletylamin/

Det jag nojjar över är vilket ämne dom har i som förhindrar nedbrytningen av fenyetylaminet. Antingen THC, alkohol eller en MAO-hämmare som används i antidepressiva läkemedel känns det ju sisådär att använda skiten :confused:

http://en.wikipedia.org/wiki/Monoamine_oxidase_inhibitor

THC sägs ju öka risken för schizofreni och den förhindrar nedbrytningen av Fenyetylaminet.

Någon har påstått att craze kan ge schizofreni, på ett engelskt forum förnekar personer i företaget såklart detta.

Men för mig verkar där finns ett klart samband.

Beelz
2012-07-27, 05:52
THC sägs ju öka risken för schizofreni och den förhindrar nedbrytningen av Fenyetylaminet.

Någon har påstått att craze kan ge schizofreni, på ett engelskt forum förnekar personer i företaget såklart detta.

Men för mig verkar där finns ett klart samband.

Suspekt är det vad det är, kommer nog inte använda resten av min haha.. När det finns så många tvivelaktiga saker om en produkt gör man nog bäst i att ge fan i den

Elgreco
2012-07-27, 05:55
Suttit o läst en hel del inlägg här... Som sagts så
Många gånger tidigare, så prisas det av många medan andra inte tycker om det.
En gemensam nämnare för många är dock att humöret blir bättre, man är social och glad. Något som håller i sig flera timmar efter träningen.

Detta har resulterat i att en del fått ångest efter effekten släppt, kan bero på att de ha en benägenhet för ångest. Visa får det av alkohol också.
Men effekten låter i mina öron oroande.
Hur funkar det med andra pwo, får man samma glädje kick då?
Att få en energi kick, som av koffein o få en skär eurofi känsla, är två skilda saker.

Beelz
2012-07-27, 08:25
Suttit o läst en hel del inlägg här... Som sagts så
Många gånger tidigare, så prisas det av många medan andra inte tycker om det.
En gemensam nämnare för många är dock att humöret blir bättre, man är social och glad. Något som håller i sig flera timmar efter träningen.

Detta har resulterat i att en del fått ångest efter effekten släppt, kan bero på att de ha en benägenhet för ångest. Visa får det av alkohol också.
Men effekten låter i mina öron oroande.
Hur funkar det med andra pwo, får man samma glädje kick då?
Att få en energi kick, som av koffein o få en skär eurofi känsla, är två skilda saker.


Det beror ju på vad det är för substanser i pwon...

Magnoos
2012-07-27, 11:03
http://sv.wikipedia.org/wiki/Amfetamin

Om jag läser under "effekter" i den länken så är den en klockren beskrivning av hur jag känner mig när jag kör med Craze.

Obehagligt underbara pass blir det...

Elgreco
2012-07-27, 11:13
http://sv.wikipedia.org/wiki/Amfetamin

Om jag läser under "effekter" i den länken så är den en klockren beskrivning av hur jag känner mig när jag kör med Craze.

Obehagligt underbara pass blir det...

Hehehe, Hade tankar på att börja med PWO, men tror jag kommer hålla mig till koffein tabletter!

Dalalyfta
2012-07-27, 15:13
Ångesten sitter i idag med. Är rädd att jag har förstört min hjärna.

Har dock första vilodagen på denna veckan. Då jag inte kunde avgöra om jag var förkyld imorse. Fick sådan hosta igår när jag lyfte.

Doggeh
2012-07-27, 16:07
Ångesten sitter i idag med. Är rädd att jag har förstört min hjärna.

Var bara lugn, du har bara lite AT. Du kommer garanterat må bättre inom kort.

Om du nu väljer att fortsätta med Craze så rekommenderar jag mindre än en skopa (½ till 3/4 kanske) + koffein. Med den kombinationen får jag ingen ångest alls och lyckas ändå få bra fokus. Slipper euforin också då.

Elgreco
2012-07-27, 16:41
Har du ångest annars också, vad är det som ger dig ångest?! Koffein i sig är ångest framkallande ifall det tas i stora mängder o du har benägenhet för det!

Beelz
2012-07-28, 12:17
Har du ångest annars också, vad är det som ger dig ångest?! Koffein i sig är ångest framkallande ifall det tas i stora mängder o du har benägenhet för det!

Vissa människor reagerar starkare på avtändningen av starka stimulanter...

Bailah
2012-07-29, 12:54
Har inga negativa effekter av Craze. Skulle vara om man tar det sent på kvällen och inte kan sova. Men ja, det säger ju sig själv.

Dalalyfta
2012-07-29, 19:41
Effekten pa craze ar skrammande likt den,pa amfetamin . Som man kan hitta,pa wiki, det tycker jag sager allt.

Madde konstigt 2 dygn efter.

Therealslimshady
2012-07-31, 07:19
Vissa människor reagerar starkare på avtändningen av starka stimulanter...

+1

Dra ner på skoporna, kör halva skopor i en vecka och sen borde man kunna sluta.

KalleTeodor
2012-07-31, 14:18
Är det någon som importerat Craze? Ska ju inte vara några problem egentligen men man vet aldrig när tullen får för sig att "hålla" saker.

jajjemen, det var inga problem.

Kischen
2012-07-31, 19:01
Effekten pa craze ar skrammande likt den,pa amfetamin . Som man kan hitta,pa wiki, det tycker jag sager allt.

Madde konstigt 2 dygn efter.

Har du provat amfetamin?

Nojozzeum.com

Kung atlas
2012-07-31, 19:30
Fasiken... jag svara dåligt på Craze men gillar den pga att jag blir lite gladare :d

Att jämföra den med Amfetamin är..... en jäkligt dålig jämförelse:smash:

Får inga sömnproblem , ingen överaktivitet eller dyligt

Produkter som Jack Nitro är rena dunderhonungen jämfört med Craze och där kan vi snacka om att man blir "speedad"*flex*

Sheogorath
2012-07-31, 19:31
Fasiken... jag svara dåligt på Craze men gillar den pga att jag blir lite gladare :d

Att jämföra den med Amfetamin är..... en jäkligt dålig jämförelse:smash:

Får inga sömnproblem , ingen överaktivitet eller dyligt

Produkter som Jack Nitro är rena dunderhonungen jämfört med Craze och där kan vi snacka om att man blir "speedad"*flex*

Det tycker inte jag. Som sagt svarar vissa uppenbarligen "bättre" på Craze än andra. Så för din del må de vara väldigt olika, för andra inte.

Kung atlas
2012-07-31, 20:17
Det tycker inte jag. Som sagt svarar vissa uppenbarligen "bättre" på Craze än andra. Så för din del må de vara väldigt olika, för andra inte.

Hmm.. ok ! Verkar galet att det skiljer så mycket mellan olika personer. Inte ens min 50kg tunga sambo känner av Craze så ibland undrar man om det kan skilja mellan batcher.

Tycker att 100mg koffein ger mer drag än 1 skopa Craze.

Dalalyfta
2012-08-01, 11:26
Min kompis som kört 2 doser går på ssri men dog inte första gången.

Då jag tycker craze suger ballen hårt så funderar jag på att ge honom resten av knarket. Finns det risk att han dör eller allvarligt skadar sig när han går på ssri? Isf ta rjag inte upp det.

Sheogorath
2012-08-01, 11:30
Min kompis som kört 2 doser går på ssri men dog inte första gången.

Då jag tycker craze suger ballen hårt så funderar jag på att ge honom resten av knarket. Finns det risk att han dör eller allvarligt skadar sig när han går på ssri? Isf ta rjag inte upp det.

Nej, men om han reagerar starkt med narkotisk effekt (blir "hög") är ju det i sig en dålig idé om han har en ångest/depression i bakgrunden. Dels finns det en högre risk för missbruk (kontrasten till det normala måendet kan bli för stor) och om han som ett fåtal gör "kraschar" (som i: "får ångest, oroskänslor" osv efter ruset) ser väl jag det som en risk i att han återfaller i depression.

Han kommer nog inte dö, men med tanke på att han har en psykisk sjukdom kanske han riskerar att bli sämre i denna. Eller så går allt bra. Men det kan du ju inte veta. Nu.

EiseltUK
2012-08-01, 19:12
Min kompis som kört 2 doser går på ssri men dog inte första gången.

Då jag tycker craze suger ballen hårt så funderar jag på att ge honom resten av knarket. Finns det risk att han dör eller allvarligt skadar sig när han går på ssri? Isf ta rjag inte upp det.

Jag skulle inte rekommendera Craze med SSRI. SSRI + MAO-hämmare ökar risken för serotoninsyndrom. N-metyltyramin är en MAO-A-hämmare som möjligen kan bidra till att risken ökar.

Dalalyfta
2012-08-01, 19:21
Är det förbjudet att tala om jac*3* and dm** now when it is banned?

Någon som är extremt insatt i ämnet om craze och schizofrenia? Teorin är att schizofrenia handlar om noradrenalin som skjuter av när det inte ska. Och eftersom craze ändrar på just den substansen så är det ju lite oroande.
Schizofrenia är verkligen en hemsk sjukdom.

Beelz
2012-08-01, 20:46
Är det förbjudet att tala om jac*3* and dm** now when it is banned?

Någon som är extremt insatt i ämnet om craze och schizofrenia? Teorin är att schizofrenia handlar om noradrenalin som skjuter av när det inte ska. Och eftersom craze ändrar på just den substansen så är det ju lite oroande.
Schizofrenia är verkligen en hemsk sjukdom.

Det var en studie gjord på schizo-patienter som visade sig ha högra halter av just Fenyletylamin i sitt kiss. Så det finns säkert en koppling mellan onormalt höga halter av Fenyletylamin i kroppen och schizofreni

Dalalyfta
2012-08-02, 00:36
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7906896

Första träffen på PEA+ schizofreni på google. TYcker det är väldigt tydligt vad PEA har för risker.

Therealslimshady
2012-08-02, 09:03
Nej nu spolar jag ner min burk i toan alltså!

EiseltUK
2012-08-02, 20:22
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7906896

Första träffen på PEA+ schizofreni på google. TYcker det är väldigt tydligt vad PEA har för risker.

PEA kan möjligen vara en av flera indikatorer på schizofreni men det är långsökt att påstå att oralt intaget PEA skulle kunna bidra till schizofreni. Schizofreniker har i vissa fall låg MAO-aktivitet och har överaktivitet av enzymet AADC. Både dessa bidrar till att PEA ökar. Hos en friskt individ bryts PEA ned mycket snabbt.

Beelz
2012-08-03, 09:52
PEA kan möjligen vara en av flera indikatorer på schizofreni men det är långsökt att påstå att oralt intaget PEA skulle kunna bidra till schizofreni. Schizofreniker har i vissa fall låg MAO-aktivitet och har överaktivitet av enzymet AADC. Både dessa bidrar till att PEA ökar. Hos en friskt individ bryts PEA ned mycket snabbt.

Om det inte finns en MAO-Hämmare med i spelet som förhindrar att det bryts ner ja?

Dalalyfta
2012-08-03, 14:54
om det inte finns en mao-hämmare med i spelet som förhindrar att det bryts ner ja?

+11

Phil Heath
2012-08-03, 20:01
Nojozzeum.com

Hahaha, klockren!:d

Hade det inte kommit ut någon info om "hur farlig den nu är" så hade ingen märkt något men nu nojjar alla att den är lika farlig som amfetamin:smash:

Sheogorath
2012-08-03, 20:03
Hahaha, klockren!:d

Hade det inte kommit ut någon info om "hur farlig den nu är" så hade ingen märkt något men nu nojjar alla att den är lika farlig som amfetamin:smash:

Snacka skit. Vi diskuterade detta långt innan någon missförstod och lade upp en studie om PEA-piss hos schizofrena.

EiseltUK
2012-08-03, 20:24
Om det inte finns en MAO-Hämmare med i spelet som förhindrar att det bryts ner ja?

Jo det klart men du drabbas inte av schizofreni om du inte har det underliggande i kroppen. Det finns många (eller i varje fall en del) som L-deprenyl med PEA utan att bli schizo. Däremot kan du drabbas av någon sorts psykos om du doserar fel. Med deprenyl behövs det bara ungefär 10 mg PEA.

Det finns en teori om att PEA är högt hos schizofrena beroende på en överaktivitet hos enzymer AADC vilket i så fall betyder att L-fenylalanin också ger schizofreni. :)

Dalalyfta
2012-08-03, 22:11
Jo det klart men du drabbas inte av schizofreni om du inte har det underliggande i kroppen. Det finns många (eller i varje fall en del) som L-deprenyl med PEA utan att bli schizo. Däremot kan du drabbas av någon sorts psykos om du doserar fel. Med deprenyl behövs det bara ungefär 10 mg PEA.

Det finns en teori om att PEA är högt hos schizofrena beroende på en överaktivitet hos enzymer AADC vilket i så fall betyder att L-fenylalanin också ger schizofreni. :)

Inte alla som vet vilka anlag de har.

smocken
2012-08-04, 16:42
Hur är nya craze sen dom fick sån svidade skitdålig kritik efter dom hade ändrat på innehållet? måste ha nåt att ersätta min saknade vip-x extreme med.

Köpte vip-x no carbs för att testa snacka att den är 1000 ggr sämre än extremen fi fan sicket skit.

Sheogorath
2012-08-04, 16:45
Hur är nya craze sen dom fick sån svidade skitdålig kritik efter dom hade ändrat på innehållet? måste ha nåt att ersätta min saknade vip-x extreme med.

Köpte vip-x no carbs för att testa snacka att den är 1000 ggr sämre än extremen fi fan sicket skit.

Dom har inte ändrat innehållet i Craze.

smocken
2012-08-04, 16:54
http://www.body.se/forum/kosttillskott/svenska-craze-verkningslos-238765

Sheogorath
2012-08-04, 16:55
http://www.body.se/forum/kosttillskott/svenska-craze-verkningslos-238765

*suck*

Driven Sports har redan svarat på detta. Produkten innehåller lika mycket kreatin som trimetylglycin och de kan därför kasta om ordningen som de vill på de två första ingredienserna i listan.

j0akim
2012-08-04, 20:11
Detta låter spännande! Måste beställa hem en burk och testa :)

smocken
2012-08-05, 12:44
Varför upplevde då användarna flertalet av dom att effekten var grymt dåligt "SUCK"

Sheogorath
2012-08-05, 14:04
Varför upplevde då användarna flertalet av dom att effekten var grymt dåligt "SUCK"

Därför att dom inte fattar att man utvecklar tolerans. Min sambo kör med batch 85 och har samma effekt som av 46. Flera användare här på Kolo som jämfört de två har inte upplevt något skillnad.

EiseltUK
2012-08-05, 23:17
Därför att dom inte fattar att man utvecklar tolerans. Min sambo kör med batch 85 och har samma effekt som av 46. Flera användare här på Kolo som jämfört de två har inte upplevt något skillnad.

Reps! ;)

vicarious
2012-08-07, 18:26
MM sports tagit in Craze nu. Jag som trodde de var emot att sälja den produkten?

Danieel
2012-08-07, 18:37
MM sports tagit in Craze nu. Jag som trodde de var emot att sälja den produkten?

Såg det med, undra vad det var som fick dom att ångra sig?

Kung atlas
2012-08-07, 19:47
Såg det med, undra vad det var som fick dom att ångra sig?

Antagligen att "marknaden" vill ha Craze:d

AronP
2012-08-09, 08:23
Provat nya batchen, lika bra som gamla enligt mig och den nya smaken piskar Grape med hästlängder.

Gober
2012-08-09, 09:55
MM sports tagit in Craze nu. Jag som trodde de var emot att sälja den produkten?

Tydligen skickat det på analys.

Pepz
2012-08-09, 10:04
MM sports tagit in Craze nu. Jag som trodde de var emot att sälja den produkten?

japp de var de.
de betalade dock för att ett analysföretag skulle se vad som verkligen var i produkten.
Och ingenting olagligt eller avvikande hittades.

Gäller ju att inte vara sämre än att man kan ändra sig.

Oemotståndlig
2012-08-09, 16:51
Provat nya batchen, lika bra som gamla enligt mig och den nya smaken piskar Grape med hästlängder.

Är det candy grape du menar? den var ju skit god, speciellt jämfört med jack3d.


Testade för första gången idag (dvs drack den nyss) så får se vad som händer :)

Dock lite dyr för min smak men funkar den så visst varför inte.

Får vi se vad mina axlar, trapz och mage säger imorgon *flex*

Uppdaterar efter passet.

AronP
2012-08-09, 16:59
Är det candy grape du menar? den var ju skit god, speciellt jämfört med jack3d.


Testade för första gången idag (dvs drack den nyss) så får se vad som händer :)

Dock lite dyr för min smak men funkar den så visst varför inte.

Får vi se vad mina axlar, trapz och mage säger imorgon *flex*

Uppdaterar efter passet.

Nej, berry lemonade. Du är nog den första som gillat grape.

6.6kr/servering kan ju knappast räknas som dyr.

Oemotståndlig
2012-08-09, 17:11
Nej, berry lemonade. Du är nog den första som gillat grape.

6.6kr/servering kan ju knappast räknas som dyr.


Haha aja om den räknas som "äcklig" hur fan smakar berry lemonade då? :)

Jack3d var billigare, nä men har hårda tider när det gäller pengar. Så då blir det dyrt enligt mig.

men 6,6 kr nä det kanske var att ta i för att det ska räknas som dyrt.

m0s
2012-08-09, 19:01
Seriöst? Känner folk att Craze hjälper?

Körde Jack3d innan men bytte nu till Craze när Jack3d slutade säljas. Kört igenom en burk av den "gamla" batchen och känner absolut 0 fokus eller "go".
Hade dom haft mer än 80mg koffein / skopa så hade jag nog kunnat bli lurad jag också att den var något att ha.

Pengar i sjön för min del.

Ajsomfan
2012-08-09, 19:33
Mos: håller med, totalt sämst med typ samma effekt (eller liiite mer) som koffein. Dock samma sak med jack3d. Värdelöst. Spolade ner burkarna i toa. Nej! Får fortsätta pwo-fri träning o lika bra är nog det.

Likt Amfetamin it aint!

deadich
2012-08-09, 19:58
Seriöst? Känner folk att Craze hjälper?

Körde Jack3d innan men bytte nu till Craze när Jack3d slutade säljas. Kört igenom en burk av den "gamla" batchen och känner absolut 0 fokus eller "go".
Hade dom haft mer än 80mg koffein / skopa så hade jag nog kunnat bli lurad jag också att den var något att ha.

Pengar i sjön för min del.

Jag provade craze bara för att prova, och jag kan ju säga att jag blev skitstimmad, inte alls mysigt. Men fungerade gjorde det utan tvekan.

AronP
2012-08-09, 20:33
Om ni letar efter en stimprodukt så det lite fel val, det är mer fokus och uthållighet. Folk brukar beskriva det som att man orkar tränar hur mkt som helst.

Oemotståndlig
2012-08-09, 20:54
Så då har jag gjort ett pass med craze, jämfört med jack3d så smakade det här underbart.

Jag tog 1,5 skopa av craze, eftersom jag läst att det ska vara som en CS så tog jag en halva mer pgr av att jag har adhd och "kräver" större dos för att få samma effekt (inte för att 1,5 var en stor dos)

Efter 20-30 började det slå på jag fick välmående, lite stickningar samt vart bra pigg.
Började med uppvärmning och kände av att jag klarade mer etc.

Detsamma hände under hela passet, jag blev inte "trött" som jag brukar, även om jag inte orkade göra mer reps en vad gjorde så hade jag fortfarande ett jävla driv.

Så passet gick väldigt bra och jag känner att jag fick ut det jag ville, dock så är jag fortfarande pigg efter några timmars intag (jämfört med jack3d så blev man trött som fan)

Jag vill även påpeka att jag har haft ett helvete under dagen, tänker inte gå på vad men jag var inte taggad alls innan att träna, mitt mående var verkligen inte på topp, trött, negative etc men ville ändå testa mitt inköp och ville ge det ett försök.

Så välmåendet boostades så jag slapp tänka på allt skit som varit underdagen (dvs utöver den boost man får av att bara träna)

Nu har jag bara testat denna produkt 1 gång och jag vill inte uttala mig allt för mycket pgr av att det även kan vara en del placebo effekt.

Så efter 1-2 veckors användande så kan jag göra ett uttal om produkten som jag anser stämmer (på mig)

Men om jag ska sätta betyg på produkten

Smak: 3,5-4 (kan ej bestämma mig)

Effekt: 4:a skulle jag ge, dels för att jag fick det jag ville utav det samt lite därtill dvs välmåendet, att gå från vara "nere" till att bara få släppa allt och bli positiv under passet (något jag hoppas kommer fortsätta för då kommer det ej finnas dåliga träningsdagar :naughty:

Det jag anser kan vara negativt är att jag är pigg som fan fortfarande, skulle jag träna under dagarna så visst fine, men jag tränar på kvällarna så det blir ett litet minus för det.

Sen ang mående några timmar efter så anser jag inte att jag mår sämre eller jo om man jämför underpasset MEN det beror på att jag börjar återgå till det "normala"

Jämfört med jack3d så tycker jag denna produkt är mycket bättre (om det fortsätter så här) sen så självklart får man tolerans och då kommer jag ta ett uppehåll.


MEN som sagt jag har testat denna produkt EN GÅNG så det kan vara en del placebo effekt, dock talar inget emot att craze gjorde det den skulle (som jag ber till gud för att den gjorde :hbang:)

Slut ord, enligt mig kommer den här vara värd var enda krona om det fortsätter så här.

Sen läste jag lite snabbt att folk tycker det var lite koffein i den, kanske det men enligt mig får man samma effekt undantag att i början slipper man sitta på toa 20 min för att magen knasar ur av en överdos.

Vill man ha mer, köp koffeintabletter eller drick kaffe innan som är godare och så har du fått mer koffein.

Sheogorath
2012-08-09, 21:06
Fast några stickningar lär du inte ha fått eftersom den inte innehåller vare sig beta-alanin eller niacin. Menar du rysningar, som är välbehag? Det kan man få av stimulantia om man pangar på bra.

Oemotståndlig
2012-08-09, 23:08
Fast några stickningar lär du inte ha fått eftersom den inte innehåller vare sig beta-alanin eller niacin. Menar du rysningar, som är välbehag? Det kan man få av stimulantia om man pangar på bra.

Nja rysningar fick jag inte, utan stickningar dock inga stickningar som i jack3d.
Vete fan hur jag ska förklara men jag vet hur stimulanter funkar, har aldrig upplevt så på det sättet.

Nu i efterhand är det svårt att förklara men en blandning mellan att det klia och stickningar, vet ej hur jag ska förklara.

Liknande stickningar som jack3d men i en MYCKET mildare variant, men ändå så man kände av det.

Funderar på om jag kan vara allergisk mot något? för det började klia lite i ögonen ibörjan samt att jag fick lite utslag dock gick det bort inann träningen undantag "stickningarna" eller vad man nu ska kalla det.

Får se om jag drar ett pass på lördag, så får jag testa igen och notera hur det känns.

Knaz
2012-08-10, 19:44
Ska snart beställa en ny pwo så jag tänkte kolla hur många som rekomenderar Craze?

Gustaf C
2012-08-10, 19:56
Ska snart beställa en ny pwo så jag tänkte kolla hur många som rekomenderar Craze?

Jag hade mitt träningspass med Craze nyligen därför kan inte jag uttala mig om den ger några biverkningar eller "crash" som en del säger. Det jag dock kan uttala mig om är att det gav mig det bästa passet någonsin.

Det är svårt att förklara hur det känns men jag kan förklara det som att psyket blir förstärkt med andra ord musklerna ger upp före psyket vilket brukar vara helt tvärtom för mig.

Doseringen var: 0,75 skopa med 3 dl vatten

En blandning med koffein och Craze är nog sjukt effektivt om du vill bli lite speedad också! *cupid*

Sheogorath
2012-08-10, 20:55
600 mg koffein

75 min senare 1 rågad tesked Craze (precis innan du sätter foten på gymgolvet)

15 min in i passet 400 mg koffein.

Den raketkombon jag rekommendera för er som är tåliga för koffein, känsliga för Craze och kör två timmar långa pass. Kanske bara lämpligt för mig nu när jag tänker efter. :D

Gustaf C
2012-08-10, 21:52
Ledsen för off-topic men hur mycket koffein kan det tänkas räcka för en person med i princip noll tolerans?

I Craze är det tydligen 90mg/skopa vilket jag upplever inte ger någon effekt.

Sheogorath
2012-08-10, 22:19
Ledsen för off-topic men hur mycket koffein kan det tänkas räcka för en person med i princip noll tolerans?

I Craze är det tydligen 90mg/skopa vilket jag upplever inte ger någon effekt.

Då är det inte mängden koffein det är fel på utan att du inte reagerar på Craze. Jag kan ta Craze utan koffein och få dundereffekt. Jag tar koffeinet för att kunna hålla nere doseringen tillräckligt för att motverkar kraschen efteråt. Koffeinet i sig verkar hjälpa till med det dessutom.

Oemotståndlig
2012-08-10, 23:07
Ska snart beställa en ny pwo så jag tänkte kolla hur många som rekomenderar Craze?

Som sagt har kört ett pass med det och fortsätter det på samma sätt som det gjorde då så är det här helt sinnes sjukt bra.

Vilodagarna är ännu jobbigare nu om man säger så*gah!*

blondyz
2012-08-10, 23:18
Vilodagarna är ännu jobbigare nu om man säger så*gah!*

Löser du enkelt med att träna när du vill/kan och vila när du vill/behöver. Att träna fast man egentligen vill eller behöver vila brukar inte bli jättebra (förutsatt att man har ett hyffsat driv i träningen över lag) och att vila fast man vill/kan träna låter inte bättre i mina öron.

Det är inte mycket svårare än att träna hårt (på riktigt) tills kroppen säger att det är dags att vila, då vilar man. Känner man sin kropp vet man att den i regel säger till en bit innan det går utför av utmattning.

Med detta upplägg kommer knappast vilan att bli en plåga, behöver kroppen vila kommer det kännas ypperligt att göra just det.

as0k
2012-08-11, 13:54
Innehåller craze så "lite" koffein så man behöver ta extra? Ger det bättre effekt?
Jag är redan mycket nöjd med effekten från dag 1. Borde man ändå ta extra koffein? :)

Sheogorath
2012-08-11, 15:00
Innehåller craze så "lite" koffein så man behöver ta extra? Ger det bättre effekt?
Jag är redan mycket nöjd med effekten från dag 1. Borde man ändå ta extra koffein? :)

Nej. Jag gör det som sagt för att jag är känslig för Craze. Tar jag mer än säg 2/3 skopa (drygt en tesked) blir ångesten och deppen (det jag kallar för "kraschen") efteråt inte "värd det"; jag tar hellre mindre Craze och mer koffein. Jag känner fortfarande av kraschen men med tillräckligt mycket koffein blir det helt hanterbart.

Eftersom jag inser att det här inte är nyttigt så använder jag Craze under väldigt begränsade perioder och bara en gång i veckan. :)

Birkharju
2012-08-11, 15:29
Sheo, har du använt dig av Jack3d någonting? Isåfall, hur upplever du skillnaden efteråt?(kraschen)

Sheogorath
2012-08-11, 16:13
Sheo, har du använt dig av Jack3d någonting? Isåfall, hur upplever du skillnaden efteråt?(kraschen)

Nej, jag ville (ironiskt nog) inte utsätta mig för Jack3d p.g.a. krachen (min flickvän var kass i ett par dagar efter varje användning, andra har rapporterat samma sak). Jag köpte Craze innan de svenska rapporterna om liknande fenomen droppade in för Craze. Fördelen för min del är att det bara handlar om några timmar (som att slå av och på en lampa), å andra sidan vet jag ju inte hur jag hade reagerat på Jack3d. Tror inte jag kommer prova faktiskt.

m0s
2012-08-11, 19:32
Sheo, har du använt dig av Jack3d någonting? Isåfall, hur upplever du skillnaden efteråt?(kraschen)

Körde Jack3d varje pass i 3 månaders tid.
Inte känt av någon krash eller liknande.
Dock så verkar jag vara väldigt tolerant när det kommer till PWOs

Oemotståndlig
2012-08-11, 20:19
Löser du enkelt med att träna när du vill/kan och vila när du vill/behöver. Att träna fast man egentligen vill eller behöver vila brukar inte bli jättebra (förutsatt att man har ett hyffsat driv i träningen över lag) och att vila fast man vill/kan träna låter inte bättre i mina öron.

Det är inte mycket svårare än att träna hårt (på riktigt) tills kroppen säger att det är dags att vila, då vilar man. Känner man sin kropp vet man att den i regel säger till en bit innan det går utför av utmattning.

Med detta upplägg kommer knappast vilan att bli en plåga, behöver kroppen vila kommer det kännas ypperligt att göra just det.

Nej det vet jag, men var tvungen att ta en vilo dag idag för att jag inte kunde träna av andra skäl.

Men tack ändå :)

DaGoose
2012-08-13, 11:57
Får bli till att köpa idag och väljer att stödja ett svenskt företag istället för att beställa för en billigare slant på eBay. Får hoppas att det inte är något sockerpulver som svennebanan luras på bara.

Whistler
2012-08-13, 13:47
Fick en burk Craze förra veckan som varit restnoterad ur en gammal beställning.
Aldrig testat det förut, men tar vanligtvis Brutal FX, NO Xplode eller Jacked (den nya utan DMAA)så jag tog två skopor och gymmade på som vanligt.

Fick mycket pump. Enormt pigg och alert hela passet, hade inte bara hög fokus på vad jag gjorde utan lade märke till precis allt som alla andra gjorde och fick hålla mig för att inte gå fram och prata med vilt främmande människor om ingenting (brukar hålla mig för mig själv). Två timmar efter passet sade flickvännen att jag såg ut som ett lik och frågade om det hänt något. Jag var totalt deppig och tyckte allt var meningslöst.

Brukar annars varva så jag vartannat eller vart tredje pass byter mellan Brutal, Jacked och NO Xplode, så jag anser mig ganska van vid PWO-produkter och tycker de har fördelar och nackdelar allihop. Nackdelarna upplever jag minskar när man varvar dem. Vet inte om Craze med minskad dos kommer passa in någonstans, gillade inte alls kraschen efteråt.

Clark
2012-08-13, 13:52
Två timmar efter passet sade flickvännen att jag såg ut som ett lik och frågade om det hänt något. Jag var totalt deppig och tyckte allt var meningslöst.

..... gillade inte alls kraschen efteråt.

Jag upplever samma sak med PWO's nu för tiden. Har helt slutat att ta PWO pga detta. Känner inte att det är värt det.

Gustaf C
2012-08-13, 13:56
Jag upplever samma sak med PWO's nu för tiden. Har helt slutat att ta PWO pga detta. Känner inte att det är värt det.

Ni kanske helt enkelt tar för stor dos? :)

Sheogorath
2012-08-13, 14:03
hålla mig för att inte gå fram och prata med vilt främmande människor om ingenting (brukar hålla mig för mig själv). Två timmar efter passet sade flickvännen att jag såg ut som ett lik och frågade om det hänt något. Jag var totalt deppig och tyckte allt var meningslöst.


Så här reagerar jag också på +1 skopa.

Marcuslevin
2012-08-13, 15:56
Känner igen mig i det whistler och sheo säger, jag köpte denna för ca en vecka sedan, jag har inte tagit mig tid att kolla vilken batch, men nog fan funkar den. Fruktansvärt pigg och taggad på träningen, efteråt sitter jag alltid vid datorn och får sug efter att lyssna på deppmusik och svettas och fryser och är helt väck.

exor
2012-08-13, 16:31
Jag använder enbart koffein innan träning. Brukade bli lite nere på Jack3d och DMAA tabs.

Oemotståndlig
2012-08-13, 17:13
Så här reagerar jag också på +1 skopa.

What? jag kör på 2 utan att det blir så, dock allt annat stämmer. (undantag att jag INTE mår dåligt, tycker jag mår som vanligt, om inte bättre.)


Sen ang att det börja klia etc, tror det var placebo (helt övertygad) så du hade rätt :)

DaGoose
2012-08-13, 17:33
ok körde första gången idag

~1.5 skopa tom mage (något hungrig t.o.m.)

första tanken var att smaken Candy Grape var rätt besk och inte alls lika god som man hoppats efter att ha läst en del omdömen, lite jobbig att få ned ungefär som när man körde gamla hederliga EsaPro första gången fast inte riktigt så illa kanske.

väntade 15-20 min innan jag cyklade till gymmet, kände inte av något märkbart direkt men när jag var framme vid gymmet kom en huvudvärk krypandes som jag först upplevde som "lindrig" men som 10-15 minuter senare var riktigt jobbig, var illamående också och upplevde en lättare yrsel under en ganska lång tid efteråt.

började nojja en del efter att man läst om hjärnblödningar et cet. (vet att den inte innehåller DMAA men men). drack en del vatten, andades lite frisk luft och försökte ta det allmänt lugnt innan jag gick från omklädningsrummet in till gymmet igen med en kompis. blev inte att jag körde något pass utan snackade mest och huvudvärken släppte väl i princip helt och hållet runt 1.5h efter konsumtion, den värsta intensiteten varade i ungefär 15 min.

efter att bieffekterna försvunnit tyckte jag det kändes ungefär som en vanlig PWO mentalt sett men kände ju av eftereffekterna av att precis mått rätt dåligt så det var svårt att bedöma den positiva känslan. var dock inte direkt taggad på att träna så snackade en lång stund med kompisen istället (svårt att säga om det var en effekt av Craze men jag blev iaf inte mer tillbakadragen).

känner ju mig lite ängslig inför att ta den en gång till men är ändå nyfiken på vilken effekt ~1/2 skopa skulle ha.

blev rätt förvånad över vilken effekt Craze hade på mig då jag tidigare byggt upp en rätt bra tolerans mot PWOs i allmänhet.

relevant information: tidigare kört Brutal FX, NO-Xplode, Jack3d och Jacked XX i den ordningen. detta under cirka 4 års tid, pauserna från PWO har varit sällan och ofta väldigt korta.

hade lite mer än två veckors träningsuppehåll innan idag och därav ingen PWO under den tiden, hade inte sovit riktigt lika länge som jag hade velat idag (~7 h) och hade ätit väldigt lite innan passet.

Sheogorath
2012-08-13, 17:55
What? jag kör på 2 utan att det blir så, dock allt annat stämmer. (undantag att jag INTE mår dåligt, tycker jag mår som vanligt, om inte bättre.)


Sen ang att det börja klia etc, tror det var placebo (helt övertygad) så du hade rätt :)

Min flickvän som väger sub-60 kg kör alltid på två skopor och får ingen krasch heller. Helt uppenbarligen drabbar det inte alla. Kanske inte ens dom flesta.

Kischen
2012-08-13, 17:59
Varför envisas förstagångentestare att ta mer än rekommenderad förstagångentestardos?

Måste vara svårt att tyda vad 1 (en) skopa betyder. Bara för att man är/tror att man är stimtålig så är det olika ämnen och bara för att du dricker kaffe på jobbets fikaraster betyder det inte att du klarar annan stimulantia lika väl.

Oemotståndlig
2012-08-14, 15:59
Varför envisas förstagångentestare att ta mer än rekommenderad förstagångentestardos?

Måste vara svårt att tyda vad 1 (en) skopa betyder. Bara för att man är/tror att man är stimtålig så är det olika ämnen och bara för att du dricker kaffe på jobbets fikaraster betyder det inte att du klarar annan stimulantia lika väl.



Ja, som jag skrev innan jag har adhd dvs koncentrations svårigheter och tagit CS över 4 år för det. Jag tror jag kan min kropp bättre en vad du kan ang det ÄVEN om det är en annan stimulant/er etc så vet jag allt som är "uppåt" behöver jag mer för och det har med att när jag tar cs i en vis dos blir jag "normal"

Så att då lägga till .5 känns ju inte så jäkla farligt.

Sen att jag tog .5 mer så gick jag in med inställningen att jag tar smällen om jag skulle få en krasch. Man dör inte, värsta fall mår jag dåligt ett tag, värre en så är det inte.

Däremot kan jag hålla mig dig om att det känns idiotiskt om man ska leka matcho eller tror att bara för att jag tar 3 skopor kommer jag prestera hundra gånger bättre.

Allt vi stoppar i oss ska gå igenom systemet samt ut, dvs man får en krasch. Vissa behöver ta stora doser för att få den kraschen andra kan det räcka med en halv skopa. Så är man inte van med CS eller liknande preparat eller kanske aldrig har testat det i sitt liv är ju bara korkat.

Birkharju
2012-08-14, 17:19
Jag har tränat två pass med Craze hittills och jag märker att fokuset är mycket bättre. Definitivt den bästa PWOn jag testat(bland Rage, No X-plode, Superpump 250, Jack3d.) Upplevde heller ingen krasch efteråt eller sömnsvårigheter trots att jag tog den kl 19 båda gångerna.

Tror ni att den kommer bli dopingklassad för idrotter tillhörande RF inom kort?

Kischen
2012-08-14, 19:14
Ja, som jag skrev innan jag har adhd dvs koncentrations svårigheter och tagit CS över 4 år för det. Jag tror jag kan min kropp bättre en vad du kan ang det ÄVEN om det är en annan stimulant/er etc så vet jag allt som är "uppåt" behöver jag mer för och det har med att när jag tar cs i en vis dos blir jag "normal"

Så att då lägga till .5 känns ju inte så jäkla farligt.

Sen att jag tog .5 mer så gick jag in med inställningen att jag tar smällen om jag skulle få en krasch. Man dör inte, värsta fall mår jag dåligt ett tag, värre en så är det inte.

Däremot kan jag hålla mig dig om att det känns idiotiskt om man ska leka matcho eller tror att bara för att jag tar 3 skopor kommer jag prestera hundra gånger bättre.

Allt vi stoppar i oss ska gå igenom systemet samt ut, dvs man får en krasch. Vissa behöver ta stora doser för att få den kraschen andra kan det räcka med en halv skopa. Så är man inte van med CS eller liknande preparat eller kanske aldrig har testat det i sitt liv är ju bara korkat.

Jag syftade inte på någon speciell utan allmänt. Jag står fast vid min åsikt dock, står det att en portion är x så tycker jag man är bra dum om man första gånger slänger i sig xx.

Tillverkaren har helt säkert singlat tärning om hur många gram en portion ska vara..

Sheogorath
2012-08-15, 06:10
Jag har tränat två pass med Craze hittills och jag märker att fokuset är mycket bättre. Definitivt den bästa PWOn jag testat(bland Rage, No X-plode, Superpump 250, Jack3d.) Upplevde heller ingen krasch efteråt eller sömnsvårigheter trots att jag tog den kl 19 båda gångerna.

Tror ni att den kommer bli dopingklassad för idrotter tillhörande RF inom kort?

Det är den eftersom alla stimulantia utom ett par som är undantagna (exempelvis koffein och synefrin) är förbjudna på tävling. Den är bara inte listad specifikt. Du är förmodligen rökt vid ett test om den (som den gjort ibland) ger utslag för amfetamin eller metamfetamin. Sådant utslag gör inte koffein så då "måste" du ha tagit någon otillåten stimulantia. Kanske man kollar om du har någon "tillåten" substans i kroppen som kan ge utslag (exempelvis bupropion) för säkerhets skull. Jag vet inte hur mycket tid de brukar lägga ner på att kolla upp alla omständigheter.

Oemotståndlig
2012-08-15, 08:23
Jag syftade inte på någon speciell utan allmänt. Jag står fast vid min åsikt dock, står det att en portion är x så tycker jag man är bra dum om man första gånger slänger i sig xx.

Tillverkaren har helt säkert singlat tärning om hur många gram en portion ska vara..

Okej, men det är ju upp till var och en dock tycker jag inte man ska klaga om man tar fler en 1 skopa första gången och får bieffekter.

Sheo, hur långt upp efter intag syns det på prover? Över en dag?
Är det som amfetamin 1-4 dagar?

Grotesk
2012-08-15, 08:56
Varför envisas förstagångentestare att ta mer än rekommenderad förstagångentestardos?

Måste vara svårt att tyda vad 1 (en) skopa betyder. Bara för att man är/tror att man är stimtålig så är det olika ämnen och bara för att du dricker kaffe på jobbets fikaraster betyder det inte att du klarar annan stimulantia lika väl.

Jag förstår fan inte heller detta. Hur ska jag dessutom veta vart "min dosering" ligger om jag kör max (eller tom. över) direkt?

Sheogorath
2012-08-15, 20:00
Okej, men det är ju upp till var och en dock tycker jag inte man ska klaga om man tar fler en 1 skopa första gången och får bieffekter.

Sheo, hur långt upp efter intag syns det på prover? Över en dag?
Är det som amfetamin 1-4 dagar?

Vet ej.

Bolleten
2012-08-16, 12:47
Vi verkar reagera lika på Craze. Jag föredrar också en lägre dos (1 tsk = 2/3 skopa) tillsammans med en högre dos koffein, just för att inte få den knarkiga känslan. Den passar sig inte i träningssammanhang. :)

Eftersom jag är skapligt övertygad om att Craze är mer dålig än bra (för skallen) tycker jag att man kraftigt ska begränsa sitt användande. Inte bara att man kör den max en gång i veckan, utan också att man tar längre uppehåll än vad man faktiskt använt produkten.


--

Kanske lite odd fråga, men vilken tror du är minst dålig för hälsan av Craze och Anabolic Beast? Om det ens går att svara på :$

AronP
2012-08-16, 13:11
--

Kanske lite odd fråga, men vilken tror du är minst dålig för hälsan av Craze och Anabolic Beast? Om det ens går att svara på :$

I dagsläget får man väl säga att AB är "farligast" med tanke på förbudet, personligen känner jag mer effekt av Craze vilket får mig att tro den är värre.

Bolleten
2012-08-16, 13:22
Okok. Ja man blir ju lite nojjig av allting imo =), har alltid kört xplode men ville prova på Craze, först därefter som jag såg denna tråden ^^. Aja det är väl medvetna riskval man tar med alla PWOs iofs, man vet knappt vad hälften är.

Gustaf C
2012-08-16, 21:19
Tredje passet med Craze men första gången med koffein.

Jag doserade 400mg koffein en timma innan passet och 1,5 skopa Craze direkt innan.

Passet gick väldigt bra, arbetsvikterna kändes som uppvärmningsvikter!

Trots detta mådde jag inte riktigt bra när jag tränade. Jag kände mig i princip rastlös till och med när jag pumpade vikter. Jag blev överspeedad helt enkelt och det var ingen skön känsla.

Nästa pass ska jag ta 400mg koffein men endast 1 skopa Craze för att se om det känns bättre.

Mycket nöjd med Craze och jag kommer fortsätta använda denna produkt fastän den ger en något otäck känsla under passets gång.

Jag har hittills inte upplevt någon crash på grund av Craze men jag är nästan övertygad att det är för att jag inte överdoserar. Ni som upplever en crash ska därför självklart minska på dosen och då tror jag inte ni kommer uppleva någon crash.

Jag känner mig otroligt glad och har ett skönt välbefinnande efter ett pass med Craze och är otroligt peppad inför nästa pass! Jag har aldrig varit så motiverad för att träna tidigare! :)



10/10

Sheogorath
2012-08-17, 05:54
Tredje passet med Craze men första gången med koffein.

Jag doserade 400mg koffein en timma innan passet och 1,5 skopa Craze direkt innan.

Passet gick väldigt bra, arbetsvikterna kändes som uppvärmningsvikter!

Trots detta mådde jag inte riktigt bra när jag tränade. Jag kände mig i princip rastlös till och med när jag pumpade vikter. Jag blev överspeedad helt enkelt och det var ingen skön känsla.

Nästa pass ska jag ta 400mg koffein men endast 1 skopa Craze för att se om det känns bättre.

Mycket nöjd med Craze och jag kommer fortsätta använda denna produkt fastän den ger en något otäck känsla under passets gång.

Jag har hittills inte upplevt någon crash på grund av Craze men jag är nästan övertygad att det är för att jag inte överdoserar. Ni som upplever en crash ska därför självklart minska på dosen och då tror jag inte ni kommer uppleva någon crash.

Jag känner mig otroligt glad och har ett skönt välbefinnande efter ett pass med Craze och är otroligt peppad inför nästa pass! Jag har aldrig varit så motiverad för att träna tidigare! :)



10/10

Jag tycker att du ska tänka på hur det skulle kännas om du inte får använda Craze av ena eller andra anledningen. Hur kommer det vara att träna när du inte får ta den? Fundera på det en vända om du nu kör med den varje pass (svårt att utläsa ur din text, men jag tolkar det då). Att vänja sig vid att alltid träna på en stark och potentiellt farlig stimulant är inte ett långsiktigt bra upplägg.

Det där med att man bara crashar om man tar "för mycket" stämmer inte för mig i alla fall. Jag har experimenterat med doseringar och helt enkelt kommit fram till att om jag inte ska crasha måste jag ta så lite att jag inte känner av den. D.v.s: what goes up, must come down.

as0k
2012-08-17, 08:33
Jag tycker att du ska tänka på hur det skulle kännas om du inte får använda Craze av ena eller andra anledningen. Hur kommer det vara att träna när du inte får ta den? Fundera på det en vända om du nu kör med den varje pass (svårt att utläsa ur din text, men jag tolkar det då). Att vänja sig vid att alltid träna på en stark och potentiellt farlig stimulant är inte ett långsiktigt bra upplägg.

Det där med att man bara crashar om man tar "för mycket" stämmer inte för mig i alla fall. Jag har experimenterat med doseringar och helt enkelt kommit fram till att om jag inte ska crasha måste jag ta så lite att jag inte känner av den. D.v.s: what goes up, must come down.

Jag har märkt att jag bara crashar om jag verkligen tagit ut mig totalt, och tänat länge. Typ på rygg och benpass.

Kanske dessa crasher beror på att man har tränat så mycket hårdare och längre än vad kroppen egentligen "ska" orka med, och därför man crashar?

Jag har aldrig fått någon crash efter lättare/korta pass varken med craze eller dmaa iaf.

Beelz
2012-08-17, 11:18
Jag tycker att du ska tänka på hur det skulle kännas om du inte får använda Craze av ena eller andra anledningen. Hur kommer det vara att träna när du inte får ta den? Fundera på det en vända om du nu kör med den varje pass (svårt att utläsa ur din text, men jag tolkar det då). Att vänja sig vid att alltid träna på en stark och potentiellt farlig stimulant är inte ett långsiktigt bra upplägg.

Det där med att man bara crashar om man tar "för mycket" stämmer inte för mig i alla fall. Jag har experimenterat med doseringar och helt enkelt kommit fram till att om jag inte ska crasha måste jag ta så lite att jag inte känner av den. D.v.s: what goes up, must come down.

+1

Många som inte tänker så långt, även fast inte produkten är fysiskt beroendeframkallande så kan man tycka att träning suger som fan när man slutar ta tillskottet... Vilket är lika illa imo

Kischen
2012-08-17, 12:41
what goes up, must come down.

+1

Knaz
2012-08-20, 14:46
Jag har nu testat craze för första gången och är besviken, tog 1.5 skopa men kände knappt av någonting.. Placeboeffekten var nog större än craze effekt. Ska testa olika doser och extra koffein innan jag säger något mer.

Sheogorath
2012-08-20, 14:56
Jag har nu testat craze för första gången och är besviken, tog 1.5 skopa men kände knappt av någonting.. Placeboeffekten var nog större än craze effekt. Ska testa olika doser och extra koffein innan jag säger något mer.

Effekten av Craze kommer inte av koffeinet så du ska inte behöva extra koffein. Att jag tar det handlar om att Craze är för stark -> jag måste ta lägre dos för att inte krascha för hårt -> det extra koffeinet balanserar upp bra.

Men hade jag inte mått dåligt av Craze vid nedkomsten hade jag inte tagit något koffein. Då hade det bara varit att tuta och köra. :)

Knaz
2012-08-20, 15:01
Att effekten inte kommer tack vare koffeinet är jag medveten om, men om jag hittar en lagom dos craze och en lagom dos koffein så kanske jag får en bra effekt.

Sheogorath
2012-08-20, 15:07
Att effekten inte kommer tack vare koffeinet är jag medveten om, men om jag hittar en lagom dos craze och en lagom dos koffein så kanske jag får en bra effekt.

Öka på dosen Craze med en halv skopa åt gången tills du åtminstone känner någonting (bra eller dåligt), innan du börjar laborera med koffeinet är mitt förslag. Kanske kommer du bara få bieffekter vid en högre dos och då vet du att det inte är något för dig.

Knaz
2012-08-20, 15:49
Jag hade tänkt att stegvis gå upp till 3 skopor och känner jag ingenting på de så kommer jag börja testa mig fram med extra koffein.

När jag körde med jack3d så va jag tvungen att köra med 3 skopor så förhoppningsvis ger craze bra effekt vid lika många skopor.

Cobolt
2012-08-22, 09:58
Har beställt en burk, planerar att testa en skopa på ett pass då jag är ledig dagen efter, återkommer!

Trainharder
2012-08-22, 20:36
Har funderat på att köpa craze från bodybuilding.com kostar runt 260 ink frakt. Är det en bra preworkout ? här i sverige kostar det som fan 400kr för en burk. någon som har testat ? och tror ni att den kommer igenom svenska tullen eftersom de är rätt hårda gällande ämnena i de flesta preworkouts. (btw sry för min stavning har dyslexi) peace:hbang:

blondyz
2012-08-22, 20:56
Har funderat på att köpa craze från bodybuilding.com kostar runt 260 ink frakt. Är det en bra preworkout ? här i sverige kostar det som fan 400kr för en burk. någon som har testat ? och tror ni att den kommer igenom svenska tullen eftersom de är rätt hårda gällande ämnena i de flesta preworkouts. (btw sry för min stavning har dyslexi) peace:hbang:

Jag gillar den. Ja den kommer att komma genom tullen, de svenska återförsäljarna tillverkar inte sitt eget i källaren.

koffein_beroende
2012-08-22, 21:33
Beställer man två burkar så kostar dom typ 320kr st? Är väl inte så stor prisskillnad kanske så slipper du oroa dig om tullen. Skulle nog inte vara så svårt att sälja andra burken om du inte gillar den.

Kotten
2012-08-23, 04:17
Har 2 burkar craze hemma, den ena ger effekt den andra inte. Beställde båda samtidigt, 1 av varje smak. En kompis har fått prova, sa inget för jag ville höra vad han sa. Han påpekade samma sak.

tjing
2012-08-27, 18:15
Har 2 burkar craze hemma, den ena ger effekt den andra inte. Beställde båda samtidigt, 1 av varje smak. En kompis har fått prova, sa inget för jag ville höra vad han sa. Han påpekade samma sak.

Vad är det för smaker och hur ser innehållsförteckningen ut?

gymjander
2012-08-31, 12:17
Första passet med Craze igår. Tog en skopa för att testa, kanske lite för svagt då jag hade betydligt mer med Jack3d (om det nu går att jämföra).
I alla fall, märkte inte särskilt stor skillnad, men är medveten om att det kan bero på en rad olika saker (magen kanske inte var helt tom till exempel).

Btw: Smaken candy grape luktar precis som en sån där wunderbaum,doftgran, enligt mig haha.

Opher
2012-08-31, 12:59
Har tagit Craze 5-6 ggr nu och effekten har de flesta gånger riktigt bra. Nån gång har det känts som verkningslöst. Men otroligt bra PWO, jag blir så fokuserad och vill bara mata på set efter set. Helt galet. Hästlängder från de andra PWO:s jag tagit. Rage Nitro, Vip-x Extreme, m.m.

Att man också blir lite glad av Craze är ju bara positivt :)

KycklingBen
2012-08-31, 19:16
Har nu testat att köpa hem en av varje smak.
Kör det på tom mage då jag tränar mornar.

Kör en koppkaffe, 1-2 st treo och ca en timme efter 2 skopor craze. Ca 45 min innan passet.

Måste säga att jag är väldigt nöjd. Upplever ingen stissighet.
Känner faktiskt ingenting innan jag väl fått upp pulsen på gymmet då ett "lugnt fokus" innfinner sig. Tänker på att få vikten dit jag vill.

På DMAA produkter har jag måstat överkonsumera, kört med massa extra koffein för att få en positiv effekt under passen. Dock har detta resulterat i att man efter passet blivit bränd i huvudet och ja upplevt en "crash".... Vilket inte är så lämpligt då man har en 9 timmar arbetsdag att ta i tu med efter passet.

Så efter 3 pass nu säger jag tummen upp för denna produkt för mig.

Någon extra styrka eller pump har jag inte upplevt, vill man ha det är mitt bästa tipps 2 st resorb och kanske 1-2 liter vatten timmarna innan passet.

andeem
2012-09-01, 13:11
Treo före träning? Varför?

Doggeh
2012-09-01, 15:11
Vad jag vet så tar man TREO för att minska smärtgränsen? Vilket gör att du kan ta i hårdare.

Verkar dock inte vara vettigt att ta med craze eftersom vissa känner minskad smärttröskel bara av Craze. Så om man nu kombinerar treo med craze är det som att vänta på en skada att hända.

Sniggel
2012-09-01, 15:23
Att ta smärtstillande för att stå ut med smärta under träning känns som att missa en utav poängerna med träning, att vänja sig vid den typ av smärta man utsätts för. Dessutom är det farligt då man kanske inte känner av de smärtsignaler som varnar för att man är på väg att skada sig.
Vissa smärtstillande substanser har väl dessutom en negativ effekt på muskelmassan och då spelar det ju ingen roll om man kan träna hårdare.

andeem
2012-09-01, 16:06
Antiinflammatoriska smärtstillande läkemedel, som acetylsalicylsyra (Treo), ibuprofen och diklofenak (Voltaren) hämmar mps. Verkar oklokt att ta i samband med styrketräning.

Sverker
2012-09-01, 17:07
Vi hade ett inslag i Rapport för några veckor sedan om träning med smärtstillande i kroppen. Användandet eller snarare missbruket sjunker längre ned i åldrarna. Inslaget handlade om ungdomar lite över 15 år. Smärtstillande bara för att kunna träna:(.

http://www.svt.se/nyheter/sverige/lakare-varnar-traning-och-smartstillande-farlig-mix

Sniggel
2012-09-01, 19:30
Vi hade ett inslag i Rapport för några veckor sedan om träning med smärtstillande i kroppen. Användandet eller snarare missbruket sjunker längre ned i åldrarna. Inslaget handlade om ungdomar lite över 15 år. Smärtstillande bara för att kunna träna:(.

http://www.svt.se/nyheter/sverige/lakare-varnar-traning-och-smartstillande-farlig-mix

Otäck trend. Jag tycker det känns som det hör ihop med det ökade användandet av kosttillskott samt det faktum att man numera kan köpa medicin direkt i butik.
Frågan är vilka effekter det får på längre sikt.

Kischen
2012-09-01, 20:26
Den slutsatsen kan man nog dra oavsett träningsform, styrketräning eller konditionsträning. Dessutom verkar NSAID, diklofenak i synnerhet, öka risken för plötslig död kraftigt. Plus att NSAID helt stänger av den kollagensyntes (i senor t ex) som träning normalt sett åstadkommer.

Verkar ju inte direkt jättebegåvat att ta innan träning.

drakfelt
2012-09-02, 09:48
Alla talar så väl om Craze så jag beställde en burk från USA. Har sökt med ljus och lykta på tullverket efter tullavgiften för kosttillskott men gått bet i deras söksystem för varukoder. Momsen bör dock vara 12%, då det går under livsmedel.

Thompy
2012-09-04, 19:10
Craze är slut hos de flesta leverantörerna, har de tagit den ur handel?

Brorlustig
2012-09-04, 19:21
Craze är slut hos de flesta leverantörerna, har de tagit den ur handel?

Kollade nyss och hittade direkt.

Rabiat
2012-09-04, 19:49
Av alla beskrivningar låter det som Craze har en effekt som är otroligt lik efedrin eller amfetamin, och kanske tom på samma nivå.

Finns det någon här som provat alla tre (amfetamin, efedrin, craze) som vågar sig på en jämförelse? Ni får gärna PMa om ni inte vill skriva publikt i forumet.

Kischen
2012-09-04, 19:51
Craze är slut hos de flesta leverantörerna, har de tagit den ur handel?

Varför skulle dom göra det?

Avd: Jumping to conclusions