handdator

Visa fullständig version : Vad skulle ni kört om ni inte kunde köra Bänk/hantelpress?


wcanka
2012-05-12, 09:38
Ja, vad skulle ni valt för övningar om ni inte kunde köra pressar med dorsalflekterade handler?


Fått order om att inte träna med böjda handleder på 2 veckor för att se om smärtan i vänster handled blir bättre var nått med ligamenten. Fått nån lera att klämma på i några minuter 2 ggr om dan som rehab.


MvH

miaz
2012-05-12, 09:41
viktade armhävningar på knytnävarna

daloatf
2012-05-12, 09:41
Jag är skadad i triceps sen tre månader bak och kan endast köra peck deck.

wcanka
2012-05-12, 09:45
viktade armhävningar på knytnävarna

När behövs vikt?
tror inte jag kan sätta 3x10 ens.

Jag är skadad i triceps sen tre månader bak och kan endast köra peck deck.


Okej, peck deck tycker jag man fåt ont i armarna av :Virro

nån annan som varit med om det?

Gold
2012-05-12, 10:26
När behövs vikt?
tror inte jag kan sätta 3x10 ens.




Okej, peck deck tycker jag man fåt ont i armarna av :Virro

nån annan som varit med om det?


I sådant fall är armhävningar utmärkt att göra för din del. Bäst vore nog om du hade ett par hantlar att hålla i medan du gör dem, så att du kan hålla handledarna rakare.

z_bumbi
2012-05-12, 10:44
Flyes i CC är bra vid många typer av skador i händer och handleder, man måste inte ens kunna greppa eller för den delen ha några händer för att få dem att funka.

filmjölk
2012-05-12, 11:17
Jag skulle vilat miina handleder och tränat benspark och lårcurl samt kanske lite lätt med trx eller gummiband för överkroppen.

anvihl
2012-05-12, 11:25
Nån slags flyes, Hantelflyes,Stående eller liggande cableflyes,Peckdeck etc.

wcanka
2012-05-12, 11:55
Jag skulle vilat miina handleder och tränat benspark och lårcurl samt kanske lite lätt med trx eller gummiband för överkroppen.

Låter väl onödigt när jag får köra allt som innebär raka handleder? :)

wcanka
2012-05-12, 11:56
Flyes i CC är bra vid många typer av skador i händer och handleder, man måste inte ens kunna greppa eller för den delen ha några händer för att få dem att funka.

okej :)

finns det nått alternativ till snebänk? :)

Zizou
2012-05-12, 12:01
okej :)

finns det nått alternativ till snebänk? :)

Lutande flyes i CC

filmjölk
2012-05-12, 12:18
Låter väl onödigt när jag får köra allt som innebär raka handleder? :)

Kanske det, men vad är det för skada du har? Det är ju svårt att träna något ordentligt öht utom typ rodd och pullups om du inte får dorsalflexera. Helt raka handleder så kan dessa ofrivilligt böjas åt fel håll, och då jäklar är det inte lite ont i handleden som gäller om du tex kör hantelpress, då skall du vara glad om du klarar dig med svinont i handleden och en stukad tumme.

wcanka
2012-05-12, 12:52
Kanske det, men vad är det för skada du har? Det är ju svårt att träna något ordentligt öht utom typ rodd och pullups om du inte får dorsalflexera. Helt raka handleder så kan dessa ofrivilligt böjas åt fel håll, och då jäklar är det inte lite ont i handleden som gäller om du tex kör hantelpress, då skall du vara glad om du klarar dig med svinont i handleden och en stukad tumme.

Ahh du tänker så, satt det blir palmarflexion?

Jag bröt handleden för ganska exakt 1 år sedan, vart gipsad i 4 veckor, tog bort gipset de första veckorna körde jag wris tcurls utan vikt samt lite rörlighetsövningar som arbetsterapeuten sagt.

Nu när jag började hoppade på stronglifts så gjorde handleden ont i samband med att böjarna och militärpressarna blev tunga, aldrig haft problem med bänkpress.

I tisdags så var jag på röntgen, bilderna såg bra ut.
gick till ortopeden som kollade om jag hade full rörlighet, han skickade ner mig till arbetsterapeuten som frågade lite om vad som gjorde ont osv.

Fick ett handledsstöd som jag tänkte använda vid hantelpressar för axlar.
http://www.varsam.se/shop/varsam/images/shop/Manu-Comfort.jpg


jag fick även göra alla övningar där handleden böjdes :)


MvH

Jorgen
2012-05-12, 14:03
Flyes i CC är bra vid många typer av skador i händer och handleder, man måste inte ens kunna greppa eller för den delen ha några händer för att få dem att funka.

+1.

Och om det inte skulle funka så är det inte hela världen om du måste vila från bröstträningen i två veckor för att kunna bli bra.

wcanka
2012-05-12, 14:22
+1.

Och om det inte skulle funka så är det inte hela världen om du måste vila från bröstträningen i två veckor för att kunna bli bra.

Nej precis, men vet ju inte vad som händer efter 2 veckor, kanske måste köra ännu mer rehab osv :)

Fast bänkpress har jag aldrig haft ont när jag kör, konstigt att jag inte fick köra den iallafall :(

wcanka
2012-05-12, 19:07
+1.

Och om det inte skulle funka så är det inte hela världen om du måste vila från bröstträningen i två veckor för att kunna bli bra.

Syftas det på liggande flyes eller stående?


Edit: Finns det några bra tricepsövningar som inte belastar handlederna förutom pushdown?