handdator

Visa fullständig version : Athletic Fitness EM med bl.a. PepzAdept (stream)


Adama
2012-05-12, 07:59
Idag går EM i Athletic Fitness av stapeln.

Enligt Kristians blogg ska de starta efter 16.00.

Stream ska finnas här + mer information. (http://www.skkf.org/?articleId=146&lang=SE)

Ironbabe
2012-05-12, 08:04
Vad kul! Hoppas Kristian kickar många rumpor!

vicarious
2012-05-12, 08:10
Go Rookie!

Adama
2012-05-12, 17:36
Vetefasen vad som pågår men allihopa är på scenen nu iaf.

cirkelrak
2012-05-12, 17:46
Planeringen verkar inte vara den bästa.

Grazzafukkinrazzi
2012-05-12, 17:54
Alltså, tävlar de nu eller? Verkar ju helt vrickat. Noll koll, alla kör samtidigt, domare som springer runt överallt, vissa kippar som några jävla cross-fittare, andra kör hur fina chins som helst. Och nu någon pajas som inte ens går ned på raka armar. Är man med på ett EM lär man väl för fan ha koll på hur en chins ska utföras

Tediiieee
2012-05-12, 17:58
Helena PLEASE!

Pepz
2012-05-12, 18:12
vafan hände med kristian?

Grazzafukkinrazzi
2012-05-12, 18:12
Kristian verkar ha sjukt svåra problem med domarna/utförandet.

Förståeligt, vilket jävla kaos det där verkar vara.

Adama
2012-05-12, 18:13
Dömde dom bort han eller vad? Såg ju ut som djupa dips? Såg en brud som gjorde massvis med grunda dips utan att få tillsägelse.

Paperbasket
2012-05-12, 18:13
Nu är ju detta ett nytt koncept utomlands så man får ha det i åtanke med regler och sådant. Alla nya sporter är nog lite kaos i början när olika länder möts på tävlingar.

Sen var det ju rätt jävla trist att kolla på streamen dock.

Jory
2012-05-12, 18:16
"Shine-ups" :hbang:

Tediiieee
2012-05-12, 18:18
Detta är fan underhållning.

Pepz
2012-05-12, 18:19
Detta är fan underhållning.

eller idioti, de verkar vilja att kroppen ska hållas totalt lodrät.
härligt att göra djupa dips då

och olika bedömning från olika domare

thomast
2012-05-12, 18:40
Det ska bli intressant att höra de tävlandes åsikter om arrangemanget. Det verkar vara totalt kaos.

hertzman
2012-05-12, 19:10
Guld till Kristian i rodden! Antar jag... Svårt att hänga på om det var olika grupper eller så.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

isterbuk
2012-05-12, 19:15
Det ska bli intressant att höra de tävlandes åsikter om arrangemanget. Det verkar vara totalt kaos.

Håller med, de bedömer ju inte alla lika.

Adama
2012-05-12, 19:20
Undrar om kristian fick en enda dips godkänd, antar att tävlingen gick åt h-e om han nu inte fick göra om dem som vi inte fick se.

Petter__Jonsson
2012-05-12, 19:57
Bedömningen verkade minst sagt strulig i styrkeronden men man får inte glömma att detta är första EM:et och förhoppningsvis är det bättre redan imorgon. Kristians form är bra (svårt att bedömma på web-sändningen iofs men att dämma av det man kan se är han i top) och i rodden var han bäst. Enligt all logik ska an vara top 3 och vidare till morgondagen. Kristian är ju dessutom kapacitetsmässigt grym i styrkeronden och med en tydligare och jämnare bedömning imorgon så ska det kunna gå riktigt bra! :)

Adama
2012-05-12, 20:22
Kan han vara i topp med ett bottenresultat i dips?

Petter__Jonsson
2012-05-12, 20:35
Kan han vara i topp med ett bottenresultat i dips?

Det är möjligt. Nu var det ju svårt att se hur många alla gjorde men det verkar som att rookie vann styrkeronden. I övrigt verkade bedömningen mest rörig och väldigt ojämn (detta är hur jag uppfattade websändningen) men det är nog bättre att folk som är på plats uttalar sig om det.

John M
2012-05-12, 20:53
Hur många dips gjorde han som vann?
Vilka grenar ingår förutom chins, dips och rodd?

Petter__Jonsson
2012-05-12, 23:05
Enligt Skkfs hemsida: http://www.skkf.org/?file=newsView.aspx&newsId=452

Grymt av samtliga med andra ord :) Jag tror att det finns chans till overal-vinst imorgon även på herrsidan :)

Matsa
2012-05-12, 23:11
Grymt! Heja Kristian (och givetvis alla andra landsmän)!

RassK
2012-05-13, 11:25
Vem fan har lärt de utländska AF-tävlande att posera? En blind gris? Det ser ut som att hälften av dem ska flyga iväg, lol.
Kul (men inte så oväntat) att Sverige dominerar! Ser tråkigt ut med Kristians bedömningsproblem. Hoppas de löser det, han är ju en av de bästa ffs.

vicarious
2012-05-13, 15:14
Silver till Ako i långa klassen.
Silver till Sewén i korta klassen, brons till Rookie.
Guld till Helena Forsen i damklassen.

Overallen pågår nog just nu.

Niwah
2012-05-13, 20:45
Silver till Ako i långa klassen.
Silver till Sewén i korta klassen, brons till Rookie.
Guld till Helena Forsen i damklassen.

Overallen pågår nog just nu.

Hur gick overallen?

isterbuk
2012-05-14, 17:04
Ako fick silver i långa klassen samt overallen om jag hört rätt :)

PepzAdept
2012-05-16, 21:29
eller idioti, de verkar vilja att kroppen ska hållas totalt lodrät.
härligt att göra djupa dips då

och olika bedömning från olika domare
Det var precis vad våra domare tyckte :D jävligt lätt att göra såna dips ;)
Jag gjorde åtta. De klagade på utförandet, jag rätade upp de började räkna om från noll :D avbröt mig på 20 och så fick jag inte fortsätta. Var tvåa i chinsen så kom ändå fyra i styrkan.

Ako fick silver i långa klassen samt overallen om jag hört rätt
Du hörde fel. Norsken vann overallen, jag tvåa, Martin trea, Ako fyra, rookie femma och vinnaren i vår klass sist ;)

Hade jag inte haft sån underlig bedömning i dipsen utan fått likvärdigt resultat som i söndags hade det räckt till guldet. Så är det med bedömningssporter, ibland går det inte riktigt som man vill ;)

spoon
2012-05-16, 21:54
Ja e int bitter :D

Vad tror du om framtiden? Kommer det ordna upp sig med dömandet?

isterbuk
2012-05-16, 22:10
Det var precis vad våra domare tyckte :D jävligt lätt att göra såna dips ;)
Jag gjorde åtta. De klagade på utförandet, jag rätade upp de började räkna om från noll :D avbröt mig på 20 och så fick jag inte fortsätta. Var tvåa i chinsen så kom ändå fyra i styrkan.


Du hörde fel. Norsken vann overallen, jag tvåa, Martin trea, Ako fyra, rookie femma och vinnaren i vår klass sist ;)

Hade jag inte haft sån underlig bedömning i dipsen utan fått likvärdigt resultat som i söndags hade det räckt till guldet. Så är det med bedömningssporter, ibland går det inte riktigt som man vill ;)

Oj det visste jag, dumt av mig att inte korrigera mitt inlägg i efterhand efter att ha kikat på resultaten hade glömt bort kommentaren.

Stort grattis till dig och resten av gänget för den delen med. Synd på dina dips som sagt du är värd guldet!

PepzAdept
2012-05-16, 22:54
Ja e int bitter :D

Vad tror du om framtiden? Kommer det ordna upp sig med dömandet?
Är aldrig bitter att bli slagen av någon som är bättre än mig. Men det var väl väldigt tydligt att kroaten inte var bättre i söndags ;)

Jag är optimistisk. Vi kommer lämna in ett regelförslag och göra några andra materialflrändribgar som jag tror kommer leda till mycket lättare och rättvisare bedömning både för atleterna och domarna.

Oj det visste jag, dumt av mig att inte korrigera mitt inlägg i efterhand efter att ha kikat på resultaten hade glömt bort kommentaren.

Stort grattis till dig och resten av gänget för den delen med. Synd på dina dips som sagt du är värd guldet!

Tack så mycket. Riktigt härligt gäng som åkte. Kul att det gick så bra för alla ändå, trots att vi inte riktigt hade med oss domarna.

Petter__Jonsson
2012-05-17, 17:48
Är aldrig bitter att bli slagen av någon som är bättre än mig. Men det var väl väldigt tydligt att kroaten inte var bättre i söndags ;)

Jag är optimistisk. Vi kommer lämna in ett regelförslag och göra några andra materialflrändribgar som jag tror kommer leda till mycket lättare och rättvisare bedömning både för atleterna och domarna.


Klassvinst kommer på VM i höst :) Jag är säker på att du kommer hinna bli både europamästare och världsmästare innan du lägger AF på hyllan :) Du var grym som vanligt! Även de andra var riktigt bra.

Det var synd att det blev sådant strul i styrkeronden. Det var rörigt att följa i sändningen. Men det blir nog bättre ordning på arrangörerna när de får in lite vana för att ordna AF-tävlingar

Oxe
2012-05-17, 18:03
Dock så får man tänka på en sak, inte för att kast nånskugga över de svenska deltagarna som håller en väldigt högklass, men AF är ju en väldigt ny sport internationellt sätt om nåt år när resten av världen vet vad det handlar om så kommer det bli väldigt intressant. Så i samband med att dömandet kommer bli bättre kommer de utländska kombatanterna bli mycket bättre också...

Bättre tävlingar men fan så mycket svårare

PepzAdept
2012-05-17, 22:27
Klassvinst kommer på VM i höst :) Jag är säker på att du kommer hinna bli både europamästare och världsmästare innan du lägger AF på hyllan :) Du var grym som vanligt! Även de andra var riktigt bra.

Det var synd att det blev sådant strul i styrkeronden. Det var rörigt att följa i sändningen. Men det blir nog bättre ordning på arrangörerna när de får in lite vana för att ordna AF-tävlingar
Tack gubben för att du stöttar och tror på mig, betyder mer än vad du tror :)

Dock så får man tänka på en sak, inte för att kast nånskugga över de svenska deltagarna som håller en väldigt högklass, men AF är ju en väldigt ny sport internationellt sätt om nåt år när resten av världen vet vad det handlar om så kommer det bli väldigt intressant. Så i samband med att dömandet kommer bli bättre kommer de utländska kombatanterna bli mycket bättre också...

Bättre tävlingar men fan så mycket svårare

Helt rätt oxe. Det räknar vi med och det svåraste är ju att vi heller inte vet vart de kommer att dirigera AF. Dvs om det nu är en hård CBB fysik som kommer att premieras eller en något mindre fitnessfysik? I lördags i min klass var det världsmästaren i Fitness som vann poseringen och den portugisiske mästaren i CBB som kom tvåa. Så svårt att dra några slutsatser än förutom att de helt klart gick mycket på form (=hårdhet) i helgen. Man får väl rätta sig efter set till VM helt enkelt och se vad domarna tycker.