handdator

Visa fullständig version : Gå ner i så mycket som möjligt


Black Label
2012-05-11, 00:05
"haft fullt upp med annat än träning" i två månader nu, innan dessa två månader var jag relativt muskulös, kanske inte jämfört med folk här men jag var nöjd. Men under de två månaderna jag gjorde annat så bestod min diet mest av skräpmat osv, och jag var helt inaktiv. jag har tappat en del muskler och fått upp en del fett (det ser i alla fall ut så). Nu är det så att jag skall resa utomlands om 6 veckor och vill finslipa min kropp så mycket som möjligt på den här tiden.
Skulle uppskatta om ni här på kolo kunde hjälpa mig med det här :D, hur högt kcal underskott bör jag ligga på för att gå ner som mest i bf och behålla så mycket muskler som möjligt, och hur mycket hjälper mitt muskelminne mig i vägen mot kroppen jag hade för 2 månader sen.

Tack på förhand

Pretorian
2012-05-11, 09:24
Ett riktmärke är -500 per dag.

vicarious
2012-05-11, 09:26
Det beror på ditt utgångsläge. Desto fetare du är, desto större underskott kan du ligga på utan att riskera att tappa muskelmassa, av just den anledningen.

-500 brukar vara något av en tumregel men det går absolut att ligga på större underskott än så om man har hyfsat med fett att ta av. Upp med en bild eller lite stats så blir det lättare att ge råd.

Sen kan man även säga att desto större underskott, desto viktigare blir proteinintaget. Sikta på 2g protein per kilogram kroppsvikt som minimum. Träna tung styrketräning 2-4ggr per vecka.

Reaper123
2012-05-11, 09:53
Dom två tidigare posten har redan sagt tillräckligt, men läs denna ett par gånger och lägg sedan upp en plan:
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881