handdator

Visa fullständig version : Ok med START! efter träning?


Patrik Cutler
2012-05-10, 21:17
Ligger i hårddeff och vill bli smal så snabbt som möjligt, ändå köpte jag ett paket start idag för det är så j**la gott med mjölk.

Är det ok att ta detta efter träning?

Jag tänker att det viktigaste är ju kcal in/ut. Men samtidigt tror jag väl sockerrika start hindrar fettförbränningen om man tar det efter träning?

Vad väger tyngst? Vassledrinken jag tar efter träningen kanske redan ger ett stort insulinpåslag?

Springer
2012-05-10, 21:29
Är det inom kaloribudget, inga problem. Kolhydrater bra för återhämtning.

Fredron
2012-05-10, 21:30
Det viktigaste är som sagt kcal in/ut, om du anser att start har väldigt mycket socker men du ändå vill äta det så är det nog bäst äta det just efter träningen.

Patrik Cutler
2012-05-10, 21:33
Gött!

Sniggel
2012-05-10, 22:17
Socker hindrar väl inte fettförbränningen mer än annan kolhydratsform?

Patrik Cutler
2012-05-10, 22:28
Socker hindrar väl inte fettförbränningen mer än annan kolhydratsform?

Kanske är det så. Men det var mest kolhydrater efter träning överlag jag var orolig för.

begt
2012-05-10, 22:35
Kanske är det så. Men det var mest kolhydrater efter träning överlag jag var orolig för.

Det är just då du ska ha kolhydrater för att fylla på med glykogen i musklerna.

Qudatullah Jamal
2012-05-10, 22:42
Kan inte hjälpa dig med din fråga men jag vet bara hur det är att äta START! någon timme innan träning. Det har jag råkat göra tre gånger och det blev också tre halva pass(om ens det). Behöver inte gå in på detaljer vad som hände men seriöst, jag lovar att det måste vara det absolut sämsta man kan äta innan träning som går att hitta i en livsmedelsbutik idag.

begt
2012-05-10, 22:44
Blev du förstoppad eller gasig i magen? =)

Sniggel
2012-05-10, 22:56
Kan inte hjälpa dig med din fråga men jag vet bara hur det är att äta START! någon timme innan träning. Det har jag råkat göra tre gånger och det blev också tre halva pass(om ens det). Behöver inte gå in på detaljer vad som hände men seriöst, jag lovar att det måste vara det absolut sämsta man kan äta innan träning som går att hitta i en livsmedelsbutik idag.

Är ju inte säkert att det som händer dig händer alla.
Inte säkert att det behöver hända dig heller om man ändrar på några parametrar.

Grotesk
2012-05-10, 23:03
Kan inte hjälpa dig med din fråga men jag vet bara hur det är att äta START! någon timme innan träning. Det har jag råkat göra tre gånger och det blev också tre halva pass(om ens det). Behöver inte gå in på detaljer vad som hände men seriöst, jag lovar att det måste vara det absolut sämsta man kan äta innan träning som går att hitta i en livsmedelsbutik idag.

Finner det svårt att tro att endast en måltid förstörde din träning.

Dessutom hur "råkar" man äta Start? Sa någon att det var något annat?

Sniggel
2012-05-10, 23:09
Finner det svårt att tro att endast en måltid förstörde din träning.

Dessutom hur "råkar" man äta Start? Sa någon att det var något annat?

Det trillade från hyllan och välte med undersidan nedåt och man tittade upp och gapade av förvåning och fick på så vis i sig halva innehållet?

Qudatullah Jamal
2012-05-10, 23:42
Blev du förstoppad eller gasig i magen? =)

Rinngasig tror jag är en lämpligare beskrivning.:D

Finner det svårt att tro att endast en måltid förstörde din träning.

Dessutom hur "råkar" man äta Start? Sa någon att det var något annat?

Att det var Start! någon timme innan som gjorde det för mig råder det ingen tvekan om i alla fall.

Om man är glömsk så glömmer man också att lära sig av sina misstag och därför har det också inträffat typ 3ggr.

Är ju inte säkert att det som händer dig händer alla.
Inte säkert att det behöver hända dig heller om man ändrar på några parametrar.

Klart det mer var en av mina subjektiva åsikter(att ''Start!'' är komplett värdelöst). Det var väl underförstått? Men man måste ju även ta i beaktning att jag är en man som ytterst sällan har fel.

Föreslår helt enkelt att du testar och utvärderar själv.

Fredron
2012-05-10, 23:59
Haha, har ätit start många gånger och aldrig upplevt någon dödslängtan eller liknande, vore intressant att veta vad dina symptom beror på :D

Sheogorath
2012-05-11, 05:29
Kanske är det så. Men det var mest kolhydrater efter träning överlag jag var orolig för.

Va? Det är ju då dom är viktigast, om man nu tvingas välja.

Grotesk
2012-05-11, 08:11
Att det var Start! någon timme innan som gjorde det för mig råder det ingen tvekan om i alla fall.

Om man är glömsk så glömmer man också att lära sig av sina misstag och därför har det också inträffat typ 3ggr.


Om du nu är så glömsk hur minns du då detta?

Morty
2012-05-11, 09:56
Shit vad jag ska äta START! som kolhydratsladdning. OM NOM NOM.

Zizou
2012-05-11, 10:00
Shit vad jag ska äta START! som kolhydratsladdning. OM NOM NOM.

http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2012/01/i-see-what-you-did-there.png

begt
2012-05-11, 10:01
Shit vad jag ska äta START! som kolhydratsladdning. OM NOM NOM.

Inte för mycket bara. Blir så mycket fibrer på en gång.

Morty
2012-05-11, 10:08
Come at me fiber. My intestines are ready.

hertzman
2012-05-11, 10:39
Start är kungligt! Den optimala födan före och efter träningen, särskilt under bulk.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Eddie Vedder
2012-05-11, 10:41
Om det ändå var så väl att Start! mestadels äts som postworkoutmåltid och inte som barnfrukost. :)

Sniggel
2012-05-11, 11:16
Om det ändå var så väl att Start! mestadels äts som postworkoutmåltid och inte som barnfrukost. :)

Haha, ja +1!
Kan ju lika gärna ha kakor till frukost.

Pretorian
2012-05-11, 11:34
Om det ändå var så väl att Start! mestadels äts som postworkoutmåltid och inte som barnfrukost. :)

Ok.. jag erkänner: JAG GER MINA BARN START TILL FRUKOST!

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTemsLVkI9LXtHALqU8dMccp1vHVScnC eE_k1vYnca1RauV-1AUGbW25euS

Morty
2012-05-11, 11:39
Haha, ja +1!
Kan ju lika gärna ha kakor till frukost.

Det är ju pretty much havreflarn!

Eddie Vedder
2012-05-11, 14:38
Ok.. jag erkänner: JAG GER MINA BARN START TILL FRUKOST!

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTemsLVkI9LXtHALqU8dMccp1vHVScnC eE_k1vYnca1RauV-1AUGbW25euS

Så ska du inte känna. Jag tycker inte att det är bra med kakor som mat för att starta dagen. Men det är ingen moralisk värdering i det.

Masterpan
2012-05-12, 23:42
Innehåller inte start väldigt mycket fett.. ?

Sheogorath
2012-05-13, 08:29
Innehåller inte start väldigt mycket fett.. ?

Även om det skulle göra det försämrar det inte glykogeninlagringen:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=5721445&postcount=8

Jag äter Dumle som andra-mål efter spinning. ;)

Peter Hansen
2012-05-13, 09:36
Enda negativa med start är att det går fan inte att sluta äta när man väl har börjat.

OT start måste väl vara schysst och ha som "crust" i typ blåbärspaj? slipper man stå och böka ju!

cakehole
2012-05-13, 10:43
Så ska du inte känna. Jag tycker det är bra med kakor som mat för att starta dagen. Men det är ingen moralisk värdering i det.

Så. Jag rättade din text lite grann :D

Själv startar jag dagen med ett par snickers. Det är ganska gott må jag säga. Ett par snickers, 15g aminosyror och ett par koffeintabbar, sen är man fit for fight så att säga :D