handdator

Visa fullständig version : Få bort magen?


Speedy
2004-01-25, 15:04
Tjena jag håller på att bygga för fullt men har nu kommit till en fundering:

det är så att jag vill ha fram lite rutor men dt ligger en del fett över dessa och det är nästandet enda fettet som finns på kroppen!.

om jag börjar gå morgonpromenader kommer det släppa på magen först eller kommer jag tappa det lilla jag har på övriga kroppen med för dte vill jag inte :) kommer inte synas då!

kanske låter lustigt men så är det

hjälp!

Herkulez
2004-01-25, 15:05
Du kan inte punktförbränna, det är väl klart att det tar på hela kroppen, men mer på vissa ställen än andra

King Grub
2004-01-25, 15:15
Fettet tas jämnt över hela kroppen när du går ner, så du får helt sonika räkna med att tunna ur på armar och ben också. Så är det bara. Lite ojämnt minskar fettvävnaden, men det kan du inte påverka genom träning eller liknande, utan beror mest på dina könshormoner.

Speedy
2004-01-25, 15:24
Ok tack för de snabba svaren!

mmm tusan med vill inte bli mindre är väldigt smal på ben och armar...men men får väl fortsätta träna samtidigt så de växer :)

hur mycket cardio kan man köra på en vecka utan att tappa massa?

kör nu boxnig två pass styrka tre kan man lägga in några morgonpromenader till på det?

King Grub
2004-01-25, 15:33
Originally posted by Speedy
Ok tack för de snabba svaren!

mmm tusan med vill inte bli mindre är väldigt smal på ben och armar...men men får väl fortsätta träna samtidigt så de växer :)

hur mycket cardio kan man köra på en vecka utan att tappa massa?

kör nu boxnig två pass styrka tre kan man lägga in några morgonpromenader till på det?

Intensiv cardio kan du köra 4-5 gånger per vecka utan att tappa massa, bara du laddar med protein+kolhydrater både före och efter.

Och visst kan du lägga in ett par morgonpromenader per vecka på det. Så lätt är det inte att förlora muskelmassa som många verkar tro, inte om man tränar tung styrketräning och låter bli att svälta sig.

Man and Machine
2004-01-25, 18:46
Originally posted by King Grub


Intensiv cardio kan du köra 4-5 gånger per vecka utan att tappa massa, bara du laddar med protein+kolhydrater både före och efter.

Och visst kan du lägga in ett par morgonpromenader per vecka på det. Så lätt är det inte att förlora muskelmassa som många verkar tro, inte om man tränar tung styrketräning och låter bli att svälta sig.

Du måste ju svälta dig annars blir det ju endast en större energiomsättning och fettprocenten står stil. Cardion blir då onödig ur deff synpunkt och görs endast "för skojs skull".

Man and Machine
2004-01-25, 18:46
Eller har jag missuppfattat något?

King Grub
2004-01-25, 19:12
Originally posted by Man and Machine
Eller har jag missuppfattat något?

Allt.

Ett lagom stort energiunderskott kan inte kallas "svält". Inte den sortens svält som muskelmassa börjar ätas upp på.

Cardion onödig ur deffsynpunkt... :rolleyes:

Man and Machine
2004-01-25, 19:23
Svar på allt. Det gillar jag :D