handdator

Visa fullständig version : Gör jag rätt eller fel?


ariak
2012-05-10, 18:48
hej som rubriken lyder så undrar jag ifall jag gör rätt eller fel.. jag är 1.80cm lång och väger just nu 69.3kg - 70.6kg (kan variera mellan dagarna :S)

Började deffa i vintras tills nu då jag har gått ner från 99kg (bara fett typ)
jag börja med en svält diet typ först och sen började jag äta nyttigt.. jag har legat på ungefär 1500kcal minus senaste månaden .mitt problem nu är att jag på sistonde har fastnat mellan vikterna som står där uppe och kan inte gå ner mer, jag har nu tänkt börja ligga på kaloribalans och försöka bygga muskler men skulle uppskatta ifall ni kunde ge mig några tips för att inte lägga på mig massa onödigt fett.. har programmet shape up har redan planerat vad jag ska käka t.ex. imorn vilket blir 273g protein,200gkolhydrater,44g fett. totalt:2322 kcal.. har räknat ut att jag behöver 2757kcal om dagen enligt nån benedict uträkning. då jag tränar varje dag (löper 6km på band 4ggr i veckan och styrketränar 3ggr i veckan enligt ett schema som min pt gav mig). så som sagt.. har ni några tips på vad jag bör göra/äta?


PS. tar whey complete efter alla träningspass och pro 85 innan jag lägger mig. tar PWO red devil innan träning, amino rush före och efter träning.

vicarious
2012-05-10, 19:57
Kör en vecka med det bestämda intaget du har och se vad som händer. Står det still så öka intaget lite. Tycker du gör rätt i att börja försiktigt och öka långsamt.