handdator

Visa fullständig version : Bra och billiga in ear hörlurar?


Feelgood
2012-05-09, 19:42
Måste köpa ett par nya hörlurar så kom gärna med tips om billiga och bra in ear hörlurar :D

Kimball
2012-05-09, 19:43
V-moda bass freq på ebay, kostade runt 70:- sist jag beställde några stycken (orange/gröna versionen är dock en äldre variant som låter skit). Eller i Sverige, men då ligger de på runt 300:-.

Feelgood
2012-05-09, 19:51
Helst inte något från ebay :/

Alelale
2012-05-09, 19:54
Jag har ett par Philips O′Neill The Specked för ca 300kr och det är bra bas och ljud samt är de väldigt ljudisolerande. Man hör knappt något utifrån samt hör de ute ingenting.

Vinter
2012-05-09, 20:25
Ett par Koss "the plug" funkar väll? kostar 129kr på webhallen.

EnJoker
2012-05-09, 21:14
På Clas Ohlson hittar du ett par för 69 spänn. Fungerar klockrent för mig som alltid lyckats förstöra lurarna efter ett par månader. Ljudet är i stil med Koss the plugg enligt mig.

JJOHANSSON
2012-05-09, 21:20
Siberia in ear är riktigt bra för det priset, köpte mina för 229kr eller något sånt.

Aping
2012-05-09, 21:39
Jag kollade upp billiga in-ears för någon månad sedan och slutade med att köpa "Creative EP-660" eftersom de hade fått bäst betyg per pris (liknande testresultat som betydligt dyrare lurar).

Är ingen total ljudnörd men vågar säga att jag är över genomsnittet och jag är väldigt nöjd med dem givet priset. Även om man inte får extrem klarhet eller riktigt djup bas som i exempelvis min goda väns HiFi-anläggning för 20-30 k så spelar de helt ok på låg/medel volym (spelar inte högt eftersom jag haft en släng av tinnitus och är försiktig eftersom jag vill kunna höra när jag blir äldre, akta dina öron du med!).

En kommentar är att de har ganska stark ljuddämpning även utan påslagen ljudkälla vilket gör att man kan bli handikappad i sociala sammanhang + att det kanske inte är optimalt i trafiken. Ser det dock som en bonus overall då man slipper döda sig med volymen för att överrösta bakgrundssorl om man sitter i buss/t-bana/flyg exempelvis och man kan skärma av ljud lättare rent generellt.

Köpte utomlands fraktfritt via Amazon så jag vet inte hur det ser ut om du ska köpa i Sverige.

Gl!

blondyz
2012-05-09, 23:02
Hett tips om du har dem till telefonen i fickan el. dylikt är vinklad kabel som är stark i fogarna. Vet inte hur många jag fått att börja glappa innan jag köpte ett par Jays four bara för kabelns skull. Har dock fått schysst ljud på köpet :)

Feelgood
2012-05-10, 20:51
Någon som vet hur a-Jays one är? dom för 295:-

SvenGöran
2012-05-30, 08:35
Köp aldrig dr dres hörlurar. Det är 90 % märkes och 10 % kvalite. Du får inte mycket för pengarna där.

Själv letar jag efter ett par för 500-1000kr ifall någon kan tipsa :)

Määng
2012-05-30, 11:35
Någon som vet hur a-Jays one är? dom för 295:-

Jag gillade ljudet i dem! Jag är dock ingen audiofil så jag kan inte uttala mig om hur bra de låter "på riktigt". Hade ett par sennheiser precision II också men de lät sämre än jays a-jays.
Problemet med båda två är att dom sitter så dåligt speciellt om man ska träna med dem.

Larsson
2012-05-30, 19:16
Jag använder Klipsch S4, de har varit med på gymmet i snart ett år och de håller fortfarande och då ska det tilläggas att jag svettas mycket när jag tränar. Passformen och ljudet är riktigt bra för priset på ca: 500:-
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=439519,

majak0vskij
2012-05-30, 19:52
Jag gillade ljudet i dem! Jag är dock ingen audiofil så jag kan inte uttala mig om hur bra de låter "på riktigt". Hade ett par sennheiser precision II också men de lät sämre än jays a-jays.
Problemet med båda två är att dom sitter så dåligt speciellt om man ska träna med dem.

Har också ett par a-Jays, fast med headsetfunktion vilket gör dem dyrare, ca 600 om jag inte minns fel. Sitter helt ok tycker jag, men man måste vara väldigt försiktig med kabelfästet i änden som skall sitta i telefonen. Är inne på mitt andra par, fick tack och lov byta, kanske bara haft otur? Jag våldar inte på dem.

Hade ett par Pioneer in ear där man kunde ta isär kabeln till en kortare del rakt fäste samt en längre med vinklat fäste. De höll i flera år innan de gav upp. Kostade 400, minns hjälpsamt nog inte vad modellen hette.

Har också fått byta in ett par Colloud (sp?), 300kr, efter första springrundan (precis som de första a-Jaysen). Ena hörluren slutade bara att fungera, stort minus i min bok.

Fugly
2012-05-30, 20:33
http://se.akg.com/akg-produkter-detail-se/k328sbr.html

isterbuk
2012-07-11, 19:23
Är på jakt efter ett par sjyssta in-ears som inte kostar skjortan.. Hört väldigt olika åsikter om Jays lurar, Klipsch och Creatives lurar har jag hört mest gott om. Någon som har några bra tips?

ceejay
2012-09-04, 10:54
kikat lite på AKG's produkter, är det bra skit?

yooii
2012-09-04, 11:02
kikat lite på AKG's produkter, är det bra skit?
AKG är bra. I alla fall de produkter jag har använt.

corone
2012-09-04, 11:28
Någon som vet hur a-Jays one är? dom för 295:-

Prisvärda som fan, använder dem själv.
Helt okej ljud, sitter skönt i öronen och bra kvalité för lågt pris.

dared
2012-09-04, 11:39
Har också ett par a-Jays, fast med headsetfunktion vilket gör dem dyrare, ca 600 om jag inte minns fel. Sitter helt ok tycker jag, men man måste vara väldigt försiktig med kabelfästet i änden som skall sitta i telefonen. Är inne på mitt andra par, fick tack och lov byta, kanske bara haft otur? Jag våldar inte på dem.


Har samma (a-Jays Four), riktigt nöjt hittills och inte haft några problem alls. Jag har iofs inte haft dem speciellt länge än. Soft dock att man mer eller mindre slipper trassel och att det tillkommer många olika storlekar på plastkuddarna.

yooii
2012-09-04, 11:56
Har samma (a-Jays Four), riktigt nöjt hittills och inte haft några problem alls. Jag har iofs inte haft dem speciellt länge än. Soft dock att man mer eller mindre slipper trassel och att det tillkommer många olika storlekar på plastkuddarna.
Jag hade stora problem med att sladden "fastnade" i kläderna och att sladden förde oljud med dessa. Skönt dock att man slipper trasslet.

Pushit
2012-09-04, 12:52
Creative EP-630 för knappt 200kr har fungerat kanon för mig, svettas REJÄLT med dom 5 dagar i veckan på gymmet. Det enda som har hänt är att kontakten blivit glapp två gånger, men det har hänt inom 1 år så jag har alltid fått ett par nya gratis. Förväntar mig inte att några andra lurar ska kunna hålla bättre med tanke på vad dessa blir utsatta för.

blondyz
2012-09-04, 15:17
Har samma (a-Jays Four), riktigt nöjt hittills och inte haft några problem alls. Jag har iofs inte haft dem speciellt länge än. Soft dock att man mer eller mindre slipper trassel och att det tillkommer många olika storlekar på plastkuddarna.

Kan instämma, har haft mina ett tag nu (år..) och de håller måttet. Inga tecken på slitage eller glapp, vilket annars tenderar att infinna sig efter någon månad!

MasterChief
2012-09-04, 17:05
Gillar också a-Jays Four (finns också med headset). Som sagt, de skrapar en del beroende på hur man har sladden. Mina höll lite över ett år innan det börja glappa. Teknikmagasinet ger dock 2 års garanti på detta så det var bara att byta ut dem.

Sedan noterade jag att mina gamla lätt klart bättre än mina nya. Skillnaden var markant. Så det tar uppenbarligen några timmar för dem att bli inspelade och prestera på topp.

Ignatius72
2012-09-04, 19:15
Har Urban ears och jag gillar dem, sitter som gjutna och helt ok ljud för en icke-nörd på området.

PixelMiner
2012-09-04, 19:26
Själv körde jag med Koss Plug men bytte pga de klena sladdarna som gick sönder titt och tätt av att bli nerkörda i träningsväskan.

Plexgear CL-80 kostar knappa hundralappen på Kjell & co. Lite tjockare sladd som håller bättre. Bekvämare öronpluggar än Koss enligt mina öron. Dock lite "bumlig" bas, men det spelar mindre roll för mig. Då jag i princip bara har dem när jag tränar eller åker buss/tåg/flyg.

cero
2016-09-04, 21:51
Vad köper man om man vill ha något för <200? Måste finnas i fysisk butik, pallar ej beställa. Tidigare har jag bara använt SONY, ska jag fortsätta med det?

Slartibartfast
2016-09-05, 07:26
JBL C100SI :thumbup:

Kostar 9,90 € här i Sovjet. Det är dom bästa pluggarna jag använt, och då har jag betalat 100€ för Beats och Klipsh förut :smash: Skullcandy gör också bra pluggar för <20€, men JBL sitter mycket bättre i mina öron iaf. Skulle aldrig betala mer än 10€ för in-ears igen! Iofs används dom till 90% för att lyssna podcasts, så om du vill ha grym musikprestanda, kan det hända att det finns andra åsikter.

Köper alltid ett reservpar om jag slarvar bort dem eller nåt.

eriksvensson
2016-09-05, 08:28
Creative EP630 (169:-)

cero
2016-09-06, 08:41
Tack för tipsen. :thumbup:

Rizza
2016-09-06, 10:20
ZERO AUDIO ZH-DX210-CB

liten mini-review av theverge om dessa eller dess syskon DX200, DX210 har jag uppfattat som att de har lite mer bas.

Jag har beställt dx210, om du är nyfiken så kan jag återkomma med vad jag tycker om dessa

Finns typ i ebay för 35~40$