handdator

Visa fullständig version : Gäddhäng under hakan


Bengtan
2012-05-08, 23:00
Går det träna upp muskeln under hakan så att man får en mer definierad haka i profil? Jag tror inte det bara är fett utan att själva muskeln är hängig som gör att det ser ut som det gör. Skulle gärna förbättra det då det är något jag stör mig på.

Tack.

tjabon
2012-05-08, 23:18
Bara för det, så bjuder jag på en bild på min idol Johnny Bode:

http://1.bp.blogspot.com/-pksVZUwKJfI/TX5--utK7mI/AAAAAAAABA8/lgZrXmVzpBo/s1600/Dubbelhaka.jpg

:)

Rahf
2012-05-08, 23:23
Du behöver skinnet under hakan. Om det verkligen känns som ett problem så får du helt enkelt tappa lite fett.

Bengtan
2012-05-08, 23:28
Du behöver skinnet under hakan. Om det verkligen känns som ett problem så får du helt enkelt tappa lite fett.

Jag tror det är muskeln under hakan som är boven och tänkte om man kunde tighta upp den så att den stramas åt och inte hänger lika mycket. Om jag spänner den får jag en fin linje annars så ser det ut som man har mer fett där än man har.

Rahf
2012-05-08, 23:58
Du vill inte att den ska vara tight. Skinnet och musklerna ska vara avslappnade när huvudet är i neutralt läge, detta så att dem kan sträckas när du lutar huvudet bakåt. Att spänna den innebär att adamsäpplet åker upp, vilket du inte vill. Det är ett orosmoment för dig, men en sak som ingen annan människa förmodligen märker. Det är individuellt hur mycket 'häng' man har där. Du har helt enkelt fått en fixering.

Det är förjävla skönt när man accepterar hur man ser ut. Du behöver säkert några år till innan det kommer till den punkten.

Bengtan
2012-05-09, 00:38
Du vill inte att den ska vara tight. Skinnet och musklerna ska vara avslappnade när huvudet är i neutralt läge, detta så att dem kan sträckas när du lutar huvudet bakåt. Att spänna den innebär att adamsäpplet åker upp, vilket du inte vill. Det är ett orosmoment för dig, men en sak som ingen annan människa förmodligen märker. Det är individuellt hur mycket 'häng' man har där. Du har helt enkelt fått en fixering.

Det är förjävla skönt när man accepterar hur man ser ut. Du behöver säkert några år till innan det kommer till den punkten.

Hur kan du allt detta? :)

Ja det kommer vara skönt när man väl kommer dit och inser att man oroat sig i onödan.

Tack!

muddler
2012-05-09, 01:31
Bara för det, så bjuder jag på en bild på min idol Johnny Bode:



:)

En föredömlig man på många sätt! "Sista dan hade hon sex, döden kom som nummer sju"

Rahf
2012-05-09, 01:33
Hur kan du allt detta? :)

Ja det kommer vara skönt när man väl kommer dit och inser att man oroat sig i onödan.

Tack!

Jag är sångare, och har sysslat med styrketräning i ett par år, samt att jag har oroat mig för såna skitsaker i det förflutna.

Tolkia
2012-05-09, 06:28
Haklinjen har också skitmycket med arv att göra. Om du ser dig omkring kommer du att se att det finns smala personer som typ inte har någon haka alls, liksom tjocka med ganska "definierat" ansikte. Smal har visserligen tydligare haklinje än tjock med samma förutsättningar, men man har ju då inte samma förutsättningar.

Yes
2012-05-09, 07:52
Platysma lär ju få sitt genom vanlig styrketräning så det finns nog inte så mycket att göra annat än att hålla en låg fettprocent.

Pdaddy
2012-05-09, 09:08
KÖÖÖÖÖP

http://images.adflyer.co.uk/Adverts/adflyer-jywljk34nzrumd55pc3aknjv1773650-crop-44532.jpg

Pd

312
2012-05-09, 09:17
Jag har precis samma. Dubbel, trippel eller till och med femtelhaka om jag lutar mig bakåt med huvudet. :D

Att droppa lite fett bör hjälpa.

Morty
2012-05-09, 09:56
U mad cuz ur lacking jawline? Jag har allt som oftast jawline-skägg för att enhanca min jawline. Tycker att det ger rätt mycket. Alla kan inte få se ut såhär...


http://i52.tinypic.com/33pagdx.jpg

C.E.J.
2012-05-09, 15:37
Jag har precis samma. Dubbel, trippel eller till och med femtelhaka om jag lutar mig bakåt med huvudet. :D

Att droppa lite fett bör hjälpa.

När du lutar huvudet bakåt? Det vill jag se bild på...

mommy
2012-05-09, 17:34
När du lutar huvudet bakåt? Det vill jag se bild på...

Gissar att han menar att han retraherar huvudet. :cool:

MAXX
2012-05-09, 18:19
-CxnGMcz5os

:D

LeBron
2012-05-09, 18:25
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQEGX9x2f0yjC8bgws4yUd_J9Y1cmkld fDz9WTS2yxQQqwsFibVWX70p5MF-w

Mår du bättre över dubbelhakan nu? :)