handdator

Visa fullständig version : Stronger Than Yesterday - En träningsjournal utöver det vanliga!


stefan13
2012-05-08, 21:39
Hej!
Jag startat härmed en träningsjournal där jag kommer uppdatera er om min träning, med både motgångar och framgångar! Jag kommer även försöka publicera rikligt med bilder och filmer för att ni inte ska bli uttråkade av all text! Här kommer ni kunna läsa om min träning, kost, form, mål och andra äventyr som dyker upp på vägen!

Info om mig: Jag heter Stefan Johansson, 19 år gammal. Jag är 167 cm "lång" och i morse vägde jag in på ynka 64 kg, men vikten pendlar mellan 64-68kg. Jag har spelat ishockey i 13 år (spelar fortfarande men funderar på att lägga av innan säsongen börjar) och fotboll i 7 år (när jag var 8-15 år). Så man kan utan tvekan säga att jag är en tävlingsmänniska i grunden. ;)
Eftersom jag spelar hockey, så har styrketräning alltid varit en del av min träning. Men jag har endast tränat "seriöst" på gymmet sedan i början på 2012. Med seriöst så menar jag 7 dagar i veckan, stenhårt slit, varje dag, med någon enstaka vilodag när jag känner mig övertränad.

Mål med träningen:Mitt långvariga mål är egentligen att få en så grym form som möjligt, samt att bli så stark som möjligt utan att tappa explosiviteten, snabbheten och konditionen. Några kortvariga mål jag har är att klara "The 300 Challange" under 20 minuter, bänka 100 kg, samt klara 150 kg i knäböj. Jag är ju även en tävlingsmänniska och har på senare tid fått upp ögonen för både athletic fitness och fitness 5, så att jag ställer upp i någon tävling om några år är ju inte direkt en omöjlighet. ;)

Nuvarande PB:
Bänkpress: 85 kg
Knäböj: 130 kg
Marklyft: 130 kg
Chins: Kommer inom kort
Dips: Kommer inom kort

Nu har jag inget mer att säga, men om ni undrar något så är det bara att fråga!

Nu kör vi! *flex*

stefan13
2012-05-08, 22:20
Dagen började som vanligt med en PW på 40 minuter innan frukost.

På gymmet:
Idag var det Rygg och Biceps som stod på schemat och har har ni övningarna jag körde.

Viktade chins (10 kg) 8*5
Latsdrag i cablecross 8*5
Högrodd 8*5
Shrugs SS ryggres i ställning m. vikt (20 kg) failure*3
Latsdrag 8*5

Stående bicepscurl m. skivstång 8*5
Lutande hammarcurl 8*5
Enarmscurl i cablecross SS skivstångscurl m. pronerat grepp failure*3

Efter det drog jag direkt till elljusspåret och sprang årets första 10 km på 45,16 min. :Virro

En helt underbar träningstisdag där allt fungerade som det skulle! Bra fokus under hela passet! Om ni undrar över någon övning, eller om något annat så är det bara att fråga :)

http://i48.tinypic.com/35lrn0y.jpg