handdator

Visa fullständig version : Hjälp med det sista fettet!


Crackiiee
2012-05-08, 18:55
Hallå kära kolomedlemmar!

Jag har hållit på deffa nu i ca 1,5-2 månader och har endast 3 veckor kvar.
Har gått ganska bra denna tiden och gått från "ölmage" till synliga magrutor. Men nu är slutet nära och jag har fortfarande inte de där maffiga 6-paket jag eftersträvat. Jag har fått höra att de sista veckorna ska man tömma ut sig rejält på kolisar och att då ska rutorna riktigt ploppa fram.

Hur/vad ska jag göra?

Paperbasket
2012-05-08, 19:03
De bara ploppar fram.. it's... like.. magic!!

Fortsätt ligg på ett underskott så kommer de fram så småningom. Om du menar maffiga = stora så får du träna upp dem så de blir större.

Mattiays
2012-05-08, 20:12
Du måste ha muskler att gräva fram med, har du inte de så får du inget maffigt 6pack. Men fortsätt kämpa bara!

Crackiiee
2012-05-08, 21:16
Okej så jag ska bara fortsätta med att ligga på underskott. Med maffiga menar jag väl definierade, skulle ha utformat det lite bättre :)
Men kanske om jag börjar med lite kondition några dagar och då jag inte tränar kondition kan jag dra ner på kolhydrater.

Har ingenting emot kolhydrater under deff men såhär på slutet har det som stannat av lite i detalj-utvecklingen och då sägs det att man ska ändra kosten lite. Eller har jag fel?

P.s Tack för svaren hittills :)

Pretorian
2012-05-08, 21:27
Jag tror inte du behöver minska just kolhydraterna. Går du fortfarande ner så ändra inget. Ligger du still så dra ner på allt lite grann.

Crackiiee
2012-05-08, 21:35
Jag tror inte du behöver minska just kolhydraterna. Går du fortfarande ner så ändra inget. Ligger du still så dra ner på allt lite grann.

Jag har inte kollat intaget nu då jag varit sjuk/borta från gymmet en kort period men jag ska testa dra ner på fett och kolhydrater, proteinet ligger jag redan så lågt på.

Fishtank
2012-05-08, 21:44
Proteinet ska du ligga högt på...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Crackiiee
2012-05-08, 21:46
Proteinet ska du ligga högt på...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Jag vet, har tänkt att jag ska dra ner på kolhydrater och kanske lite fett och öka proteinet och se om det ger resultat :)

vicarious
2012-05-08, 21:49
Jag har inte kollat intaget nu då jag varit sjuk/borta från gymmet en kort period men jag ska testa dra ner på fett och kolhydrater, proteinet ligger jag redan så lågt på.

Varför ligger du lågt på protein? Det är ju viktigast under deff.

Låter som att du troligtvis behöver sänka energiintaget ytterligare för att fortsätta tappa i vikt.

Crackiiee
2012-05-08, 21:57
Varför ligger du lågt på protein? Det är ju viktigast under deff.

Låter som att du troligtvis behöver sänka energiintaget ytterligare för att fortsätta tappa i vikt.

Jag ligger inte farligt lågt på protein utan det blir minst lite över 2g/kv men för att inte riskera att hamna under det så kommer jag inte dra ner på proteinet. Det är främst kolhydrater som jag kan dra ner på och kanske lite fett. Jag var dålig att formulera mig igen där, lång dag... :)

Pretorian
2012-05-08, 22:07
Men ändra inget förrän du vet om du går ner i vikt eller inte.

Crackiiee
2012-05-08, 22:13
Men ändra inget förrän du vet om du går ner i vikt eller inte.

Nä då ska kolla det först. Hade min vanliga tur när matvågen gick sönder idag så jag får se hur det ska gå att räkna ut va jag äter, men jag kan höfta :)

Pretorian
2012-05-08, 22:16
, men jag kan höfta :)

+1000!!! :thumbup:

Nää, förlåt men jag gillar själv att höfta.

Doctor Snuggles
2012-05-08, 22:31
Cykla kolhydraterna, först underskott, sen tryck. Många upplever att det sista envisa fettet släpper då.

/Brostein.

Crackiiee
2012-05-09, 06:59
Cykla kolhydraterna, först underskott, sen tryck. Många upplever att det sista envisa fettet släpper då.

/Brostein.

Jag ska börja cykla 30-45min några gånger i veckan under enskiljda pass från styrketräningen och se om det hjälper.

dentar
2012-05-09, 08:04
Vad jag förstod menade Snuggles att du tex skall ligga lågt på kolhydrater några dagar för att sen ligga relativt högre några dagar, förutsatt att du alltid har ett underskott, Tex 30g kolisar några dagar för att sen höja det till 100g några dagar fram och tillbaka.

Kim1003
2012-05-09, 08:37
Jag ska börja cykla 30-45min några gånger i veckan under enskiljda pass från styrketräningen och se om det hjälper.

Nu är du nog ute och cyklar...;)

Det jag tror snuggles menar med att cykla kolhydraterna är att du ska t.ex. ligga lågt på dom i x antal dagar sen trycka i dig lite fler.

Kolla ABCDE-dieten.

Crackiiee
2012-05-09, 08:54
Nu är du nog ute och cyklar...;)

Det jag tror snuggles menar med att cykla kolhydraterna är att du ska t.ex. ligga lågt på dom i x antal dagar sen trycka i dig lite fler.

Kolla ABCDE-dieten.

Hahaha, okej men då förstår jag :)

Tack för rättningen :)

Fredrik_S
2012-05-09, 09:23
Vad jag förstod menade Snuggles att du tex skall ligga lågt på kolhydrater några dagar för att sen ligga relativt högre några dagar, förutsatt att du alltid har ett underskott, Tex 30g kolisar några dagar för att sen höja det till 100g några dagar fram och tillbaka.

om han menar något åt det hållet är det nog snarare 150-300 några dagar och 100-150 några dagar. Det är sista fettet vi pratar om fortfarande inte vätsketömning. Viktigt att kunna prestera på max även nu i dieten...

Crackiiee
2012-05-09, 09:28
Jag ska försöka landa mellan 120-180 nu framöver och se om det går bättre.

Crackiiee
2012-05-09, 12:02
Har idag skrivit ner maten hittills och uppskattat det lite högre än vad jag själv tror men jag gissar på att det stämmer ganska bra.

Frukost: Havregrynsgröt gjort på 30g havre med 150g lättmjölk och kanel till det och ett ägg 55g.
Innan lunch: 10cm lång fullkorn baguette med skagenröra, räknar på att den väger 150g men kan vara mindre. Skrev det på Dumbbell som "Baguette grov m skaldjur tonfisk smögenröra"
Lunch: Kyckling kokt ca 80g
Efter lunchen: Protein Bar Body Science 55g

Energi hittills: 867kcal, 70g protein, 82g kolhydrater, 26g fett.

Ska sedan springa på stan nån timme och gymma ikväll. Kommer fylla på med mer protein när jag kommit hem.

Crackiiee
2012-05-09, 13:07
Med "uppskattat högre" menar jag antalet gram på maten.

Greggan
2012-05-09, 15:08
ser ut som att du kan behöva få i dig ett rejält parti kvarg ikväll för att komma upp i någorlunda proteinmängd :)

Nämen käka lite kvarg ikväll vettja, nu när din matvåg är sönder så är det även väldigt lätt att räkna på då det står på burken hur många gram den innehåller och på så vis så blir det inte fel ^^

Förövrigt: Din lunch, 80g kyckling.. det är cirka en halv filé - en aptitretare :)

Crackiiee
2012-05-09, 16:47
ser ut som att du kan behöva få i dig ett rejält parti kvarg ikväll för att komma upp i någorlunda proteinmängd :)

Nämen käka lite kvarg ikväll vettja, nu när din matvåg är sönder så är det även väldigt lätt att räkna på då det står på burken hur många gram den innehåller och på så vis så blir det inte fel ^^

Förövrigt: Din lunch, 80g kyckling.. det är cirka en halv filé - en aptitretare :)

Ja nånting maffigt och proteinrikt lär de bli. Jag äter på skolans matsal och det var nå kycklinggryta så jag petade bara ut kyckling bitarna, blev ganska mätt för jag åt de andra runt lunchen.

Akada
2012-05-09, 17:43
Du får göra som vi andra gjorde då, håll sleven mot insidan av kantinen så att vätskan rinner av bort och allt kött stannar kvar. Repeat until satisfied.

Crackiiee
2012-05-09, 17:52
Du får göra som vi andra gjorde då, håll sleven mot insidan av kantinen så att vätskan rinner av bort och allt kött stannar kvar. Repeat until satisfied.

Ja, de va så jag gjorde :)

Akada
2012-05-09, 18:35
Ja, de va så jag gjorde :)
Alright. Mindre kul dock när man kommer vid fel tidpunkt och ser att det bara är en massa soppa kvar. ^^

Crackiiee
2012-05-09, 19:19
Jag har tur som går på en skola där de flesta är vegetarianer och bara ett fåtal som tränar :) Mer kött åt mig!