handdator

Visa fullständig version : toalettmysaren - 30 årig datanörd vars nya liv startade 20 februari 2012


Sidor : [1] 2 3 4 5 6

toalettmysaren
2012-05-08, 16:17
Halloj, som rubriken antyder så är jag snart 30 år men lyckligtvis så är det inte förrän sent i december så tid har jag lite till godo än så länge. Vad gällande målen så är det bara riktlinjer på vad jag hade hoppats på genomföra. Visserligen har ju alltid en av punkterna på min bucketlist varit att åtminstone en gång i ens liv trycka 100kg, vilket för er bjässar kan tydas som en ganska fjuttig sak, men när man inte har tagit mer än 85kg en gång i ungdomens glansdagar för cirkus 10 år sedan då man som alla andra i den åldern där jag bodde frekvent besökte det lilla råtthål till gym vi hade på typ 5x6 meter i en gammal lada i byn jag växte upp och discobyggde. :)

Träningshistorian min är då som sådan att jag spelade fotboll ett tag, slutade i högstadiet, hembränt och brudar blev melodin, försökte klämma in bröst måndag, biceps tisdag för att sedan vila ons och köra bröst tors, och biceps igen fredag och kombinera detta extremt vettiga program med att supa 2 ggr i veckan. Trots upplägget och hur oseriös man var så kröp man ju sakta men säkert uppåt ändå, jag började med o bänka runt 40kg och slutade där omkring 85kg. Detta var ju ett bra tag sen och sen dess har jag blivit både visare och äldre, men latare. Har gjort några dåliga försök på 2 veckor till längre försök på 2 mån sporadiskt under åren med några år emellan, men inget värt att nämna med andra ord.

NU är det dock andra bullar, att jag fyller 30 år är väl inte den egentliga motivatorn, tyckte bara det lät bättre i rubriken men nu har jag ett barn och antagligen ett till påväg så småningom och jag vill inte bara den lata jävla datornörden(gamat mer eller mindre hardcore sen -96) resten av mitt kommande liv, vill kunna orka ställa upp på kuliga saker med dottern, hitta på saker och inspirera. Kort sagt jag vill ha ett aktivare liv på alla plan och jag tänker att göra en helformatering av kroppen, och förhoppningsvis leder det till att jag mår bättre och således kan vara en ännu bättre pappa. Med andra ord, jag gymmar inte för att bli snygg, jag gymmar för att bygga ett självförtroende och en kroppsstyrka jag aldrig tidigare haft och att detta förhoppningsvis tar mig vidare med en tro i mig själv att jag inte räds för att ta mig an nya ting när lusten faller på. Min dotter ska inte en dag titta på mig och tänka att det där skulle aldrig min pappa vilja göra/kunna göra med mig.



Hur ligger jag till idag? Gymmat sen i februari nån gång, inte riktigt koll på detaljerna, där jag började med ett veligt och trevande 2-3ggr/veckan upplägg först två månaderna med genomkörning av muskelgrupperna lite på måfå och väldigt övergripande så att säga. Detta för att jag skulle bli van och den enorma "rookie" träningsvärken träffa mig gång på gång som en spark i skrevet. Sen i början av April har jag kickat upp det till 4 pass i veckan(bröst mån, tis rygg, ons vila, tors axlar/triceps och fredag ben.) och "muskelorken" eller vad jag nu ska kalla det är i sin ordning, jag tvärdör inte mitt i andra och tredje set längre och jag kan se en stadig utveckling på de olika övningarna. Har äntligen kommit förbi initieringsfasen och nu är det riktigt KUL gymma :).

Kostupplägget ser ut på så sätt att jag försöker trycka i mig runt 2k kcal och ~200g protein om dagen då jag är runt 185 lång och började februari på 92 pannor. Idag den 8'e Maj är jag strax under 85kg, vilket innebär att jag har minskat ca 7kg på ca 13-15 veckor, inget massivt på något sätt men det är en takt jag är väldigt ok med för att jag har inte mindre ork, snarare tvärtom, piggare och starkare än någonsin sen helomvändningen i kost och träningsvanor.

En till glädjande nyhet som inspirerade mig till att påbörja denna dagbok är att jag så sent som igår officiellt orkar lika mycket i bänken som mitt 19 åriga jag. Körde bulgaren på bröstpasset och set 2 var 82,5kg som jag mosade upp! ingen fail heller på resterande 5 sets bakom så med mycket spända ögon så ser jag framemot att ge mig på "90kgs schemat" nästa måndag där 1repparen landar på 85kg :)

Wall of text crits you for over 9,000 osv... skulle kunna skriva 3 A4'or till men tror jag nöjer mig här tills vidare, ni är så välkomna att fråga på. Gissar också med tanke på att jag har en hel del vänner här inne också att ni listar ut vem jag är och plz, inga outningar, håller mig gärna anonym ett tag till :).


cliffs; Mystjockisens väg mot ett starkare och bättre jag!

toalettmysaren
2012-05-08, 16:25
måndag 7/5 Bröstpasset! (morgonvikt 85kg)

bänkpress
bulgaren, 87,5kg schemat. För er som inte vet vad bulgaren innebär så är det ett 7sets schemat där man alternerar setsen mellan lätt och tungt och lägger rep-antalet därefter, huruvida det är ett bra träningssätt eller inte vet jag inte men jag älskar det och jag har ökat för varje vecka jag har kört det! (2,5kg mellan varje schema och ökat 5 veckor i rad nu.)

uppvärmning med stång
8x 52,5kg
1x 82,5kg
7x 55kg
2x 77,5kg
6x 60kg
3x 72,5kg
5x 65kg
4x 70kg

Blir lite galet med avrundningarna här och där då de inte finns halvkilos vikter att använda sig och så men man får göra så gott man kan.

flyes
uppvärmning
8x 20kg
7x 22,5kg
7x 22,5kg
6x 22,5kg


hela passet blev mer ett PB heh :) men jag är inte naiv, stagneringen kommer den också... jag hoppas bara att jag får åka med the happytrain ett tag till!

toalettmysaren
2012-05-08, 21:22
tisdag 8/5 Rygg! (morgonvikt 85kg)

förtankar, det blev ett sent kvällspass(inte direkt opti), hade så mycket känningar i benen sen i fredags så jag tänkte ta det en annan dag men kände efter frugan kom hem från jobbet att jag behövde röra på mig lite så det blev ett ryggpass ändå.

Marklyft
uppvärmn med stång
8x 60kg döda lyft
8x 90kg döda lyft
7x 100kg döda lyft
5x 110kg döda lyft
4x 110kg döda lyft
3x 110kg döda lyft

blev så färdig på slutet, när jag är ensam och kör så vilar jag nog inte lika mycket som jag gör annars, blir så uttråkad av att sitta still så kör trots att jag har lite semiflås kvar, var nån stark jävel framför mig som vägde ungefär som mig men var betydligt längre så han var ju en tad mer tight om man säger så, som stod och körde stöt på 110kg som jag passade på att fråga om min teknik på marken inför sista set, han såg väldigt seriös ut och mina amatörögon ansåg att han hade en fantastisk teknik och var ett par andra kralliga karlar som kände honom så kändes som en legit källa att inspektera mina amatörlyft.

I alla fall, domen blev väl att dom var ok, han tyckte jag skulle stå lite bredare, så jag kommer längre ut med röven så jag får en bättre linje med ryggen så jag inte i lyftet efter ha tryckt ifrån benen lite börjar tappa axlarna lite för att armarna inte är helt raka och således får jag en liten krökning där i mitten nån gång innan jag rätar ut. Kommer jag ut med röven bättre så kan jag trycka ifrån med höften och räta ut på så sätt. Jag kan ha feltolkat lite vad han sa så ta det vad jag skriver med en nypa salt, skall försöka värma upp ordentligare alá fotbollstretchningar och allt möjligt så jag är riktigt mjuk och gänglig så jag kommer ner ordentligt och kan få till en bra röv :) Åtminstone så ryckte jag inte och det tyckte han var bra!

Eftersom så många är här inne och tjattrar i min journal så får ni gärna föra en diskussion kring döda lyft vs elastiska lyft i marken, jag har fram till 2 veckor sen kört elastiska lyft och kunde dra betydligt mer och fler reps i marken då, nu när jag kör döda lyft så lyfter jag riktigt klent i jämförelse men det känns så JÄVLA mycket bättre! Dör efteråt och känner sån kontakt med ryggen efter passet. Helt annan känsla så tänkte köra på det ett tag. tankar?


Amatörchins(klarar inte min kroppsvikt :()
uppvärmning på -52kg
7x -48kg
6x -48kg
6x -48kg

Hoppas på att kunna "gå upp till" 42kg nästa v. Brutalt jobbigt vara så klen i chinsen.

"dra igång skotern"
^någon får gärna ge mig facit på vad övningen heter :)

uppvärmning på 22,5kg hantel
7x 27,5kg (båda armarna)
7x 27,5kg "-"
7x 27,5kg "-"


Eftertankar, trött som satan efter passet som alltid. Rygg tar alltid slut på mig! Skönt med lite input på marken, blir att öva på det nu duschen och ett par LoL-games och sova.

toalettmysaren
2012-05-09, 17:18
onsdag 9/5 Biceps/Mage

Brukar som tidigare nämnt aldrig träna onsdagar, utan brukar träna 4 dagar i veckan men hade sånt sug så jag drog idag och körde något jag inte har i mitt vanliga upplägg på á 4 träningspass/vecka. Nämligen biceps och mage.

Wat tänker nog somliga, skippar biceps?!?!?! jo...min karriär som yngling satte grunderna där, nu försöker jag satsa mer på de större muskelgrupperna(vill bli kung i bänk,böj och mark)och jag har hyggliga armar som det redan är, idag var ett undantag dock och jag rev av ett kortare pass, mitt andra pass eller tredje sen jag började om i februari som är tillägnat biceps och mage för den delen :)

Bicepscurl med ez-stång
uppvärmn med stång
8x 30kg (utgår ifrån att ez-stången på iksu väger 10kg.)
8x 35kg -"-
7x 37,5kg -"-
7x 37,5kg -"-
6x 37,5kg -"-

Fokuserar på hyfsat strikta lyft och sträcker inte ut armarna helt i bottenläge och koncentrerade mig aktivt på att hålla armbågarna någorlunda i schack. Slängde in nån negativ där på slutet då jag var helt tömd.

Prisoncurl eller som sambon säger, prisonwhore.
8x 15kg hantel båda armarna gick bra
7x 17,5kg -"-
7x 17,5kg höger fick hjälp
6x 17,5kg höger fick hjälp

Klart starkare med vänster som kan utföra en hel del mer utöver men stannar på samma repantal då jag hoppas på att höger kommer ikapp så fort som möjligt så att jag blir jämnstark. Fel? tankar?


Magmaskin
30x 30kg (uppvärmning)
15x 45kg
15x 35kg (försökte 45kg igen men fick fan inte ihop maskinen) DERP.
15x 35kg (fy fan va weaksauce. aja.)

situps
20x
20x
20x
20x

Passet gick fort, hetsade mig igenom det mesta men såg idag mer som en bonusomgång då jag inte tränar onsdagar vanligen. Går i tankar om att omstrukturera lite och klämma in 2 benböjpass i veckan på något sätt, mina böjar är skamligt dåliga, har 2 pass bakom mig sen jag började i böjen typ, fegat och kört pressen och sånt, andra bullar framöver! kan ju inte bara marka och bänka här i livet.. man måste ju BÖJA!

Känner att övre magtrakterna fick bra med spö, kanske man ska lägga in några svankresningar eller vad de heter så de tar mer på nedre magmuskler också?

daimx
2012-05-09, 22:18
Skall bli intressant att följa!
Har du några "före"-bilder? :)

toalettmysaren
2012-05-10, 17:54
torsdag 10/5 axlar/triceps (morgonvikt 84,2kg. fluktation antar jag, legat på 85 sista 2 veckorna typ.)

Tänkte PB'a idag på axlar genom att höja till 25kg's hantlarna i sittande axelpress, har legat och lurat på nära höjnivåer på 22,5orna i 3 veckor nu och idag var det tänkt att de skulle bli höjning!
Icket. Mina m8s var väldigt sugna på dips och smalbänk först så det blev det, och det grusade antagligen mina redan svaga chanser till ett bra set eller två på 25kgs hantlarna då jag alltid börjat med axelpressen + att dips är en ny övning i min rotation, idag fick jag dock äntligen känna att besegrade dipsen då jag klarade en respektabel mängd vilket var jäkla skönt för egot, nu är det bara chinssställningen(och till en viss del böjställningen) jag med ångest i blick spanar in.

Anyway, siffror:

dips (instruerad av dipsarm8s)
10x KV (uppvärmningsset, gick inte så djupt osv osv, körde på egen hand)
8x KV (djupare denna gång, svajigt.)
10x KV (gick djupt och kändes bättre på teknikfronten!)
10x KV -"-

Tror det skall bli rätt lugnt nästa vecka höja sig på dipsen, teknikfrågan är aktuell och känner att med självförtroendet jag fick av detta pass + lite bättre teknik så kan jag nog riva av fler reps per set än så här, dips blir härmed obligatorisk i min rotation, var jag lägger den med hänsyn till min jakt på 25orna i axelpressen återstår dock att se ;)

smalbänk
stånguppvärmning
10x 50kg
5x 60kg
3x 60kg (slog i ställningen på andra rep, katastrof osv.)

Missnöjd, sist jag körde smalbänk för några veckor sen gjorde jag sjuor på 50,55 och 60 i följd, men jag kände jag stressa lite också genom vilopauserna, blir så dampad av att sitta och vänta.

sittande axelpress m. hantlar
uppvärmn med 12,5kg
5x 22,5kg
5x 22,5kg
7x 20kg

Återigen, fett missnöjd men denna får jag nog acceptera med orsaken att det var lagt som tredje övningen istället för första. Första riktiga motgången också sen jag började i februari efter jag väl kommit igång med passen tror jag, har alltid lyckats ligga på samma eller lillhöja mig med nåt rep här eller där typ...

shrugs i smith
uppvärmn med stång
15x 70kg
15x 80kg
15x 90kg

Gick bra, har bara kört 80 som mest tidigare, var gristungt sista repsen på 90kg och det kändes efteråt att jag inte hade så mycket mer att ge. Jase.. räknar med att göra bättre ifrån mig nästa vecka helt klart i både dips och smalbänk, får nog ge upp 25orna i axelpressen i några veckor då jag misstänker att jag kommer lägga det som tredje övning ett tag framöver, (lite biten på dips nu!)

toalettmysaren
2012-05-11, 13:40
frugan jobbar kväll så blir inget gymmande i eftermiddag, jag och dottern ska försöka hitta på något skoj istället efter vi har förtärt den hemmagjorda pizzan! ska få in ett benpass imorrn på morgonen istället och sen vila söndag så man har tagget inför bänkarmåndag!

Men för att inte ligga på latsidan när det kommer till gymmandet så har jag för första gången tagit mig an att räkna och väga min mat för skojs skull, försöker ju ligga på runt 2k kcal dagligen och strax under och tänkte mer realitychecka om jag med gorillamatten ens är i närheten. Såhär blev det.

70g Hårt bröd fullkorn råg fibrer 15,5% Wasa husman
79g Rökt kalkon
130g Ägg kokt
150g Lättmjölk 0,5% fett berik med A- och D-vitamin

^frukost och lunch.
Jobbar hemifrån så är väldigt lätt väga och ha sig när man väl grävt fram köksvågen, iaf stora räkneprojekt blev ju den hemmagjorda pizzan, som jag nu har förberett innan dottern ska hämtas på dagis så äre bara klappa in den i ugnen. Hennes del är inte medräknad här, men det är 1/3 av degen då + massa ost,skinka,ananas och annat hon gillar :). Så för min del blev det: (2/3 deg+tomatsås=400g)

400g pizza kit (kcal för deg+tomatsås inräknat)
300g Köttfärs nötfärs fett 10%
120g Tomat
40g Lök gul röd
42g Rökt skinka gris fett 3%
80g Paprika gul
50g mager riven ost

och summa summarum blev... drumroll!

Protein: 662 kcal, 33 E% (158,8g)
Kolhydrater:763 kcal, 38 E%
Fett: 593 kcal, 29 E%
Totalt: 2018 kcal

Obs att detta är för hela dagen och inte pizzan specifikt heh.

Så skönt! hamna gode jävla precis på mållinjen och skapligt med protein också på en vilodag då jag inte ids veva i mig massa protenipulver. (1,88g protein/kg). Jag är ju hyfsat överviktig ännu så känns som att jag inte alls kommer lida av att inte ligga på 2g/kg+ vareviga dag.

Kanon! och gott kommer de bli! Såhär ser det ut innan den åker in i ugnen, notera att det är avdelat och ska bli 2 pizzor ;). Högra delen är min bjässe med 300g köttfärs m.m. Nu ser jag ju att det är mer 28/75 än 33/66 fördelat men aja, petitesser lillan kommer då inte orka trycka sin iaf.

http://desmond.imageshack.us/Himg846/scaled.php?server=846&filename=bild2tm.jpg&res=landing

... Får ju se om jag blir hungrig ikväll och äter nåt eller om jag äter lite av pizzan nu och lite senare, är rätt mycket mat, either way. Målet är ju att jag ska stanna på detta och äter jag något mer utöver får jag se det som lyxkonsumtion för att jag älskar livet så. :)

peace

daimx
2012-05-11, 14:04
Well played sir, well played.
Snygg uppskattning av kcalintag!

Dock, 28+75=103% det är ju mer än 100%, det går ju faktiskt inte!

toalettmysaren
2012-05-11, 14:53
fuck a duck! vilket misstag, och det är försent nu att få editera det... buhuhuhuh :(

toalettmysaren
2012-05-12, 08:45
blir vilodagar lördag och söndag också, tjejen jobbar 12 timmars pass så kommer inte vilja/orka klämma ett på kvällen där vid 21.00. Får koncentrera mig på maten istället, påbörjat dagen med en standard frukost på

2 husmans, 3 skivor rökt kalkon på vardera och ett kokt ägg och lite kaffe.
Tänkte dra på busplaneten med lillan så blir slarv på matfronten till i eftermiddag då vi kommer hem men tänkte grunda bra med en dubbelwhey100(60g) innan vi åker så man iaf har:

480 kcal och 70g protein i kroppen. Får styra upp nå bra käk i eftermiddag alternativt ta en till shake och äta onyttigt då de ändå är lördagsmys, hur jag än vrider och vänder på det så kommer jag iaf att landa på runt 160g protein iaf på ett minimum och kcal mängden idag är inte så noga, att orka dagen är av större prioritet!

Fantiserat länge nu om en rejält bra blandad godispåse, får bli till min efterlängtade bakisdag den 20'e.

toalettmysaren
2012-05-14, 21:27
måndag 14/5 Bröstpass

Bulgaren igen, gick inte lika bra som tidigare veckor, har ökat varje vecka fram till denna genom att klara fullständigt schema vecka efter vecka, idag på schema 90kg så blev det fails på 1repparen,2repparen,3repparen. :(

Bengtpress
uppvärmn med stång
8x 52,5 kg
1x 85 kg (FAIL)
7x 57,5 kg
2x 80 kg (FAIL 1,5 reps)
6x 62,5 kg
3x 77,5 kg (FAIL 2 reps)
5x 67,5 kg
4x 70 kg

flyes
uppvärmn
7x 22,5kg
7x 22,5kg
5x 25kg

Nån gång ska jag visst åka på cockblocken och det var idag tyvärr, men ingen tid att deppa, en pre-launch-burgare burgare på bishops inför dibbe3grinden skadar inte :), så jag avrundar med att nämna att jag är på 84,0 kg som är ett "pb" men som antagligen inte kommer att stå mer än idag då jag e på redigt överskott med lite öl till maten och redigt med bus inatt :)


MEN MAN MÅST JU LEVA Å!

toalettmysaren
2012-05-30, 13:23
MONSTERUPDATE!

Gått ett tag sen senaste uppdateringen, skall försöka skriva någorlunda komprimerat vad som har hänt sen dess. (GL ME!)

Efter fail-omgången i bänk så släpptes diablo 3, var 60 redan på torsdagen men jag hann ändå riva av ett ryggpass på onsdagen, gick väl sisådär, har man levt på endast proteinbars och vatten senaste dygnen och utan sömn så blir det väl lite så, tror marklyftet slutade på 110kg x 5 reps eller så med stegrande viktökning, chinnade på 42kg hjälp och drog skoter på 27,5'or.

Körde ett axel/triceps pass på torsdagen, dipsen gick kanonfint! hade ett nytt rekord på 83,5kg vid morgonvikt också så det stärkte mig helt klart, ökade till att klara 12 reps, 15 reps och avslutade med en 17 reppare så pb'ade mer eller mindre 3 sets på raken. Teknikmässigt ser det bättre ut helt klart, axlarna knata jag på med 22,5'or i vanlig ordning i pressen osv... var inga överaskningar.

Veckan efter dibbe-veckan så fick jag köra själv i bengtpressen, så la upp en vanlig träning där istället för bulgaren och efter uppvärmning gjorde 60x7, 65x7, 67,5x7 och avslutningsvis en 70x5 där jag kände att jag hade klös fler en eller två till men valde att lägga av stången då jag inte hade pass.

ryggpasset som följde gick bra, på marklyft rev jag av nåt set på 115x5, chinnandet var som tidigare och skoterdragen på 27,5'or.

Axlar/triceps på torsdagen gick finfint, istället för dips så körde jag smalbänk och klarade en 7a på 60kg och en 5a på 62,5kg och i övrigt var det väl som alltid typ, blev inga dips denna vända och nötte 22,5'orna i axelpressen(NU ÄR DET VÄL FAN DAGS ÖKA?)

Lördagen den 26'e Maj, en mörkrets dag. Minns allt som om de vore igår, det var en tidig morgon och träningssugen efter all dibbe-grind så hastade jag mig till IKSU för att testa på knäböj i en mer eller mindre tom anläggning(brännbollsyran etc.) Det gick, katastrofalt. Jag hade uppfattningen av att har man varit fet som jag är/har varit så har man i alla fall fått ett par starka lår, i mitt fall gäller det definitivt inte, kanske är datorspelandets fel? Ej använt dem nog? Nåja. Mitt andra benpass mer eller mindre sen jag började, jaja disco osv. och jag skäms, värmde upp rejält säkert i 15 min och efter ett par uppvärmningsset så lastade jag mäktiga 60kg och var tvungen racka upp efter 5 reps, sen blev det en till 5 reppare på 60kg och på 3'e set så faila jag på 4'e och var tvungen sätta mig och räddas av ställningen. Skön kille på sidan om mig hastade sig över för att hjälpa och passade på att tipsa mig lite, det ska han ha kudos för.

Jag ragar lite över mina chickenlegs och lägger mig i benpressen och kör några sets på 120kg x7, det var skönt åtminstone även om vikten inte är så respektabel för en karl i min vikt, tömma mig ordentligt helt enkelt, fortskred med att göra lite liggande bencurls på 45kg, 3 sets där jag reppade 7,7,6.

Nu är jag snart ikapp nutid, iförrgår var det måndag och det betyder bröstpass!

måndag 28/5

Upplägget är nu återigen bulgaren,
2 veckor sen jag failade hårt på 90kgs-schema, rematch!

Bengtpress
uppvärmn med stång
8x 52,5 kg
1x 85 kg (OH YEAH! PB!)
7x 57,5 kg
2x 80 kg
6x 62,5 kg
3x 77,5 kg
5x 67,5 kg
6x 70 kg

:D :D :D, blir att höja till nästa gång!

flyes
uppvärmn på 12,5or.
7x 22,5kg (gick så lätt så valde att öka)
7x 25kg (gick så lätt så valde att öka)
5x 27,5kg (OMFG! Nöjd!)

Riktigt härlig måndag det, för er dibbe-nötare, jag lirar witchdoctor har runt 40k dmg atm men alldeles för mkt onödig survivability som ändå är helt fucking useless i act3/act4/whimsyshire i inferno så ska gå glaskanon. 12k hp/70k dmg here i come! Helt meningslöst bygga 50k hp+ med massa res och armor då man ändå likt förbannat blir oneshottad, har inte goldet för att kunna bygga surv+DMG än :(

Tjo!

toalettmysaren
2012-05-30, 17:53
onsdag 30/5 axlar/mage

hantelpress
uppvärmn x2 (5kg och 17,5kg)
5x 25kg
6x 25kg
5x 25kg

Ökning idag i hantelpressen, finally! mycket skönt, nu ska jag bara upp o mata 7 reppare bekvämt sen blire lasta 27,5orna, vill inte pressa axlar allt för hårt då jag inte orkar med o skada asen och buttfucka min träning i övrigt.

shrugs(i smithställning, dunno vad stången "väger", men räknar på 20kg
uppvärmn
15x 80kg
15x 90kg
12x 100kg

Som nämnt, vet inte vad stången väger i det ekipaget, men räknade på 20kg så om den nu väger 10 eller 12 eller whatever så får det korrigeras mentalt senare då vetskapen kring det kommer fram.

magmaskin
uppvärmn 35kg x 30
30x 45kg
25x 45kg
25x 45kg

lite vanliga situps på det bara för att jag satt och vänta på slökukar till m8s som skall prata med varenda snubbe på gymmet. OSERIÖST! *slap*

Nu blir det natta lillan och äta lite sen farma whimyshire på inferno, lotta in lite sköna legendaries eller något.

toalettmysaren
2012-05-31, 16:22
torsdag 31/5 Rygg

marklyft
uppvärmn på diverse vikter
7x 100kg
5x 110kg
5x 115kg
5x 115kg

Kändes bra, funderar på höja och testa treor på 120kg nästa vecka, men är lite rädd för att pusha mig allt för hårt då jag inte vill paja ryggen.

Chins
uppvärmn på 42kg hjälp.
7x 30kg hjälp
6x 30kg hjälp
4x 23kg hjälp

Snart kanske man e man nog att dra sig upp utan hjälp :)

"Dra skotern"
uppvärmn
7x 30kg
7x 30kg
7x 30kg

Vill höja, men den glider ur greppet kring femte reppet varje gång, måste ta nytt och så, greppet håller inte, ryggen däremot =/. Har filosofin att inte köra med remmar och grejer för att jag inte skall pusha mig allt för hårt på någon obskyr övning och paja mig för att jag inte var "redo", greppet får helt enkelt ta sin tid att bli starkare.

Tänkte ösa lite bicepscurls också, var väl nån månad sen jag körde biceps sist, men blev lite pannkaka värmde upp och gjorde sedan en 7reppare på 30kg väldigt lätt och skulle se om jag var man nog att köra på 40kg i slutet av passet, det var jag inte så jag tog mitt pick och pack och drog hem!

toalettmysaren
2012-06-01, 23:29
fredag 2/6 Triceps

Var iväg på ett snabbt triceps pass på eftermiddagen,

Chins
uppvärmn
15x KV
15x KV
14x KV

hyfsat strikta idag, kändes helt ok.

pulldowns?

Ingen aning om vad övningen heter, men triceps-övningen då man sätter fast en stång i en maskin och drar neråt med hyfsat tight grepp.

uppvärmn
7x 35kg
7x 37,5kg
7x 40kg

Litet pass men är alltid nice ta sig iväg.

toalettmysaren
2012-06-02, 19:46
lördag 2/6 Benpasset!

Blev inte benböj idag, det var så äckligt mycket folk och eftersom jag trycker som en tjej så valde jag att lägga mig i benpressen efter mycket uppvärmning.

benpress
uppvärmn
7x 80kg
7x 100kg
7x 110kg
5x 120kg
5x 130kg
5x 130kg

Riktigt bra gick det, och jag har verkligen hittat mitt "jävlar anamma" i benpressen ist för att vara lite rädd för den/inte våga ta i.

bensträck
uppvärmn.
7x 40kg (uppvärmn också gick direkt på 50kg efteråt)
7x 50kg
7x 60kg
7x 65kg

bencurls
uppvärmn
7x 40kg
7x 45kg
7x 50kg
4x 55kg - blev bara för tungt.

vader
uppvärmn
15x 80kg
15x 90kg
10x 100kg

All around var det ett fantastiskt skönt pass och jag känner att jag tar i ordentligt i alla övningar och fruktar inte träningsvärken dagarna efter, känner att jag längtar till nästa benpass!

Ska försöka få in utfall eller benböj i varje pass dock i fortsättningen och göra nån form av superset på bensträck/curl/vadsettet typ för att minimera tiden så passet inte tar sån tid! vet inte riktigt ska googla lite varianter!

toalettmysaren
2012-06-04, 09:32
måndag 4/6 bröstpass på morgonkvisten med flickvän

Som nämnt ovan, morgon utan någon energi i kroppen, direkt ur sängen och med flickvän som tagg/pass så var jag inte allt för optimistisk om jag skall vara ärlig för ökning i bulgaren(no offense), hur som haver, mysigt är det i alla fall komma sig iväg med sin soulm8 och ösa lite träning på en dag som annars inte hade blivit något av(bättre än alternativet med andra ord!)

bengtpress bulgaren (92,5kg schemat)
som nämnt innan så klarade jag hela 90kg schemat förra v med bravur, avslutade med en 6 reppare på 4an@70kg så fanns ingen ursäkt av att inte öka.

uppvärmn
8x 55kg
1x 87,5kg FAIL, failade så hårt att jag inte kände för att avsluta schemat, så hoppade ner till 90kg-schema på resten.
7x 57,5kg
2x 80kg
6x 60kg
3x 77,5kg
5x 65kg
5x 70kg FAIL på 6'e rep.

flyes
uppvärmn med 20kg
7x 25kg
4x 27,5kg FAIL på 5'e rep.

Kändes inte bra med failen där på flyes så avslutade med att köra så många jag orkade på lutande armhävningar från en bänk med 2 sekunder ner 1 sekund upp för att ta ut mig ordentligt.

Halvsjaskigt pass, får skylla på min egen attityd, mördarn i mig var inte riktigt där, nu pigga upp lite med chili con carne med betoning på CHILI-rester till säsongsfinalen av GoT och sen lite dibbe-slakt på det!

toalettmysaren
2012-06-07, 15:15
Först och främst vill jag korrigera en sak, på senaste triceps passet skrev jag chins när jag förstås menade dips. Den dagen jag gör 15xKV chins så är jag en lycklig lycklig man.

Nåja över till dagens:

torsdag 7/6 Triceps/Axlar

Axelpress med hantlar
uppvärmn med 12.5 kg
uppvärmn med 17.5 kg
5x 25kg
5x 25kg
5x 25kg

Gick OK, ingen ökning eller så men kändes stabilt, hoppas på snart börja klara 7or så jag kan börja lukta på 27,5orna.

dips
uppvärmn
10x KV
9x KV
8x KV

Gick rätt kasst, tog nog ut mig en hel del på axlarna alldeles innan då jag körde 15,15,17 då jag startade med dips förra gången.

shrugs i smith
med utgångspunkten att smith-stången väger 20kg(föga troligt men måste ju vara konsekvent så vikterna stämmer throughout så att säga.)

uppvärmn
15x 80kg
15x 80kg
15x 90kg

Pushdowns/Pulldowns? Tricepsövning iaf.
uppvärmn på 20kg
7x 35kg
4x 40kg FAIL, gick mongotungt.
6x 37,5kg Semifail, vilar inte nog mycket när jag tränar själv.

hantellyft åt sidan(axlar) aka "flaxa fågel"
uppvärmn med 10kg
7x 15kg
6x 15kg

Palla inte mer... helt utbränd, börjar känna mig omotiverad och allmänt jag vet inte, neg. Måste tagga upp, hatar när tjejen jobbar kväll, passar mig inte alls träna förmiddagar.

Must. See. MOTIVATIONAL VIDEO AGAIN!

apKvJME8bpw

toalettmysaren
2012-06-08, 17:32
fredag 8/6 benpass

I vanlig ordning tog jag mig 5minuter att värma upp med lite benböj med pinne, stretchövningar lite hopp och annat.

benpress
uppvärmn på 15kg 50kg 80kg
7x 100kg
7x 120kg
5x 125kg
5x 130kg

Gick bra, lasta 10kg mer idag än sist och kände att jag hade nog kunnat höja mer, är lite så att det känns som att man ligger o pressar på det yttersta då man tar i med varenda fiber i ens kropp när man kör dessa djupa pressar, men på nåt sätt går de alltid lasta lite mer, var inget annorlunda denna gång heller men vill inte pusha mig för hårt heller.

bencurls
uppvärmn
7x 40kg
5x 50kg (semifail över den här)
7x 45kg

bensträck/benspark
uppvärmn
7x 50kg
7x 60kg
7x 65kg

Kändes riktigt bra, kommer nog höja i denna nästa vecka, jag avslutade de två sista repsen med att hålla emot i högsta läge i några sek och sakta ner.

Vader
uppvärmn
15x 80kg
15x 90kg gick cp-cp-cp-tungt fick kämpa me de sista 6 typ.
7x 90kg Hela det här settet blev kiss, la ner och gjorde dag här :)

Allt som allt så var det ett bra pass och känns kul öka lite, med mål på 135 eller 140kg i benpressen nästa vecka!

toalettmysaren
2012-06-11, 18:23
måndag 11/6 Bröst

Älskade måndag är påväg att bli hatade måndag, inget GoT idag och inte en ökning i bulgaren på 3 fucking veckor, katastrof!

bengtpress
uppvärmn
8x 57,5kg
6x 70kg (trodde inte min träningsm8 skulle hinna dyka upp)
1x 87,5kg FAIL
7x 60kg
2x 82,5kg FAIL. gjorde bara en etta, försökte inte ens på rep #2.
6x 62,5kg
3x 77,5kg FAIL 2 reps av 3.
5x 67,5kg
4x 70kg Blev en femma, med försök på en sexa igen som faila.

fails överallt, blir nog att kliva ner och naila 90kg's schemat för lite självförtroende eller något.

flyes
uppvärmn 17,5kg
6x 27,5kg
5x 27,5kg

Nä detta är inte kul, när det går tungt men får försöka bita ihop, funderar på att köra ett vanligt träningspass nästa vecka eller gå ner ett snäpp i bulgaren men känns som att de kommer gå så himla lätt då och inte alls kännas som att man tar ut sig. :/

toalettmysaren
2012-06-12, 13:15
tisdag 12/6 Axlar/Mage

Axelpress m. hantlar
uppvärmn 15kg
uppvärmn 20kg
7x 25kg PB!
6x 25kg
5x 25kg

Shrugs i smith (Vet ej vad stången väger, men räknar på 20kg.)
uppvärmn 60kg
15x 80kg
15x 90kg
15x 95kg PB!

Magmaskin
uppvärmn
25x 45kg
25x 50kg PB!
25x 55kg PB!

en del pb's idag, men skeptisk till utförandet i magmaskinen, kände att jag drog väldigt mkt med armarna, så skall nog nöja mig köra på 50kg eller så nästa gång och försöka göra mer strikt.

toalettmysaren
2012-06-14, 17:32
torsdag 14/6 Rygg

Marklyft
uppvärmn 60kg
uppvärmn 80kg
7x 110kg
5x 120kg
4x 120kg

Var ett tag sen jag körde rygg, det kändes. Helt slut efter 4an så valde att passa på ett till set.

Latsdrag i maskin
uppvärmn "8"
7x "12"
7x "13"
7x "13"

20 steg är max om någon undrade i denna klump, passade på dra skotern idag. Solen strålar och motivationen är ganska låg, men var skönt komma sig iväg och dra lite i vikterna i alla fall.

iPad
2012-06-14, 17:36
Du har inte funderat på att testa mm2k för att nå dina bänkmål? :)

toalettmysaren
2012-06-15, 07:33
oooh en poster! Visste inte vad det var innan du nämnde det, läst in mig lite nu och det ser kul ut men nä, jag har varken tid eller ork att ha 2 specifika bänkpass i veckan, jag räknar kallt med att klara mitt mål med ett bröstpass i veckan då jag har till sent i december på mig :).

Blir dock att läsa lite mer om det så jag kan dra igång programmet utan frågetecken i oktober om man är stuck mer än 5kg då för att inte bomma målet ;).

toalettmysaren
2012-06-18, 17:24
måndag 18/6 bröst

bengtpress
Bulgarpass, på 90kg-schemat denna gång, då jag har failat 3 veckor irad hårt på 92,5kg.

uppvärmn
8x 52,5kg
1x 85kg
7x 57,5kg
2x 80kg microfail på andra rep :(
6x 62,5kg
3x 77,5kg gick riktigt lätt. skönt.
5x 67,5kg
4x 70kg gjorde en femma, avslutat med en sexa tidigare men kändes ändå rätt ok.

flyes
uppvärmn
7x 27,5kg
7x 27,5kg
6x 27,5kg

riktigt bra flyespass! hoppas på klara 3 raka sjuor nästa.

toalettmysaren
2012-06-19, 19:01
tisdag 19/6 Rygg

marklyft
uppvärmn 60kg
uppvärmn 80kg
7x 100kg
5x 120kg
3x 125kg
5x 100kg

Kände mig trött, svettades som en gris och hade rätt dålig ork, men klev upp i vikt och gjorde en trea på 125kg i alla fall.

Chins
uppvärmn 42kg hjälp
7x 30kg hjälp
6x 23kg hjälp
4x 23kg hjälp

Ökade idag men dog på tredje set av någon anledning, helt slut blev jag.

"Dra skotern"
7x 30kg
7x 30kg
7x 30kg

Får ta och komma ihåg att öka här, men fingrarna får onekligen kämpa!

toalettmysaren
2012-06-21, 22:26
torsdag 21/6 Axlar/Triceps/Biceps

Kastade in ett lite lustigt pass för att tjejen var så pepp på pumpa biceps(?), nåja here it goes:

Dips
uppvärmn 6 st
12x KV
10x KV
8x KV

Gick väl SÅDÄR, men relativt kort vila och så i alla fall.

Pulldowns i smith
uppvärmn 25kg
7x 35kg
7x 37,5kg
7x 37,5kg

Axelpress m. hantlar
uppvärmn 15kg
7x 20kg
6x 22,5kg
6x 22,5kg

presterar typ 2,5kg sämre än vanligen :/

Shrugs med stång
uppvärmn 40kg
uppvärmn 60kg
15x 70kg
15x 75kg
15x 80kg

Bicepscurl EZ-stång
uppvärmn 20kg
12x 30kg
7x 35kg
7x 37,5kg
7x 37,5kg

toalettmysaren
2012-06-25, 22:40
Måndag 25/5 Bröst

Bengtpress
Valde att köra ett vanligt bänkpress-pass idag.

uppvärmn stång
uppvärmn 40kg
7x 65kg
7x 70kg
6x 72,5kg

Flyes
7x 25kg
7x 27,5kg
4x 30kg
3x 30kg

Första gången jag testade 30kg's hantlarna i flyes, sitter typ och skakar medan dem är på låren, fyfan så bitigt lägga sig ner och kasta upp dem asen :(

toalettmysaren
2012-06-26, 17:42
tisdag 26/6 Rygg

Satt mig själv i hård-hårddeff nu då jag är less på att inte få några resultat senaste veckorna trots att jag tycker jag deffar, och resultaten i gymmet har låtit vänta på sig så likest känner jag, om jag inte ökar i gymmet kan jag lika gärna satsa på midjemåttet, skulle tro att jag helt enkelt deffar mindre effektivt än några veckor tidigare, det ska de bli ändring på, tjockade dessutom till mig en del i Piteå nu bara på några dagar... bjuds på så mycket gott hemma hos mors-fars.

Hittills idag har det blitt en kvarg på morgonen, lite kaffe och en banan, proteinshake till träningen(2x), middag blev det som vanligt med la familia där det bjöds på stuvade makaroner och korv, that said portionen min blev ganska viktad åt korv och mindre makaroner.

E väl inte direkt optad deffar eller byggarkäk men nån måtta får det ju vara, lillan måste ju få äta sitt.

Iaf, gymmet då.

marklyft

uppvärmn med stång
uppvärmn 60kg
uppvärmn 90kg
7x 110kg
5x 120kg
5x 110kg

Blev så jävla slut fysiskt, så klev ner, femman på 120 satt relativt bra dock.

Chins
uppvärmn 7x 30kg hjälp
6x 23kg hjälp
6x 23kg hjälp
4x 23kg hjälp

Kämpar på!

Ryggresningar
uppvärmn
x 10kg vikt
x 10kg vikt
x 10kg vikt

Räknade inte hur många det blev på respektive set, körde bara tills jag var helt slut och fokuserade mest på att ha kontakt och bra metodiska rullningar.

Får kanske börja peta in i dumbbellen igen hur mkt jag äter om jag ska få någon ordning på det här, men tänkte främst bara vara hårdare med mig själv och följa den rutinen som gjorde att jag skalade av nästan 10kg där i början av min träning så enkelt.

toalettmysaren
2012-06-27, 19:37
onsdag 27/6 ben (morgonvikt 82,2kg)

Tog mig iväg för ett benpass, var ett tag sen sist och det gick riktigt jäkla bra!
Skööööönt, med tanke på att jag hårddeffar också och äter mindre än vanligt så var det riktigt behagligt :)

benpress
uppvärmn 50kg
uppvärmn 100kg
7x 120kg
7x 130kg
5x 135kg

blev en höjning, mäkta nöjd må jag säga :)

Vader
uppvärmn 50kg
15x 80kg
15x 90kg
15x 100kg

Bensträck
uppvärmn
7x 55kg
7x 65kg
6x 70kg

Ökade här också, kändes inte så himla tungt heller för att vara ärlig, kan nog höja nästa vecka och göra respektabla 5+ reps på 75kg, kände mig dock liten då en kille på cirka 2 meter körde emellan och körde typ 45-50kg och ett ben åt gången och kombinerade sen och körde båda efter varje ben hade fått smaka, såg jävligt jobbigt ut :)

Bencurls
uppvärmn
7x 45kg
7x 55kg
5x 55kg

Verkar gå sämre med baksida lår, får ta och jobba på det lite tror jag, annars var det ett skönt pass och minnet kan svikta mig på bencurlsen, kan ha kört 5kg mer, är osäker, nåja skadar inte i så fall :D

toalettmysaren
2012-06-28, 06:38
http://www.slv.se/sv/grupp3/Pressrum/Nyheter/Pressmeddelanden/Varning-for-kosttillskott-som-innehaller-DMAA/

Inte brytt mig nämnvärt tidigare om att sthlm kommun hade utfärdat ett förbud mot det, nu har även trollhättan hakat på men även Finland(står inte i url), inte kommunvis här så de har antagligen ett helt annat sätt att kontrollera och reglera förbuden(nationellt-statligt) där än här där regleringen sker kommunvis och då blir jag lite skeptisk till preparatet.

Slutar med Jack3d från och med idag då i väntan på några fler nyheter, trist dock för jag älskade verkligen den där skiten. Någon PWO som rekommenderas istället? Tips mottages tacksamt, öser bara proteinpulver i övrigt så är inte direkt så jag har köpt allt tv-shop rekommenderar :)

toalettmysaren
2012-06-28, 08:07
Sagt och gjort, efter lite skummande på det mest drogliberala forum vi har här i Sverige blixtbak så har jag kastat bort skiten. Ingen idé dra på sig några trötthetsproblem, ångest av något slag i veckor för att man får lite withdrawal symptom ala amfetamin, var visst några som led av likn och det var ändå på blixtbak som ändå inte brukar genomsyras av skräckpropagandafolk.

Håhå jaja, nåja. Lite sorg över det hela, tyckte så mycket om min lilla äppelburk.

toalettmysaren
2012-06-29, 10:53
fredag 29/6 Biceps/Mage

Morgonpass, utan något i magen och jag och en m8 fick lite lust sticka en stund på gymmet.

Bicepscurl med ez-stång
uppvärmn stång
uppvärmn 30kg
7x 35kg
7x 40kg
7x 42,5kg
7x 45kg

What can I say, annat än att det var sjukt skoj idag, ökade jävligt mkt mot senaste bicepspasset men brandlarmet gick på IKSU under tiden och vi var tvungen stå och hänga i lobbyn så blev ju ofrivilligt väldigt mycket vila, however that said, en sjua på 45kg är fantatiskt roligt för mig, även om det var väldigt mycket rygg inblandat på de sista 3 repsen, 42.5 sjuan var relativt strikt.

Magmaskin
uppvärmn 35kg(40 reps)
25x 45kg
25x 50kg
25x 50kg

Ökning, en del repetitionsfails på sista repsen på båda 50kg'arna tror jag, så blir att köra på det nästa v också skulle jag gissa. Vi blev lata och gick och åt efter detta istället för nån biceps eller magövning till, vi skyller på downtimen vi åkte på pga brandlarmet. :)

NU KAFFE!

toalettmysaren
2012-07-02, 10:10
måndag 2/7 Bröst

bengtpress
Inge bulgarenschema idag heller, morgonpass, sommar, vad mer kan man skylla på? Sugna på vanlig bänk helt enkelt :)

uppvärmn stång
uppvärmn 60kg
6x 72,5kg
5x 72,5kg
4x 72,5kg

Flyes
uppvärmn 12,5kg
7x 27,5kg
2x 30kg
7x 27,5kg

Fail på 30kgs försöket, allt var jobbigt med 30kg'arna, satt och flåsa som ett sär medan dem låg och vilade på benen, fick inte till något skönt flyt alls, dem stod som på varandra pga att viktasen e så stora och whatnot. Aja.

Försöka duger ;), vet ju att jag har fixat en 4a förra gången så är bara bita ihop, blir nog 2x 27,5kg och avsluta med 30kgaren nästa gång bara för att utmana mig själv då jag tycker det går alldeles för smooth göra 7or på 27,5kg.

toalettmysaren
2012-07-03, 18:58
tisdag 3/7 Rygg

marklyft
Nojade lite idag innan marklyften, fått negativa tankar kring min form då jag lyfter av någon anledning, har lite känningar i ryggen och det kanske inte känns helt tiptop åså eskalerar det hela, så körde lite lättare idag.

uppvärmn 50kg
uppvärmn 90kg
5x 110kg
5x 110kg
5x 110kg

latsdrag i smith
uppvärmn "8"
7x "13"
7x "13"
6x "13"

ryggresningar
uppvärmn
x 10kg vikt
x 10kg vikt
x 10kg vikt

Kör som mest bara slut mig här, blir lite olika antal reps men tror jag var någonstans lite över 20 reps på sista set, overall kändes passet bra men lite låg på energi är man allt, och dessutom när jag slutat med dmaa, psyket eller om det verkligen fungerade, dunno men jag saknar det i alla fall men har som bestämt mig för att inte vara så vek i psyket att det förstör för mig mer än nån vecka!

toalettmysaren
2012-07-04, 22:49
onsdag 4/7 Ben

Idag var en speciell dag, inte bara för att det är så trevligt få umgås med dottern alena hela dagen i fint väder(sommarlov från dagis), men jag passade på att prova chinna lite i klätterställningen som fanns i lekparken, jag har ju inte vågat mig på naturella ännu då jag fortf behöver ca 18kg vikthjälp i "chinnande-för-tjejer"-maskinen, döm min förvåning då jag gjorde en etta enkelt, hoppade ner smått chockad.

Kunde inte låta bli att prova igen en kort stund senare, satte en fyra, och litet senare en till fyra :), kändes riktigt roligt att känna mig lite kroppsstark för första gången sen jag slutade med fotboll i unga år i princip! Och då var jag ju lite mör sen ryggpasset igår, nej... det var riktigt skönt. en s.k. milstolpe för mig.

Nåja dagens pass:

benpress i smith
Min vanliga maskin var inte ledig så tog en annan, vikterna blev lite fel då den var så mycket lättare!

uppvärmn 60kg
uppvärmn 80kg
10x 110kg
7x 125kg
7x 135kg
7x 145kg

bencurls
uppvärmn
7x 40kg
7x 45kg
7x 45kg

benspark
uppvärmn
7x 65kg
7x 70kg
7x 75kg

Vader
uppvärmn 50kg
15x 90kg
15x 100kg
15x 100kg

toalettmysaren
2012-07-06, 10:47
torsdag triceps/biceps

Körde ett litet kvällspass på 4 övningar.

Dips
uppvärmn
12x KV
12x KV
10x KV

Pulldowns/Pushdowns?
uppvärmn
7x 35kg
7x 35kg
7x 35kg

Tog de relativt lugnt idag, bara ville ösa lite.

Bicepscurl m. ez-stång
uppvärmn
uppvärmn 30kg
7x 40kg
5x 45kg
4x 45kg
6x 40kg

Prisoncurls(koncentrationscurls) me hantle
Gjorde någon form av turboset här, ville bara ösa 3 rappa sets efter uppvärmn
7x 17,5kg
4x 20kg (ingen vila)
4x 20kg (ingen vila)

toalettmysaren
2012-07-09, 22:38
måndag 9/7 Bröst

Klassiskt pass nu i sommarensamheten.

bänkpress
uppvärmn
7x 70kg
5x 70kg
6x 70kg

uff på andra set :(

flyes
uppvärmn
5x 25kg
5x 25kg
6x 25kg

kände mig svag idag men kändes ändå skönt ladda ur lite.

toalettmysaren
2012-07-10, 20:35
tisdag 10/7 Rygg

Chins
4x kV
4x KV
4x KV

Episkt, första gången jag provade köra chins utan att ösa i kärringsmith, utan nu var det all natural! Eftersom det var så viktigt fixa det så skippade jag marklyften idag.

"Dra skotern"
uppvärmn 22,5kg
7x 30kg
7x 30kg
7x 30kg

Ryggresningar
uppvärmn
20x 10kg vikt
20x 10kg vikt
15x 15kg vikt

Likeapeanut
2012-07-10, 20:39
Ser ju bra ut! stor skillnad sen du började med dina chins, går framåt! keep going !!

toalettmysaren
2012-07-11, 08:58
tack tack!

Jo, börjar hända lite med kroppsstyrkan vilket är skönt då det är ett av mina primära mål med träningen. Jobba bort en viss lathet och pusha för att bli bekväm med min kropp igen så man inte ryggar för alla "utmaningar" med lillan som man vill ta sig för.

Roliga med chinsen är att jag hade inte ens provat ösa vanliga chins den här veckan heller om jag inte hade smygtestat på lekplatsen när ingen såg och dragit en fyra sådär halvt chockerande(var inställd på tvinga på mig en etta) då jag har kört med 18kg hjälp som bäst en sexa innan.

Vettefan varför det hoppar så hårt, antagligen så hjälper det inte lika mkt som det låter, eller så är det inte lika naturlig rörelse dunno. Sen har vikten har stagnerat sen ett bra tag nu, säkert stått på 82kg nu i 4-5 veckor, vilket stör mig något enormt men å andra sidan får man ju höra hur man har fått form och förändrats sen i feburari då jag började och det räcker långt som fortsatt bränsle :)

Idag blir det ben! har snabbt vuxit till en av mina favoritpass sen jag började stagnera på de andra passen lagomt till sommarvärmen(träningen är inte lika tuff, maten slarvas med mer, ölen dricks) medan benen krigar på! Är ju sinnessjukt svag i dem så det har ju sina anledningar men att öka är ju det bästa som finns så its all good !

toalettmysaren
2012-07-12, 10:22
onsdag 11/7 Ben

benpress
uppvärmn
10x 90kg
7x 110kg
7x 120kg
4x 140kg
5x 140kg

Nu fick jag använda min favoritsmith igen, den som är lite tyngre per kg eller so it seems. Gick riktigt bra, ökade! sist jag körde på den maskinen öste jag femman på 135kg.

Benspark
uppvärmn
7x 70kg
7x 70kg
6x 75kg

sååååå tungt, såååå härligt :)

bencurls
uppvärmn
7x 45kg
6x 50kg
6x 50kg

sista set var på det berömda håret, gick saaaakta upp hehe.'

vader
uppvärmn
15x90kg
15x100kg
15x110kg

All in all, bra pass, benträningen går framåt! bara kriga på i guess så kanske man får sig ett par stockar till slut, ångest över att jag inte har böjt nåt mer sen fadäsen till pass senast jag försökte mig på böjen. Får ta mig i kragen där, vill inte/kan inte tänka mig ha stockar utan att kunna böja som en karl.

toalettmysaren
2012-07-13, 12:44
fredag 13/7 axlar/triceps

nomnomnom... fredagen den trettonde, måste nog ringa mina bröder och hysch hysch-ha-ha'a dom lite grann i vanlig ordning på denna dag. Nåja träningen:


axelpress m hantlar
uppvärmn
7x 22,5kg
7x 22,5kg
7x 22,5kg

shrugs i smith
uppvärmn
15x 90kg ..blev väldigt knackigt på slutet så sänkte.
15x 85kg
15x 85kg

dips
uppvärmn
10x KV
8x KV
6x KV

Gick tuuuuuuungt, men kändes bra ändå åtminstone, balansen är bra nu och går nog lite djupare, går dock åt fel håll när det kommer till rep-antal men men, ordnar sig nog :)

pulldowns
uppvärmn
7x 35kg
7x 37,5kg
4x 37,5kg som jag följde upp med ett:
7x 30kg direkt efteråt för att urladda ordentligt

NU är det efterlängtade äggmackor och en shake, ikväll var det tänkt jag och frugan skulle gå på lottas och äta, verkar inte bli :(, kasnke blir takeaway kinamat eller nåt o lyxa med hemmavid istället, småsugen på flott alternativt en "toro lasagne" om man orkar vara nyttig.

toalettmysaren
2012-07-14, 08:03
Blev Oleary's och en "doubleup" på deras burgaralternativ, tog en cajun burgare denna gång, 360g köttffärs..mumma, men nåt är fel på mig, fick KÄMPA för att få i mig hela! aldrig hänt förr! Magiskt gott var det i alla fall.

Sitter och debatterar med mig själv huruvida om jag skall dra och riva av mig ett benpass eller köra biceps/mage. Är sugen på att börja ösa ben onsdagar/lördagar av dels två anledningar, ena är för att man bränner ju så jäkla mycket energi av alla tunga lyft! (jämfört med t.ex. biceps, trycka 140kg i benpressen 0,5m är ju en aning mer newtonmeter än att curla 40kg samma avstånd.) Och dels för att jag har numera börjat älska benpassen, känns verkligen som man lever då och börjar ju som tidigare nämnt se progress där nu också så kanske en dag så slipper man traggla runt med kycklingbenen :)

toalettmysaren
2012-07-14, 18:14
lördag 14/7 Biceps/Mage

bicepscurl me ez-stång
uppvärmn
12x 30kg
7x 40kg
6x 45kg
6x 45kg

prisoncurls(koncentrationscurls)
uppvärmn
7x 20kg
6x 20kg
7x 20kg

situps
30x KV
20x KV
20x KV

rumpresningar(?)
20x KV
20x KV

toalettmysaren
2012-07-16, 17:23
måndag 16/7 Bröst

Måndag igen och ni vet vad det betyder! Jo vi hälsar på bengtpressen! Kickade igång bulgaren igen efter en s.k. semesterperiod på latgymmande, räknar med lite drops i styrkan.

bengtpress - bulgaren
90kg schema
uppvärmn
8x 52,5kg
1x 85kg
7x 57,5kg
2x 80kg fail på andra rep.
6x 62,5kg
3x 75kg fail på tredje rep.
5x 67,5kg
4x 70kg

flyes - maxdjup
uppvärmn
7x 17,5kg
7x 17,5kg
7x 17,5kg

toalettmysaren
2012-07-19, 17:07
18/7 Ben

Benpress
10x 80kg
7x 110kg
5x 140kg
5x 140kg
5x 140kg

Bencurls + Benspark
Superset, andra maskiner med skumma vikter så orkade inte mentalt
registrera nämnvärt, öste bara lite sen drog vi

19/7 Biceps/mage

Bicepscurl m. EZ-stång
12x 30kg
7x 40kg
7x 45kg
6x 45kg
6x 45kg

Situps
x 40 rep
x 30 rep
x 30 rep

Lyfta röven
x 20 rep
x 20 rep
x 20 rep

Hammercurls i smith + Chins
Kasst superset pga tidsbrist där jag inte registrera vikten på hammercurlsen men rev av en femma på första chins-settet var för slut för att följa upp det med ett till dock, gav mig sen.

Känner mig taggad inför nästa riktiga ryggpass då ska jag fixa 3 set@5 rep!
NU är det REX för mat :)

toalettmysaren
2012-07-19, 20:04
SPOILER! BILD NEDERST! ;)

Nu har jag gymmat snart i ganska precis 5 månader, och jag tänkte att det skulle passa sig med en update på hur det har gått so far.
Mitt primära mål har ju varit att minska rejält i vikt, och att öka i styrka, kontraproduktiva mål kan man tycka men jag började verkligen på 0 så det kändes inte som ett problem för mig.


Började min resa på ca 91-93kg beroende på morgonform och ligger idag på 80-81,5kg beroende på morgon form så jag kan ju med säkerhet hävda att jag har tappat 10kg+! Med andra ord strax över 2kg månaden har jag droppat! Men hur har det gått med styrkan?
Nedan finns det några referenspunkter på hur det ligger till med styrkan i några övningar där jag har rätt bra koll på var jag startade i februari:
I bänkpressen så kunde jag trycka ungefär 5-7 reps på 50-55kg och maxade strax över 60kg, nu har jag klarat en sjua på 70kg och har maxat flertalet ggr 85kg, så skulle vilja säga att jag har ökat ca +20kg

Marklyft så började jag träna på cirka 90kg(5-7 reps) några månader in i mitt gymmande, undvek marklyften ett tag som de flesta genomsvaga tenderar att göra, min största rädsla var teknikfail när jag var så otränad att jag skulle skada mig i onödan. I alla fall, till slut kom jag igång med det. Nu har jag gjort en jäkla massa femmor på 120kg så +30kg

Chins är ett glädjeämne att prata om, jag började göra 7or på 46kg HJÄLP i smith, nu vet jag inte riktigt om det är direkt kilogram eller något annat, men det är graderingen som användes, kan lika gärna vara random markering eller pound eller dylikt, men jag klarade i alla fall inte en enda riktig chin. Nu har jag gjort en femreppare det sista jag gjort på passet. så jag har gått från 0 reps KV till +5 reps KV!

Axelpressen startade jag smeka upp 15 och 17,5orna 5-7 reps, har idag varit kompis med 25kgs hantlarna sen ett bra tag, har en riktigt solig dag klarat ett set eller två på 7 reps men oftast ligger jag runt 5-6, så ungefär +9kg, ett fint medianvärde det.
Har ökat bra i de mesta övningar faktiskt, men tänkte inte gå igenom alla specifika rygg/bröst/axelövningar jag öser utan tar dem jag fokuserar främst på i varje muskelgrupp, biceps har jag inte tränat mycket alls, säkert under 8 pass totalt på 5 månader, men har gått från 7x35kg till 6-7x45kg (7,6,6 idag t.ex.) så +10kg

Triceps minns jag inte rakt upp och ner, men har minst dubblat mina dips i alla fall, ben har jag inte tränat så himla länge med den intensitet och glöd jag har plockat upp senaste månaden eller två för denna underbara muskelgrupp, men bara på de senaste passen har jag gjort en markant ökning i styrka på +20kg i t.ex. benpressen, det är nog egentligen närmare 30kg men jag tror att jag inte gav riktigt full kapacitet första passen av rädsla för att flisa knäna.

Jag är ledsen att jag inte har varit noggrannare med att följa anteckningar på mina första månader men jag var inte en riktig gymråtta då utan såg det som ett nödvändigt ont och skyndade mig gärna därifrån, att vara svag och vara så pass stor som jag var var riktigt jobbigt, har en sådan kroppsform att jag ser bra mycket starkare ut än vad jag egentligen var vilket störde mig(naturligt breda axlar/rygg och ganska bitiga armar), löjligt men det är sanningen.
Nu ligger jag mycket bättre till på styrkan relativt kroppsvikt och längd(är dock långt borta från en vettig ratio men den är ju i alla fall bättre vilket är huvudsaken) och det gör att det är såååå mycket roligare träna, resultaten och vetskapen om att man faktiskt inte är en död säck potatis liksom.

För att fira mina 5 månader i gymmet så tänkte jag faktiskt bjuda på min första BILD! väldigt ickeoptimal posé, ljus och kamera (sjaskig iphone 3gs), ni får gärna passa på att uppskatta min fett% även om förutsättningarna för en någorlunda vettig gissning är skitkassa hehe, men kul höra vad folk gissar/tror även om det kan skilja typ 5%+.

http://imgur.com/lMDrV

Edit: gjorde det till en url istället för bild för den blev katastrofalt stor, och CRAP! jag glömde sockan i fillingarna. :(
Edit2: WTF hände med min hand, ser ju ut som att den har tagit ett varv ner i en köttkvarn.

toalettmysaren
2012-07-23, 15:37
måndag 23/7 Bröst/Axlar/Rygg(blev bara chins)

Blir ett monsterpass idag, skall upp till Piteå på onsdag med familjen till på söndag, sedan blir det bilen hem och hoppa på flyget på måndag till stockholm där vi skall spendera 3 nätter, en sväng till grönan och till skansen skall hinnas med. Riktigt klassisk sthlm-vistelse helt enkelt, bara jag frugan och lillan. Hoppas på att äta på texas longhorn och mongoliska en vända, och kanske burger king... mmmm...

Chins
5x KV
5x KV
3x KV
3x KV

Bengtpress
stång
7x 50kg
7x 60kg
7x 70kg
3x 72,5kg
3x 72,5kg

Flyes
7x 12,5kg
7x 15kg
6x 17,5kg
7x 17,5kg

Axelpress m. hantlar
7x 15kg
7x 20kg
4x 25kg
4x 25kg
4x 25kg

Axellyft åt sidan also known as "Flaxa Fågel"
7x 10kg
7x 10kg + 5x 12,5kg
7x 12,5kg
5x 15kg - blev riktiga fullyft.

Överlag var det väl ett hyggligt pass, svettigt som få då det är mycket sällan jag kör så här länge. (1h 20min), brukar genomföra mina pass på typ 45min annars (5-split). Imorrn blir det ben/mage och sen blir det svårt klämma in ett pass då jag skall vara borta 8 dagar i sträck, men hoppas på ett pass i Piteå på torsdagen eller så, vad jag ska mixa in där vettefan, failsafar litegrann med genomköraren idag och imorrn typ.

Nu ska jag steka burgare :)

toalettmysaren
2012-07-24, 16:00
tisdag 24/7 Ben/Mage

Dag#2 av min komprimerade vecka.

Benpress
uppvärmn
7x 100kg
7x 120kg
6x 140kg
7x 140kg (! ÖKNING!)
3x 145kg

Kunde nog ha krämat ut en fyra, men valde att ta de chill så jag inte stigmatiserar min ökning direkt med en failfyra :).

Bencurls + Bensträck
Orkar inte skriva ut några siffror då det var maskiner med för mig helt okända markeringar, så man har som ingen aning hur det egentligen gick, blev redigt trött och körde vad jag uppfattade som snortungt i alla fall.

På repetitionsfronten blev det iaf på bensträcken(ökade med 2 steg per set)
uppvärmn
7x
7x
7x
3x

Bencurls blev en tre-settare på samma efter uppvärmn
6x
6x
6x

situps + rumplyft superset
40x KV + 15x KV
30x KV + 15x KV
30x KV och där nöjde vi oss... blev helt knäckt.

toalettmysaren
2012-08-02, 20:36
11 dagars update!

Har nu haft min officiella semester, jag sambon och dotter packade vår skit och åkte upp till Piteå för lite häng med föräldrar, bröder och vänner till mig, vi var upp på onsdagen den 25 juli, här vägde jag under 80kg! så med en viss fasa bävar jag inför vägningen imorgon den 3'e augusti, egentligen bör jag vänta med att väga mig till efter helgen på måndagen så jag hinner normalisera mig lite på vätske och diverse mumbojumbo grejer som jag har försett min kropp med nu senaste veckan :)

Så vad har jag gjort? Jag har inte tränat en enda dag under semesterdagarna 25juli till den första aug, i kombination med öldrickande i mängder under PDOL(26juli till 28 juli) (exempelvis starta kl 12 på morgonen, och bli sedd till att köa in till Li's halv 4 på morgonen och då jag blev tillfrågad vad som försigick svarade jag "måste ju avsluta med en grogg") Festivalmat varenda dag från ons till lör för att kombinera det med föräldrarnas evigt fulla godisskål och källare proppfull med diverse drickor och glass av alla dess slag. Måndagen den 30/7 så jag ner till STHLM(sambo och barn åkte redan på lördagen), så lite burgerking och allehanda reskäk gick ner och så standardgrejerna under dessa dagar, som att äta på vapianos(oxfilépastan är ju bara så jävla fin för det löjligt låga priset.), och lite andra rejäla köttrestauranger har det hunnits med och förstås hotellfrukostarna(3 dagar blev det i STHLM). Visserligen har jag gått en jävla massa då vi var på junibacken ena dagen och gröna lund den andra dagen men då man spenderar 10 timmar på gröna lund bärandes på knodden överallt så måste man ju göda sig, tror det blev 2 cheeseburgers och en langos bara på plats där, sen ett restaurangbesök på kvällen. Nåja.

Nu är jag hemma igen, och ingen tid skall förspillas, så nu har jag tagit mig till gymmet, och snart är det läggdags för att sova ut ordentligt.


torsdag 2/8 Axlar/Triceps

Axelpress m. hantlar
uppvärmn
7x 22,5kg
6x 25kg
4x 25kg
3x 25kg

Kör själv så är väl lite väl snabb mellan setsen eller så, dog jäkligt hårt inför sista i alla fall.

"Flaxa Fågel"
12x 7,5kg
10x 12,5kg
10x 12,5kg
10x 12,5kg

Körde lite lättare och lite mer strikt än vanligt.

Smalbänk
uppvärmn
7x 50kg
7x 55kg
7x 57,5kg
6x 60kg

Kändes bra faktiskt, började riktigt lågt då jag inte har tränat på ett tag, ojämn kost&sovvanor på senaste tiden som tidigare nämnt men kände mig nöjd med att sexa på slutet på 60kg, så med pass nästa vecka kan jag nog leverera ett par sets på 60kg+ om vi inte kör dips istället förstås.

pushdowns
uppvärmn
7x 35kg
7x 37,5kg
6x 37,5kg

edit: spekulation för viktuppgång uppskattas :), såg en hisnande ökning på 3,5kg redan i Piteå men den måste ha varit riggad.

toalettmysaren
2012-08-03, 12:35
verkade landa på runt 2,8kg. blir benpass ikväll innan jag gör helg så jag får upp en hygglig mängd Nm och således gör mig av med lite mer kcal än att stå och pumpa biceps eller något.

toalettmysaren
2012-08-03, 18:27
fredag 3/8 Bröst

bengtpress(solo)
uppvärmn 15x 50kg
5x 70kg
5x 70kg
5x..... zip nada för att IKSU stängde för mig dem fuckerserna, 19.00!!!!
sommartider gay gay sommartider sommartider gay gay sommartider sommartider gay gay sommartider sommartider gay gay sommartider sommartider gay gay sommartider sommartider gay gay sommartider sommartider gay gay sommartider sommartider gay gay sommartider sommartider gay gay sommartider sommartider gay gay sommartider ......

blir lite tilt armhävningar på det hemmavid. håååååååååjres

toalettmysaren
2012-08-04, 12:06
Lördag 4/8 Rygg

Marklyft
uppvärmn stång
uppvärmn 60kg
7x 100kg
5x 120kg
7x 110kg

Hoppade lite bland vikterna, är inte tillfreds med min teknik, så därför gick jag till kronlyft istället! (första gången jag kör kronlyft)

Kronlyft
3x 160kg
7x 140kg
1x 150kg + 7x 100kg

Blev lite hopp här också, överskattade min styrka lite i kronlyft först, medan 140kg var alldeles för lätt förstås och sedan blev 150kg blytungt av någon anledning, antagligen en kombination av att jag vill böja mig lite för mycket i en övning som kronlyft och att jag inte vilade, så valde att ta loss lite vikter och köra lite teknikreps.

latsdrag
uppvärmn 10x50kg
7x 65kg
7x 75kg
6x 80kg

Ryggresningar
uppvärmn + 7x 15kg vikt
15x 15kg vikt
15x 15kg vikt

Greppa en gainobar på vägen ut då dem är gratis pga renoveringstjosanet på IKSU, smid. Känner att jag måste se lite vids på kronlyft så de sitter till nästa gång, var ganska kul köra det, att händerna är det som ger efter direkt istället för att jag inte har nog med benstyrka vid uppstarten för att hålla fin form. :) Kommer nog dock inte köra allt för mkt kronlyft i fortsättningen dock, vill ju bli starkare i benen och i framförallt marklyft så då känns det ju kontraproduktivt sluta med marklyft hehe, jobbar på benstyrkan på benpassen också så.

toalettmysaren
2012-08-04, 16:51
Tänkte göra en note här så jag vet, har på dagen till min 6 månaders(cirka 18 dagar bort) snickra ihop lite grafer som beskriver min 5 månaderssammanfattning och beyond en månad till, så man ser sådär med lite streck hur det går, min morgonvikt idag låg på 81.9 kg så det är safe to say att jag plusade strax över 2kg på min semesterstretch på 11 dagar, inte så farligt men sätter tillbaka mig en månad tyvärr.

Graferna skall ju förstås även visa min progression i olika "bas"-övningar(fel användning av ordet här) menar bas som i att de har hängt med från vecka 1 till nu, de som jag helt enkelt inte gärna varierar/byter bort mot andra övningar som isolerar samma muskel särskilt länge, exempelvis bänk,mark, axelpressen, chins/dips, bicepscurls(EZ), benpress m.m.

Just mosat i mig grillade fläskfilé-rester samt en gryta på fläskfilé, champinjoner, sallad och lite ris. Gott. Har ett gäng penisar liggandes sen jag härjade runt på 3 st olika ica's efter 59kr/kg/2 per hushåll erbjudandena. :) Låg inte i frysdiskarna heller vilket gjorde mig mer taggad på fula mig, som gott bara gnida lite i marinad och låta det ligga en stund sen slabba på grillen och mosa i sig en.

toalettmysaren
2012-08-05, 14:33
Söndag 5/8 Biceps/mage

Bicepscurl m. EZ-stång
uppvärmn stång
uppvärmn 12x30kg
7x 45kg
6x 47,5kg
6x 45kg + en negativ

Hammercurl rep i smith
uppvärmn 20kg
6x 30kg
6x 30kg
5x 30kg + en negativ

För att jag var lite under tidspress så valde jag att choka ihop koncentrationscurlsen till ett enda "superset" där alla 3 setten gick back2back utan vila, eftersom jag kör med hantel så får ju ena armen vila medan den andre kör.

koncentrationscurl med hantel "superset" med 15kg hantel
7h 7v
5h 5v
4h 4v

Nu är jag hemma och kör lite situps hemmavid, så tjejen hinner iväg på sitt pass, sommartider gay gay sommertider. :(

Niwah
2012-08-05, 15:42
Har helt missat den här journalen. Vilka jäkla ökningar du gjort samtidigt som du gått ner över 10 kg! Hatten av :thumbup:

toalettmysaren
2012-08-05, 17:31
tacktack! lite besviken på mig själv dock att jag har mer eller mindre stått på breakeven/lilltapp i det mesta under sommarmånaden/rna som varit, men nu är det bara en planerad 30 års doja i Piteå kvar på några dagar sen är det full focus på att gymma och deffa vidare i höst. Vägrar stå och veva på samma vikter särskilt länge till!

Blir lite förflyttningar i veckoschemat också, till förmån för att lägga ben på måndagar istället. :)

toalettmysaren
2012-08-06, 12:22
Måndag 6/8 Ben! (morgonvikt 81.3)

Morgonvikten börjar ta sig, låg på 79,9 den 25'e juli vilket är PB sen jag började i februari förstås, men 11 dagars ölande och semester satte käppar i progressionshjulet och satte bak mig en månad, men nu e jag på gång igen, enda smolket i bägaren är att jag ska dricka öl i helgen som kommer men men, sen är det hårt resten av hösten åtminstone. Nojar kanske lite mycket om vikten men när vikterna inte kuggar upp i samma hastighet som tidigare längre så är det kul se framgången på vågens nerkuggning :).

Mina ambitioner är ju att först och främst bli hälsosam, kroppstark på ett sätt jag aldrig i mitt liv tidigare varit. Nåja, nu över till dagens benpass:

utfallssteg med hantlar
Första gången jag provar utfall, kompis som propsat på det då anser/hävdar det är absolut bästa övningen du kan göra för ben med möjligen undantag för benböj, håller nog med har bara inte haft lust med den ännu. Har en del problem hålla balansen sen en skada jag ådrog mig pga några sjukdomar jag fick som barn.

Valde att lägga upp det så att jag gick en sträcka sen vila, sen gå en sträcka, hur lång denna sträcka är vet jag inte men ni IKSU-utövare vet antagligen vilken sträcka jag pratar om, den på övervåningen, sprint-sträckan som är utmärkt på backen. :)

x 12kg hantlar
x 12kg hantlar
x 12kg hantlar
x 12kg hantlar

Börjar rätt light, försöker få in teknik, svingrisüberjobbigt var det iaf, blev väl en sisdär runt 16 reps per sträcka 8/8.

benpress
Kändes lite konstigt inte börja med pressen, men med det i åtanke så visste jag ju att jag inte kunde vänta mig en sjua på 140kg, särskilt då jag inte har pass/peppen med mig.

7x 100kg
7x 120kg
5x 140kg
5x 140kg

Hyfsat nöjd, började åka inåt med knäna på sista repen respektive 140 set så fick fuska med en trygg hand på vardera knä.

Bensträck
Ny maskin, tvingas hoppa runt bland en jäkla massa pga renoveringarna på IKSU, not fun.

6x 55kg
6x 55kg
6x 55kg

Rätt oskön maskin, och helt sjukt vad jag tvärdog inför sjunde rep VARJE set, det GICK bara inte. Med det så klocka jag ut för dagen, pallade inte köra legcurls eller vader, får lägga in ett vadpass senare i veckan lr så.

toalettmysaren
2012-08-06, 15:44
Random youtubekommentar från en klokov vid:

"I genuinely believe olympic lifters and gymnasts are the most functionally fit people on the planet, whatever that means.....

What I mean is the have very healthy cardiovascular systems, very healthy mobile joints and very healthy central nervous systems. The guys you see competing in these sports in the are the kind of people you see in a park on a sunday destroying their friends in a running race (Long or short) baseball game, rounders, touch rugby and football. Way beyond GPP."

När jag kommer ner till min "hälsosamma kropp" så kommer jag bara att försöka gymma för styrka och försöka hålla mig under 80kg så länge det mänskligen går, (när musklerna råkar helt enkelt väga för mycket för att sustaina med en hälosam bf% så får jag helt enkelt tillåta mig själv väga mer) men fram till dess så. Att vara grisstark i förhållande te vikt är något jag har som 10 års mål :) typ. Jag vill vara den killen som inte gör något särskilt annat än gymma och vara i sjukt bra form, vara duktig på det mesta bara för att man har så stark bas, en dag kanske jag får slakta polarna i random smålekar i fyllan eller något bara för att man är så jäkla vältränad.

Gillar den tanken, den tanken motiverar mig. That's all.

toalettmysaren
2012-08-07, 13:26
tisdag 7/8 Bröst

Bengtpress
uppvärmn stång
5x 50kg
7x 70kg
4x 72,5kg
3x 72,5kg
3x 72,5kg

Fegade lite på andra settet på 72,5kg, hade nog kunnat ta en fjärde men utan pass så är det svårt kräma ur det där sista. Kändes riktigt bra i muskulaturen, skönt.

Flyes
7x 10kg
7x 17,5kg
6x 20kg
6x 20kg

Blev riktigt djupa flyes idag, nöjd! Höjde idag och gjorde ändå sexor, vilket känns väldigt bra!

3 set cuffs + 1 set CC
uppvärmn och sedan en 3settare på det på random sjukgymnastikutrustning, vet inte direkt om det gav så mycket men kände mig inte helt nöjd med uttröttningen av bröstet så det här och ett set superstrikt CC på det kändes bra, få lite extra kontakt och så.

toalettmysaren
2012-08-08, 16:59
Onsdag Triceps/mage

Dips
uppvärmn 6 reps
10 reps
10 reps
9 reps

Pulldowns
uppvärmn 25kg
7x 32,5kg
7x 35kg
7x 35kg

Hantellyft bak
7x 10kg V,H
7x 10kg V,H
7x 10kg V,H
7x 12,5kg V,H (brutalt fult utfört.)

Situps
35 reps
35 reps
20 reps

Benlyft
12 reps
15 reps
15 reps

Grillat idag också :), nu bakar tjejen chokladbollar med dottern, min största synd här i livet... redan nallat i mig två st. :(

toalettmysaren
2012-08-13, 15:32
Måndag 13/8 BEN! morgonvikt 82.9kg (fördömda piteå!)

Nåja, nu är det färdigt med viktökningarna, 3kg från "ATH" så e bara att börja skala, mindre optimalt val av middagsintag då vi käkade pizza men men, det blir bättre! Frun som hade såna sjuka cravings efter kebabpizza och jag är väl int sen på haka på.

Benpress
uppvärmn
7x 100kg
7x 130kg
7x 140kg
5x 145kg

Gick bra, kände mig sugen ett set till men vi högg in på utfall istället

Utfall m. hantlar
x 12kg hantlar 10v 10h (vänster,höger)
x 14kg hantlar 7v 7h
x 14kg hantlar 7v 7h

Vader
3 set nån maskin man satt i, mitt förstaval till vad-maskin var inte tillgänglig, den fanns inte ens där :(.. hoppas det var en engångsföreteelse för jag är inte cp-sugen på köra sitt-maskinerna, tycker inte de känns lika mycket helt enkelt, inte samma sköna presskänsla.

toalettmysaren
2012-08-14, 13:20
Tisdag 14/8 Bröst

Bulgaren
8x 52,5kg
1x 85kg
7x 57,5kg
2x 80kg
6x 62,5kg
3x 75kg
5x 67,5kg
5x 70kg

Klarade hela schemat, skönt, nästa gång blir det höja och testa, 85kg gick väldigt lätt upp idag nämligen.

Flyes
uppvärmn
6x 20kg
6x 20kg
7x 20kg

Lite halvsjaskiga sets men jag är nöjd ändå pga bulgaren, im back baby, ja förutom på viktfronten men det tar sig nog snart :).

toalettmysaren
2012-08-15, 14:41
Onsdag 15/8 Biceps/Mage + chins-schemat

Började med att inleda med mitt nya chins-schema på tips av forumisten stockinger, som finns att läsa om på länken nedan för dem som vill veta mer!

http://www.50pullups.com/50-pullups-programme/6-8-pullups

"dag1" på mitt chinschema är med andra ord att utföra:

Chins
2 reps
3 reps
2 reps
2 reps
max(minst 3), blev 4.

på fredag är det dags för nästa steg i schemat, och så kommer det stegras på eftersom för varannan dag, antar jag kommer slå i en cockblock ganska snart där det blir sets som upprepar sig i regionerna 4-5-6 efter varandra och vara kvar där ett tag men så är det.

Bicepscurl med EZ-stång
7x 45kg
7x 45kg
6x 45kg
7x 40kg

concentrationscurls eller PRISONCURLS
7x 17,5kg
7x 17,5kg
5x 20kg

Situps
45 reps
30 reps
40 reps

Benlyft
20 reps
20 reps
15 reps

Jag kan säga att jag börjar känna en rejäl skillnad på magstyrkan, eller uthålligheten åtminstone vilket är väldigt roligt, hade 50 reps i mig på första set men ville spara lite klös till resterande sets(set#2 gick ju trots allt betydligt sämre) då jag är ganska kass på vila ordentligt på magsetten.

Höll cirka ~2min hela passet idag, klocka till och med, inte min stil direkt.

Niwah
2012-08-15, 14:47
Kul att träningen går så bra. 100-gränsen lär ju inte ta alltför länge att nå om 85 kg gick upp såpass lätt.

Blir spännande att se hur du svarar på chins-schemat :thumbup:

toalettmysaren
2012-08-15, 17:15
har klarat 85kg sen början av sommaren faktiskt men det har bannemig inte gått att rubba 87,5kg och sen då sommaren/högsommaren gled in så tappade jag ett par pinnar på repetitionerna här och där på bänkandet(blev successivt en aning svagare vecka för vecka) då jag körde mycket "vanlig" bänk då vi inte hade samma tider jag och min m8(gissningsvis körde jag inte tungt nog/seriöst nog och blev stimulerad för motion medan vikten fortsatte att rasa), är lite lurigt köra bulgaren utan pass nämligen :), men förra bänkpasset så kände jag att jag kugga upp lite igen och ett mycket cleant bulgaren resultat på 85kg-schemat får mig väldigt taggad, räknar med en fail på 2an eventuellt 3an men 1an ska då i alla fall upp, det är BESTÄMT :).

Sommaren är ett jäkla dumt påfund som fibbar med ens träning! väger runt 82kg nu, skall ner till 79 som jag var på innan PDOL eller där i krokarna till slutet av nästa månad sen försöka hålla mig däromkring och bara gymma på, ca 17 veckor kvar nu tills jag fyller 30, börjar brinna i knutarna... hoppas jag åker på en liten lyftarrush snart igen och kliver 2,5kg i veckan ett par veckor i rad som innan sommarintåget!

Chinsschemat känns kul, lite den typen av teknik jag hade då jag började i februari med träningen, satsade mycket på utföra armhävningar ganska ofta under dagen utan att ta ut mig allt för mycket för jag behövde jobba upp lite grundstyrka,muskelkondition igen eller vad vi ska kalla det utan att bli liggandes hela dagen och grina till träningsvärken, hade som vana att göra armhävningar varje gång jag gick ut från en toalett, började på 3, ökade successivt ju lättare det blev, tanken var att det inte skulle vara jobbigt men antalet radade ju upp sig när man har en tandborstningsfetish som mig/liten blåsa osv osv...det tog snabbt i kombination med gymbesöken(3split i början) och ganska snabbt var man upp i 10+, vill gärna tro det hjälpte men där står jag utan svar tbh.. Slutat med det sen jag började på 5-splitten för några månader sen iaf, men provar åtminstone då och då och är upp i 30+ armhävningar nu vilket känns underbart :)

toalettmysaren
2012-08-15, 17:30
^anledningen jag slutade med det då jag gick över till 5-splitten var mest för att jag inte skulle bli så trött på träna, att gå till gymmet 5 ggr i veckan är bara det i sig en enorm bedrift för mig och nu sen ett tag tillbaka har jag kommit in i det läget att jag mår direkt dåligt om jag inte gymmar på ett par dagar, vilket är en ganska onormal känsla för en überslackermensch som mig själv, så chins-schemats intåg känns lägligt nu när ajg har hunnit acklimatisera mig till 5-splitten :).

TAGGET på topp, isildur1 grindar 200/400 igen, finns inte så mycket att klaga på nu!

edit; då jag skrev att jag räknar med en fail på 2an och 3an menar jag på nästa schema där ettan hamnar på 87,5kg.

toalettmysaren
2012-08-16, 16:05
Torsdag 16/8 Axlar/Triceps

Frugan hängde på ett pass idag, var lite tidspress så blev bara 2 övningar resp. muskelgrupp

Axelpress
uppvärmn 2 set
6x 25kg
6x 25kg
5x 25kg

Hantellyft åt sidan a.k.a. "flaxa fågel"
10x 10kg
8x 12,5kg
8x 12,5kg

Smalbänk
6x 60kg
5x 60kg
5x 57,5kg

Var rätt marig i triccarna då det var dags för smalbänken :/, axelpressen var en tuff en idag, på nåt vis så tycker jag att ALLA repsen i den övningen är precis lika jobbiga, det är ingen rast ingen ro så att säga, fattar inte hur alla kan få hälften av repetitionerna att se lätta ut när jag sliter för kung och fosterland för varenda en ;).

Pulldowns
7x 35kg
7x 37,5kg
7x 40kg

Sista set var väl rent tekniskt en 6'a egentligen, gick hela vägen upp inför sista och vilade lite och drog med hela kroppen sista ungefär som man gör då man startar, men skriver sjua så att jag startar på 37,5kg eller 40kg om jag e riktigt uppvärmd nästa gång och inte slöstartar på 35kg ännu en gång.

toalettmysaren
2012-08-17, 14:09
Fredag 17/8 Rygg

Börjar att inleda med "pass 2" av mitt chinschema efter lite uppvärmning med stång och diverse stretchövningar. Schemat finns att läsa om här:

http://www.50pullups.com/50-pullups-programme/6-8-pullups

Chins
2 reps
3 reps
2 reps
2 reps
max minimum 4 (blev 5)

Marklyft
uppvärmn 10x 60kg
uppvärmn 7x 100kg
7x 110kg
7x 110kg
7x 110kg

Döda starter, var tvungen vila 3 minuter mellan första och andra set och över fyra minuter till tredje set, aldrig svettats så mycket någonsin som jag gjorde idag på marklyften på gymmet, blev sjukt tömd!

"Dra skotern" med hantel
7x 32,5kg
6x 32,5kg
5x 32,5kg

Greppet gled på första set, fick hålla med enbart fingrarna sista två repsen så tappade lite repsantal på set2,3 då greppet inte riktigt höll.

All in all ett bra pass, svettigt som satan men det är bara skönt, känna att man lever. Hade önskat att jag hade kört nån övning till men står lite tomt i huvudet vad jag ska komplementera med, hade tänkt köra kronlyft efter marklyften men eftersom svetten forsade och jag stod typ och kippa efter andan så kände jag att det skulle vara skönt gå och dra lite i en hantel istället :)

toalettmysaren
2012-08-20, 17:46
Måndag 20/8 Ben + Chinsprogrammet Dag 3

Ååååååååhhh... nu är alla studenterna tillbaka igen, slut på det roliga, back2douchebags överallt och trängsel. Exempelvis var det nåt pucko som hade ställt en bänk på övervåningen i mitten av "1,2,3" banorna där folk gärna kör utfall fram och tillbaka(dvs jag och min m8 + andra som var igång samtidigt) så när han låg där och gjorde flatbänk hantelpress så tog han ju upp allt medan jag och typ 4-5 andra försökte göra utfall i intervaller. Kör man lutande hantelpress förstår jag varför man vill ha en spegel, då kan man i alla fall se vad sjutton man gör men den här karln behövde prompt en spegel för flyes/hantelpress på vanlig bänk, han gjorde ju allt han kunde också för att sträcka på halsen för att se sig själv i spegeln på varje nedtagning. Han hade ju gärna kunnat snubbla ner för trappen eller nåt och bryta ett ben så man slipper kräket.

Ok, andas nu. Fokus. Träningen.
Nä, går inte, måste tilta lite till. De spred ju ut sina jävla hantlar också överallt(douchen hade nån tjej med sig) så att dem låg överallt så man fick ju gå hinderbana när dem kom och rullade för de var ju förstås ej kapabla till att hålla dem på plats men det har jag förvisso förståelse för, tjejhantlarna(ja, finns ju givetvis tunga såna där också men de ser jävligt lama ut mot för dem nere) är inte lätta att hålla reda på. De fanskapen rullar på fint.

Benpress
uppvärmn 80kgish
7x 130kg
5x 145kg
5x 145kg

Hantelutfall alternerade ben, reps angivet per ben
8x 16kg
7x 18kg
7x 18kg

Vader
uppvärmn 25 reps
15x 94,5kg
15x 103,5kg
15x 103,5kg

Chins
2 reps
3 reps
4 reps
2 reps
2 reps
max (minst 4) blev "4,9" reps

toalettmysaren
2012-08-21, 13:46
Tisdag 21/8 Bröst

Dags för bulgaren igen!

Bengtpress Bulgaren 92,5kg-schema
uppvärmn stång 2 omgångar
uppvärmn 10x 50kg
8x 55kg
1x 87,5kg PB!
7x 60kg
2x 82,5kg blev en fail på andra reppet, men var riktigt riktigt nära. Gassade halvvägs
6x 65kg
3x 77,5kg blev en fail på tredje reppet, men var riktigt riktigt nära. Gassade halvvägs
5x 70kg
4x 72,5kg

Flyes i CC, nya maskinen "motionfree"
uppvärmn 10x22,5kg
7x 32,5kg
6x 32,5kg
6x 32,5kg

Bra kontakt i den nya maskinen, tröttade ut en sinnes. Overall, nöjd, Blir att köra samma schema igen nästa vecka och fixa det, sen blir det att höja till veckan efteråt fast på samma schema, avrunda uppåt så att säga då jag har avrundat neråt på hela vägen nu.
Tagget!

toalettmysaren
2012-08-23, 14:06
Torsdag 23/8 Rygg (passande med forts på chinsschema idag!)

Vilade onsdag, det var biceps/mage dagen, är väl den dag av min 5-split jag är mest ok med att ta bort om jag känner mig tömd på energi och behöver en dag off, så då blev det så.

Började med chins idag, mest för att jag vill vara säker på att klara rutinen då jag misstänker att jag är på gränsen till för svag för att köra på 6-8 reps schemat(har bara klarat 6 en gång på första set) men jag pallar fan inte hålla på och mecka med endast negativa som schemat innan enbart kör på. Nåja, idag gick fint.

Chins (pass 4 på 6-8 schemat)
uppvärmn, rejäl en. diverse övningar och stretchning.
3 reps
4 reps
3 reps
3 reps
max (minst 4) blev 5 reps

Klarade schemat i alla fall, vilade 3,5 minut innan 4 repparen och maxningen, de andra strax över 2 minuter, känns bra.

Marklyft
uppvärmn 60kg
7x 100kg touch&go
5x 120kg touch&go
3x 120kg touch&go (greppet svek mig)
5x 120kg döda starter
5x 120kg döda starter

Tänkte bara köra ett t&go pass idag men verkar som att jag har alldeles för svagt grepp för att lyfta av rack och farmers walka en bit bak och köra, så det blev vanliga starter från döda starter från marken. Lustigt vara "svagare" i t&go. Får fundera på det där lite, hade ju tänkt 7 reppa 120kg t&go idag då det gick bra förra veckan att 3setta 7x 110kg döda starter men det fanns ju ingen som helst chans i helvetet att jag skulle klara det. Får kanske lägga om planen lite, gå ner till att 3-4reppa döda starter och satsade på viktökning och fler sets med 3m+ vila så greppet håller.

Ny kabelroddsmaskin "technogym"
uppvärmn 25kg
8x 40kg
10x 45kg
8x 45kg

Trots greppmisären så blev det ett bra pass i alla fall, bra lyft och så, inga pb's direkt men jag känner att jag är påväg åt rätt håll efter sommaren i alla fall på de tunga lyften.

toalettmysaren
2012-08-25, 14:07
Lördag 25/8 Axlar + chins-schemat(pass 5)

Chins
3 reps 3,5 min vila
5 reps 2,5 min vila
3 reps 2,5 min vila
3 reps 3,5 min vila
max (minst 5) blev 5 reps

Gruvar mig för nästa pass, då skall jag köra 4/6 på repsantalen, bara klarat sexor på första set tidigare, blir rejält med vila heh.

Sittande militärpress i smith
uppvärmn stång
uppvärmn 7x40kg
6x 50kg
5x 50kg
6x 50kg

Hantellyft åt sidor
10x 10kg
10x 12,5kg
10x 12,5kg
12x 12,5kg

Baksida axlar smith
Test
7x 45kg
7x 45kg

toalettmysaren
2012-08-27, 11:32
Måndag 27/8 Ben

Benpress
uppvärmning 70kg
uppvärmning 100kg
7x 145 kg PB! så nu höjer vi..
5x 147,5kg gick bra, bara kötta på :)
5x 147,5kg

Utfall med hantlar(2x20), reps är resp. ben
7x 20kg
7x 20kg
7x 20kg

Sittande vadpress
15x 50kg
15x 50kg
15x 55kg

Skall trappa upp passens längd/mängden övningar nästa vecka, blir att kasta in ett superset med bensträck och bencurls utöver detta, tankar? låter bra? Ligger lite på den låga sidan på volymen på mina pass, men jag 5-splittar också och det är ganska viktigt att passen inte blir så extremt långa och dryga om jag ska orka mig till gymmet varje dag.
Tar hemskt gärna tankar på hur uppläget ska se ut, detta har funkat bra hittills men känner att jag vill få in lite mer, alla verkar köra så överjävligt mycket sets och övningar varje gång de tränar, men har inte brytt mig om det ännu då jag har ökat så fint och minskat bra i vikt hittills och så vidare... fortsätta på min egen linje eller börja ösa lite mer? Vill bli lite större, men främst vill jag fortsätta bli starkare, kommer jag vara kontraproduktiv? Funderar mycket på det här nu, och jag tänker ge mig veckan ut att fundera ut min nästa gameplan, så... om jag har några lurkers där ute, speak out! jag vill höra :)

Tack.

Niwah
2012-08-27, 11:40
Tycker helt klart dina benpass är alldeles för fattiga.
6 arbetsset totalt?

Kanske skulle lägga upp det sådär om jag skulle köra ben 3-4 gånger/vecka :D

Oerhört låg volym om du bara ska köra ben en gång/vecka.. Det där räcker inte imo.

EDIT: Skulle ju bli lite bättre med benspark+lårcurl men jag tycker fortfarande det är tunt om du ska köra ben en gång per vecka..

Pernam
2012-08-27, 12:11
Men, men men... Böjer du inte? Du måste ju böja för tusan jävlar! :MrT:

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTlFIztP4nWPqOikqbyXmXo7fSTxs6Cv j2U4KKg8ScVPn9SRUuDxQ

Benpress i all ära, men den kan inte ersätta knäböj. Eller har du nått ryggproblem eller nått som jäklas med dig?

toalettmysaren
2012-08-27, 13:48
tack för responsen, jo, är nog lite men evig träningsvärk får jag ändå. ser ju stjärnor efter varenda arbetsset, har tänkt öka mängden lite men blir ju rätt småshockad då man ser arbetsmängden många på kolo matar, är lite orolig för 1,5-2h passen för då kommer min motivation tryta, låter som att jag ursäktar mig 24/7 nu men jag är väl medveten om min slackernatur och jag vill inte börja hoppa pass för då börjar barket.


pernam indeed. bilden talar sanning :), nej jag är bara nybörjare som är rädd för böjen, började ju träna i februari och tog upp mark efter några månader, har sen jag satte ben på måndagar(bröst låg på måndag tidigare, men ska man bli stark i ben så får man helt enkelt inte ha det på fredagar då man inte ens vill till gymmet!)tänkt börja böja men jag fegresonerar bort mig på något sätt från böjen varje gång :). DET SKA BLI ÄNDRING TILL NÄSTA VECKA DÅ JAG TRAPPAR UPP!
Min gym-m8 är som nöjd med sitt utseende, stor jävla karl det, och han underhållstränar bara så det har väl blivit att jag har hakat på det... men nu får jag bryta mig ur tryggheten!

Nåja, bröst+chinsschema imorrn.


edit: böj,benpressen,utfall och supersetta curls och sträck nästa vecka då!.. fy fan, kommer dö. bokstavligen.

Pernam
2012-08-27, 14:05
Det är bara att lägga egot på hyllan och hugga i, jag är oduglig i bänk osv och skulle gärna hoppa över den förnedring det är att visa upp min gränslösa inkompetens på det området inför resten av gympopulationen.
Men jag är fast övertygat om att det är en dålig idé att hoppa över basövningarna. Övning ger färdighet, förr eller senare.

toalettmysaren
2012-08-28, 15:49
Tisdag 28/8 bröst + chinsschemat

Gruvat mig lite inför dagens chinsschema då jag vet att antagligen inte har vad som krävs för att klara det, men jag tänkte då bannemig ge mig alla förutsättningarna i alla fall, så började med det. Ingen passare idag heller:/

Chinsschemat 6-8 (pass 6) 3 min setvila
4 reps
5 reps
3 FAIL. skulle ha klarat 4.
4 reps
Max(minst 6) FAIL. klarade 4.

Bänkpress
uppvärmn stång
uppvärmn 8x50kg 2 sek stopp
6x 70kg
5x 72,5kg
4x 72,5kg
3x 72,5kg
4x 70kg

Lutande hantelpress(första gången)
uppvärmn 12x 17,5kg
7x 22,5kg
6x 25kg
6x 25kg

Flyes i CC
7x 30kg
6x 30kg
7x 25kg

Försöker trycka in fler sets nu än tidigare på passen, och tänkte vara ganska strikt med setvila för att jag skall ha något att gå efter så de inte blir så stor fluktation på hur det går på passen då jag kan antingen känna mig lite dampad och köra igång efter minuten igen eller ibland vila 5-6 minuter och så vidare... Resultaten på setsen kan variera ganska kraftigt då.

Redigt trött blev jag, lite trist på chinsen också, men det var väntat, nu ska jag bara nöta "pass 6" tills jag klarar det. Känns dock som att man kan inte variera sig så himla mycket på bröst, det är pressövningar och that's that typ.

Niwah
2012-08-28, 16:27
Jag tror det där chins-schemat är aningen optimistiskt :) Sen i början av chinskarriären (jag är ju ingen expert men jag har varit där du är nu iaf) så är det sjukt varierande vilken dagsform man har. Ju starkare och vanare man blir desto mindre spelar dagsformen roll.
Förr kunde jag smacka till med en 8 på bästa dagarna och då det gick riktigt dåligt nätt och jämt klara 4or.

För mig funkade det att kasta in chins varje dag i veckan på kroppsvikten. Jag körde typ 5 set chins som komplement alla dagar. DÅ lossnade det på riktigt.

toalettmysaren
2012-08-28, 17:29
mm känner att pass 6 var en aning steep, men tror inte det är någon större flaw med programmet i sig, blev rekad av en herre här på kolo, mer det att de blir några oundvikliga cockblocks här och där. Jag klarar 6st vid maxning(innan jag satte igång programmet) så var det det där schemat jag skulle följa och pass 1-5 gick lätt, men pass 6 var en riktig bonebreaker då sista set tvingar upp en på det bästa man någonsin genomfört liksom, och detta på bara 5 träningstillfällen innan.. vilket är cirka 12 dagar.

toalettmysaren
2012-08-28, 17:33
Ska ge det ett tag till, kör 5 set chins varannan till var tredje dag så får ju ändå in mellan 2 till 3 pass i veckan vilket bör vara nog för att bli starkare, sen har jag ju det vanliga ryggpasset också, men står jag och stampar på det här passet mer än typ 3 eller 4 ggr till så kommer jag omstrukturera till "the good ole" och bara mata så många jag orkar 5 set, och satsa på slå repmängden passet innan och repeat.

toalettmysaren
2012-08-30, 14:46
Torsdag 30/8 Rygg/Mage

Chinschemat Pass 6 försök #2, 3min setvila
4 reps
5 reps
4 reps
4 reps
max(minst 6) (5 reps + 0,75 reps) så nästan 6 reps. Nästa gång! 4min vila inför sista.

Marklyft, random setvila. Kompis hakade på marklyft, blev mkt snack.
uppvärmn 60kg
uppvärmn 60kg
5x 100kg
5x 110kg
5x 120kg
5x 110kg
5x 110kg

Körde bara ett set på 120 för att jag ostbågade lite för mycket för min smak tror jag, kändes lite så i alla fall. Udda nog så kändes det bäst i ryggen medan 110 kändes lite skumt, men formen såg bättre ut.

Stångrodd(första gången) 2min setvila
7x 50kg
7x 50kg
7x 60kg (tappade greppet wtf..)
7x 60kg "-"

Situps 2min setvila
50 reps PB ;)
25 reps
25 reps

började krampa i benen av någon anledning på situpsen, fick tidsbrist också så fick nöja mig såhär för dagen. Bra pass, snart har jag nog chinsschemat i en ask!

toalettmysaren
2012-09-02, 13:50
Söndag 2/9 Biceps/Triceps

Varit dåligt tryck på träningen i veckan, endast må,tis,tors så drog ett litet söndagspass nu på morgonen nu trots att jag var uppe till 0600 och jobbade inatt, gick väl SÅDÄR.

Dips
uppvärmn 4 reps, stretch.
10x KV
10x KV
8x KV

EZ-stång liggande på bänk, tricepsövning, vad-den-nu-heter
7x 20kg
7x 35kg
7x 35kg
2x 40kg (gassade efter andra rep, dålig start osv.. var lite tömd på energi.)

Pulldowns
7x 35kg
7x 37,5kg
7x 37,5kg

Bicepscurl EZ-stång
7x 30kg
7x 40kg
6x 45kg
4x 45kg (vettefan vad som hände, så slut på energi allmänt.)
6x 40kg

Sittande bicepscurl med hantlar, repsen är per hand
7x 10kg
7x 12,5kg
7x 15kg
7x 15kg

Var tänkt ösa hammer's också men pallade fan inte, dåligt pass allmänt igenom och satt och halvsov emellanåt, men känns skönt att få anstränga sig lite i alla fall.

Nano-Sekund
2012-09-02, 14:05
#kugga #upp mannen!! Du är ju fan från Infjärden !! :)

toalettmysaren
2012-09-02, 14:22
jo, var mest och försökte ha schysst uförande idag och bara tömma mig lite, för att ursäkta mig vidare så var jag där med tjejen som drar ner ens tagg lite grann, det skiljer en del mot för att dra på gymmet med 2 st skäggiga magnesiummoln vars rep-vrål är skrämmande likt dom här trevliga gossarna från midgård.

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRc7pPPQKOoI8EAplto33OmXQHXREZ7W cVKyL3kuucQORqPSzQ0YA&t=1

Nano-Sekund
2012-09-02, 14:38
jo, var mest och försökte ha schysst uförande idag och bara tömma mig lite, för att ursäkta mig vidare så var jag där med tjejen som drar ner ens tagg lite grann, det skiljer en del mot för att dra på gymmet med 2 st skäggiga magnesiummoln vars rep-vrål är skrämmande likt dom här trevliga gossarna från midgård.

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRc7pPPQKOoI8EAplto33OmXQHXREZ7W cVKyL3kuucQORqPSzQ0YA&t=1

Haha!! I see !! :) ser fram emot kommande pass för dig, utan kvinnligt sällskap ;)

toalettmysaren
2012-09-03, 13:17
måndag 3/9 Ben

Jessicas födelsedag, en del att stå i så det blev en snabbvisit för att köra igenom lite benböjsteknik och bara bomba lite, önskar jag hade tid för mer men varenda gång jag snegla på benpressen(till och med dem som inte är frivikt) så var de upptagna.

benböj
uppvärmning 15x stång
uppvärmning 15x stång
12x 40kg
5x 60kg
5x 60kg
5x 60kg
5x 60kg
15x 40kg

Lightweight... känner att jag gör typ olika varje gång, kände ett jäkla tryck i svanskotan också(???) när jag körde de 3-4 första setten.

Bencurls (life fitness)
uppvärmning 35kg
7x 55kg
7x 55kg
12x 55kg
6x 65kg

benspark technogym
10x 50kg
7x 60kg
7x 65kg
7x 65kg

utfall med hantlar(18kg)
1 set, tappa balansen typ flera ggr, helt slut i benen

Gunde Svan dusch på det...

toalettmysaren
2012-09-04, 14:47
Tisdag Chinsschema + Bröst

Chins pass 6, försök #3. 3min vila
4 reps
5 reps
4 reps
4 reps
max(minimum 6) 7 reps ! PB!

Högsta repantalet jag gjort! höll lite tightare än vad jag brukar, typ en 1/3-1/2 dels näve tightare, ska nog köra på så, var skönare gick att vila lite bättre i bottenläge så finns en risk jag har hållit lite för brett. Blir att testa mig nån dag framöver och se vart mitt riktiga max är och om jag kan hoppa på nästa schema för män som klarar 9-11 reps!

Bengtpress
uppvärmn stång
uppvärmn stång
uppvärmn 5x50kg
5x 72,5kg
4x 72,5kg
3x 72,5kg
4x 70kg

Besviken på detta bengtpass då jag äntligen hade en gymmarm8 idag som passade så trodde jag att jag skulle kräma ur en rep här och där extra men det såg exakt ut som förra veckans. :(

Flyes i CC "freemotion"
uppvärmning
7x 30kg
7x 32,5kg
7x 35kg

Här leverade jag lite grann mot förra veckan i alla fall, men å andra sidan hade jag ju gjort 4 arbetsset lutande hantelpress också innan jag gav mig på flyesen i CC.

rotatorcuffar
uppvärmn
uppvärmn
inåt 12x 22,5kg resp. arm , utåt 12x 10kg resp. arm
inåt 12x 22,5kg resp. arm , utåt 12x 10kg resp. arm

Och så var klockan 14:40 och det var bara att bege sig och hämta lillan på dagis.

Bällund
2012-09-05, 18:52
Härligt att se dina framsteg. Bra krigat :). Första gången jag skriver i detta forum, undra om jag skriver på rätt ställe? höhö

toalettmysaren
2012-09-06, 07:13
wut, va kul att du har tagit dig hit nu herr J! Ska följa din journal också, ses@beach2013!

Nano-Sekund
2012-09-06, 08:43
Kul med PB på chinsen !! :)

toalettmysaren
2012-09-06, 10:41
Torsdag 6/9 Rygg

Nano-Sekund, jo kändes riktigt roligt med tanke på att det var sista set också och jag gruvade mig för att klara minimum, blir att maxa nån dag(lördag antagligen) och se om klarar 8+ så att jag kan gå på nästa chinsprogram, skulle vara nice!


Var och ölade igår med min käre bror som är i stan och skriver in sig till sina distansstudier, blev tidig kväll vid 23.00 då han hade skola idag och jag har ju trots allt en vardag att återgå till också, men med det i åtanke att vi ändå hinka en del bira igår så tog jag det lite lugnt på passet idag, blev att jag satsade mest på att se över min form i marklyft.

Marklyft
uppvärmning stång
uppvärmning 10x 60kg
uppvärmning 10x 60kg
7x 90kg
5x 110kg
5x 115kg
8x 90kg
5x 110kg

Bad herr Baltz filma mig och jag var inte nöjd med vad jag såg när jag lyfte på 115kg så istället för att höja inför nästa set så blev det formträning på 90kg och sen ett formförsök på lite tyngre där det såg bättre ut, så nästa vecka ser jag fram emot att lyfta 120+ med bra form, har ju gjort det förut så finns ingen anledning att jag inte ska klara det nu heller bara jag slutar motarbeta mig själv i sinnet.

När jag säger motarbeta mig själv så är det med vetskapen att jag är starkare i rygg än vad jag är i ben, och således blir min reaktion när jag förbereder mig inför tyngre lyft att frångå min "startform" genom att "sträcka ut benen" lite och istället dra med ryggen istället för att starta och trycka ifrån med benen, hoppas det där var begripligt alls? Helt enkelt min vilja att klara lyftet puttar min vilja att lyfta med bra form åt sidan... Det låter antagligen värre än vad det är för ländryggen är ju fortfarande fin och rak men jag tycker det var lite för fult helt enkelt för att jag skall vara nöjd, jag hymlar inte med det faktum att jag fortfarande är en glad amatör och kommer att vara det i några år till och det sista jag vill göra är att skada mig då jag börjar pusha mig själv med ordentligt tunga lyft då min teknik fortfarande är något skakig.

latsdrag "life fitness"
7x 38,5
6x 43,5
7x 43,5
5x 43,5

Jääävligt underliga "vikt"-graderingar. jag väger tydligen mindre än 43,5kg numera då det skickar upp mig som en ballong i luften. (anmärkte också på att de mindre vikterna högst upp i maskinen väger lika mycket som de stora nedan, viktgraderingarna var lika stora mellan de stora och de små klossarna, logiskt?)

Kabelrodd "technogym"
7x 40
8x 45
10x 45
8x 50

Nu var det bara att sticka, bror är klar på skolan och behöver ta sig in och hämta sina grejer sen ska jag vinka av honom! Titaniclåten i huvudet, tåren på kinden osv..
Nästa vecka utlovas det riktigt tuffa pass! PROMISE

toalettmysaren
2012-09-10, 19:33
suger verkligen *** att jag lovade tunga pass i veckan för jag har redan brytit det, åkt på en förkylning då jag var upp till Piteå i helgen, nåja. Har lagt en rejäl bombmatta på förkylningen i form av ett glas ardbeg, snorsprey, bisolvon och käkar strepsil som godis, funderar på maxa ut med lite citron och honungsté och sånt där kvinnligt men tror det blir pass på det.

Bli frisk SNABBT. JOBBA.

toalettmysaren
2012-09-13, 15:59
ÄNTLIGEN! för att uttrycka sig som denne man
http://laurinsboxningsblogg.files.wordpress.com/2011/06/gert20fylking.jpg

Idag kände jag mig frisk nog för att dra till gymmet, det var en bra bit över en vecka sedan jag tränade sist och det har känts fysiskt såsom psykiskt. Dessutom för att fira min återstart, och för att riva av ett ordentligt TAGG inför höstträningen så har jag varit och shoppat på budo&fitness.

Varorna blev:

http://i.imgur.com/bEgi7.jpg

Det blev bara en liten burk whey100 då jag har en massa kvar sen förra inköpet(har hittills under min träningsperiod bara använt mig av proteinpulver, så jag e novis på det övriga.. har knappt nån aning om vad som är vad, men tänkte att likest testa nalta. Kreatin är jag bekant med, PWO och BCAA är nytt för mig, men säljarsnacket gick hem så i påsen åkte skiten!

Nåja, till träningen:

Torsdag 13/9 Ben+Chins

Börjar med Chins, hade förhoppningar om att maxa en nia så jag kunde börja på nya chins-schemat, men då det inte blev så, så ska jag prova en 5sets aproach utan att maxa efter det här passet i ca 2 veckor och sen prova igen.

Chins 3 min setvila
1 rep uppvärmn
1 rep uppvärmn
2 rep uppvärmn
8 reps (max)
5 reps
5 reps
3 reps
3 reps

Benböj 2,5min-3min setvila
uppvärmning 15x stång
uppvärmning 15x stång
10x 40kg
5x 60kg
3x 70kg Kändes otäckt, rörelsen blev typ tvådelad först ben, sen rygg typ.
2x 70kg Blev rädd efter andra då jag kom lite snett upp.
5x 60kg
6x 60kg
7x 60kg

sista set var ett skönt set, känner att jag vill göra och klarar fler men är så himla osäker om jag egentligen har fler reps i mig eller inte...Fatigue-Ovana typ om någon fattar vad jag menar med det.

Bensträck "life fitness" 2 min setvila
uppvärmn 35
12x 55
10x 65
7x 75k
7x 80k

Var riktigt sköna sets, känner att min styrka ökar på fint här.

Bencurls "life fitness" 1,5min setvila
uppvärmning/inställningsset
12x 55
4x 75 OPS! Blev lite galet där med vikterna.
6x 65
6x 65

sittande vadpress "technogym" 1,5min setvila
15x 55
15x 60
15x 60
12x 60

All-in All så var det ett skönt pass, jag har så sjukt dåligt självförtroende i benböjen men det kommer väl, måste få lite viktvana, blev liksom "OMFG SÅ TUNGT!" bara för jag langade på 70kg och hade det över axlarna, har ju haft bra mycket mer än så liggandes över axlar i andra övningar men psyket spelar mig ett spratt bara när jag står där med skiten på mig.

Bencurls/sträcksen går bra, var helt _DÖD_ efteråt, hade velat få in en omgång benpress eller utfall men blev lite tidsshortage, måste tänka över hur jag ska setvila på alla övningar också, de stora basövningarna vill jag ha 3 min på men resten ska jag fan köra 1,5 eller så på, känner att jag får damp annars.

Skönt få träna iaf!

Nano-Sekund
2012-09-13, 16:07
Bra Gnugg Robban !! Mycket vikt på axlarna i böjen är som att ställa i degen med AK på bubblan i en "turre" - "man vet att man gjort rätt - men när UTG vänder upp KK så vet man att det är låg % på att lyckas"

toalettmysaren
2012-09-13, 16:17
tack Ola, jomen det är riktigt jobbigt att jag blir så ägd psykiskt när jag lyfter av för det är ju inte mycket, men jag upplever det så ofantligt mkt, sen stirrar man på stången och räknar....... 70.....kg......... facepalm.jpg, nåja, det kommer att gå uppåt när tekniken väl känns bekväm :).

Glömde skriva in, 8 reps på chins är ett nytt PB iaf och att jag härmed nästan maxat ut den sittande vadpressen(65=max), har inte någon smithmaxning under mitt bälte ännu om man inte räknar in rehabmaskinerna ;) så de känns lite kul. Hatar att de inte har kvar den gamla fina stående vadpressen, bara den där löjliga "jag står på en böjd gummiplatta JAG"-smithen.

Angående pokermetaforen, UTG med KK? Gissar du menade SB eller BB för om UTG ska dyka upp med KK där innebär ju att han limpade först och du ställde bakom. :), inte för att det ändrar något dock, turrefisk som jag är så är jag o smetar in med AK oavsett action typ.

Nano-Sekund
2012-09-13, 16:45
10 seated & bubbla - då limp ställer jag i 9/10 ggr UTG ingen 3.5 dels pott höjning & syn / prick av 33-99 (set) // sjukt off topic

Nano-Sekund
2012-09-13, 16:46
Bra pass Robban - det tar sig !! kriga på !!

toalettmysaren
2012-09-14, 13:11
Fredag 14/9 GYMTIME, HOME EDITION

Trist, sambon var tvungen sticka och jobba på short notice, och eftersom jag inte hade morgongymmat så blev det inget idag, hon jobbar 12-21 så då beslöt jag mig för att träna lite smått hemma bara för att aktivera överkroppen lite grann också nu när jag har börjat träna igen efter vila+sjukdom och sen blir det rygg imorrn eventuellt om vi hinner(mycket ursäkter nu) men imorrn är det dop i övik så är ingen idé stressa sig med att hinna gymma, hinns det så hinns det, om inte, synd.

Iaf, hemmaträningen idag:

armhävningar 2min vila
20 reps
20 reps
20 reps
15 reps

Situps från golv(inte skönt) 2min vila
20 reps
20 reps
20 reps
25 reps

Triceps-pressar/"sittdips" hemmaversionen! 2min vila
20 reps
20 reps
15 reps

Får räcka, dottern vill ha uppmärksamhet, nu ska vi bygga världens längsta tågbana och köra lite innan det är dags för PIZZAFREDAG! nom-nom-nom. förhoppningsvis ett köttigt ryggpass imorrn och så är det tillbaka till vanliga 4-splitten på måndag.

toalettmysaren
2012-09-15, 09:34
Lördag 15/9 Axlar/Rygg

Kl08.00 på morgonen hänger jag på låset till IKSU! Anledningen till att jag är uppe med tuppen är att vi ska iväg till ö-vik idag på dop och om jag skall hinna med ett pass så är det nu som gäller, sagt och gjort. Jag vill ju kunna trycka mig en burgare på burgerking med gott samvete då vi gör ett lunchstopp :)

Sittande militärpress Smith(stång & helt rak bänk) 3min vila
uppvärmn 25kg
uppvärmn 25kg
10x 40kg
5x 50kg
7x 50kg gick upp lite oväntat, HÖJ!
4x 52,5kg
4x 52,5kg

Marklyft 3min vila
uppvärmn stång
uppvärmn 40kg
6x 100kg
6x 100kg
Övergick till att köra T&G för o skona ben och röv lite då jag har sån sjuk träningsvärk
10x 100kg T&G start från mark
4x 120kg T&G start från mark
4x 120kg T&G start från mark
1x 130kg

Greppet mitt pallade inte mer reps än fyror, provade känna på 130kg också som gick upp relativt lätt, antagligen sjukt ful form dock.

Shrugs i Smith(stång) 2min vila
15x 60kg
12x 90kg
15x 85kg
15x 80kg

Kabelrodd "Technogym" 2min vila
8x 50
8x 55
8x 55
Dropset 15 sec vila (45, 35, 25)
12 reps, 12 reps, 25 reps

Superset axellyft åt sidan m. hantlar & latsdrag med hantel(dra skotern)
10kg respektive 27,5kg
8 reps - 4,4(V,H) reps
10 reps - 5,5(V,H) reps
10 reps - 4,4(V,H) reps

Skönt pass, nu svida om!

Niwah
2012-09-15, 09:45
Fina pass :thumbup:

Testat Craze än? :)

toalettmysaren
2012-09-15, 09:56
Jo, svepte det imorse, men klippte på underkant i doseringen(1 skopa) för en relativt väldigt koffeintålig person mig, men läste lite på kolo många som barkade totalt av det så likest börja lugnt, humörmässigt var jag fokuserad och glad vilket är väl det man hoppas på så hittills får det tummen upp, måste dock ge andra tummen upp för förslaget att käka kreatinet mitt efter passet som jag fick på budo&fitness. Nu är jag ingen kemist men som jag förstod det är det maltodextrinet som gör att jag bouncar tillbaka så fantastiskt energimässigt efter passet, vilket är skönt då man inte vill slokna ihop i 1,5h bara för att man har tagit ut sig lite.

3'e dagen på kreatin, första passet på Craze, kommer ge en utförligare prognos när jag har lite samplesize. Har lite funderingar på när jag ska ta BCAA't, som det är nu så tar jag det bara direkt jag kliver upp så det är en stund innan frukost typ, med undantag för idag då passet var direkt jag klev upp så det blev lite innan och under passet. Att jag lägger kreatinet efteråt kan säkert sticka i en del folks ögon men i det stora hela så är kreatin en bestående effekt då det hjälper en med vattenlagring främst och så, just maltodextrinet som är så fantastiskt efteråt då man slår i en energilow så att säga.

Nano-Sekund
2012-09-15, 10:52
Bra krigat & bra inställning att träna så pass tidigt på en Lördag !! Lägg inte så stor fokus på alla svammel-tillskott Robban - lägg energin på att döda vikterna i gymmet likt Jon Hägglund behandlade våran katt på 90 talet, då ni fiskade id nedanför oss !!

Keep up !!

toalettmysaren
2012-09-16, 09:53
^haha vet inte riktigt vad du antyder! Det är ju direkt osunt mot livet att insinuera att häggaskägga är en kattplågare :D, för övrigt så behandlade vi den fisktjuven väldigt väl om du frågar mig, fick alltid fisk av oss då vi tyckte det var lite småmysigt att han/hon var och kröp bakom oss jämt och nalla en fisk då och då.
Inte direkt så vi hade planerat att äta siken/mörten :), Id vill jag inte dra mig till minnes att jag fiskade där något, mig veterligen så var det ju bara id när dem skulle leka och då kunde ju en del mindre skrupelfria människor vara där och 'dragga' med en fet trippelkrok i knytnävesstorlek, inte ett fan av det sättet att "fiska".

Åhh nostalgi....
Den där lilla plätten vatten var magisk måste jag påpeka, minns med värme en dag då vi satt där med ett metspö i 4 timmar och slet upp 119 mörtar och typ 70ish sik, några aborrar också. Det var så sjukt att mask på kroken var inte nödvändigt alla gånger, någons grisar blev väldigt lyckliga den dagen, kan det ha varit edebloms? hade dom? nåja, Jons morfar Alf såg till att dem blev grisföda i alla fall :)



Sjuuuuk träningsvärk i ryggen idag, ang. kosttillskott, jag är vanligen hyfsat negativ mot kosttillskott, särskilt om vi pratar om folk med knaper ekonomi då den potentiella avkastningen som att slaviskt kriga på med kreatin,bcaa,eaa och allt vad de nu finns rör sig om under 1% typ, men å andra sidan respekterar jag potentiella PLACEBON, och om inte annat att man investerar så mycket pengar gör att man inte vill slarva på resten :) -- samma effekt har säkert bola på folk som preppar, har man likest kastat iväg 10-15k på preparat så ser man till att kosten och träningen utförs exemplariskt dag ut och dag in i några månader och skippar ölen, klart resultaten kommer, lite synd att samma folk inte klarar av att vara så ihärdig utan, då hade de insett att preppen inte behövs såvida man inte vill upp på olympia scenen.

Skrev en ganska lång kommentar i jugges tråd ang. kosttillskott, så får du en bättre insyn över min åsikt kring det.

Nano-Sekund
2012-09-16, 10:17
Haha gammla tider asså #MAGI !!

Jag såg din text i Bällunds journal - ska skriva ett par rader där ikväll när jag får tillgång till en dator. :)

toalettmysaren
2012-09-17, 13:20
Måndag 17/9 ben - vikt 83kg (+4 sen jag avslutade deffen)

Benböj 3min vila
20x stång
20x stång
10x 50kg smal stance (fotplaceringen typ)
10x 60kg smal stance
3x 70kg smal stance
3x 70kg smal stance FILM
3x 70kg bred stance FILM
3x 70kg bred stance
3x 70kg vette fan :)

Benpress fri vikt 3min vila
5x 100kg
5x 135kg
5x 135kg
7x 135kg FILM

Utfall 18kg hantlar reps resp ben 3 min vila
5 reps
9 reps
7 reps

Vill passa på att be om ursäkt till en spänstig kille som hoppade häck och lådor om han nu mot alla odds lurkar i min journal, var lite vresig mot honom efter jag körde ett set utfall för i min tilt över att jag råkade dunka ner knät så det gjorde ont så in i helvete på ett av repsen och sa nåt i stil med "hörru lådhopparn, ska du ha alla 3 sträckorna?"
(han hade en låda som han övade på ett av 1-2-3 gatorna och satte upp häckar på en annan och ett hopprep och lite tjafs i den mittersta men det var inte så att jag hade svårt ta mig fram utan det var mest jag som hade ont och var lite ragead. (han var för övrigt påväg och flytta lådan, han tog bara fram häckarna innan..)

Bencurls "life fitness" 2 min vila
7x 65
7x 65
5x 65
Dropset 55, 45, 35 - 15 sec vila
7x, 7x, 7x

Bensträck 2min vila
8x70
8x80
8x85
Dropset 75, 65, 55 - 15 sec vila
9x, 5x, 5x


Detta var nog en av de härligaste passen jag haft i höst! Fokuserad hela passet på ett sånt sätt som man vill vara när man ska skriva tenta, helt laddad och samlad och blev inte less halvvägs och det känns riktigt kul träna även om jag är själv... till och med på bendagar! La upp lite filmer för nu orkar jag inte vara incognito längre, jag behöver hjälp med min teknik på basövningar och kolo råkar ju sitta på hundratalet böjkungar så kan ju inte få så mycket bättre portal för feedback.

Lite lägre vikt på benpressen(kört 5x145), men jag är ok med det med tanke på att jag alltid körde benpress som första övning tidigare och hade väl bara en total på typ 7 arbetsset på benpassen så... niwahs kommentar tidigare brände hål i min själ så bara rise to the challenge nu som gäller och jobba upp volymen! :)
Det här kan bli bra, klena vikter på böjen men det får ta den tid det tar, jag ökar ju för varje vecka så, och PB'ar ju i princip varje bencurl och bensträck nu!

Håll till godo, här kommer filmerna, jag beklagar min värdelösa kamera jag har fortfarande Iphone 3Gs som har levt i 4 år nu utan skalskydd, props till mitt exemplar som har överlevt så länge med tanke på att dottern fyller 3 och har hanterat den sen hon klarade låsa upp skiten(där vid 1 års åldern.)

Iphone 5 inköpet kommer, och då blir det lite mer filmer, tänkte filma marklyft för feedback samt nån pressövning eller två. Måste bara sluta springa så mongoilla i pokern så att jag kan göra inköpet utan ångest, sprang i vanlig ordning ca 5 inköp under EV inatt också, true story, lyckades kriga till mig ett lillplus ändå men lite småtilt på att vara närmare 10 inköp och tokrasa.

K9FzSidtmyw

DioSmAzWc6w

1MzKwhpX-ow

Ado2000
2012-09-17, 19:57
har skummat igenom journalen nu å jag hoppas verkligen att du hade nått 100 kg i bänken men det kommer så småningom, sen så var det ju sagt att du skulle klara det innan året slut så det fixar du säkert ;)

gött att du börjat med knäböj är lite i samma sits som du när det gäller knäböj å mark det är något jag precis börjat med detta året så är lika mkt nybörjare som du :)

GRYMMA benböj måste jag säga inte många som går hela vägen ner sådär som man ska göra egentligen å sen på den vikten också

toalettmysaren
2012-09-17, 20:03
tack!, nä.. jag tappade ett par månader under sommaren, men har kommit igång nu igen och jag har slopat dieten sen typ 5veckor bak för att koncentrera mig på att bli starkare, så nu borde bänkpressen lossna igen, hade tänkt ta 90kg (klarat 87,5 relativt enkelt) i September och köra på, blir jag allt för cockblockad någonstans på vägen så tänkte jag ta till MM2k nån gång där i mitten av november (7veckors program) så borde jag klara 100kg :). Mitt andra delmål att klara det med 15% kroppsfett kommer bli den jävliga delen, särskilt nu när jag gått upp lite över 4kg igen.

Ena målet utan det andra hade varit lite för lätt ;).

edit: kika din journal lite snabbt, grym styrka! bara 87 pannor också, kriga på! skulle vara fett nöjd med din form till våren.

Ado2000
2012-09-17, 20:13
om du e redan på 90 så är borde 100 inget vara problem, hur kommer det sig att du vill göra båda samtidigt, är det för att göra det så mkt till en utmaning som möjligt eller ?

tack, jag hoppas vara i denna formen till våren också :D, men antagligen kommer jag ha lagt på mig ytterligare till dess å att vikterna även ökat förhoppningsvis

toalettmysaren
2012-09-17, 20:21
Jo, ptja.. jag började väl gymma i februari för att gå ner i vikt då jag var en riktig gamerpotatis på 95kgish utan en sportig aktivitet i kroppen på typ 10 år, med undantag för några 2månaders-gymförsök sisådär vart tredje år eller så. Jag är ingen löpare, hatar allt med löpning att göra så då blev det gymmande, kompis som tagga igång mig. Kilona började rinna av mig och styrkan började komma och glöden därefter, och då var det bara att ta tag i en gammal bucketlist önskan(bänka 100kg) :)

Alldeles innan sommaren hade jag klarat 85kg och kompisen var 100% säker på att om jag struntade i dietandet så skulle det vara avklarat till hösten(sen kom ju givetvis dom där jävla sommarmånaderna då inget händer) då han tyckte jag ökade så mycket i styrka snabbt så målet blev lite justerat och deadlinen satt på min 30 års dag av den enkla anledningen att nu när jag har skalat av mina eviga tjockiskilon(en del kvar, men det jävligaste är ju borta) så vill jag ju inte ha tillbaka dom, det får hellre ta lite längre tid.

Snabbare resultat i gymmet får helt enkelt ge vika för behovet att vara tillfreds med min kropp för stunden, jag litar inte på min egen självdisciplin för fem öre när det kommer till längre perioder av deff.

edit: gissar att du menade benpress i ditt första inlägg då mina böj ligger på Lisa19 amatörfotbollspelares nivå. :D

toalettmysaren
2012-09-18, 16:55
Tisdag 18/9 Bröst+Biceps+Chins

Bengtpress 3min vila förutom 1repparna där jag vilade 4 min
uppvärmn 20x stång samt lite pushpressar för att värma axlarna
uppvärmn 5x 50kg
5x 70kg
5x 72,5kg
5x 72,5kg
5x 72,5kg rekordstrikt!
4x 72,5kg alla lyft blev katastrof
1x 80kg
1x 82,5kg
1x 85kg

85kg åkte upp utan rövlyft och allmänt velande, så det kändes riktigt bra,
90kg borde finnas i mig med tanke på att detta var sista set :). Lätt mitt
skönaste bengtpass sen före sommaren.

Chins 3min vila
5 reps
5 reps
5 reps
3 reps

Underarmarna dog helt så valde att gå vidare.

Flyes 2min vila, maxdjup.
10x 12,5kg
6x 17,5kg
6x 17,5kg
6x 17,5kg

Ez-Stång Bicepscurl 2min vila
stång
7x 40kg strikt!
6x 42,5kg + 3 sek negativ avslutning
6x 42,5kg + 3 sek negativ avslutning
6x 42,5kg + 3 sek negativ avslutning

Lite småsvajigt, sista rep på sista set blev en riktig 4-klövern rygg ;).

Superset: lutande hantelpress + bicepscurls(hantlar) 2min vila
Valde att supersetta sista två övningarna då jag var så himla färdig i armarna
att jag trodde inte jag kunde köra nå vettiga vikter i hantelpressen ändå så
körde bara på för att känna mig riktigt utmattad efter dagens pass.

press - curls
10x 15kg - 6x 15kg(resp. arm)
10x 15kg - 5x 15kg(resp. arm)
12x 15kg - 5x 15kg(resp. arm)

Som jag nämnde innan, detta var nog mitt bästa bengtpass på bra länge, så
det känns riktigt roligt, i övrigt tyckte jag det gick bra också, har fått sänka
lite på de flesta tilläggsövningar mellan 2,5-5kg(t.e.x bicepscurls) men det är
jag ok med tanke på att jag har trappat upp antalet volymen REJÄLT.

Bällund
2012-09-18, 17:53
Härligt Robban!

Den magiska gränsen på 100pannor närmar sig :)
GOGOGO!

toalettmysaren
2012-09-18, 18:30
tyty, det känns bra :). Är helt klart på gång.

Niwah
2012-09-19, 17:39
Böjarna såg ju inte så dumma ut egentligen. Lite dålig rörlighet när det börjar bli djupt och lite knäsvaj. Fällning av ryggen kommer ju automatiskt när man är för stel för att gå riktigt djupt.
Svårt att våga trycka ut knäna ordentligt när man böjer i strumpor :P

Blir spännande att se hur det ser ut med nya dojorna! Tror det kommer att bli betydligt snyggare böjar i journalen :)

Sen att du kommer nå målen du satt upp är jag övertygad om. Jag menar, 15% BF kan du ju inte vara långt ifrån. Sen 100ingen i bänken ser ju inte heller ut att vara långt bort.

EDIT: http://imgur.com/lMDrV ser ju ut att ligga sub 15% redan.

toalettmysaren
2012-09-20, 11:26
tack niwa för analysen, väldigt uppskattat(taggad som fan nu till nästa böjpass) och ang. bilden det var på 79-80kg. väger runt 83-84kg nu morgonvikt, så om jag når 100kg i bänk i nuvvarande vikttillstånd så ska det nog gå att ordna med nån turbodiet på några veckor, men det där var en väldig lyckoträff som bild...ser inte alls ut sådär så du får nog slaska på några % heh.

Torsdag 20/9 Rygg

marklyft 3min vila
uppvärmn stång
uppvärmn 10x60kg
5x 100kg skor
5x 100kg skor
3x 120kg skor
5x 120kg barfota
5x 120kg barfota
5x 120kg barfota
5x 120kg skor
7x 100kg barfota
1x 130kg barfota

Inget roligt markpass, filmade en massa sets och formen såg förskräcklig ut på alla tyngre sets, särskilt med skor. Formen såg jättefin ut på 100kg lyften skor såsom inte, är som att det i absoluta bottenläge inte går att dra något över 110kg utan att fulforma, funderar STARKT på att bli en bälteshjälte tyvärr, har som alltid sagt att jag inte skall köra med bälte men ser fan inte bättre ut alltså. Känner ju att min rygg är kapabel till så mycket mer men då inte benen vill upp med skiten i absoluta bottenläge så faller formen ihop helt då jag skjuter upp röven högre, eller är det kanske vidden på grepp och fotvidd som är helt galet?
Grubblar och funderar så mycket kring det här och jag hatar det, jag vill ju bara dra och kriga på men känner att det tar emot så jäkla mycket att kugga upp när jag inte är nöjd med min teknik. Tror jag skall fortsätta kötta på utan skor framöver på marklyften och trappa ner lite och högreppa eller nåt tills de känns bättre, tråkiga är att det känns som att man sätter styrkeökningen på " on hold" när man inte kör 3-5 reps och tungt.

happy thoughts below;
Däremot testade jag lite SL-böjar med mina nya pjucks efter ryggpasset idag och det kändes riktigt bra, det var ju lätta vikter men sjukt stabilt och lätt kändes det så nu LÄNGTAR jag till på måndag då jag får lasta och köra ordentligt! Synd batteriet på telefonen dog, annars hade jag fått böjarna på film så hade vi kunnat korrigera lite grann inför måndagspasset:)

Chins 3min vila
2 reps
5 reps
5 reps
5 reps

Stångrodd 2min vila
7x 55kg
7x 60kg
7x 65kg
7x 65kg
6x 70kg

hantelrodd "dra skotern" 2min vila
7x 30kg resp. arm
5x 32,5kg resp. arm
5x 35kg resp. arm
5x 35kg resp. arm

Skön duo övningarna ovan, styrkan är där helt klart, lite ökningar allaround.

latsdrag
Dropset
8x 65 20 sec vila
8x 55 20 sec vila
10x 45


Några sets SL-böj på lätta vikter med några sek stop i bottenläge, kändes riktigt bra!:... Blir nog att kötta några sets OL och SL böj efter tekniktränande på måndag för att känna skillnaderna på de tyngre och bestämma mig för en teknik och hålla fast vid den sen :)

toalettmysaren
2012-09-21, 14:17
Fredag 21/9 Axlar/Triceps

ARG ÄR JAG !

Trist :(, mina 2 skönaste pass på flera månader denna vecka och mina 2 sämsta. Tror jag överdoserade på Craze på tom mage imorse för morgonpasset, för jag hade inget flås what-so-ever, det var riktigt jäkla jobbigt vila me hantlarna på knäna t.ex.. Kommer inte ta mer än 1 skopa framöver, bättre ligga i underkant och ändå dra lite edge av placebo/fokusen, ja jag är en lättsåld typ :).
Nåja, över till övningarna.

Sittande hantelpress 3 min vila, "rak bänk" (första pinnen)
uppvärmn 12x15kg
uppvärmn 12x15kg
5x 25kg
4x 25kg
4x 25kg - Andra pinnen(lutning)
4x 25kg - Andra pinnen(lutning)

Sjukt missnöjd över pressarna, ändrade lutningen för att jag tänkte att om jag kopplar in bröst lite mer så får jag upp repantalet lite grann(icket...) Sist jag körde, nån månad sen gjorde jag 5or, 6or och likn utan större problem, bytte ut övningen ett par veckor mot sittande militärpress i smith, vägskäl om jag ska gå tillbaka till hantlarna eller köra vidare på militärpressen, inte kul vara kass i båda!

smalbänk 2min vila
uppvärmn stång
5x 50kg
3x 60kg
3x 60kg
3x 60kg
5x 50kg
7x 50kg (sista rep blev ett rövlyft)

vansinnigt dåligt smalbänk resultat, presterade en bra bit under 5kg med tanke på vilka repetitioner jag mäktade med, så i argen så började jag lasta för att köra militärpress i smithen för att faila på första rep på 50kg vilket jag gjorde en sjua på förra axelpasset var ju SÅDÄR...Så bara lasta av, samla sig lite och så bestämde jag mig för att köra stående stångpress bakom nacke istället för jag är INTE nöjd.

Stående press bakom nacke 2min vila
Valde att köra med helt döda starter från axlarna koklov style.
3x stång
5x 30kg
5x 35kg
4x 40kg

Triceps pushdowns m. stång 2min vila
15x 20kg
7x 35kg
7x 37,5kg
5x 40kg
5x 40kg
3x 40kg (strikta)

Drag till hakan Z-stång 2min vila
8x 30kg
8x 40kg
8x 40kg
8x 40kg

Superset:
Tricepspress med hantel bakom huvud och hantellyft åt sidan
22,5kg(x1) - 12,5kg(x2)
7 reps - 7 reps
10 reps - 8 reps
8 reps - 8 reps


Läste upp mig på lite om stående press bakom nacke, var inte så särskilt goda vitsord om den övningen, men jag tyckte den var förbaskat skön så den ska jag nog köra lite oftare. Får mixa lite mellan militärpressen och hantlar framöver och bestämma mig för vilken jag vill satsa på mer än den andre, för nu är jag så benad på min anti-progress på axlar och triceps att jag filar på kasta om i 4-splitten om ungefär 1-1,5 mån och lägga det på måndagar istället när jag har fått bukt på benen mina för det här är inte OK.

http://www.myfacewhen.net/uploads/10-son-i-am-disappoint.gif

toalettmysaren
2012-09-24, 10:53
måndag 24/9 Ben

Dagen jag har väntat på så länge! Att få prova böja med mina nya skor!

Benböj 3min vila(från 70kg+)
uppvärmn
5x 50kg SL
10x 60kg SL
5x 60kg OL
5x 70kg SL
3x 75kg SL
3x 75kg SL
3x 75kg SL
3x 70kg OL
5x 70kg OL
3x 70kg SL

Hoppade lite mellan teknikerna bara för att jag ville känna på med lite vikt hur de kändes, det var ett roligt pass som jag spelade in en hel del filmer på som jag ska sätta mig och studera senare.

Benpress fri vikts 3 min vila (djupa)
10x 100kg
7x 130kg
4x 145kg Prutt Prutt! :) (rep#2 och rep#3) Tappade ett rep i skammen
5x 145kg
5x 14kkg

Försökte mig på utfall sen, men slog i knät så förbannat förra veckan, så när jag råka sätta i knät på första så gjorde de så sjukt ont att de var bara o lägga ner, knät fungerar ju klockrent i övrigt men tryck ovanpå knäskålen var verkligen inte uppskattat!
Så bara gå vidare.

Bensträck 2min vila "life fitness"
10x 75
9x 80
8x 85
7x 85
6x 85

Bencurls 2min vila "life fitness"
8x 65
7x 70
6x 70
5x 70

Skönt pass, trist på utfallen, har en del material från böjsetsen nu för teknik-kungarna att studera :), lägger upp dem ikväll eller så när jag orkar, nu hade jag tänkt koka kaffe och hinna med lite grind innan jag ska hämta dottern från dagis.
Roligt var det böja i skorna, det kändes riktigt bra! Ökningar allaround utom i benpressen men jag är jävligt nöjd med resultatet där ändå med tanke på sist jag körde 5or på 145 så började jag med pressen.

Niwah
2012-09-24, 11:58
Om jag var du skulle jag kasta in en tung övning för baksida lår också. Good mornings/Rak mark. Är iofs lite knepiga övningar att "träffa rätt" med. När man väl hittat tekniken så finns det inga bättre övningar för hammies.
Och då tänker jag utöver utfall :)

Nano-Sekund
2012-09-24, 12:05
"4x 145kg Prutt Prutt! (rep#2 och rep#3) Tappade ett rep i skammen" HAHAHA!! Du är ju bara för skön Toilett-Boy !! Haka på #kuga #upp tåget nu FFS!! Du kan behöva en kugga upp tröja när grind;en tjärvar !!

Väntar med spänning på filmerna !!

toalettmysaren
2012-09-24, 13:49
Om jag var du skulle jag kasta in en tung övning för baksida lår också. Good mornings/Rak mark. Är iofs lite knepiga övningar att "träffa rätt" med. När man väl hittat tekniken så finns det inga bättre övningar för hammies.
Och då tänker jag utöver utfall :)

Blir studera när lillan har lagt sig, leta tuben,kolo-filmer och läsa upp mig lite så ska jag se när jag kan implementera det, blir så jääääkla många sets(tiden det tar) nu när jag tekniktränar så mycket, men när jag börjar komma in i ett bra flyt så definitivt.

Haha nano-sekund, jag fick faktiskt pruttandet på film men den åker inte upp så länge jag andas, så ingen idé hoppas :)

toalettmysaren
2012-09-25, 10:27
Crappass imorse på bröst, får se när jag orkar uppdatera, var lite hängig imorse och täppt i näsan då jag vakna, inget slem dock. Lämnade lillan på dagis och åkte på gymmet, det gick BAJS.

Faila på ett av arbetssetten(4e rep) och på en 1reppare på 85kg vilket jag i min vildaste fantasi inte hade tänkt faila på med tanke på att jag har klarat 85kg på de senaste 4 eller 5 försöken vilket är på ett spann av 3 månader eller så.

I argen över detta så slet jag med mig en en stor jävla filé på ICA påvägen hem, ska man inte lyckats på gymmet så har jag då tänkt trösta mig med att äta riktigt jävla gott.

Bällund
2012-09-25, 10:31
Crappass imorse på bröst, får se när jag orkar uppdatera, var lite hängig imorse och täppt i näsan då jag vakna, inget slem dock. Lämnade lillan på dagis och åkte på gymmet, det gick BAJS.

Faila på ett av arbetssetten(4e rep) och på en 1reppare på 85kg vilket jag i min vildaste fantasi inte hade tänkt faila på med tanke på att jag har klarat 85kg på de senaste 4 eller 5 försöken vilket är på ett spann av 3 månader eller så.

I argen över detta så slet jag med mig en en stor jävla filé på ICA påvägen hem, ska man inte lyckats på gymmet så har jag då tänkt trösta mig med att äta riktigt jävla gott.

Grymt irriterande!

Det gäller att vara på topp när man ska prestera :)

toalettmysaren
2012-09-25, 18:12
Tisdag 25/9 Bröst + lite bicepstilt

jaja, skräppasset var det:(

Bengtpress
uppvärmn
10x 50kg
5x 70kg
4x 75kg
4x 75kg (fail på fjärde typ)
4x 72,5kg
1x 80kg
1x 85kg FAIL. Patetiskt.
10x 60kg

Flyes
7x 17,5kg
7x 17,5kg
5x 17,5kg

lutande Hantelpress
5x 25kg
6x 22,5kg
6x 22,5kg

Bicepscurl Z-stång
8x 40kg
8x 40kg
8x 40kg



aaah sån trist dag, yr i huvudet redan på uppvärmningen typ, men jag introducerade en vän runt IKSU då han är här i nån månad till, så mitt osug till trots så var det bara att tagga upp och hugga in och visa runt och allmänt peppa han för återbesök :), bättre jag pajar en dag än att han förslappas en hel månad för att han inte riktigt kommer igång här.

toalettmysaren
2012-09-26, 13:16
Sjuk :(, vaknade typ disorienterad imorse, världen gick lite snabbare än vad mina ögon riktigt hinner med känns de som, och en molande huvudvärk fast utan den själva smärtan på något sätt, lite småtäppt i snoken också.

"matrix"-känslan lossnade när jag kom ut och fick lite luft dock, så var nog bara min extrema morgontrötthet(den var bisarr imorse).

NO TRAINING TODAY BOYS

Nano-Sekund
2012-09-26, 13:29
Sjuk :(, vaknade typ disorienterad imorse, världen gick lite snabbare än vad mina ögon riktigt hinner med känns de som, och en molande huvudvärk fast utan den själva smärtan på något sätt, lite småtäppt i snoken också.

"matrix"-känslan lossnade när jag kom ut och fick lite luft dock, så var nog bara min extrema morgontrötthet(den var bisarr imorse).

NO TRAINING TODAY BOYS

Nu är det dags att #kugga #upp Robban !! Va ärlig mot dig själv, lägg fokus på rätt mentalitet - sen går du in i gymmet på nästa pass & attakerar vinterna (ren & skär viktmisshandel) sen uppdaterar du med att du gjort ett BRUTALT BRA PASS !!

#leverera

toalettmysaren
2012-09-27, 12:16
Torsdag 27/9 Rygg

Tog ett lugnt torsdagspass då jag har förkylningskänningar än och inte riktigt hundra i huvvet, ville bara dit och pumpa lite stål så att säga. Positivt är att den lätta huvudvärken släppte och jag är riktigt fräsch nu mot för i morse.

Blev en del teknikövning på marklyften idag och så, inte så mycket arbetsset men ville inte ta ut mig allt för hårt, blir att köra lätt imorrn också och sen vila väldigt mycket i helgen och kötta på måndag!

marklyft
uppvärmn
10x 80kg
7x 100kg
7x 110kg
5x 120kg
5x 120kg

Gick relativt lätt och tekniken såg helt ok ut när jag stod tätare, visst blev de lite böj på sista reppen eller två men det räknar jag med då jag lyfter femmor.

Chins
3 reps
5 reps
5 reps
5 reps

Stångrodd
7x 60kg
10x 60kg
7x 70kg
7x 70kg

kort pass, skönt pass. Känns ändå i ryggen en del nu när jag sitter vid datorn och har ätit. Helt ok under rådande omständigheter :)

toalettmysaren
2012-09-27, 13:07
k... nu är det dags att bli totalsågad, lägger upp två klipp nu från veckan;

benböj 3x 75kg (SL-lyft är det tänkt att vara)
eb3qQ4aaewg

marklyft 7x 110kg
viqcoKT4B_Y

var inte blyg för att kapa, jag vill verkligen ha en bra grundteknik att kötta vidare med.

Niwah
2012-09-27, 13:47
Böjen ser riktigt bra ut! Det man kan se ur den där vinkeln så är allt bra. Knäna ser stabila ut, bra fotbredd, stången ligger bra och det blir en fin SL-böj. Oväntat att det blev så mycket skillnad :)

Marklyft
"1) Av med skorna! Där sparar du en centimeter rörelse och det blir lättare att få..
2) ..vikten på hälarna! Som i sin tur brukar göra det lättare att få till punkt 3.
3) Försök tänk att du drar vikten snett bakåt, inte uppåt. Det gör att du kan utnyttja den egna kroppsvikten som motvikt, typ som en gungbräda. Och det brukar vara lättare att hålla stången nära kroppen när man trycker genom hälarna. Du hade lite tendenser att lyfta vikten rakt uppåt och när du rätat ut knäna står du där i ett rakt marklyft med stången lite onödigt mycket framför kroppen.
4) Försök att flexa latsen som fan hela lyftet. Verkligen cp-hård kontraktion. Detta för att
a) hålla in stången närmare kroppen.
b) få ner höften lite i starten och förhoppningsvis hålla den nere i förhållande till bröstet under hela lyftet.
c) få en bättre kurvatur på ryggen under lyftet. Att flexa latsen hårt hjälper att bibehålla lordosen i ländryggen och motverkar protraktion av skuldrorna ("tappar övre ryggen")."
Tips skrivna av Rolf till PJ som hade samma problem som dig. Testa, det lär funka kanon!

http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=5297449

toalettmysaren
2012-09-28, 12:56
Fredag 28/9 Axlar/Triceps

Tack niwah för din fina analys, alltid spot on!
Fortsätter i god anda och eftersom jag är lite krasslig så blev det ett lugnt pass idag också, ville bara så gärna träna istället för vila :), blir plenty of that i helgen så att säga.

Stående militärpress 3min vila(första gången)
uppvärmn 2x20x20kg
4x 40kg
6x 40kg
6x 40kg
8x 40kg
5x 40kg

Smalbänk 1,5min vila
5x 50kg
5x 55kg
5x 60kg
5x 60kg

Triceps pushdowns 1,5min vila
7x 35kg
6x 40kg
5x 40kg

Shrugs(stångsmithen) 1,5min vila
15x 60kg
15x 80kg
10x 80kg
10x 80kg

Axellyft åt sidan(hantlar) 1,5min vila
8x 15kg
8x 15kg
8x 15kg
8x 15kg

toalettmysaren
2012-10-02, 09:42
tisdag 2/10 Ben

skippade träna igår för jag var så sliten sen helgen, och idag var knappast något bättre men kände att enough var enough så att säga på vilofronten. Skulle nog ha varit ett smartare spel att vänta till eftermiddagen för jag var knappt vaken idag på gymmet, satt och småsov på setvila osv.

Benböj
uppvärmn
10x 60kg
3x 70kg
3x 75kg
3x 75kg
3x 75kg

Alltså det gick ju inte skitdåligt men det gick inte bra.

Benpress
15x 90kg
10x 120kg
3x 150kg
3x 150kg

Åså packa vi ihop och drog hem. Inte mest imponerande dagen direkt, skulle vara fint med ett till benpass senare i veckan eller nåt.

Nano-Sekund
2012-10-02, 14:54
Tror FAN att det är daxs att vi tar ett pass med varandra! Jag kommer till Umeå på Torsdag. Hur ser MENYN ut för en grindare som dig ?

toalettmysaren
2012-10-02, 15:16
är rätt öppet, bara kört ben i veckan hittills, kan lägga mig lite som det passar herrn faktiskt :)
vanligen så ser det väl ut på så sätt att torsdag är ryggdag och fredag axlar/triceps...

toalettmysaren
2012-10-03, 11:17
Läs INTE kommentarerna som finns på youtubesidan för videon om du är rädd för Sons Of Anarchy spoilers. Men måste bara länka denna video, riktig smidlåt. Nu... blir det gym.


Bmnbom5Hcrs

Nano-Sekund
2012-10-03, 13:57
PM;a mig ditt mob nr. !!

// Sunes Gatukök

toalettmysaren
2012-10-03, 23:16
Onsdag 3/10 Bröst/Biceps

bengtpress 3min vila
10x 50kg
5x 70kg
5x 72,5kg
5x 72,5kg
4x 72,5kg
4x 72,5kg

lutande hantelpress 3min vila
8x 15kg
8x 25kg
8x 25kg (på det berömda)
5x 25kg

Flyes 2min
5x 17,5kg
5x 17,5kg
6x 17,5kg

Bicepscurl Z-stång 2min vila
12x 30kg
7x 40kg
6x 42,5kg
6x 42,5kg
4x 42,5kg

Hammercurls Okänd vikt på stång, 2min vila
10x stång
10x stång+10kg
10x stång+15kg
10x stång+15kg
10x stång+15kg

Dropset med hantelcurls
15kg - 10kg - 5kg 15 sec vila
6 reps- 7 reps - 15 reps

toalettmysaren
2012-10-05, 17:35
Fredag 5/10 Rygg med Ola alias Nano-Sekund!

Dagens pass var intressant, ett sjukt tempo rakt igenom då vilan var absolut minimal, det var fullt ös från the get go, försökte snacka upp han lite för att köpa mig tid mellan setsen men märkte snabbt att han var "svårflörtad", pratglad är ju herr Ola naturligtvis då han är en sån där skittrevlig jävel av naturen men när han påbörjar ett set så äre bara hålla käften, tycker själv att det finns inget värre än nån som skall försöka samtala medan man krigar så då vare bara zippa upp och observera viktkrosset. Man kan lugnt säga att han var fokuserad på träning! ..eller så fick jag bara kalla handen, osäker ännu på hur det egentligen ligger till :).

Latsdrag med v-grepp (supinerat)
4 set rookievikter

Hammer strength rodd (pronerat)
4 set rookievikter

Stångrodd Fst.7 (pronerat)
12x 60kg + 7x60kg *7 sets

Fy fan så jobbigt det här var, kände mig lite kaxig, var tuuungt på sista setsen med tanke på att vilan var begränsad till endast den tid det tog för Ola att segla igenom 7 reps, stackaren fick offra lite för min skull då det hade blivit så besvärligt lasta av och på mellan setsen då det är tänkt vara minimalt med vila.

Sittande rodd (supinerat)
4 set rookievikter

Breda latsdrag
4 set rookievikter

Pulldowns
4a set rookievikter

marklyft som sista övning, sjunde övningen (O_o)
100kg
100kg
100kg
100kg
100kg

Reppade mellan 3-6 reps beroende på set, marklyften var inte särskilt tung utan det var fokus att försöka rätta till min teknik och 100kg kändes som en ganska lämplig vikt, inte för lätt men inte så tungt att jag by default fullyfter.

Dagen var mycket intressant, fick en hel del övningar med mig hem som jag skall försöka få in i mitt ryggprogram framöver, känner bara att eftersom tempot låg där det låg och att övningar var milt sagt många att minnet kommer svikta lite kring hur utförandet skulle vara då jag hade fullt sjå med att överleva och jag önskar nu i retrospekt att jag hade filmat Ola på nåt set på respektive övning, helt klart varit en stor hjälp senare.

Valde att inte ens försöka mig på att minnas vikter och hur många reps det blev på respektive sets då jag inte skrev upp något alls, får leta mig fram till mina nivåer senare när övningarna åker in i rotationerna !

Tjo! Tack för passet Ola och tekniköversynen :).

Nano-Sekund
2012-10-05, 17:40
Haha Robban !! Helt klart fokus (inte kalla handen) - tycker att du krigade på oerhört bra idag. Ang tekniker så är ju alltid åsikterna olika, jag tycke att du hade bra teknik på de mesta vi körde (sen finns ju alltid vissa knep & trix för att optimera)

Enormt kul att ses & jag livar att vi Def. Ska ta något mera pass här framöver ;)

" Zipa upp & avvakta viktkrosset" Hahaha så extremt skön line !! :)

// Bajjo

Ado2000
2012-10-05, 18:39
låter som ett grymt pass bara å kötta på

lyckas du fixa 100 i bänk innan nyår ??

chrille87
2012-10-05, 18:59
Få förunnat att få träna med the big O aka Kolopresident aka Clay. Då man tränar intensivt och strikt så får man sänka vikterna...

toalettmysaren
2012-10-05, 19:00
ado2000; vet inte, har haft ett par dåliga veckor, nåt bra bröstpass har jag fått in dock, mestadels sjukdom och sånt som har spökat, men rent spontant så har jag nog med tid för att lyckas med det, däremot börjar jag bli nervös över att jag får nog ta tag i mm2k om det ska gå.

Jag har i kroppen för att fixa 90kg(ej dokumenterat dock) som det är nu, så är 10kg till som ska upp om du frågar mig, cirkus 3 månader eller 12 bröstpass om jag kör på i vanlig ordning att hitta klivet, har jag inte tryckt 90kg+ innan oktober är slut så drar jag nog fram mm2k och kör på!

Chrille87; ;). Apropå SoA, Säsong5 hittills är rätt sick.

Ado2000
2012-10-05, 19:06
men då är frågan vad är viktigare att du håller i deffen eller att du lyckas med 100 i bänk, för jag kan tänka mig att om du hade börjat bulka att vikterna hade ökat lättare då

chrille87
2012-10-05, 19:15
blev väldigt #arg #ledsen #besviken på förra avsnittet... nu laddar jag för e04 med chips och dipp =)

toalettmysaren
2012-10-05, 19:18
Deffen har jag slutat med sen länge! 2,5månad ungefär, eller jag är i det skedet att jag struntar i att ha koll på vad jag äter, portionerna får se ut som de vill, vill jag ha en pizza så blir det en pizza och så vidare, däremot känner jag ju att man har blivit lite skadad på ett positivt sätt till hur man tänker på matupplägg och hur tallriken ser ut, betydligt mer grönt och välbalanserat(beror väl vem du frågar, är ju en jävla massa protein heh)En del efterlängtat godis har jag börjat med, men generellt har mitt sockersug försvunnit helt vilket är jäkligt skönt.

I samband med att jag slutade bry mig har jag gått upp ca 5kg från min lägsta vikt som var 79kg till att ligga och bolla mellan 83,5 och 84,5 kg vilket är en vikt jag är väldigt bekväm med då jag ändå är cirka 10kg under den vikt jag startade på i februari.
Att gå upp mer än till max 85kg är jag inte sugen på då jag inte riktigt litar på min förmåga att hugga in på nån stordeff eller om ja ens är kvar i gymmet i framtiden, en deff med målet att ta av typ 7-8kg känns betydligt lindrigare i sinnet (2mån) än 4-5måns deff :)

Sen för att avrunda mina tankar så är jag är inte så intresserad av att bulka upp till 100kg regionen, trycka 100kg+, deffa bort 20kg och sen trycka 95kg :).

Gillar var jag är viktmässigt just nu, särskilt när jag känner att jag har kontroll över det, om jag vill gå på deff redan ikväll så gör jag det och håller det, vet inte om jag hade haft den kontrollen om jag lägger på mig 15kg ytterligare så spelar hellre safe than sorry så att säga.


edit;

Chrille87, jo.... Jag har ju för fan skaffat samma skägg(några mån kvar) och en beanie. men det till trots så var det fan en alltimehigh från Sons på avsnittsfronten. Goddamn. Ta en titt på sida 9 efter avsnittet ikväll:)

Nano-Sekund
2012-10-05, 19:21
Lågt på utvärdering av ryggpasset .... #mest #seriesnack !!

toalettmysaren
2012-10-06, 19:36
träningsvärken har smygit på sig mer och mer över dagen, riktigt galen träningsvärk nu! särskilt i övre rygg, känner att jag har lacklustat en hel del där tidigare på värkfronten, brukar mest ha i filéerna och latsen. I like it :).

Ljuva tider nu för en riktig gamernerd som mig, kärringen är iväg på överasknings30årskalas med sina brudpolare, lillan ligger redan däckad och sover sen länge då jag spelade det hela smart då jag visste kärringen skulle vara borta genom att dra på busplaneten efter jag "satte dit henne". Busade halvt ihjäl hon där, sen hem och veva ihop lite käk och sen var hon som färdig. Nu är klockan 20:24, jag sitter med en kopp kaffe och det bruna guldet*(pepsi max) i kylen och väntar på att klockan ska slå 21:00 för då är det dags för sista kvartsfinalen i season 2 finals av League Of Legends!

OCH EFTER DET SEMIFINALERNA! woohoooo... nu sitter 95% av mina läsare och tänker:

http://farm1.staticflickr.com/131/319047856_dbf1ef3e92.jpg

League Of Legends mina herrar är ett lite "moba/dota"-aktigt spel, som har på senare år exploderat över interwebben och knuffar giganter som starcraft2 åt sidan utan problem och har växt till den största e-sporten just nu, prispengarna därefter också, $3m är det på spel på season 2 finals!

Kvar är mitt favoritteam förstås, mest Clg.EU för att froggen spelar där i mina ögon lätt världens bästa spelare, stort fan av snoopeh också. De spelar den sista kvarten idag innan semis.. , tyvärr är teamet som helhet förmodligen inte top3, koreanerna är äckliga i vanlig ordning i datorspel, men vi får se. jag blir gärna bevisad motsatsen om man säger så :).

här har ni en direktlänk till sändningen som startar 21:00

http://www.own3d.tv/RiotHD
Är lätt värt att gå in bara för att se starten på sändningen även om ni är totalt ointresserade för att se scenen de har byggt upp utanför staples center Kalifornien med massa nerdfanboys som sitter i publiken, brud som tv-host och hur de #kaxar upp teamsen med coola foton, lineups och annat vilket ser så sjukt roligt ut med tanke på att de ser nördigare ut än sinnesbilden av en nörd ;).

cliffs:
tjejen är borta, lillan sover, gamingstreamkväll med lite pepsi max... LJUVLIGT

*bruna guldet är ett uttryck lånat av king grub, cred ges där cred förtjänas!

Ado2000
2012-10-06, 19:42
Now it all makes sense :D


Spelade Starcraft 2 med en polare igår mot två snubbar som anföll direkt med sina arbetare för att dom ville bli klara så snabbt som möjligt för att dom skulle kolla på League of Legends, efter matchen fatta jag å min polare ingenting, vi liksom WTF hände där, dom mummla nåt om Leage of Legends stream förlora matchen å stack

Niwah
2012-10-06, 19:50
Hoppas CLG.eu åker mot WE.

M5, Azubu, WE och Taipei Assassins skulle bli läckra semis :)

toalettmysaren
2012-10-06, 20:30
ado2000, haha... spelade faktiskt ett LoL-game under en paus, åså börja de om, blev sjuka kamikaze fighter för alla ville avsluta gamet:), 10 pers som försökte stressa fram en vinst, slutade med att det tog ännu längre heh.


niwa! håll vinsten inom EU/NA så är chansen att gaming blir ännu större! koreanerna är redan lvl100 inom e-sports :)

toalettmysaren
2012-10-06, 23:44
Tänkte bara poppa in och säga att game #2 mellan CLG.EU och WE är top3 games jag någonsin sett hands down. FY FAN va clutch det gamet var !

toalettmysaren
2012-10-08, 13:23
Måndag 10/8 Ben

Fortfarande lite halsont och när jag vaknar så kraxar jag upp vid handfatet i vanlig ordning jävlat snorgrönt slem, men jag pallade inte vila en dag till så till gymmet stack jag! La upp planen som sådan att idag skulle jag köra pyramidstegring idag och gå lite på styrka istället för volym, lågreppa lite och så. Det gick kanon!

Körde en "chrille87" och valde att köra bensträck och bencurls INNAN böjen för att trötta ut dem rejält och få skön blodgenomströmning!

Bensträck "life fitness" 2min vila
15x 45
10x 75
10x 85
6x 95

Bencurls "life fitness" 2min vila
15x 45
7x 65
6x 70

Benböj ingen förrän efter 70kg lyftet, 3min vila sen
5x stång - 3x 50kg - 3x 60kg - 3x 70kg

3x 75kg
3x 77,5kg
3x 80kg

Benpress fri vikts 3min vila
7x 140kg
7x 145kg
5x 150kg
4x 155kg

Sittande vadpress "techno gym" 2min vila
25x 40
20x 55
20x 60
15x 65 (max på maskin)
15x 65 "-"

Har som sagt till mig själv att inte "slösa" tid på vader, mina vader är relativt till mina lår starka som det är, men jag vågade inte kötta utfall idag heller för knät(slog i knät ordentligt för 2 veckor sen på utfall, smärta åså in i helvete), samt känner även att jag måste få en genomgång på good mornings eller nåt annat för hamstrings för det är något som inte finns i min reportoar alls typ. :(

men i alla fall så var det ett mycket skönt pass, fokus på styrka och jag pb'ade i allt flera ggr under detta pyramidpass, så nu kan jag förhoppningsvis pusha mina volympass i ben lite hårdare då jag vet psykiskt att jag klarar det. ingen vidare volym idag men det var tanken då jag inte är helt frisk ännu.

Bällund
2012-10-09, 17:47
Måndag 10/8 Ben

Fortfarande lite halsont och när jag vaknar så kraxar jag upp vid handfatet i vanlig ordning jävlat snorgrönt slem, men jag pallade inte vila en dag till så till gymmet stack jag! La upp planen som sådan att idag skulle jag köra pyramidstegring idag och gå lite på styrka istället för volym, lågreppa lite och så. Det gick kanon!

Körde en "chrille87" och valde att köra bensträck och bencurls INNAN böjen för att trötta ut dem rejält och få skön blodgenomströmning!

Bensträck "life fitness" 2min vila
15x 45
10x 75
10x 85
6x 95

Bencurls "life fitness" 2min vila
15x 45
7x 65
6x 70

Benböj ingen förrän efter 70kg lyftet, 3min vila sen
5x stång - 3x 50kg - 3x 60kg - 3x 70kg

3x 75kg
3x 77,5kg
3x 80kg

Benpress fri vikts 3min vila
7x 140kg
7x 145kg
5x 150kg
4x 155kg

Sittande vadpress "techno gym" 2min vila
25x 40
20x 55
20x 60
15x 65 (max på maskin)
15x 65 "-"

Har som sagt till mig själv att inte "slösa" tid på vader, mina vader är relativt till mina lår starka som det är, men jag vågade inte kötta utfall idag heller för knät(slog i knät ordentligt för 2 veckor sen på utfall, smärta åså in i helvete), samt känner även att jag måste få en genomgång på good mornings eller nåt annat för hamstrings för det är något som inte finns i min reportoar alls typ. :(

men i alla fall så var det ett mycket skönt pass, fokus på styrka och jag pb'ade i allt flera ggr under detta pyramidpass, så nu kan jag förhoppningsvis pusha mina volympass i ben lite hårdare då jag vet psykiskt att jag klarar det. ingen vidare volym idag men det var tanken då jag inte är helt frisk ännu.


Bra jobbat trots förkylningen! Skönt med några pb'n :). Det verkar som att halva världen är halvkrassliga nu dock. Irriterande då man vill kötta lite!

toalettmysaren
2012-10-09, 20:31
jo, man tror sig vara bra men vaknar tät och ont i halsen nästa dag igen. bälgat i mig en flaska bisolvon och massa Zyx, börjar gå in på slutskedet av hur länge jag får använda det nu :/. Så nu blir det vila tills de släpper.

Hoppas jag är kry på tors, så ska jag kötta bröst/axlar och sen vila och ändra om i min 4-split till nästa vecka, ska köra:

rygg, bröst, vila, ben, axlar/triceps hade jag tänkt.

Bällund
2012-10-14, 15:26
Ligger du nedbäddad eller? längesen en update nu :)

toalettmysaren
2012-10-14, 16:36
mmh, ganska så rejält förkyld än, känns lite som det loopas mellan mig och dottern en del.
Hade hoppats på vara alert nog för att ösa imorgon men vi får se, tränat lite för mycket under förkylningen tidigare så att den har hängt sig kvar längre än vad den hade gjort om jag hade vilat från början ordentligt.

tilt.

Bällund
2012-10-15, 08:28
mmh, ganska så rejält förkyld än, känns lite som det loopas mellan mig och dottern en del.
Hade hoppats på vara alert nog för att ösa imorgon men vi får se, tränat lite för mycket under förkylningen tidigare så att den har hängt sig kvar längre än vad den hade gjort om jag hade vilat från början ordentligt.

tilt.

Ajaj, inte kul. Dessa ungar drar väl med sig en del sjukdomar från dagis och sånt. Nä, det gäller ju att ha tålamod till vilan också, trots att man är sugen :). Hoppas du piggnar till snart!

toalettmysaren
2012-10-15, 08:39
Jo men Lo är ALDRIG sjuk det som är det roliga, men det betyder ju inte att hon inte kan dra hem de andra ungarnas skit som värd. Hon är frisk som en nötkärna, jämt. Skönt :), de få gånger hon har varit sjuk dock har det varit rätt mysigt ironiskt nog, den där duracellkaninen blir alldeles spak och mysig och bara vill ligga i soffan och kolla på ducktales inbäddad i filt, jag gillar.

Tror dock det blir i eftermiddag, jag funderar vad jag ska ösa ! :), lutar åt rygg, filar på en ny split för att variera sig nu när jag ändå varit sjuk ett tag.


Rygg
Axlar/triceps
vila
Ben
Bröst/Biceps
(..helg) rinse,repeat

toalettmysaren
2012-10-15, 18:07
Måndag 15/10 Rygg

IDAG blev det lite träning!... trotsar krassligheten, I MUST HIT THE GYM! Bra gick det också, relativt. Hade gärna stannat och kört 3-4 övningar till men sambon ensam med 2 barn(kusinen på besök) så kändes det inte riktigt aktuellt, och det är väl en aning overkill med 9-10 övningar på en muskelgrupp också :). Men det var så roligt och skönt, förutom att det var cpmycket folk på iksu att man bara ville /impulse 6;+attack på allt som rörde sig.

marklyft 2,5min vila från arbetssets
5x 60kg..
5x 90kg..
5x 110kg..

Fram till nu har jag bara rackat vidare och kört utan vila, nu vilade jag 2,5min mellan sets
5x 120kg
5x 120kg
5x 120kg
5x 120kg

Kändes riktigt bra idag om än flåset hade lite problem hänga med, filmade sista set och 2 första repsen såg riktigt bra ut om jag får säga det själv och sen föll formen helt, men sista set på sista repsen... det tar jag.

Stångrodd 1,5min vila
10x 60kg
8x 70kg
8x 70kg
8x 70kg

GREPPET SVIKER, raaage.

Kabelrodd smalt grepp "life fitness" 1,5min vila
8x 28,5
7x 38,5
7x 38,5
7x 38,5

GREPPET SVIKER, raaage. #2

Breda raka latsdrag med rak rygg strikta "life fitness" 1,5min vila
10x 28,5
7x 33,5
dropset
3x 38,5 + 7x 28,5

hammerstrength rodd (pronerat) 1,5min vila
8x 27,5
7x 30
7x 35

korsrygg 1min vila
15 reps
20 reps +10kg
15 reps +10kg
20 reps +10kg

Niwah
2012-10-15, 18:36
Riktigt fint pass! Du kör nästan likadan split som mig nu. Den är riktigt skön :)

Jag kör bröst/biceps, rygg/baksida axlar, vila, axlar/triceps, ben/mage. Införskaffa ett par straps som du kan använda när greppet börjar svika. Det har hjälpt min ryggträning massvis.
Nyckeln är väl trots allt att ta fram dom när greppet dör före ryggen och inte innan :)

toalettmysaren
2012-10-15, 18:50
jo, ville dela upp det på så vis att jag körde rygg före ben på veckan, men ändå bra mycket dagar till nästa ryggpass så att man inte blir lidande i marklyften av möra ben så då blev det helt enkelt så att rygg antingen hamnar på måndag eller tisdag och ben på torsdag så blir det nästan en vecka mellan för benen att vila.

Sedan vill man ju förstås sära på triceps/axlar och bröst, så mest opti är väl egentligen att vända på rygg och axlar/triceps dagarna mina så blir det en exakt mirror av ditt upplägg typ, men jag är en svag man så jag måste tänka på vad jag vill avancera mest i för tillfället och då är det viktigt att de muskelgrupper jag i sinnet helst ökar i ligger tidigt i veckan, lägst prioritet på bröst med andra ord atm mitt dagboksnamn till trots.

Är roligare riva av en ny träningsvecka med lite tunga markar också än svära över att nästa stegs hantlar är för tungt i axelpressen.

Blir att kolla på ett par straps faktiskt när jag ska klonka lite mer whey och kreatin, sagt tidigare att jag aldrig ska börja med sånt då jag vill greppet ska hänga med men vafaaaaan... här puttar man på acceptansgränsen flitigt framåt :). Snart står jag där med deca injektionen i röven vettu, straps och bälte är inkörsporten har jag hört av säkra källor.

toalettmysaren
2012-10-16, 19:57
Tisdag 16/10 Axlar/Triceps

Militärpress stående 2min vila
20x stång
6x 40kg
7x 40kg
5x 42,5kg
6x 42,5kg

Axelpress bakom nacke
4x 40kg
5x 40kg
4x 40kg

Smalbänk 2min
stång
10x 40kg
7x 50kg
7x 55kg
6x 55kg

Triceps Pushdowns 2min
10x 30
7x 35
4x 40 Fail... Drulle råkade bromsa för mig då han stod pass :)
5x 40
4x 40

Axellyft åt sidan(hantlar) 2min vila
15x 10kg
12x 12,5kg
12x 12,5kg
7x 15kg

Tricepspress bakom nacke(hantel) 2 min vila
12x 22,5kg
7x 27,5kg
5x 27,5kg

Bra pass idag, hade velat köra shrugs också men vi var rätt nöjda sådär, gode utmattade och jag tränade för första gången i mjukisar och tjock huvis "nano-style", det jobbade upp värmen riktigt bra så ska nog fortsätta med det, var skönt.

toalettmysaren
2012-10-17, 16:55
knullaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

nu vet jag varför jag sprang så bra igår på pokern, jag vann ju två hela coinflips i följd och när jag stoppa in det med doublebellyn mot en shortstackfisk så fick jag klonka... fru fortuna vågade inte annat nämligen för jag hade väl fått ett psykbryt och gått lös me bilen GTA-style eller nåt på motionärsgrupper. Varför är att vi var på ultraljudsbesöket idag och det var en rätt så tydlig hamburgare där. Lock,sträck,lock så att säga. aja, några fler skott blir det inte för att vinna de AVGÖRANDE coinflipsen verkar inte vara min gebit. 0/2 till mig.

Nä nu får jag helt enkelt försöka kasta mig in i ett golfintresse eventuellt tennis för att curla in barnen i fotboll är INTE aktuellt. damfotboll är ett skämt. Blir inga porschar till pappa den vägen.

bitterskämtande åsido, flickan var aktiv i magen och allt såg skitbra ut så det kan man ju glädjas över i alla fall :).

//stolt pappa till en dotter och en dotter i ugnen.

Niwah
2012-10-17, 16:57
Hahahaha :)

Nano-Sekund
2012-10-17, 19:08
Grattis Robban !! Till "Bullen i ugnen" grattis även till dina coinflips :)

Hur ser splitten ut i veckan ?

toalettmysaren
2012-10-17, 19:17
tack tack nano!

benpass imorrn och bröst/biceps på fredag är det vad jag har kvar.

Nano-Sekund
2012-10-17, 19:24
Tid för BEN ?

Niwah
2012-10-17, 19:24
Och grattis förstås :thumbup:

toalettmysaren
2012-10-17, 22:57
Laddar inför ett pass imorgon med nano-sekund...
DET SKA KRIGAS!

-AuIURhCoAA

toalettmysaren
2012-10-18, 16:28
Torsdag 18/10 BEN med nano-sekund och DRULLE!

bensträck uppvärmn(lätt)
12 reps x 3 set

Bencurls uppvärmn(lätt)
8 reps x 3 set

Knäböj
5x 40kg
5x 60kg
3x 80kg
3x 85kg
3x 87,5kg *
8x 60kg OL
8x 60kg OL
10x 60kg OL
10x 60kg OL

Fick så jävulskt ont i RÖVEN så valde att köra lite OL på de lättare setsen. *Tror jag klarade en tvåa själv på 87,5kg sen så fick nano-sekund väcka besten i mig med lätta smekningar kring nipplearea, resultatet lät inte vänta på sig, brunstiga vrål och fladdande näsborrar.

Benpress smal fotbredd, långt ner på plattan och grunda pressar
10x 100kg
5x 150kg
5x 200kg *
3x 200kg *

*Nano-Sekund fick hjälpa mig upp på majoriteten av repsen då detta var så överjävligt jävla svintungt för mig så blev fokus på negativa för mig. Här chockerar DRULLE med att kriga in en 8a reppare på 200kg för att sedan landa på en helt egen 5-reppare på 240kg, mycket ondska och presstyrka i pojken!

Bencurls
3 sets med 2-3 sek negativa, reppade 12,8,8 med pyramidstegring (60 nånting?)

Bensträck "Life Fitness"
3 sets, reppade 12,8,8 med pyramidstegring (avslutade på 82)

Utfallsgång med stång
3 sets

Bra pass idag, alltid roligt se när DRULLE tar fram arga ansiktet och reppar en jäkla massa till i ren ondska när man tror han e färdig, snusen krossad av läppen och så vidare. På PBfronten så vet att jag helt säkert klarade 3x85kg i benböjen själv och det i sig är en ökning på 5kg, så det känns väldigt kul :)

Bällund
2012-10-18, 16:31
Härligt pass robban! Ingen rast ingen ro med den där Ola kan jag tro :Virro

toalettmysaren
2012-10-19, 15:35
Fredag 19/10 Bröst/Biceps

Oätit, stressad, smått tiltad så skynda jag mig iväg innan middagsbjudning på ett pass.
Gick ju sådär.

Bengtpress
10x 50kg
5x 70kg
5x 70kg
4x 70kg
15x 50kg

Lutande hantelpress
3 sets

Bicepscurl EZ-stång
3sets

Hammercurls
4 sets

Ingen vila i princip, rent allmänt 2-4 reps svagare i allt, skyller på att CNS var tömt sen igår på benpasset och att dagen inte är direkt optad i övrigt. Bra tempo i alla fall. Nu, råneåfiskade kräftor, toast, lite vitt vin och öl samt västerpottenspaj och äppelpaj som efterrätt. mums.

toalettmysaren
2012-10-22, 14:26
Måndag Axlar/Triceps

Sitande hantelpress 2 min vila arbetsset
Blev ingen militärpress då allt var upptaget och tiden kunde inte slösas.
uppvärmn 3 set
7x 20kg
7x 22,5kg
6x 25kg
4x 25kg
4x 25kg

Stångpress bakom nacke 2 min vila
6x stång
6x 30kg
6x 35kg
6x 40kg

Dips 2min vila
5 reps
5 reps
5 reps
5 reps

Fy fan va jobbigt dips var idag, rekorddåligt antal, att inte ha kört det på ett tag, plus 4kg mer på vågen KÄNNS.

Skullcrushers ez-stång 2min vila
15x stång
6x 30kg
6x 32,5kg
5x 32,5kg

Hantelaxellyft åt sidor 1 min vila
raka lyft
8x 12,5kg
8x 12,5kg
8x 12,5kg
8x 12,5kg
Framåtlutad
10x 12,5kg
15x 12,5kg
10x 12,5kg

Triceps Pushdowns 2min vila
10x 30
5x 40
5x 40
Dropset 40, 30, 20 - 20 sec vila
6 reps - 6 reps - 12 reps

Hade velat klämma in shrugs och smalbänk men fick nöja mig sådär, var sent iväg idag så hade ingen mer marginal, lillans dagistid is UP!

toalettmysaren
2012-10-23, 17:16
Tisdag Rygg

Marklyft ingen vila fram till 120, sen 2 min vila
stång ..
3x 60kg ..
3x 90kg ..
3x 110kg ..
2min vila
3x 120kg
3x 130kg remmar
3x 130kg remmar
3x 130kg remmar
5x 110kg

Stångrodd (pronerat) 2min vila
10x 60kg remmar
10x 70kg remmar
10x 75kg remmar
9x 80kg remmar

Breda raka latsdrag mot haka strikt Life fitness 1 min vila
10x 23,5
10x 28,5
7x 33,5
5x 33,5

sittande rodd brett grepp stång (supinerat) 1min vila
10x 35
8x 45
10x 50

Hantelrodd 2min vila
7x 27,5kg resp arm
7x 30kg resp arm
7x 32,5kg resp arm

Korsrygg 1min vila
15 reps
15 reps +10kg
15 reps +10kg
15 reps +10kg

skönt pass, grymt med remmar. Körde en del övningar utan remmar, men kommer nog i framtiden köra med såna i allt som har med rygg att göra, så fantastiskt skönt kunna mata lite mer, nyfiken på vad jag kan ösa i hantelrodd med remmar :)

Niwah
2012-10-23, 17:17
Stabilt markat! Känns tekniken bättre nu?

Bällund
2012-10-23, 17:20
Tisdag Rygg

Marklyft 2min vila från 110kg
stång
3x 60kg
3x 90kg
3x 110kg
3x 120kg
3x 130kg remmar
3x 130kg remmar
3x 130kg remmar
5x 110kg

Stångrodd (pronerat) 2min vila
10x 60kg remmar
10x 70kg remmar
10x 75kg remmar
9x 80kg remmar

Breda raka latsdrag mot haka strikt Life fitness 1 min vila
10x 23,5
10x 28,5
7x 33,5
5x 33,5

sittande rodd brett grepp stång (supinerat) 1min vila
10x 35
8x 45
10x 50

Hantelrodd 2min vila
7x 27,5kg resp arm
7x 30kg resp arm
7x 32,5kg resp arm

Korsrygg 1min vila
15 reps
15 reps +10kg
15 reps +10kg
15 reps +10kg

skönt pass, grymt med remmar. Körde en del övningar utan remmar, men kommer nog i framtiden köra med såna i allt som har med rygg att göra, så fantastiskt skönt kunna mata lite mer, nyfiken på vad jag kan ösa i hantelrodd med remmar :)

äh, svagt med remmar Robban :). Härlig volym på passet! Skippar du chins nu mer?

toalettmysaren
2012-10-23, 17:24
Mja.. tror min teknik behöver en hel del jobb ännu men var skönt köra med remmarna, provade en kompis bälte men det passade mig inte alls oavsett hål, blev en stor glipa mellan korsryggen och bältet så det gav inget stöd så körde utan.

Får inga känningar alls, tycker det träffar rätt typ, treorna på 130 kändes inte sådär jättetungt heller då jag inte behövde grina så mycket på greppet. Tekniken är ju bättre än sen videon jag la upp helt klart men har lite svårt få ner röven ordentligt utan att använda benen allt för mycket(ola tyckte jag drog lite för mycket med benen för hans smak), tror mitt största problem sitter i att jag gärna försöker dra skiten rakt upp istället för "bakåt", få kraften ner i hälarna så att säga.

edit: jugas: ALLA ÄR VI INTE SNICKARJÄVLAR SOM HAR GREPPSTYRKA SOM EN MINDRE TRYCKPRESS! ;). Jo jag har skippat chins ett tag, blev som less på skiten där efter jag hade avklarat första "schemat", sen blev jag sjuk och så har jag slutat deffa och gått upp 4-5kg sen dess så är inte sådär skitsugen på se vad som har hänt med ens chinnande :). Ska börja om med det snart igen, men underhåller latsen någorlunda iaf. Blir chins nästa ryggpass! ITS A DEAL!

Bällund
2012-10-23, 17:33
haha, magiskt :). Nä, men remmar kan väl göra så att man presterar bättre där det gäller så att säga! Bara man inte överanvänder dom, viktigt att greppet får smaka också. hehe, äh. Nog tror jag du besitter den styrkan än, med vikt kommer muskler :P. Jajjemen, ser fram emot det.

toalettmysaren
2012-10-23, 17:40
definitivt, kommer variera mig lite grann men framöver kommer jag defintivt köra remmar på de tunga marklyften och på stångrodd. Gissar att jag kommer göra en rak serie 4or eller nåt på chinsen, absolut inte mer :), har iaf klarat en 8a vet jag vilket känns roligt då det inte var allt för längesen jag inte ens fixade 2st.

Nåja nu blir det vila. sen på torsdag är det dags för bröst/biceps eller ben, får se på plats vad jag känner mer för att satsa på :). Lutar åt att jag vill kriga på mer i knäböjen faktiskt men lovade mig själv att köra ben på fredagar för att om jag kör det på torsdag så är jag så otroligt fucked up på fredagspasset då jag kör så himla tungt på benpassen. All presstyrka i bänken uteblir typ. CNS som är mosat?

Bällund
2012-10-23, 17:50
sant, besitter man rätt teknik i bänken spelar ju benen en viktig roll. För mig har det nog inte så stor betydelse. Jag jävlat suger i bänkpress, lyckas aldrig hitta rätt teknik tycker jag *grr*

toalettmysaren
2012-10-23, 18:12
Inte bara det, jag märker att köra jag riktigt tungt dagen innan ett pass, t.ex. 3or och lägre, så har jag ingen bra styrka dagen efter. googlat lite på det hela, och styrkelyftare 3splittar ju av den enkla anledningen att CNS(centrala nervsystemet) blir uppfuckat i 24-48h efter ett tungt pass med mycket lågreppande/maxningar, så har lagt upp min split på så vis nu att ryggpassen och benpassen är då jag vilar dagen eller dagarna efter då det är där jag kör riktigt tungt, bröst/biceps och axlar/triceps kommer jag att köra raka serier med 4-5+ reps ett bra tag framöver, sen rör jag om lite i splitten igen osv :)

toalettmysaren
2012-10-25, 11:38
Torsdag 25/10 Bröst/biceps

uppvärmning
3 sets lätta rotatorcuffar

Bengtpress 2min vila
2x5 20kg
2x5 60kg

2min vila
5x 70kg
4x 72,5kg
3x+1x 72,5kg
3x 72,5kg
ettor
1x 75kg
0x 80kg
0x 80kg
7x 60kg superstrikta

Patetiskt. Bara börja om med bulgaren eller nåt, har inte varit så här svag i bänken sen jag tog 80kg första gången före sommaren, har klarat 87,5kg flertalet gånger. lyckligtvis går jag uppåt i både böj och mark i alla fall så inte enbart misär men tror jag är körd på klara 100kg innan nyår nu i alla fall då jag inte har progressat något i bänken sen i sensommar.

Lutande hantelpress 2min vila
7x 20kg
6x 25kg
6x 25kg

Flyes i CC 1min vila
8 reps
8 reps
8 reps
10 reps
10 reps

Biceps EZ-stång 2min vila
15x 20kg
10x 40kg
8x 40kg
9x 40kg
9x 40kg

Hammercurls med stång 1,5min vila
7x 15kg+stång
7x 20kg+stång
7x 20kg+stång
7x 20kg+stång

Biceps i kabel rak stång 1,5min vila
8 reps
8 reps

Less. Tilt. Bara kugga upp till nästa vecka.

Nano-Sekund
2012-10-25, 11:46
Du har nått en platå Robban !! Börja köra 5x5 eller stega 6:or 8:or (högre reps) - du måste psykiskt då något nytt att jobba mot !!

// bara ett förslag :)

Bällund
2012-10-25, 17:44
Håller med nano där, 5x5 fungerar skitbra om man kört fast. Har själv ökat rätt bra i basövningarna med det upplägget.

toalettmysaren
2012-10-26, 12:04
Fredag 26/10 Ben

uppvärmning
3 set lätta benspark
3 set lätta bencurls

Knäböj
uppvärmn utan vila
2 sets 5x Stång
2 sets 5x 40kg
2 sets 5x 60kg
5x 70kg
3min vila mellan setsen
3x 75kg
3x 80kg
3x 82,5kg det gick saaaaaakta på sista :)

Bältesfri och Nanofri dag så med det i åtanke så var jag väldigt nöjd över en trea på 82,5kg, bältesfritt pb faktiskt. Då jag lastade en trea på 87,5kg hade jag ju trots allt bälte och nano's mycket maskulina labbar strax under bröstet som taggade. Avslutade med att köra några sets med lite fler reps.

2 min vila
8x 50kg
8x 55kg
8x 60kg

Benpress frivikt, "normalt" djup, ganska smal stance
6x 90kg
6x 90kg
2 min vila
5x 120kg
5x 140kg
7x 160kg
7x 160kg
7x 160kg

Utfallsgång med stång 2min vila
7,5kg+stång
12,5kg+stång
12,5kg+stång
12,5kg+stång

Bensträck 1,5min vila "life fitness"
8x 68
8x 82
8x 89
8x 89

Bencurls 1,5 min vila "life fitness"
12x 46
10x 60
6x 67

Bra pass, mycket nöjd faktiskt.

Niwah
2012-10-26, 12:13
Rekorderligt pass måste jag säga :)

toalettmysaren
2012-10-30, 18:38
Tisdag 30/10 Rygg/Axlar

Marklyft
stång
5x 60kg
5x 90kg
5x 90kg
3 min vila
3x 120kg remmar
3x 130kg remmar
3x 130kg remmar
3x 130kg remmar
1x 135kg remmar
1x 140kg remmar

Stångrodd (pronerat) 2min vila
12x stång + 10x 60kg
8x 80kg remmar
8x 80kg remmar
8x 80kg remmar

Stående militärpress
10x stång
10x stång
7x 30kg
vila 2,5min
8x 30kg
7x 40kg
7x 40kg
6x 40kg

Press bakom nacke 2,5min vila
7x 30kg
7x 35kg
6x 37,5kg

Latsdrag ostrikt technogym, 1,5 min vila
8x 60
8x 75 remmar
7x 85 remmar

hantellyft åt sidan 1min vila
8x 15kg
8x 15kg
10x 7,5kg

Blev inget pass igår pga vård av sjukt barn och idag kom min käre bror på besök så passet blev kortare än vad jag hade velat, då jag blev tvungen masha ihop måndagens split med tisdagens och valde att prioritera axlar/rygg och slopa triceps. tidspressen gjorde att övningsantalet blev i det minsta laget =/, men det är vad det är och jag är rätt nöjd med passet trots allt.

edit: pb i marken, hade betydligt mer kräm också än 140 kände jag, men valde stoppa där.

Bällund
2012-10-30, 19:12
Härligt med ett pb robban! Tycker att du flyttade gode jälka många kilo under detta pass ändå!
Känns det bra med remmarna då? Bättre markpass, osv?

theber
2012-10-30, 20:00
Bra jobbat iaf! Huvudsaken är att man faktiskt tar sig iväg tror jag, sedan om passen inte alltid blir lika långa/lika välgjorda som man hoppats, det får man nog acceptera om man vill att livspusslet ska gå ihop ibland :).

toalettmysaren
2012-10-30, 20:46
Jugge,jo marken, och framförallt stångrodden blir magiskt skön med remmar, det är ryggen som lägger av först och inte tvärtom :). Therese, så sant så sant men man vet ju att om man verkligen vill så går det ju kliva upp 0430 eller nåt och riva av ett pass ;), i slutändan så finns det inga ursäkter! BARA FAIL!

toalettmysaren
2012-11-01, 14:08
Torsdag 11/1 Ben
Skall åka upp till Piteå imorgon så det finns risk att jag inte hinner med att träna så då bytte jag dagar och satte ben idag istället för bröst/biceps då jag hellre vill kötta ben än missa det. Ingen bil hemma idag så blev cykeln till IKSU som uppvärmning. Hade svaga förhoppningar om att ta 100kg i böjen idag. Icket.

Benböj
SL-böj
5x stång
5x 50kg
5x 60kg
2,5min vila
5x 70kg
3x 80kg
1x 85kg
1x 90kg pb den gick upp men fick panik och allt blev katastrof, fult som fan. :(

Med tanke på hur 90kg såg ut så valde jag att inte fortsätta med fler ettor, kändes rätt otäckt för att vara ärlig utan pass.

OL-böj
2min vila
5x 50kg 2 sek stopp
5x 50kg 2 sek stopp
5x 50kg 2 sek stopp film.
5x 60kg 2 sek stopp film.
5x 60kg 2 sek stopp
5x 70kg 2 sek stopp Skönt :)

Utfallsgång med stång 2min vila
7,5+stång
12,5+stång
17,5+stång
17,5+stång

Superset bencurls och bensträck lifefitness maskinerna, ingen vila alls
sträck - curls
12x45 - 12x55
12x45 - 12x55
12x45 - 8x55

Skippade benpressen idag, känner mig lite låg och orkade inte byta till den, därav det oändliga antalet OL-böj för kompensation. Var väl ok pass, lite kort men jag är som stressad varje dag av någon oförklarlig anledning, ångest typ. hösten kanske?

toalettmysaren
2012-11-01, 14:59
just det.. filmerna då ja.

2BahLskrHR4

WYkesISOE50

DZhNiTEm68o

Bällund
2012-11-01, 20:07
Ett till PB! härligt :). Kan tänka mig att det känns lite obehagligt att maxa utan pass, det ska man nog inte göra helt enkelt. Men ni har ju då iaf en säkerhets-ribba på erat gym, det finns då inte på star :/.
Jaså, du drar upp till Pite imorrn! Hade varit nice att köra ett pass ihop. Dock så vet jag inte om det blir nån träning i helgen. Ska på kryddans svensexa hela lördan, sen söndag är man nog inte i form för nå träning.

Har ju inte druckit en droppe alkohol på fyra(!) helger i rad nu, det har nog aldrig hänt förr, hehe. Är inte alls sugen heller, jag vill ju mest bara kötta på i gymmet nu för tiden :)

toalettmysaren
2012-11-01, 21:19
haha nice one! ja annars hade jag ju gärna tränat lördag-morgon eller nåt, dock är jag ju en IKSU-medlem så då får jag även också träna på furunäset, vad det nu heter.
kanon angående alkoholen, man tappar motivationen helt klart :), det är ganska skönt för om man nu vill vara lite olydig så är det ganska trevligt bara köpa lite cola och en stor godispåse och sitter och smarra i sig istället för 10 bira så man kan dra och gymma dagen efter med gode bra godistryck i kroppen :).

Hälsa grattis till kryddan från mig förresten!

toalettmysaren
2012-11-03, 15:23
Raging monkeytilt? Är i Piteå och har laddat som sjutton att få göra ett efterlängtat återbesök på stepin furunäset..... rycker i dörren och till min förtret så är det stängt lördagar? W T F.

Svängde förbi stepin24 på en riktig högoddsare och givetvis är det nåt jäkla "fladdra kortet och läs av"-manick på stepin24 och ingen magnetremsa-läsare så de gav mig inte ens en chans att kunna dra iksu-kortet. :(
(till min vetskap får man träna på iksu om man har kort på step-in furunäset och tvärtom så ville ge mig en chans med iksu-kortet men icket.....)

SÅÅÅ ingen step-in bänk för mig idag :(

toalettmysaren
2012-11-05, 11:32
Måndag 11/5 Bröst/Biceps

Då jag inte tränade bröst/biceps i fredags eller i helgen(tack step-in) så fick jag lägga det på måndag istället och flytta om lite i splitten. Gick in för att högreppa detta pass då jag är hyfsat knäckt mentalt på att jag bara blir svagare och svagare i bänken.

Bänkpress
30-60s vila
stång
10x 40kg
10x 50kg
10x 50kg
3min vila
10x 60kg
10x 65kg
9x 65kg
6x 65kg (semifail, testade ett smalare grepp än vanligt.)
7x 65kg

Tog sjukt mycket på triceps idag, är det för att jag 'högreppade' ? iofs höll nog en aning smalare än vad jag brukar passet igenom, testar mig fram lite grann teknikmässigt.


Lutande hantelpress
0-30s vila
10x 15kg
5x 20kg
3 min vila
6x 25kg
6x 25kg
5x 25kg

Flyes i cc "freemotion"
10x 20
1,5 min vila
8x 22,5
7x 25
Dropset
7x 25 - 20 sec vila - 10x 15

Bceispcrul ez-stång 2min vila
8x 40kg
7x 42,5kg
5x 45kg

Sittande hantelcurls växlande, 2 min vila
7,7x 15kg
7,7x 15kg
7,7x 15kg
Adderade lite "Prisoncurls"(concentrationscurls) för extra kontakt. 1min vila
6,6x 15kg
8,8x 15kg
8,8x 15kg

hammer med rep "technogym" 1 min vila
8x 20
10x 20
8x 20
8x 20

Gick väl ok egentligen, tappade lite mer reps allt eftersom mer än vad jag hade velat men men i övrigt kändes det ok.

toalettmysaren
2012-11-05, 12:48
LOL! kompis anmärkte just på mitt "bceispcrul", hur det nu gick till är över mitt förstånd.

Niwah
2012-11-05, 13:37
LOL! kompis anmärkte just på mitt "bceispcrul", hur det nu gick till är över mitt förstånd.

Hahaha, där var det inte många rätt :D

Fint pass :thumbup:

Ado2000
2012-11-05, 18:04
vet inte om jag uppfattat det rätt men menar du att du kommer ge upp målet om att bänka 100 innan nyår ?

tycker inte du ska känna dig modfälld över det det tog mig fan 100 år innan jag nådde 100ingen förvisso träna jag något oseriöst också men det kommer ge inte upp bara

tips som jag läst mig till men också fått höra när gäller bänken och som hjälpt mig en del är

-trycka ihop skulderbladen
-smalare grepp på stången
-assistans övningar för triceps/axlar

testa dig fram med greppet kolla vilket som funkar bättre för dig, smalare grepp aktiverar tricepsen mer bredare tar mer på axlarna så fundera ut vad du är starkare i, för egen del är jag starkare i tricepsen å därför kör något smalare grepp men testa dig fram i vilket fall

brukar också ta ordentligt i tricepsen för mig med när jag körde högrep på bänken

toalettmysaren
2012-11-05, 18:32
jo jag ger upp målet, om jag ska ta klara det nu måste jag börja ösa mm2k och jag vill nog inte rota i splitten så mycket. jag har lite nya mål. Böja mycket och djupt, öka i marklyften. :)

Inte så att jag aldrig mer kommer bänka, kommer gneta på där också vill bara släppa lite på pressen när jag känner att jag ändå har fallit av tempomässigt helt.

Ado2000
2012-11-05, 18:36
oke tråkigt å höra, då fixar du det nästa år isf ;), hur går deffen då , den går bättre hoppas jag ?

toalettmysaren
2012-11-05, 18:56
tror vi avhandla det sist också du var in ;), jag har ju slutat deffa sen några månader, var ganska snabbt ner på 79kg, väger ca 84kg nu och gjort det ett par mån, insett att vikten inte är ett problem längre nu när jag har fått in en rejäl träningsvana och lite bättre självdisciplin. Gett mig själv lite andrum så att säga för att koncentrera på mig på att lyfta tungt typ.

Mår bra, äter bra, och ökar på bra i allt, utom just bröst :), blir deff igen i början av februari och lagomt några veckor in (i slutet av mars gissar jag) hade jag tänkt bjuda på en årsupdate med bilder före/efter bilder på vad ett års träning har levererat.

cliffs: 95kg -> 79kg -> 84kg(självvalt). Målvikt efter deff nästa år; ~77kg. (borde gå på ca 8veckors deff utan problem)

toalettmysaren
2012-11-06, 10:52
ryggträning idag, dock spenderat morgonen med att kolla på youtubeserien 'do you think you can squat?' som är en serie på 5 delar som tar en vanlig kille på en teknik och weakness-resa, MYCKET bra.
De pratar om teknik i benböj, lär han rätt teknik och kollar var failen sätter in först och bjuder på kompletteringsövningar utöver faktiskt att böja till honom för att åtgärda problemet så han kan öka sitt max.
Bara plocka upp seriositeten på magträning framöver, fixa bålstyrkan, korsrygg.


Första delen:

2ME8gEN54Ao

Laddad som fan för ryggträning idag nu ! och längtar till på tors då de ska böjas!

chins,marklyft,stångrodd,hantelrodd och korsrygg står på schemat, får se om jag kan kasta in supinerad rodd i maskin samt pulldowns brukar bli rätt slut när jag blandar in chins :)

toalettmysaren
2012-11-06, 15:36
Tisdag 6/11 Rygg

Taggad idag! Blev ett lååååångt markpass och ett längre stångrodd pass istället för att hoppa runt på massa andra tilläggsövningar, mest för att de var ganska mycket spring idag och jag orkade inte röra på mig. Chins fick göra en återentré också :).

Chins
2 reps
2 reps
4 reps
3 min vila
6 reps remmar
6 reps remmar
5 + 0,75 reps remmar

Nöjd ändå!

Marklyft
5x 60kg
5x 60kg
3 min vila
5x 90kg
3x 120kg
5x 120kg remmar
5x 120kg remmar
3x 125kg remmar
3x 125kg remmar

2min vila
10x100kg T&G remmar
10x100kg T&G remmar
10x100kg T&G remmar

Stångrodd 2min vila
(pronerat)
10x 60kg remmar
12x 60kg remmar
12x 60kg remmar
(supinerat)
10x 60kg remmar
10x 60kg remmar

Ja starkare är jag ju i supinerat vet jag sen tidigare då jag kör utan remmar åtminstone, men har ju matat på rätt bra i det här passet redan så var ju rätt så jävla slut i ryggen, var riktigt jobbigt stå och vara "motstånd" i stångrodden i det här laget.

Korsrygg 1,5min vila
20 reps
20 reps
15x 15kg
13x 15kg
15x 15kg

Hamstrings krampade ihop som attan! var grymt skönt hehe, måste köra korsrygg på varje bendag också framöver tror jag, tar utav bara helvete på baksida lår!

Traps/baksida axlar "life fitness" 1 min vila
10x 35
5x 55
5x 45
5x 45
5x 45

All-in-All är jag rätt nöjd med passet även om de blev lite lägre presterat i marken etc idag än förra veckan, satsade mer på form idag. Filmade allt, inte helt nöjd trots att jag prioriterade formen. =/

Bällund
2012-11-06, 19:29
Jävlar vilket pass robban! Bra kämpat :). Ska även kolla in dom där klippen om squats, killen verkar veta vad han snackar om!

toalettmysaren
2012-11-06, 23:00
hehe berglund, du lyfter ju ifrån mig på alla fronter men tack för de fina orden :).
Har inga större problem få in ganska mkt volym på passen nu för tiden, men eftersom de inte verkar 'ta' på samma sätt som kortare passen(40-50min) gjorde så börjar jag fila på om jag tryhardar lite för mkt och övertränar typ. är iaf skönt och roligt mata på i närmare 1,5-2h varje pass dock.... :)

En annan möjlighet är ju att jag bara helt enkelt har platå-at i allt typ.

Bällund
2012-11-07, 19:40
hehe berglund, du lyfter ju ifrån mig på alla fronter men tack för de fina orden :).
Har inga större problem få in ganska mkt volym på passen nu för tiden, men eftersom de inte verkar 'ta' på samma sätt som kortare passen(40-50min) gjorde så börjar jag fila på om jag tryhardar lite för mkt och övertränar typ. är iaf skönt och roligt mata på i närmare 1,5-2h varje pass dock.... :)

En annan möjlighet är ju att jag bara helt enkelt har platå-at i allt typ.

haha, nja. det vill jag inte påstå! Lyfter man inte så många reps orkar man ju tyngre :d. Det blir ju lätt så att då man väl är på gymet gör man det ordentligt. Kanske inte alltid det smartaste(?) men det känns ju grymt då man köttat på i 2h :).

På tal om pannkaka, jag och tanten filar på att glida ner till umeå den 24e nov, bo på nått hotell, kolla in iksu, glida på stan och äta en go middag på nått hak.
Skulle du och din tant va sugen på att hänga lite? :). Typ kötta ett pass tillsammans, sen träffas och ta en bit mat?

toalettmysaren
2012-11-07, 21:52
definitivt på, det skulle vara väldigt roligt :). Haha! ni har blivit såna träningsmuppar att ni e sugna på en utflykt för att träna på europas största anläggning månne?! Tänk om kryddan läste det här, du skulle bli utfryst från LIF dirr!

Bällund
2012-11-07, 22:07
definitivt på, det skulle vara väldigt roligt :). Haha! ni har blivit såna träningsmuppar att ni e sugna på en utflykt för att träna på europas största anläggning månne?! Tänk om kryddan läste det här, du skulle bli utfryst från LIF dirr!

Nice :). Vi får väl höras lite närmare om det sen. Haha, ja man börjar ju undra! Nått knasigt har ju då hänt, iaf med mig :). hehe, vissa saker får man helt enkelt hålla hemligt. en supar-resa till ume klingar nog bättre i de flestas öron här i byn.

toalettmysaren
2012-11-08, 11:42
Torsdag 8/11 Axlar/Tri

Uppvärmning 3 sets raka hantellyft åt sidan

Sittande militärpress - stång(första gången)
12x 20kg
7x 30kg
3 min vila
7x 40kg - wtf, skrapa mig på näsan, tekniken inte riktigt i ordning :).
7x 40kg
7x 42,5kg
7x 45kg
7x 47,5kg

Raka hantellyft åt sidan 1,5min vila
8x 10kg
7x 12,5kg körde till "tok"-fail, alldeles för tungt för mina "högreppar-pass" :)
8x 10kg

Facepulls
12x 28,5kg

Var mer som ett test-set, nu superset!
Facepulls+framåtlutande hantellyft superset 10-15s vila mellan varje dubbel
28,5kg - 10kg
12x - 8x
8x - 8x
8x - 6x

Enorm pump nu, i biceps LOL.

Lätta axelpressar bakom nacke
7x stång
7x 30kg
Döda starter nu KLOKOV-style! (https://www.youtube.com/watch?v=RLPxwuGUZBY) med jättejättejättebrett grepp(bortanför ringarna, ingen benhjälp) 1,5min vila
6x 30kg
6x 30kg

Smalbänk
stång
7x 40kg
2min vila
7x 50kg
5x 60kg
7x 52,5kg
7x 50kg

Skullcrushers rak stång mot pannan 1,5min vila
7x 25kg
7x 33,5kg
7x 33,5kg
5x 33,5kg

Pulldowns 2min vila
5x 32,5kg
8x 32,5kg
8x 32,5kg
dropset 20s vila mellan.
32,5 - 22,5 - 12,5
8x - 9x - 25x

Frust! VRÅL! LUNCH!

Bällund
2012-11-08, 18:39
hehe, och folk säger att man inte skadar sig i gymet :). Det är fan lite läskigt innan man fått in tekniken där, man vill ju gärna hålla så nära som möjligt utan att toucha snoken! Jag brukar ha sår där stången touchar ovansida bröst, för precis där håller alltid halsbandet till, jävla skit :).
Ännu ett bra pass, btw!

toalettmysaren
2012-11-08, 18:49
haha, apropå det, jag lyckas på stående militärpress stämpla mig själv på halsbandssmycket(typ en ring) ibland, gör jävla ont :) tack!

toalettmysaren
2012-11-09, 13:07
Fredag 9/11 Ben och lite komplement

uppvärmn bensparkar+bencurls och lite lätta böj.

Benböj OL 3min vila
5x 60kg
5x 70kg
5x 75kg
5x 77,5kg
5x 80kg

Stoppböj 2sek i botten, OL 2,5min vila
5x 60kg
5x 60kg
5x 60kg

utfallsgång 2min vila
12,5kg+stång
17,5kg+stång
22,5kg+stång

Superset benspark+bencurls 20s vila mellan avslutad dubbel
Spark 45kg - Curls 53kg
12x - 12x
12x - 12x
12x - 8x

Mellan 2'a och 3'e setsen så gjorde det såååå ont att gå mellan sträck och curlmaskinen.
Efter alltihop var jag tvungen ligga på golvet och halvt grina i 3-4 min innan jag tog mig vidare. Sjuuuuuukt vad det bultade och värkte i benen!

Korsrygg/ryggresningar 1,5min vila
15x
15x
15x

Situps 2min vila
40x
30x
30x

Lite mindre benpass än vanligt, men kändes bra och är nöjd! Skall få in mage och korsrygg på varje rygg och benpass framöver för att bygga upp bålen, lägger in lite fler sets och någon mer komplementövning allt eftersom, vill inte ta mig vatten över huvudet på redan väldigt stora pass.

Filmade varje böj, så om det finns intresse så lägger jag upp senare.

Bällund
2012-11-09, 14:03
Bara att uploada :)

toalettmysaren
2012-11-12, 15:52
Måndag 12/11 Axlar/triceps

Såja skönt! Äntligen ett bra axelpass, var ett tag sen. Gick och la mig 23:00 och blev väckt av lillan utvilad halv8, lite skillnad mot för senaste 3 månadernas 01.30 läggnings.. Coincidence? Perhaps.

Sittande militärpress
uppvärmn på stång, 2 sets.
uppvärmn 10x30kg

2,5min vila
7x 40kg
7x 50kg
7x 50kg
6x 50kg

Bra tryck idag! mycket nöjd.

Press bakom nacke 2,5min vila
7x 30kg "klokov grepp" (handfattning bortanför ringarna)
7x 35kg vanlig handfattning(innanför ringarna)
7x 37,5kg

Raka sidolyft m. hantlar 1,5min vila
8x 10kg
8x 10kg
8x 10kg
8x 10kg

Dips 2,5min
6 reps
6 reps
6 reps
4 reps

Var väl inte alltför optimistisk inför dipsen, vill som inte köra det då jag är 6-10 reps svagare än vad jag var i mitt esse på 79kg men får väl sätta egot å sidan då jag tycker det känns så otroligt bra i triceps jämfört med smalbänk.

Skullcrusher stång 2min vila
7x 31kg
7x 33,5kg
6x 36kg
4x 36kg

Dog bara på sista set.

Facepulls 1min vila
8x 36kg
8x 36kg
8x 36kg

Övningen var inte skön alls idag, började spänna som fan i underarmen, kändes lite som en sträckning på g typ.

Pulldowns 1min vila strikta!
10x 30
7x 32,5
7x 32,5
6x 32,5

Traps 1 min vila
8x 35
8x 45
7x 45
7x 45

Avslutade med att köra lite grace på barnvänlig vikt då jag passerade en SL-stång lastad med en femma på vardera sida(30kg tot) för att testa :)

Komplementsövningarna kändes väl lite sådär idag, lite tidspress också då jag var sent iväg idag, hade velat få in nån övning till t.ex. shrugs och kanske lite fler sets på några av komplementsen men överlag är jag väldigt nöjd då det gick riktigt bra i militären.

Bällund
2012-11-12, 17:20
Riktigt stark i militären! Visst var gracen jobbig trots "barnvänliga" vikter? :).
Jag fattar då inte hur man ska kunna göra den på 60kg :)

toalettmysaren
2012-11-12, 17:21
haha jo, den var inte rolig för fem öre :) Tänkte bara säga att jag avslutade inte gracen heller, testade bara för att testa då jag tror stången egentligen var upptagen :)... hann väl med 15 reps innan det började bli tokjobbigt så då parkera jag den igen och stack. Blir nog dock att testa kötta grace som uppvärmning nån gång, mata med stång och sedan på 30kg och sen börja träna, riktigt varm och svettig dirr.

Nano-Sekund
2012-11-12, 17:28
Intressant att du prövat Grace !! Hur var känslan ? :)

Tycker mig se en uppåtgående trend i din träning !! Mycket #glädjande att se !! :)

toalettmysaren
2012-11-12, 17:34
tack Ola! Har lovat mig själv att jag ska lägga mig tidigt hela veckan. Jag vill gärna hitta anledningar till varför det gick så oväntat bra idag, jag har ju prioriterat bort sömnen ur mitt liv sen några år bak bit för bit så att säga då jag redan sov ganska lite redan innan loppan kom och blev ju inte bättre då det blev ytterst tidiga morgnar för att vara mig :). Ska vara i säng före 23.00 nu hade jag tänkt hela veckan så får vi se om jag lyckas hålla repsen lite bättre!

Måst juuu teeeest

Nano-Sekund
2012-11-12, 17:38
Bra tankar !!

Bällund
2012-11-12, 17:53
haha jo, den var inte rolig för fem öre :) Tänkte bara säga att jag avslutade inte gracen heller, testade bara för att testa då jag tror stången egentligen var upptagen :)... hann väl med 15 reps innan det började bli tokjobbigt så då parkera jag den igen och stack. Blir nog dock att testa kötta grace som uppvärmning nån gång, mata med stång och sedan på 30kg och sen börja träna, riktigt varm och svettig dirr.

hehe, okej. Jag kan bara säga att du kommer att va helt död ett tag efter du kört grace, så vette fan om det är så bra att köra den som uppvärmning. Men testa och ge mig ett utlåtande :)

toalettmysaren
2012-11-12, 19:48
hehe, okej. Jag kan bara säga att du kommer att va helt död ett tag efter du kört grace, så vette fan om det är så bra att köra den som uppvärmning. Men testa och ge mig ett utlåtande :)

Jo, alltså när jag ska köra det som uppvärmning så stannar jag nog på 15 reps, för det är ju för varje pinne därefter man bränner ut sig, men man blir rejält svettig och varm i hela kroppen om man matar lite grace kände jag då de verkligen är en helkroppsövning som aktiverar dig, dessutom så är det inte så jobbigt för nån av de arbetande musklerna på de tidigare repsen typ stång, 15@30kg, 15@30kg och sen spatsera vidare till böjen/militärpressen/marklyftet typ.

Vill gärna drypa i svett när jag ska köra nån av dem tre, givetvis måste man ju värma inom övningen också så man inte bara lastar på träningsvikt direkt men annars blir det så lätt hänt för mig att jag plöjer mig igenom uppvärmningen och är ändå inte riktigt varm och laddad förrän nåt set eller två in i träningsvikt och då har jag nån gång då och då känt att jag har laddat dåligt innan jag började mata, typ känning nånstans, eller att trycket inte riktigt var där pga kass blodgenomströmning/kroppsvärme

Ska väl testa genomföra ett riktigt grace(ändock på noobvikten 30kg) nån gång men inte i veckan. (edit: eventuellt lördag kanske om jag orkar ta mig iväg till IKSU enkom för det:) )

toalettmysaren
2012-11-13, 10:51
Tisdag 13/11 Rygg/Mage

B to the AJS-pass idag :(.

uppvärmning
Grace 15 reps m. stång
Grace 15 reps m. 30kg

Marklyft
5x 60kg
5x 90kg
5x 120kg AJ! ländryggen började värka, en tryckande smärta. Drog väldigt galet gissar jag, nonchalant utförande i samband med alldeles för få uppvärmningssets. I fucked up. Valde att trappa ner och ta det lugnt med 3or med remmar.
3x 120kg remmar
3x 120kg remmar
5x 90kg

Chins 2min vila
4 reps
4 reps
4 reps
3 min vila
6 reps remmar
3 reps

Stångrodd (pronerat)
35 sec vila
7x 60kg
7x 60kg
7x 60kg
7x 60kg
7x 60kg
7x 60kg
7x 60kg

Superset ryggresningar(korsrygg) + situps Ingen vila mellan utförd dubbel
15 reps - 25 reps
15 reps - 25 reps
15 reps - 25 reps
15 reps - 25 reps

Småtråkigt pass då jag gjorde illa mig, valde att göra det lite till en flåsträning istället och fara hem så snabbt som möjligt, höll tillbaka lite på alla övningar men chinsen var sköna och strikta i alla fall även om jag höll tillbaka lite där också.

Bällund
2012-11-13, 17:41
Ajaj, hoppas det inte är nå allvarligt! Hur känns det nu, ett par timmar senare?

toalettmysaren
2012-11-13, 20:30
sittande så känner jag lite grann i ländryggen, men avlastar jag ryggen genom att ligga ner som jag gör nu med laptopen på magen så känns det absolut ingenting alls.

Ingen direkt smärta men man känner att ländryggen skulle behöva sig en rejäl massage för att slappna av när jag tvingar den arbeta, den e väldigt stum och lätt sammandragen tror jag och således lite smärta vid belastning(t.ex. sittande ställning, eller stångrodds ställning)

Tror det är lugnt, tror det var viktigt att jag backade direkt och körde på lättare, ångrar att jag rev av 2 sets till men tänkte mest bara att jag kunde träna förbi det att det bara var dålig uppvärmning bakom och att det kommer släppa. Tror dock det var bra att jag fortsatte med att köra lätt i övningar som inte belastade ländryggen något bara för att sträcka ut ordentligt som i chins osv.

Nano-Sekund
2012-11-14, 23:41
Hoppas att ryggen ger med sig. Känner du inte en stor smärta idag/igår så är det mest troligt ingen fara :)

Keep UP din Grindande kaffemissbrukare !!

toalettmysaren
2012-11-15, 09:29
e ganska stum i ryggen, och den är ganska 'kraftlös' och jag känner av den en hel del men "ren smärta" har jag inte ska låta ryggen vila lite, blir lite lätt bänk idag tror jag, ben imorrn med lätta böj om ländryggen inte är återställd.

påminner lite om hur nackmusklerna betedde sig i några dagar efter ett tungt clinchpass på thai, dom kunde inte arbeta alls, kraften helt bort aså att säga så fick stödja nacken med handduk så det fick vila, inte kul vara en av de tyngre i en nybörjargrupp, fick stå och clincha ett helt pass mot ett jävla roidmonster som hade säkert 15kg på en, men jag var ju näst störst viktmässigt tyvärr så fick bita i det sura äpplet och dum som man är vägrar man ju ge upp någonsin så vi körde ju på full gas typ.

toalettmysaren
2012-11-17, 17:50
Lördag 17/11 Bröst/Biceps

ÅTERKOMSTEN. Vilat sen i tisdags då jag drog illa ryggen, mått dåligt mentalt över bristen av träning under veckan så nu behövde jag mig ett pass! Tänkte också att nu återgår jag till min inövade bänkpress-rutin och slutar försöka bänka som proffsen, det har bara skadat mig. Så tillbaka till basics, platt på bänken, brett med fötterna och ligga långt in på bänken, ungefär alla fel så att säga.

Bengtpress 3min vila, 7 reps viktstegring till fail.
10x stång
10x 40kg
10x 60kg
7x 65kg
7x 67,5kg
7x 70kg
4x 72,5kg fail på femte rep.
Nöjd över bänken, 7x70kg var det ett tag sen jag tog så skönt vara tillbaka på det åtminstone. Plattbänkad FTW.

Lutande hantelpress 3min vila, 7x reps viktstegring till fail.
7x 22,5kg
7x 25kg
5x 27,5kg

Är ett PB i lutande hantelpress, kul!

Flyes i CC 2min vila, stegring till fail(7x reps)
10x 17,5
7x 22,5
7x 25
7x 27,5
7x 30 som jag klarade på det berömda.

Biceps EZ-stång 2min vila
10x30 kg
7x 40kg
6x 42,5kg
6x 42,5kg
4x 42,5kg +1xNegativ

Sittande hammercurls, hantlar 2min vila. "superstrikt"
8,8x 12,5kg
7,7x 15kg
5,5x 17,5kg Kändes bra, synd högern stupade så jag inte kunde fortsätta, vänstern hade mycket klös kvar.

Stående hantelcurls 2min vila
7,7x 17,5kg
6,6x 17,5kg

Ryggresningar 1min vila
15 reps
15 reps
15 reps
15 reps
15 reps

Ville bara belasta den skadade punkten i ryggen lite lätt, och nu i skrivande stund så känns det riktigt bra/skönt. Var nog en alldeles lagom belastning. Bra pass idag all around faktiskt. Kanske jag kan börja klättra nu igen i bröst? Vågar man tro på det? Volymmässigt var väl passet i det minsta laget, men det var trevligt bara att sticka och mata lite grann.

Nano-Sekund
2012-11-17, 19:23
Kul att se dig tillbaka Robban !! Bra pass må jag säga !!

Niwah
2012-11-17, 19:27
Riktigt fint pass! Grymt att sätta dit en 7x70 kg i plattbänk :thumbup:

toalettmysaren
2012-11-19, 11:57
Tisdag 19/11 Ben

uppvärmning
3 set bensträck
3 set bencurls

Benböj
2x sets m. stång
5x 40kg
Känner väldigt mkt av i ländryggen så valde att ta det lite lugnare på detta pass,
man kände att ryggen tycker det är riktigt jobbigt vara "sammandragen" redan nu.

5x 50kg - 3min vila nu
5x 60kg
5x 70kg
4x 75kg
4x 75kg
Nu kände jag att knäna hade slutat leva om, och var ordentligt varma, tog lång tid idag?
Så kunde lägga på nåt rep till nu då det kändes relativt ok.
5x 75kg
5x 75kg
5x 75kg

Böj m. stopp 3 sek 2,5min vila
5x 60kg
5x 60kg

Benpress "lifefitness"
10x 45
10x 85 - 2,5min vila
10x 115
10x 135
10x 155
10x 175

Märklig maskin, svårt veta var man ligger, men var nog vettigt prova sig fram,
väldigt grunda pressar så de fanns precis 0% chans att jag tappade trycket
mot ryggstödet som det lätt blir när man råkar gå lite för djupt.

Utfallsgång 2min vila
17,5kg+stång
22,5kg+stång
22,5kg+stång

Bencurls 1,5min vila
12x 46
12x 53
8x 60

Benspark 1,5min vila
8x 40
8x 50
8x 60
6x 70

"rehab" ryggresningar 1min vila
15 reps
15 reps
15 reps
15 reps
15 reps

Nöjd med passet idag, Blev inga tunga treor och så idag dock då jag inte vågade,
men skönt kunna kötta lite i alla fall.

toalettmysaren
2012-11-19, 12:14
^
Dum jag är, det är ju förstås MÅNDAG idag.

toalettmysaren
2012-11-19, 12:28
Dagens sista set i böjen på 75kg.


o5N6XtXrqYw

Bällund
2012-11-19, 17:00
Härligt pass kv :).
Nu har vi bokat hotell till på lördag. Är det nå spec den helgen eller? typ fullbokat överallt. Blev iaf Scandic plaza. Vart det ligger exakt har jag ingen aning om, men det borde väl ligga rätt centralt? :).

toalettmysaren
2012-11-19, 17:08
jag har aldrig koll om någonting när det kommer till happenings i umeå, men ska höra me frugan då hon kommer hem ikväll. Scandic Plaza ligger typ mittemot allstars, det är väldigt centralt i varje fall :).

Bällund
2012-11-19, 17:15
jag har aldrig koll om någonting när det kommer till happenings i umeå, men ska höra me frugan då hon kommer hem ikväll. Scandic Plaza ligger typ mittemot allstars, det är väldigt centralt i varje fall :).

Det var ju då bra att man inte hamna i bushen någerst iaf :). Hade ni lust att styra ihop nå med oss? Vi tänkte då dra gode tidigt från Pite för att hinna med ett träningspass i Umeå, sen vill väl damen på stan en sväng antar jag. För att sen avsluta kvällen med nå gomat :)

toalettmysaren
2012-11-19, 17:52
absolut, det låter trevligt! Om ni var sugna på gå ut och äta så hänger vi nog gärna på, ser helst bara att det inte blir så sent så man slipper att Lo är övertrött och konsekvenserna därefter :).

Jag lägger dit ett "nog" bara för att man vet ju inte vafan kärringen har planerat, så då har jag ju min buyout haha. Hör av mig senare ikväll då jag har konfererat med chefen, hon jobbar kväll :)

Bällund
2012-11-19, 18:26
absolut, det låter trevligt! Om ni var sugna på gå ut och äta så hänger vi nog gärna på, ser helst bara att det inte blir så sent så man slipper att Lo är övertrött och konsekvenserna därefter :).

Jag lägger dit ett "nog" bara för att man vet ju inte vafan kärringen har planerat, så då har jag ju min buyout haha. Hör av mig senare ikväll då jag har konfererat med chefen, hon jobbar kväll :)

hehe, jag fattar :). nä, inte alls så sent. Man kanske krubbar vid 18-snåret eller nå. Annars blir ju matrutinerna helt fucked up :)

toalettmysaren
2012-11-20, 11:18
Riktiga tisdag! 20/11 Axlar/Triceps

Var lite tvek till att det skulle gå bra idag dels pga att jag drog med tjejen(jag älskar dig) men brukar inte gå skitbra när hon är med, och dels för att jag körde bänk i lördags.
Nåväl, gick rätt bra!

Sittande militärpress 3min vila
uppvärmningen;
2 sets m. stång
7x 40kg

7x 50kg
7x 50kg
7x 50kg

stående press bakom nacke 3 min vila
7x 30kg
7x 35kg
7x 37,5kg

Smalbänk 3 min vila
Stång
7x 50kg
7x 55kg
6x 60kg

Skullcrusher 2min vila
7x 31kg
7x 31kg
7x 33,5kg
6x 33,5kg

superset Pulldowns - hantellyft åt sidor Ingen vila mellan avslutad dubbel
10x 30kg - 10x 10kg
10x 30kg - 10x 10kg
8x 30kg - 8x 10kg

Pust vrååål flås! 1,30 tim för att köra detta, inte världens tempo, men nu var vi tvungen sticka. All-in-All rätt nöjd med passet, inga direkta dippar och höll mig kring vad jag har lastat som mest typ.

Bällund
2012-11-20, 17:44
Stabila pressar där robban! Bra som fan :)

bmxkrille
2012-11-20, 20:54
Dagens sista set i böjen på 75kg.


o5N6XtXrqYw

är det på iksu i Umeå ? :hbang:

toalettmysaren
2012-11-20, 21:11
yep! snyggt att du såg det trots min otroligt kissiga kamera ! :)

Niwah
2012-11-20, 21:13
yep! snyggt att du såg det trots min otroligt kissiga kamera ! :)

På tal om det. Vad har du för kamera egentligen? För den är kissig indeed :D

toalettmysaren
2012-11-20, 21:24
Det är en Iphone 3gs, telefonen är äldre än min 3 åriga dotter som lärde sig redan då hon var kring ett år gammal hur man använder den, så ni får ha i åtanke hur många hundratals gånger den har åkt i backen, dragits efter grejer och så vidare utan skydd för det är jag man nog att köra utan :)
Har lovat mig själv länge en iphone 5'a nu så det blir lite vettigare filmer hehe.


kikade på din journal bmxkrille, STARK är du, och 20 år. Sinnes!

toalettmysaren
2012-11-22, 11:12
Torsdag Bröst/Biceps

Inte helt optimalt köra bröst biceps idag då jag körde de i lördags och axlar/triceps i tisdags, men fått maka lite på splitten till förmån för en get-together med BÄLLUND på lördag då det ska ryggas på iksu!

Bänkpress 3min vila
stång 2x20
10x 50kg
7x 60kg
6x 70kg
3 min vila
6x 70kg
5x 70kg fail, kom högt upp på bröstet.
7x 60kg
7x 60kg

Lutande hantelpress 3min vila
10x 17,5kg
6x 25kg
6x 25kg
5x 25kg

Sittande växlande bicepscurl 2min vila
9,9x 15kg strikt
9,9x 15kg strikt
7,7x 15kg

Sittande hammercurls samtidiga 2min vila
6x 15kg
6x 15kg
6x 15kg

Flyes 2min freemotion
12x 20
7x 27,5
7x 27,5
7x 27,5

toalettmysaren
2012-11-24, 01:31
Lite motivationsGIF's inför morgondagens(dagens) pass med BÄLLUND på iksu!

kanske starta upp med att värma upp lite? Sedan kanske nån tung basövning crossfit-style? Och kanske avslutningsvis PB-försök i bänken, vad tror ni? Text i bilder nedan.


http://i.imgur.com/mTXkX.jpg

http://i.imgur.com/MOeo1.gif

http://bits.rainwalk.net/dumb-bench.gif

toalettmysaren
2012-11-24, 13:59
Lördag 24/11 Rygg m. BÄLLUND

Chins 3min vila
uppvärmn 2x2
6 reps remmar
6 reps remmar
6 reps remmar

Marklyft 3min vila
uppvärmn stång
5x 50kg
4x 90kg
4x 90kg
3x 120kg
3x 120kg bälte+remmar
3x 120kg bälte+remmar

Gav mig där, det känns rätt mycket i ländryggen än så tog de ganska piano, var extremt jobbigt också vilket gjorde mig lite låg. BÄLLUND lastade fel och suckade djupt efteråt då han hade lyft. "fan va tungt det går idag", tjejen hans fliker "det är ju på morgonen" "jo... jag antar det" sen påpekar jag att han har gjort en 3'a på 150kg vilket var fellastat med 10kg, då sken han upp som en sol, det innebar ju ett PB :)

Stångrodd (pronerat) 2min vila
8x 50kg
10x 60kg
12x 70kg bälte+remmar
12x 80kg bälte+remmar
8x 90kg bälte+remmar

PB all the way på stångrodden idag!

Hantelrodd 1,5min vila
8x 22,5kg
6x 32,5kg
6x 35kg remmar
6x 35kg remmar

High row (hammer strength) 1,5min vila
8x 25
6x 35
7x 35
6x 35

sittande kabelrodd m. stång 1,5min vila
uppvärmn
8x 23,5
4x 33,5

Korsrygg 1min vila
15 reps
15 reps
15 reps
15 reps+10kg vikt

Blev lite mycket freestylande idag på passet(random övningar och så vidare)och en hel del random vila, men stångrodden och chinnandet gick stabilt så med marklyften till trots så är jag ändå nöjd. lätt de blir så då man samtidigt känner att man vill visa hela iksu typ :)

Bällund
2012-11-25, 16:50
Yo!

Vad har du för upplägg på din 4split? Jag ska till att börja köra det nu ist för 3split. Tänkte att du kanske kan ge mig lite insikt i det :)

toalettmysaren
2012-11-25, 21:26
halloj!... jase, det man vill göra på 4-splitten är att separera axel/triceps dagen från bröst/komplementdagen så långt ifrån varandra som möjligt, då det är ganska drygt för axlarna t.ex. att köra bröst, och tvärtom.

Sedan vill du nog gärna lägga rygg tidigare i veckan än ben, då det är rätt jävla surt köra marklyft med träningsvärk i benen, och samtidigt vill du uppnå maximal längd vila till nästa rygg pass då du har kört ben så då har jag kört det här utfallet:

Axlar/triceps, rygg/extra, vila, ben/extra, bröst/biceps.

"extra" är om du orkar ösa t.ex. vader eller mage på nån av de dagarna, jag brukar bara köra rygg och respektive ben dock och kasta in nå situps lite då jag känner för det, samt kör ryggresningar på både ben och ryggdagen då de tar rätt bra på hamstrings och så.

Det här funkar då bäst för mig i alla fall, du skulle kunna vända på axel/Triceps och bröst/biceps passen också, det gör ingen skillnad, men hur du än vrider och vänder på det så tipsar jag på att du har ryggpasset tidigare i veckan än ben.

Bällund
2012-11-25, 21:54
sweet :). Blir ungefär så här för mig då. Vila, rygg, vila, axlar/triceps, vila, ben/mage, bröst/biceps.
Startar veckan med vilodag, sen träning tisdag, torsdag, lördag och söndag. Dom dagarna passar bäst för mig, bästa träningsdagarna är ju helgerna då man inte är så knäckt efter jobbet.