handdator

Visa fullständig version : En grupp vänner, ett mål - "Viking Bataljonen"


Dezettvå
2012-05-07, 20:22
Hejsan Kolozzeum!

Denna träningsjournal blir det första inlägget för mig på kolozzeum och jag måste säga att jag har läst på forumet under lång tid men inte varit aktiv själv. Så nu är det väl dags!

Jag skall börja med att förklara att denna träningsjournal inte kommer vara specifik för endast mig utan för hela vår lilla grupp. Vi kallar oss skämtsamt för "Viking Bataljonen".

Vad är denna gruppen och vilket mål har vi?
Det är så att vi alla har växt upp tillsammans och känt varandra väldigt länge. När vi var i lite yngre ålder tränade vi alla aktivt med kampsport, innebandy, fotboll, amerikans fotboll och andra aktiviteter. När den "riktiga" skolan började i och med gymnasiet och universitet så försvann tiden för träning och därmed motivationen.

Nu börjar vi närma oss slutet på gymnasiet respektive universitetstid och vi har nu valt att börja träna tillsammans, denna grupp människor som umgicks väldigt ofta under högstadiet :) Ren nostalgi!

Vi har dock satt ett ganska ambitiöst mål. De flesta av oss strävar efter att sätta Navy SEALS "PFT" Physical Screening Test som består av flera krävande delmoment.

Vad vi har gjort hitils
Träningen började som ett nyårslöfte och träningen har trots alla odds inte stannat upp. Vi har tränat regelbundet sedan 01 Januari. Vi åker runt och gör olika aktiviteter tillsammans. Springer ute, tränar gym, springer i skogen, paddlar kanot och mycket mer!

Jag skall försöka uppdatera med bilder och resultat och hur nära vi är vårt mål .

Jag hoppas att vi både kan få feedback av er mer erfarna och att vi kan motivera andra att bilda liknande 'grupper' där man hjälps åt med en gemensam anda!