handdator

Visa fullständig version : Bygga maximalt!


fatherjack
2012-05-07, 20:18
Tjena!
Jag är sugen på att bygga upp mig nu, maximalt!
Hur tycker ni den optimala träningsveckan ska se ut? (vilken splitt? hur ska passen se ut? Övningsföljd? Cardio?
Vet att mycket handlar om kosten och att man ska äta rätt, men vad är rätt då?
Jag är väldigt smal och liten av mig ca 55 kg på 172 cm (15 år) så jag förstår att jag behöver gå upp och ligga på kalori överskott för att bygga muskler, men jag har nog hör ämnesomsättning för jag har svårt att gå upp. Så kosttillskott kanske kan vara ett alternativ, vad rekommenderar ni för tillskott?
Skulle vilja ha en kropp som Ronaldo eller biffigare ( ;) ) till nästa sommar
http://www.google.se/imgres?q=ronaldo&um=1&hl=sv&sa=N&biw=1366&bih=667&tbm=isch&tbnid=o5Xvoezu1Wp0sM:&imgrefurl=http://blogg.tara.se/maria-tjarnlund/2012/04/22/kan-man-kla-sig-i-en-spanjor/cristiano-ronaldo-mohawk-hairstyle/&docid=TSc8xzTJ1dGR-M&imgurl=http://blogg.tara.se/maria-tjarnlund/wp-content/blogs.dir/28/files/2012/04/cristiano-ronaldo-mohawk-hairstyle.jpg&w=330&h=500&ei=NRyoT_-CMu2O4gSvzamfCQ&zoom=1&iact=hc&vpx=354&vpy=152&dur=375&hovh=175&hovw=115&tx=90&ty=150&sig=106619749672841066292&page=1&tbnh=134&tbnw=88&start=0&ndsp=24&ved=1t:429,r:1,s:0,i:141

Hur tycker ni att jag ska periodisera året?
lågrep/högrep när?
Ja de va väll det, undrar ni något eller böhöver veta något eller kommer på något annat viktigt så fråga/skriv det!

BTW // Jäkligt tacksam till er alla här på Kolo för all motivation man får bara genom att läsa här!
Även tacksam för svar! ;)

MVH Jackie

Latissimus Dorsi
2012-05-07, 20:47
Tjena Jack
Jag är bara något år äldre, och hamna förfan inte i en optinojja.
Du behöver inte bygga maximalt. Börja fundamendalt.
Träna, ät sov repeat. Du har inte en hög ämnesomsättning, du äter bara som en mes :D
Så börja ät allt i din väg, rekomenderar dig att köpa någon slags gainer ändå.
Rätt kost är mycket mat, och helst hög halt av protein. Mat som är riktigt bra är rött kött,kyckling,lax e.t.c Mjölk är även mycket bra att dricka. Du behöver inga periodiseringar, kör bara på börja med z_bumbis 3 split eller något basic där du kör typ

mån bröst triceps framsida axlar
tis rygg biceps baksida axlar
ons ben
tors vila
fre bröst triceps framsida axlar
lör rygg biceps baksida axlar
sön vila

Typ så kör jag iallfall,sorry för att de blev lite kaotiskt men hoppas de hjälpte om de någon mer fråga så äre bara att fråga på :D

apfel
2012-05-07, 21:18
som ovanstående. du vet nog hur man äter bra om du tänker efter. men försök inte äta optimalt(havregryn och bönor till varje jävla måltid etc) ät husmanskost och ät mycket. mycket kolhydrater och ännu mer protein, drick mjölk i mängder och slösa inte med såsen.
träna hårt och ligg i repsintervallet 5-12 reps ungefär. öka vikten på stången i lagom takt och var noga med utförandet. sov och upprepa.
du kommer ha ronaldos kropp om du tränar hårt och går upp några kilon(cirka 5 beroende på hur smal du är)