handdator

Visa fullständig version : Behöver råd av proffsen!


Mannerson
2012-05-07, 18:41
Hej Kolozzeum, mitt första inlägg här!

181 cm lång, 83 kg.

Jo för ca 1 år sedan gick jag från 95 till 77 kg. Kändes mycket skönt dock tror jag det gick lite för fort. ( 7 veckor, stress bantningskur ) "unhappy"
Gick därefter upp till 85 igen och ligger nu på 83 kg morgonvikt. Ser nu ut som på bilden och vill få bort det resterande. Alltså magen samt sidorna. Äter nyttigt, mycket protein, fisk, kvarg, räkor advokado m.m Försöker hålla mig borta från allt dåligt så mycket som möjligt och äta måttligt och ofta. Mellanmål vid 10, samt 16. ( kvarg )

Så här ser en vecka ut sedan en månad tillbaka:

Måndag: Gympass efter jobbet, överkropp. (armar) (2H)
Tisdag: Cykling 45 min innan frukost, så hög fatburner puls som möjligt (125-140)
Onsdag: Gympass, ben samt mage.
Torsdag: Samma som tisdag.
Fredag: Rygg, lite smått och gott på gymmet, det man har lust med. Men inte på någon speciell muskelgrupp. Mycket frivikter.
Lördag: Långpromenad
Söndag: Vila

Har haft lite dåliga helger, valborg fester m.m så vikten har ej ändrats, kanske midjemåttet dock då ett flertal tröjjor blivit lättare att sätta på sig.

Jag tar kre-alkalyn innan träningen och en shake whey 80 efteråt. Kör med omega 3 de dagarna jag ej käkar fisk.

Behöver råd och hjälp att hitta ett effektivare sätt eller något "extra" för just nu känns det ganska trögt och motivationen sinar pga uteblivna resultat..

Dashivas
2012-05-07, 18:44
Finns bara 2 sätt.

Antingen kör du mer cardio.
Eller så äter du mindre kalorier.

När du gått ner i vikt så har din kalori förbrukning också sänkts då du behöver sänka ytterliga för att gå ner mer.