handdator

Visa fullständig version : Hur/var för ni anteckningar?


Sanzet
2012-05-07, 15:26
Jag är en person som gillar att föra anteckningar om min träning och kost, och jag antar att jag knappast är ensam om det. Speciellt nu när jag är nybörjare känns det nästan oumbärligt att föra regelbundna anteckningar om min styrketräning för att över huvud taget komma ihåg vad jag använde för vikter sist *rolleyes*. Dessutom fungerar det ju såklart som motivationskälla om man ser svart på vitt att man kan lyfta mer.

Så, till saken. Hur gör ni när ni antecknar resultaten från era träningar? Jag ser att många här har träningsjournaler med lite varierande layout, och just nu är det något liknande jag använder, d.v.s. ett word-dokument där jag helt enkelt skriver ned övningarna och vikter/repetitioner/antal set. Men jag hittade en väldigt fin excel-mall för kost (http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=5604618&postcount=572) (tack till highiq och alla som kompletterat och fixat till den!) som jag använder och är mycket nöjd med. Så jag undrar om det är någon som har några tips på om det finns liknande mallar, eller hemsidor, eller program, eller vad-som-helst där man kan skriva in träningsresultat på ett snyggt och enkelt sätt?

Jag tycker bara att det är svårt att få någon översyn på utvecklingen när man kör word-dokument eftersom man måste bläddra fram och tillbaka för att jämföra sessioner.

kaer
2012-05-07, 15:28
Google-docs kalkylblad. Förut körde jag excel.

bearwolf
2012-05-07, 15:30
jag kör fitocracy.com, dels för att jag är rollspelsnörd och total beroende av att "levla" och dels för att man lätt kan se sin historik över sina övningar :)

Pahwn
2012-05-07, 15:33
Träningsdagbok köpt på body.se's webshop :) funkar prima!

m-sundsvall
2012-05-07, 15:36
Under passet skriver jag in i Jefit, träningsapp.
Sen hemma brukar det gå in mer info i bloggen.

Pretorian
2012-05-07, 17:12
Jag skriver in i Anteckningar i min iPhone direkt efter varje set.

Övning