handdator

Visa fullständig version : träning med jobb i Norge


davidrydberg
2012-05-06, 20:04
Tjena!

Nu är det så att jag ska börja jobba mån-tors jobb i Norge och det kommer bli långa dagar så de finns varken tid eller ork att gå till gymmet i Norge när arbetsdagen är slut.
Kommer mina resultat bli lika att träna 3 dagar när jag är hemma i Sverige som att träna utspritt under hela veckan?
Idag tränar jag en 5-split måndag-fredag och funderar att byta till halvkropps träning när jag börjar i Norge.

Vad tror ni? och hur gör ni som jobbar i Norge? :)

Tack på förhand =) <3

Mats J
2012-05-07, 08:05
Hej jag jobbade på annan ort under en period, jobbade då till runt 20 på kvällarna (från 7) så att träna då var uteslutet, tycker jag nästan fick bättre resultat med det upplägget, 4 dagars vila eller "vila" passar bättre, jobbade som takläggare, och tre pass på raken efter det än när jag jobbade på hemmaplan och körde 5 pass.

davidrydberg
2012-05-07, 08:39
okej, tack för ditt svar :) antar att de bara är att prova sig fram och försöka hålla kosten så bra som möjligt när man jobbar :)

Bjern
2012-05-07, 08:44
Troligen inte lika bra resultat om man jämför med en 5-split eftersom det blir 3 vs 5 träningsdagar. Jag skulle satsat på ett Push/Pull-upplägg och kört ganska hög volym.

davidrydberg
2012-05-07, 09:25
Troligen inte lika bra resultat om man jämför med en 5-split eftersom det blir 3 vs 5 träningsdagar. Jag skulle satsat på ett Push/Pull-upplägg och kört ganska hög volym.
Hade tänkt mig köra
tors-överkropp
fre-underkropp
sön-överkropp

men som du säger, push/pull upplägget funkar nog bra det med :)