handdator

Visa fullständig version : Köpa skrivare, förslag?


Onigiri
2012-05-06, 09:07
Är helt lost på skrivare. Hur mycket pengar bör man lägga ut för en hyfsad, vilket märke och vilken typ av skrivare bör jag kolla efter?

Är inte intresserad av något överdrivet märkvärdigt med 100 olika funktioner, en smidig söt liten sak.

Förslag?

David Brent
2012-05-06, 09:10
Ska du bara skriva ut dokument i svartvitt skulle jag satsa på en laserskrivare.

Carolinew
2012-05-06, 09:11
Jag har en Canon MP495, har som de flesta skrivare idag även kopierings- och scannerfunktion. Dessutom även trådlös så man slipper hålla på med sladdar och grejer vilket är skönt om man vill ha den på ett lite mer diskret ställe. Kostade 899:- har jag för mig och jag är väldigt nöjd.

Innan hade jag en HP-skrivare som köptes för en femhundring, men den typ tuggade sönder pappren efter ett tag och lyckades inte mata fram några papper om man inte matade den med ett i taget. Riktigt skräp, så jag tror det lönar sig att köpa en som inte är den absolut billigaste.

Kryss
2012-05-06, 09:46
Har bra erfarenhet av samsungs serie av små skrivare, hade en av de tidigare versionerna. Runt en tusing för en liten nätt sak.

willtjam
2012-05-06, 09:47
Jag har också en Canon MP495 och den fungerar prima. Kostade runt 500 när jag köpte den för typ 6 månader sen.

PureWhey
2014-09-09, 16:07
Bumpar denna.
Aldrig köpt en skrivare, så jag har verkligen 0 koll.
Letar efter en schyst skrivare som skall kunna skriva ut med bra kvalité och färg. Är det främst laser som gäller?
Trådlöst/kabel spelar ingen större roll.

Nordenator
2014-09-09, 16:49
Laserskrivare är snabba och billiga. Färglaserskrivare är däremot inte alls lika ekonomiska som en normal med bara svart toner. Dyrare att köpa och kostar mer att köra tonerbyte. Om du inte verkligen behöver färg så skulle jag inte rekommendera att köpa varken en bläckstråleskrivare eller färglaser. En normal enkel laserskrivare ger runt 1000 sidor direkt ur förpackning och kostar runt 500-1000 kr. Ny toner runt 300-500 kr för ytterligare 1000 sidor.

Rizza
2014-09-09, 17:05
Oftast så brukar väl laser vara billigast i längden om man räknar per utskrift

priset för patroner, toner / antal utskrifter alltså