handdator

Visa fullständig version : Sjuk!


Metal_boy_
2004-01-24, 21:13
Vill helst att Grub svarar på denna fråga framför allt =)

jag e förkyld och orkar inte äta lika mycke som annars jag har druckit en hel del litrar med muu mjölk med choklad smak innehållandes 95g kolisar och 35g protein..är detta ett bra val under tiden då jag har svårt att få i mig massa gröt...jag vet att jag inte tappar muskler även om jag skulle äta skitdåligt utan kroppen hinner bara tappa massa vätska men jag fyller ändå på mitt förråd så gott det går...annars märker jag att jag har ett väldigt bra imunförsvar sedan jag börjat träna och så fort febern dyker upp så pippar kroppen den ordentligt.

King Grub
2004-01-24, 21:18
Ät och drick det du kan när du är sjuk. Så länge du får näring i dig spelar det mindre roll om kolhydraterna har GI 60 eller 90 eller vadsomhelst, eller om kosten inte har den perfekta näringsbalansen. Du får ju i alla fall i dig gott om protein och kolhydrater, även om det inte är världens mest hälsosamma diet. :D Förhoppningsvis känner du dig inte sämst i världen så lång tid, utan kan gradvis introducera mer och mer "riktig" mat i kostschemat. Det viktigaste är att du får i dig tillräckligt med vätska.

En mjölk/havregryn/banan/bär/proteinpulverdrink kanske går ner?

Metal_boy_
2004-01-24, 21:20
Originally posted by King Grub
Ät och drick det du kan när du är sjuk. Så länge du får näring i dig spelar det mindre roll om kolhydraterna har GI 60 eller 90 eller vadsomhelst, eller om kosten inte har den perfekta näringsbalansen. Du får ju i alla fall i dig gott om protein och kolhydrater, även om det inte är världens mest hälsosamma diet. :D Förhoppningsvis känner du dig inte sämst i världen så lång tid, utan kan gradvis introducera mer och mer "riktig" mat i kostschemat. Det viktigaste är att du får i dig tillräckligt med vätska.

En mjölk/havregryn/banan/bär/proteinpulverdrink kanske går ner?

jo det skulle gå ner=) just nu värmer jag en såndär färdig lasagne man gör i mikron...mer fett än protein men det skiter jag i huvudsaken att jag får i mig nått...det mesta e att jag inte orkar ställa mig och laga mat och då va detta ett bra alternativ med en proteindrink till :thumbup:

King Grub
2004-01-24, 21:25
Soppor är ju klassisk (och bra) förkylningsmat. Kycklingsoppa! :eating: :hbang:

Mamma lagade alltid potatismos och frikadeller åt mig när jag var liten och sjuk. :love:

Metal_boy_
2004-01-24, 21:40
Originally posted by King Grub
Soppor är ju klassisk (och bra) förkylningsmat. Kycklingsoppa! :eating: :hbang:

Mamma lagade alltid potatismos och frikadeller åt mig när jag var liten och sjuk. :love:

ok hehe =)

jag åt alltid sparrissoppa =)