handdator

Visa fullständig version : Bulgarien - Sunny Beach 11/6-12


callebolund
2012-05-04, 20:41
Tja!

Skall alltså till SB i Bulgarien på studentresa den 11 juni.

Några fler som ska dit?
Tips på saker att göra, barer, restauranger etc?
Tränings möjligheter?

Hört att det är typ "gangsterstyrt" Vad skall man undvik?

Mushi
2012-05-04, 20:45
Finns typ tyvärr bara en sak att göra...Supa..Maten suger där nere tyvärr, MCD och burgerking var det bästa jag åt när jag var där för två år sen.

difeddy
2012-05-04, 20:50
finns typ tyvärr bara en sak att göra...supa..maten suger där nere tyvärr, mcd och burgerking var det bästa jag åt när jag var där för två år sen.

+1

JJOHANSSON
2012-05-04, 20:57
Jag skulle undvika strip-klubbarna ifall jag åkte dit, har hört att maffian är riktiga svin där nere.

snej
2012-05-04, 21:08
Det är ett jävla skitställe. Totalt maffiastyrt och värsta slummen så fort du kommer utanför hotellområdena. Stanna hemma.

optimistic1
2012-05-04, 21:27
Nu blev jag nyfiken på maffian där, hur fungerar de, ger dom sig på vanliga människor eller är det som vanligt typ restaurang/disco ägarna blir pressade på pengar.

Jockefoten
2012-05-04, 21:42
Aldrig varit där men kompisgänget åkte ner för fem år sedan. De blev rånade av gäng 3-4gånger samt av en hora en gång (hon hade en kniv). Undvik även kycklingkebab då den tenderar att vara rå. Går inte utanför hotell/turistområdena, aka där det inte finns vakter/poliser).
I övrig så hatar Bulgarerna svenskar med tnke på hur svinaktigt vi beter oss.

filmjölk
2012-05-04, 22:00
Av någon anledning var jag och min fru där för några år sedan. "Oj, det här var billigt! Skall vi åka dit? ja det kör vi på!"...och så visade sig hela stället vara något slags fylleparadis för hela Europas samlade white-trash ungdomar. Jag var väl strax under 30 då och kände mig 10 år för gammal minst, maten var äcklig, det fanns typ ett enda gym i hela stan...och det var sån massiv fyllefest att jag vet inte vad.

Packade guidos, spännturkar från Europas alla förorter, wt-människor, babyhuliganer, småslampor, hysteriska fjortisar...alla ärkepackade 24/7. Dans på borden, 90-tals eurodisco, superslampiga outfits, kisslukt, spyor, trasigt glas, utomhuskneullande, tribal tatueringar, tramp stamps, risiga blonderingar, piercings, snygga proffshoror som gick från bar till bar och raggade upp finniga tonårspojkar som misslyckats med raggandet etc etc. Totalt vidrigt.

Men jag tycker att Bulgarerna var trevliga. De behandlade oss bra, vi blev varken bestulna, lurade, eller rånade, och fick bra bemötande när vi frågade om vägen etc.

drakfelt
2012-05-04, 22:07
Av någon anledning var jag och min fru där för några år sedan. "Oj, det här var billigt! Skall vi åka dit? ja det kör vi på!"...och så visade sig hela stället vara något slags fylleparadis för hela Europas samlade white-trash ungdomar. Jag var väl strax under 30 då och kände mig 10 år för gammal minst, maten var äcklig, det fanns typ ett enda gym i hela stan...och det var sån massiv fyllefest att jag vet inte vad.

Packade guidos, spännturkar från Europas alla förorter, wt-människor, babyhuliganer, småslampor, hysteriska fjortisar...alla ärkepackade 24/7. Dans på borden, 90-tals eurodisco, superslampiga outfits, kisslukt, spyor, trasigt glas, utomhuskneullande, tribal tatueringar, tramp stamps, risiga blonderingar, piercings, snygga proffshoror som gick från bar till bar och raggade upp finniga tonårspojkar som misslyckats med raggandet etc etc. Totalt vidrigt.

Men jag tycker att Bulgarerna var trevliga. De behandlade oss bra, vi blev varken bestulna, lurade, eller rånade, och fick bra bemötande när vi frågade om vägen etc.

Låter ordentligt jävla risigt.. Herregud alltså

Spartansk
2012-05-04, 22:08
Jag har varit där två gånger. Båda gångerna har det varit enveckors supa-och-kn*lla-resor. Jag minns inte exakt, men jag tror det var 2003 och 2006.

Någon maffia märkte jag inte av. Värt att veta: Bästa utestället är Lazur, kycklingkebaben kan man få salmonella av (en polare fick det, dock en mild variant som bara tog en vecka att bota), och där finns massor undersköna prostituerade, så var försiktig med tjejer som verkar omotiverat intresserade. Deras yrke upptäcks dock ganska snart då de börjar upprepa sitt mantra - one hour, one hundred leva.

För övrigt fick jag inte kn*lla en enda gång under dessa två resor, vilket var en törn mot min självkänsla som den aldrig riktigt återhämtade sig från.

krubkungen
2012-05-04, 22:09
Efter filmjölks briljanta beskrivning så låter det ohyggligt hemskt.

Tokruska
2012-05-04, 22:25
Summa summarum; ni får helt enkelt hålla er på hotellet och supa skallen av er tillsammans på balkongen =)

David Brent
2012-05-04, 22:29
Av någon anledning var jag och min fru där för några år sedan. "Oj, det här var billigt! Skall vi åka dit? ja det kör vi på!"...och så visade sig hela stället vara något slags fylleparadis för hela Europas samlade white-trash ungdomar. Jag var väl strax under 30 då och kände mig 10 år för gammal minst, maten var äcklig, det fanns typ ett enda gym i hela stan...och det var sån massiv fyllefest att jag vet inte vad.

Packade guidos, spännturkar från Europas alla förorter, wt-människor, babyhuliganer, småslampor, hysteriska fjortisar...alla ärkepackade 24/7. Dans på borden, 90-tals eurodisco, superslampiga outfits, kisslukt, spyor, trasigt glas, utomhuskneullande, tribal tatueringar, tramp stamps, risiga blonderingar, piercings, snygga proffshoror som gick från bar till bar och raggade upp finniga tonårspojkar som misslyckats med raggandet etc etc. Totalt vidrigt.

Men jag tycker att Bulgarerna var trevliga. De behandlade oss bra, vi blev varken bestulna, lurade, eller rånade, och fick bra bemötande när vi frågade om vägen etc.

Detta summerar på pricken bilden jag fått av stället.

shadowfire
2012-05-04, 23:26
Av någon anledning var jag och min fru där för några år sedan. "Oj, det här var billigt! Skall vi åka dit? ja det kör vi på!"...och så visade sig hela stället vara något slags fylleparadis för hela Europas samlade white-trash ungdomar. Jag var väl strax under 30 då och kände mig 10 år för gammal minst, maten var äcklig, det fanns typ ett enda gym i hela stan...och det var sån massiv fyllefest att jag vet inte vad.

Packade guidos, spännturkar från Europas alla förorter, wt-människor, babyhuliganer, småslampor, hysteriska fjortisar...alla ärkepackade 24/7. Dans på borden, 90-tals eurodisco, superslampiga outfits, kisslukt, spyor, trasigt glas, utomhuskneullande, tribal tatueringar, tramp stamps, risiga blonderingar, piercings, snygga proffshoror som gick från bar till bar och raggade upp finniga tonårspojkar som misslyckats med raggandet etc etc. Totalt vidrigt.

Men jag tycker att Bulgarerna var trevliga. De behandlade oss bra, vi blev varken bestulna, lurade, eller rånade, och fick bra bemötande när vi frågade om vägen etc.

oh, tips på hotell? *cupid**drool*

Akagi
2012-05-04, 23:38
Av någon anledning var jag och min fru där för några år sedan. "Oj, det här var billigt! Skall vi åka dit? ja det kör vi på!"...och så visade sig hela stället vara något slags fylleparadis för hela Europas samlade white-trash ungdomar. Jag var väl strax under 30 då och kände mig 10 år för gammal minst, maten var äcklig, det fanns typ ett enda gym i hela stan...och det var sån massiv fyllefest att jag vet inte vad.

Packade guidos, spännturkar från Europas alla förorter, wt-människor, babyhuliganer, småslampor, hysteriska fjortisar...alla ärkepackade 24/7. Dans på borden, 90-tals eurodisco, superslampiga outfits, kisslukt, spyor, trasigt glas, utomhuskneullande, tribal tatueringar, tramp stamps, risiga blonderingar, piercings, snygga proffshoror som gick från bar till bar och raggade upp finniga tonårspojkar som misslyckats med raggandet etc etc. Totalt vidrigt.

Men jag tycker att Bulgarerna var trevliga. De behandlade oss bra, vi blev varken bestulna, lurade, eller rånade, och fick bra bemötande när vi frågade om vägen etc.

Låter ju underbart :D

Ot: Undvik att tjafsa med vakterna bara, kan sluta illa...

snej
2012-05-05, 10:20
Kan bara instämma med filmjölk. Nattklubben Lazur som Spartansk tipsade om var nära att avluta mitt liv btw, då jag dyngrak kl 03 på morgonen dök i deras knädjupa utomhuspool. Hamnade på bulgariskt sjukhus, påminde om Hostel filmerna, man låg på en träbänk och det var spindlar i taket. Fick nacken röntgad av en sådan gammal hederlig kamera med en plåt på andra sidan huvudet. Känslan när jag fick reda på att jag inte fått någon fraktur och fick komma hem till Sverige igen var total.

Det här var några år sedan ska jag tillägga :)

difeddy
2012-05-05, 10:26
Kan bara instämma med filmjölk. Nattklubben Lazur som Spartansk tipsade om var nära att avluta mitt liv btw, då jag dyngrak kl 03 på morgonen dök i deras knädjupa utomhuspool. Hamnade på bulgariskt sjukhus, påminde om Hostel filmerna, man låg på en träbänk och det var spindlar i taket. Fick nacken röntgad av en sådan gammal hederlig kamera med en plåt på andra sidan huvudet. Känslan när jag fick reda på att jag inte fått någon fraktur och fick komma hem till Sverige igen var total.

Det här var några år sedan ska jag tillägga :)

Hostel :laugh: :laugh:

exor
2012-05-05, 10:49
Var där 2006 med 7 grabbar. Tyckte alla bulgarer var trevliga och det var grymt ös på Lazur. Vi hade gym på hotellet och pool på taket. Åkte dit för att ****** och supa och det var inte direkt svårt genomfört med tanke på att alla tjejer är där av samma anledning. Är man i ungdomens prime så får man en oförglömlig vecka. Vi åt för det mesta på hotellets restaurang. Var helt ok med tanke på priset. Man ska dock inte ha några förväntningar på maten. Var trevlig mot vakterna, känns som det kan sluta illa om man spelar macho med dom.

Spartansk
2012-05-05, 11:04
Åkte dit för att ****** och supa och det var inte direkt svårt genomfört med tanke på att alla tjejer är där av samma anledning.

För övrigt fick jag inte kn*lla en enda gång under dessa två resor, vilket var en törn mot min självkänsla som den aldrig riktigt återhämtade sig från.

http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2011/05/okay-guy-meme.jpg

exor
2012-05-05, 11:13
http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2011/05/okay-guy-meme.jpg

Du hade bara otur min vän eller var för nykter :)

filmjölk
2012-05-05, 11:18
Var trevlig mot vakterna, känns som det kan sluta illa om man spelar macho med dom.

Vakterna på diverse ställen verkade vara ytterst fascinerade av bänkpress av någon anledning. jag var inte lika tjock då och relativt välbyggd, och jag tror jag blev frågad bara rätt ut (på ett vänligt sätt): " Sir! Excuse me, but how much can you benchpress?" säkert 5ggr på en vecka av vakter. Med efterföljande att de jämförde med vad de själva lyfte/hade lyft/ville lyfta.

Spartansk
2012-05-05, 11:20
Du hade bara otur min vän eller var för nykter :)

Jag, för nykter?

http://28.media.tumblr.com/tumblr_lzpsrfqI7f1rq4529o1_400.gif

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcToWQ-ci8dowJfV4lcbG_kSDhRsCWoQMwVEesRnNEWRZYaqbpznn8o10 4UiDg

http://i610.photobucket.com/albums/tt184/Hobbes217/Laughing.gif

Måste varit otur då... Fast jag hade lika mycket otur när jag åkte på en enveckors supa-och-******-resa till Magaluf lite senare... :(

Gober
2012-05-05, 11:46
Vidrigt ställe, gammal öststat styrd av maffia. Akta dig för stripklubbar och gatflickor som rånar folk utanför klubbar. Gå ej ensam ute. Ät inte kycklingkebab den serveras rå. Folk är otrevliga och racister.

Var iofs typ 10årsedan jag var där på en äcklig charter med ett ex och hennes familj. Tvi fan.

Marcuzz
2012-05-05, 12:37
Morsans pojkvän har en lägenhet där nere... Vill tamig fan aldrig ner dit igen, alla är så jävla otrevliga.

Silencer
2012-05-05, 12:48
Tja!

Skall alltså till SB i Bulgarien på studentresa den 11 juni.

Några fler som ska dit?
Tips på saker att göra, barer, restauranger etc?
Tränings möjligheter?

Hört att det är typ "gangsterstyrt" Vad skall man undvik?

Haha... du kommer nog få det trevligt om det är billiga slampor du är ute efter. Gå och spänn dig utan tröja så kommer dem.

Sunny beach är mycket horor, sprit och droger. Har varit där.

johanhej
2012-05-05, 12:52
Känns sådär roligt för TS att läsa allt det här när han precis bokat resa :P

Solidar
2012-05-05, 12:52
Vakterna på diverse ställen verkade vara ytterst fascinerade av bänkpress av någon anledning. jag var inte lika tjock då och relativt välbyggd, och jag tror jag blev frågad bara rätt ut (på ett vänligt sätt): " Sir! Excuse me, but how much can you benchpress?" säkert 5ggr på en vecka av vakter. Med efterföljande att de jämförde med vad de själva lyfte/hade lyft/ville lyfta.

I Östländerna har de fortfarande rätt sätt att mäta manlighet *flex*

Masi
2012-05-05, 12:53
Tror inte det blir någon resa för herr Bolund efter alla dessa inlägg. :D

Åk till Magaluf, Napa, Rhodos eller Alanya.

Angel
2012-05-05, 13:08
Vad fasiken...kan ni inte åka nånannanstans?

Solidar
2012-05-05, 14:32
Tror inte något i den här tråden avskräckt TS snarare uppmuntrat honom.
Att som ung man hitta ett ställe där allt kretsar kring fylla och sex är helt fantastiskt. Tänk om man fick vara ung en gång till :cryout:

Jag hoppas han åker och har det riktigt kul och svinar ordentligt, man har inte många chanser :)

Silencer
2012-05-05, 15:43
Spartansk, du måste gå på ragga workshop med någon mystery method snubbe. :)

callebolund
2012-05-07, 12:54
Haha tack för alla värmande svar! Tyvärr är resan bokad, dock är vi 14 st så vi får la hålla ihop.

Får väl ligga på stranden och flexa och ta hand om fylleskallarna då jag inte kan ligga runt för jag har flickvän.. haha detta blir nog superb!

Spartansk
2012-05-07, 14:41
Spartansk, du måste gå på ragga workshop med någon mystery method snubbe. :)

Ja! Om jag bara får råd någon gång.

Inge Enveten
2012-05-07, 14:57
Ja! Om jag bara får råd någon gång.

Du behöver inte betala något. Finns forum för sånt på samma sätt som kolo finns för styrketränande. Du kan träffa andra duktiga i vilken stad du än bor i som gärna hjälper dig. Googla casanova lounge eller charismatic revolution forum.

Spartansk
2012-05-07, 15:00
Du behöver inte betala något. Finns forum för sånt på samma sätt som kolo finns för styrketränande. Du kan träffa andra duktiga i vilken stad du än bor i som gärna hjälper dig. Googla casanova lounge eller charismatic revolution forum.

Charismatic revolution forum är jag redan medlem på. De säger bara "du måste ut och öva", i princip.

Och sen är ju inte forum alls samma sak som workshop. Ungefär lika stor skillnad som att läsa hur man tränar här, och att gå till en atletklubb.

Inge Enveten
2012-05-07, 18:03
Charismatic revolution forum är jag redan medlem på. De säger bara "du måste ut och öva", i princip.

Och sen är ju inte forum alls samma sak som workshop. Ungefär lika stor skillnad som att läsa hur man tränar här, och att gå till en atletklubb.

Utifrån stil på inläggen vore jag inte förvånad om jag visste vem du var där. Tråkigt förresten att det är som det är men det löser sig säkert!

rajjan_dammit
2012-05-07, 18:57
Ska du köpa knark av taxichaufförerna, se till att de släpper av dig vid ett annat hotell än ditt eget. :)

Botte 1992
2012-05-07, 19:10
Hehe. Var där i somras, läste en hel Flashback-tråd om Sunny Beach innan dess och blev väldigt skrämd. Men när vi väl var där var det inte så farligt, maten var tyvärr inte i toppklass (verkligen inte) men fortfarande ätbart. Spriten sjukt billig, en 70is vodka för 40 kr och en shot tequila kostar 5 kr på krogen m.m.

Bara bete er så kommer det att gå bra. Folk var ganska trevliga imo, dock inte vakterna.

Helt klart värt de 3500 kronorna jag fick punga ut (flyg och hotell en vecka)!

Kan dessutom rekommendera spaghetti carbonara på H.C. Andersons, skitgod! Typ enda goda maten jag ätit där.

Silencer
2012-05-07, 19:20
Du behöver inte betala något. Finns forum för sånt på samma sätt som kolo finns för styrketränande. Du kan träffa andra duktiga i vilken stad du än bor i som gärna hjälper dig. Googla casanova lounge eller charismatic revolution forum.

Eller attractionforums, där hänger jag. :)
Utöver mystery method tycker jag att alla borde läsa magic bullets och how to become an alpha male. Den senare fokuserar mer på passiva kvaliteter som gör att man utstrålar mer "alfa", medan de två första är mer systematisk raggnings/attraktionsstruktur.

ensandra
2012-05-21, 18:48
någon här som har varit vaken på dagarna och sett hur det är då?:P
är två tjejer som ska dit i sommar och blir nog inte så supermycket festande för oss så bortsett från allt party, hur är det då?
finns det någon mer mat man bör undvika? ex hur är det med glass och typ vattenbaserade ätbarheter?

ddewe
2012-05-21, 18:51
rent spontant känns det väldigt riskabelt att åka dit om ni är 2 tjejer, och jag förstår inte vad ni ska dit och göra om ni inte ska festa, men ni får ha så kul och vad jag hört så ska man undvika saker som kallas oxfilé där

Spartansk
2012-05-21, 18:51
någon här som har varit vaken på dagarna och sett hur det är då?:P

Fint väder, mycket stånd med t-shirtar och annat turistigt. Maten skulle jag beskriva som "brittisk".