handdator

Visa fullständig version : Megatuttarnas komma i form journal...


Megatuttarna
2004-01-24, 21:01
Börjar med lite stats:

Ålder: 18
Vikt innan deffen: 103 kg
Längd: 182 cm
Bf: Ca 17 - 18 %

Har ett ok utgångsläge för att komma i form och första delmålet är att nå 95kg.

Maxlyft:
Bänk 135 kg
Mark 210 kg

Kör ett schema med 4 dagars split på följande sätt:

Sön: Rygg, baksida ben
Mån: Biceps, framsida ben
Ons: Bröst, axlar
Tors: Triceps, Vader, Mage

Nu i början har jag inte lagt in någon cardio alls utan börjar lite mjukt med ett par cardiopass på måfå samt genom att lägga mig på ca 3000 kcal under träningsdagarna och ca 2500 kcal på icke träningsdagarna. Skall börja komma igen med morgonpromenader såfort jag tagit körkortet och blir oberoende av busstiderna till skolan. Sedan skall jag trappa upp cardion successivt och hålla mig till samma dietupplägg hela tiden.

Zakath
2004-01-24, 21:09
Ska bli skoj att se hur det går för dig!

Hur länge har du tränat tidigare?
Lite mått hade också vart uppskattat.

Lycka till med träningen nu, tror nog du ska klara av ditt mål med galans! Satsa hundra nu :kickass:

swiftin
2004-01-24, 21:12
Lycka till. ska bli kul att följa! :bpump:

Megatuttarna
2004-01-24, 21:42
Originally posted by Zakath
Ska bli skoj att se hur det går för dig!

Hur länge har du tränat tidigare?
Lite mått hade också vart uppskattat.

Lycka till med träningen nu, tror nog du ska klara av ditt mål med galans! Satsa hundra nu :kickass:

Har tränat i 3 år nu.

Måtten är dessa:

Vader: 40 cm (måste jobba på dessa)
Ben: 69 - 70 cm, har ett bra svep men saknar en passande "droppmuskel"
Midja: 95 cm (hehe får hoppas på att den minskar markant nu med deffen)
Bringan: 120 cm
Armar: 43 cm
Hals 42 cm

Castro
2004-01-25, 00:58
Skall bli riktigt intressant att följa detta må jag säga. STORT lycka till :thumbup:

Jon2
2004-01-25, 01:54
Joo det ska bli mkt intressant att följa.

Kero
2004-01-25, 12:12
Du verkar vara en stor kille för åldern ;)

Matte_Maiden
2004-01-25, 12:22
kör på nu! :) stort lycka till! :kickass: :bpump: :thumbup:

Megatuttarna
2004-01-25, 12:28
Originally posted by Kero
Du verkar vara en stor kille för åldern ;)

Har alltid varit "en stor kille för åldern"

Haha kommer ihåg på mellanstadiet då klasskamraterna fortfarande lekte Power Rangers på skolgården och man själv började få lite hår på pitten :D

Megatuttarna
2004-01-25, 17:01
Dagens pass, rygg + baksida ben.

Började med 3 set chins:

6 reps, 2 forced.
4 reps, 2 forced.
3 reps, 2 forced.

Måste få upp styrkan i chinsen, det kanske blir bättre när jag skalar av lite vikt.

Sedan gick jag över till stångroddar som är lite av en personlig favorit, 3 set som gällde där med:

12 reps på 80kg
10 reps på 90kg
7 reps på 100kg

Sedan satte jag mig ner på sittandes kabelrodd och försökte fixa lite styrka, även här 3 set:

10 reps på 90kg
8 reps på 100kg
3 - 4 reps på 110 kg (tappade både ork och motvation här)

Sedan valde jag att avsluta med 2 set pullovers:

7 reps på 40 kgs hanteln
7 reps på 37,5 kg hanteln

Baksida ben piskades med 3 set stela marklyft:

12 reps på 50 kg
10 reps på 70 kg
8 reps på 80 kg

Sedan lade jag mig ner på baksida bencurlen och började köra där, eftersom det inte fanns några viktangivelser där så vettefan vad jag körde på men det var iaf även 3 set här tills muskeln kändes mör.

Avslutade med 10 minuter på trampmaskinen och höll på att dö, haha skruvade upp hastigheten tills det kändes som någon stack mig i magen, så höll jag det i ett par minuter tills jag hade nått 10 minuter. Fy fan vilken taskigt kondition. Nästa byggnadsfas ska jag slänga in ett par konditionspass i veckan så jag dels håller bra form men oxå har en hyfsad kondition. Blev otroligt sur på mig själv för att jag inte pallade så mkt i trampmaskinen.

Annars kördes passet strikt och fint idag men jag körde det på tok för tidigt, direkt efter frukost då jag inte alls hade några kollisar i mig kändes det som. Gick runt och var allmänt trött bara.

Biceps och framsida ben imorrn!

Zakath
2004-01-25, 17:10
Rätt bra pass, första på länge?

Men tar inte stela marklyft mer sidan av benen?

Sen märkte jag att du inte hade någon uppvärmning, det kanske är nåt att satsa på.. Att skada sig är ju inget kul :nono:
Och om du nu vill gå ner i vikt kanske du ska satsa på en lite längre mindre intensiv nedvarvning i slutet av passet?

Kämpa på!
Du har en väldigt bra grund för att arbeta ner vikten :thumbup:

Megatuttarna
2004-01-25, 17:54
Originally posted by Zakath
Rätt bra pass, första på länge?

Men tar inte stela marklyft mer sidan av benen?

Sen märkte jag att du inte hade någon uppvärmning, det kanske är nåt att satsa på.. Att skada sig är ju inget kul :nono:
Och om du nu vill gå ner i vikt kanske du ska satsa på en lite längre mindre intensiv nedvarvning i slutet av passet?

Kämpa på!
Du har en väldigt bra grund för att arbeta ner vikten :thumbup:

Stela marklyft tar där jag vill att de ska ta, hamstrings.

Klart man har uppvärmning, mitt inlägg skulle vara flera meter långt och jag även skrev ner uppvärmningen!

Varför ska jag satsa på en längre mindre intensiv nedvarvning i slutet på passet?

Har tänkt att köra ett spy-konditionspass på ca 15 min efter varje pass och sedan kör jag resten av cardion i form av långa och härliga promenader.

Chris
2004-01-25, 18:42
Kör hårt nu, ska bli kul o följa din journal! Den här borde du startat för länge sen :thumbup:

Pez
2004-01-25, 18:50
Originally posted by Megatuttarna
Har tänkt att köra ett spy-konditionspass på ca 15 min efter varje pass och sedan kör jag resten av cardion i form av långa och härliga promenader.

Låter som en bra ide.
Jag menar.. om Grub rekommenderar det så måste det vara bra? :D

Kör hårt nu och chocka i fototävlingen. :thumbup:

/pez

Megatuttarna
2004-01-25, 19:09
Originally posted by Pez


Låter som en bra ide.
Jag menar.. om Grub rekommenderar det så måste det vara bra? :D

Kör hårt nu och chocka i fototävlingen. :thumbup:

/pez

Grub is da man!

Haha jag kommer antingen komma in på två sätt till tävlingen; obetydligt liten eller otroligt fet. :cheers:

Zakath
2004-01-25, 19:14
Originally posted by Megatuttarna

Varför ska jag satsa på en längre mindre intensiv nedvarvning i slutet på passet?

Har tänkt att köra ett spy-konditionspass på ca 15 min efter varje pass och sedan kör jag resten av cardion i form av långa och härliga promenader.


Jag tror säkert du vet detta redan, men när man kör på en lägre intensitet så förbränns fett direkt istället för kolhydrater eftersom kroppen då inte behöver någon särskilt snabb energikälla. Men nu när du kör det direkt efter passet kommer det nog funka super ändå att köra riktigt hård kondition eftersom du FÖRHOPPNINGSVIS redan förbrukat den största delen av din kropps sockerförråd :D

My fault, sorry :smash:

Det kommer funka bara du orkar hålla fast vid vad du planerat, vilket jag tror du gör!

Vic_1981
2004-01-25, 19:39
Originally posted by Megatuttarna


Har alltid varit "en stor kille för åldern"

Haha kommer ihåg på mellanstadiet då klasskamraterna fortfarande lekte Power Rangers på skolgården och man själv lekte heta sexlekar med Ior medans man började få lite hår på pitten :D


fyfan..vad öppen du är angående ditt förhållande till Ior.

:thumbup:

kör hårt snygging.

Megatuttarna
2004-01-25, 21:27
Originally posted by Vic_1981



fyfan..vad öppen du är angående ditt förhållande till Ior.

:thumbup:

kör hårt snygging.

Haha vafan du och Ior i en ångbastu, var väl där du friade och fick ett nej? Du är bara sur för att han väljer mig...

Pez
2004-01-26, 00:48
Originally posted by Zakath



Jag tror säkert du vet detta redan, men när man kör på en lägre intensitet så förbränns fett direkt istället för kolhydrater eftersom kroppen då inte behöver någon särskilt snabb energikälla. Men nu när du kör det direkt efter passet kommer det nog funka super ändå att köra riktigt hård kondition eftersom du FÖRHOPPNINGSVIS redan förbrukat den största delen av din kropps sockerförråd :D

My fault, sorry :smash:

Det kommer funka bara du orkar hålla fast vid vad du planerat, vilket jag tror du gör!

Med risk för att spamma sönder MTs tråd.. :D

Zakath - du behöver vidga vyerna lite och läsa på om högintensiv cardio, speciellt högintensiv cardio i anslutning till styrkepass.
Det finns alltid fler sätt än ett som är rätt, speciellt inom träning.

/pez

Zakath
2004-01-26, 19:35
Originally posted by Pez

Zakath - du behöver vidga vyerna lite och läsa på om högintensiv cardio, speciellt högintensiv cardio i anslutning till styrkepass.
Det finns alltid fler sätt än ett som är rätt, speciellt inom träning.

/pez


Men jag sa ju faktiskt att jag hade fel, och det sättet han nu började köra på var rätt?
Är inte så jättepåläst inom cardio eftersom det knappast är något jag behöver för tillfället :em:

Megatuttarna
2004-01-26, 19:45
Drog iväg idag otroligt jävla hungrig till gymet direkt efter skolan :insane:

Började med 3 set hantelcurl:

8:a på 22,5 kg
6:a på 25 kg
12:a på 17,5 kg

Känns som att jag fuskat massor i bicepsträningen förut, nu känns det som om det tar ordentligt, när jag börjat tänka på utförandet och en massa annat.

Sedan körde jag 3 set cablecurl:

12:a på 40 kg
8:a på 50 kg
6:a på 60 kg

Hela bicepsskiten kändes utan tryck och helt omotiverat p g a hungern.

Sen var det iaf dags för benen och då fick jag nån jävla tändning, började köra en massa benpressar och körde en pyramid ändå upp till en 4:a på 300 kg, med en spotter som såg till att jag fick mer mjölksyra än att hjälpa till :thumbup:

Tror jag fick med en 6 set där.

Sedan begav jag mig till bensparken för att köra 3 set på 90 kg, efter det var benen helt möra och mitt steg var alldeles underbart; kunde knappt gå ordentligt.

Sen tog jag och cyklade en liten stund och sedan kutade 1 km i en enorm jävla lutning, det tog fint och jag börjar redan känna hur kondisen börjar komma tillbaka!

Zakath
2004-01-26, 19:50
Aouww, träna utan mat i magen, hade jag aldrig klarat!
Men du har ju lite att ta ifrån :bow:

Riktigt fint på benpressen där :thumbup:
Lite smalt benpass, men löpbandet gjorde nog sitt sen..

Verkar gå finfint annars!

mini2
2004-01-26, 20:01
Kommer följa varje steg big E:cheers:

Megatuttarna
2004-01-26, 22:34
Originally posted by mini2
Kommer följa varje steg big E:cheers:

Härligt mini! Nån dag ska jag ta med dig på en av mina ätardagar, för att visa dig hur man utvidgar magsäcken riktigt ordentligt, du måste ju för fan ha bra förebilder vad gäller ätandet :D

mini2
2004-01-27, 13:10
sant sant:D
Du skulle ju hälla i mig en liter olja sa du:(

:)