handdator

Visa fullständig version : Gå ner 20kg


Haampus
2012-05-04, 11:33
Hej.

har gymmat i två månaders tid nu och verkligen fastnat för det men har ett problem. idag vägde jag mig för första gången på 2 år

Vikt:109kg
Längd:179cm

Så jag har slutat med alla sötsaker och allt småätande,
men skulle vilja ha lite tips om hur jag bäst går ner i vikt men fortfarnade kan gymma mina 5 dagar i veckan.

Tack på förhand!

begt
2012-05-04, 11:37
Läs deffguiden: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

Tänk på att man kan lugnt gå ned mer än 0.5 kg/vecka om man har mycket fett på kroppen.

En formel för att räkna ut viktnedgång (så man kan undvika onödigt stor muskelförlust):
vikt*fettprocent*69=kcal/dag

T.ex. 75*0.15*69=776.25

Satsa på att äta proteinrikt och styrketräna för att behålla styrkan. Du behöver inte ägna dig åt konditionsträning om du inte vill. Att bara promenera ger mycket om man är tung. Reglera din viktminskning genom kosten.

Ät sånt som kyckling, kött, lax, broccoli/blomkål, ägg, ost, kvarg osv.

addeadde0
2012-05-04, 11:39
ät mindre än du gör av med och få i dej ca 2x KV proteiner / dag så ska du se att du går ner i vikt, läs deffguiden om du inte redan gjort det.

Fru_Flisa
2012-05-04, 12:05
Vad gäller din fråga om hur du kan gymma samtidigt så kommer det tror jag inte gå sämre för dej utan enbart bättre ifall du helt och hållet ersätter det du kallar sötsaker/småätande med rent protein. Simple as that, till att börja med men det gör förmodligen mycket i början.

Haampus
2012-05-05, 10:55
Tack för alla svar återkommer om en vecka och berättar resultat

begt
2012-05-05, 10:59
Tack för alla svar återkommer om en vecka och berättar resultat

Första veckan kommer du förmodligen tappa mycket vätska så du ska inte bry dig så mycket om vad vågen säger.

Ett tips är att väga sig flera gånger i veckan, eller varje dag, och göra en graf som visar viktutvecklingen. På så vis utjämnas effekter av vätskeinlagring, glykogeninlagring, maginnehåll osv.