handdator

Visa fullständig version : Whey-80 Vanilj, Starnutrition


mackzi
2012-05-04, 08:46
Köpte 4 kilo av den här smörjan, då alla andra smaker var slut..
För att gå rakt på sakt.. den smakar så fruktansvärt, vedevärdigt, ruskigt, vidrigt, svinigt äckligt.

Min fråga är då, eftersom det är en hel del pengar, vill man ju inte kasta direkt.. så går det då att smaksätta detta på något sätt? Iallafall så att det döljer smaken av penicillin lite?

Tack på förhand

TREX
2012-05-04, 08:47
Har typ 4 kg av banan smaken stående nånstans som jag inte ens rör med tång heller, inte bara smaken utan tycker det är tjockt med att dricka.

Försök blanda det med något annat pulver och ta det bitvis?

Robbmeister
2012-05-04, 08:49
Blanda med mjölk och halsa skitet när du dricker det. Jag har själv råkat göra misstaget att beställa det och det var bara att hälla i sig och vara glad..

mackzi
2012-05-04, 08:50
Jag måste faktiskt helt säga motsatsen.. första känslan jag fick av det var att det var jävligt blaskigt :O iofs är jag van vid Dalblads mått, och gjorde kanske lite fel när jag blandade första.. men det var nästan så man kände smaken av vatten :P

mackzi
2012-05-04, 08:51
Någon som har testat att spetsa med lite fun light? Funkar det? :P

TREX
2012-05-04, 08:53
Ett annat alternativ är att du sätter en klädnypa på näsan och bara dricker och sedan direkt efteråt äter du/luktar på något annat.

Sheogorath
2012-05-04, 08:53
Whey-80 vanilj är hands down det äckligaste proteinpulvret jag smakat. Det bara är så. :)

mackzi
2012-05-04, 08:53
Får nog helt enkelt göra så :( trist då jag faktiskt gillar goda shakes.

blondyz
2012-05-04, 08:58
Hade jag varit i din sits hade jag kontaktat återförsäljaren och sett vad de säger. Har du tagit 1 portion och skickar tillbaka den för att den smakar vedervärdigt får du nytt om butiken har nöjd kund garanti eller liknande.

Alla whey-80 smaker är ganska äckliga, men vissa är mer eller mindre drickbara så du kanske kan byta.

mackzi
2012-05-04, 09:09
Tog precis en, och minskade lite på vattnet, smakar fortfarande vidrigt men något bättre.

Någon som vet om det blir bättre med mjölk istället för vatten?

mackzi
2012-05-04, 09:12
Tack för tipset blondyz, ska se om detta går :)

vicarious
2012-05-04, 09:15
Någon som har testat att spetsa med lite fun light? Funkar det? :P

Ja jag har gjort så ibland, fast risken är att det blir för sött. Vill du testa Fun Light så rekommenderar jag någon av de nya smakerna som är sötade med stevia, de är inte lika sötsliskiga har jag märkt.

Jag brukar annars ha i kanel i mitt vaniljprotein, det brukar bli gott.

blondyz
2012-05-04, 09:18
Ja jag har gjort så ibland, fast risken är att det blir för sött. Vill du testa Fun Light så rekommenderar jag någon av de nya smakerna som är sötade med stevia, de är inte lika sötsliskiga har jag märkt.

Jag brukar annars ha i kanel i mitt vaniljprotein, det brukar bli gott.

Var hittar du stevia funlight? Antingen är jag blind eller så har livsmedelsbutikerna här bojkottat den.

Klarar TS inte av smaken och inte får byta kör i ett par dl pulver, 1-2 bananer, 500g kvarg och sen mjölk till önskvärd konsistens och mixa. Funkar med det mesta.

mackzi
2012-05-04, 09:23
Kanel låter perfekt! Det ska jag testa :) Problemet jag har är faktiskt penicillinsmaken..
Får helt enkelt mixtra lite och se vad som är bäst :D återkommer om jag hittar någon bra smak

vicarious
2012-05-04, 09:24
Var hittar du stevia funlight? Antingen är jag blind eller så har livsmedelsbutikerna här bojkottat den.

Klarar TS inte av smaken och inte får byta kör i ett par dl pulver, 1-2 bananer, 500g kvarg och sen mjölk till önskvärd konsistens och mixa. Funkar med det mesta.

Finns i de flesta livsmedelsbutiker, de kom för ett par veckor sedan. De nya flaskorna är lite mindre, finns i tre smaker.

m-sundsvall
2012-05-04, 14:03
Jag fick för mej att Whey-80 Banan skulle vara gott, ja det var ju kanske inte mitt bästa drag genom tiderna. Var inget nöje direkt att dricka den med vatten. Med mjölk blev det rätt ok men jag köpte rätt omgående andra smaker att dricka när jag var ute efter en ren proteindrink.

Jag hade även en Mint-choklad gainer som jag tyckte var lite för lågdoserad på protein, så det blev räddningen för mitt banan pulver. Istället för tre skopor gainer så blev det två och en protein.
Kanske kan vara värt ett försök om ni har smaker som inte gillas. Blanda skiten! :)

lighty
2012-05-04, 15:01
Skär äpplen i medelstora bitar, ha sedan på shaken och strö på kanel.

Började med detta igår och ska ha det som mellanmål och frukost framöver, blev riktigt gott :)

pleee
2012-05-04, 16:42
köp choklad sen blandar du 50/50, så gjorde jag när jag gjorde samma tabbe att köpa vanilj, smakar faktiskt helt okej :)

Alelale
2012-05-04, 20:34
Släng det, gjorde jag. Eller jag spolade ner ca 3.5 kg av de 4 kg jag fick.

Kischen
2012-05-04, 20:41
Släng det, gjorde jag. Eller jag spolade ner ca 3.5 kg av de 4 kg jag fick.

http://4.bp.blogspot.com/_zZf0_dKui9g/TMOGgX-lMvI/AAAAAAAAAD0/y2QmDQD-uRo/s400/darth-vader-noooo.jpg

anvihl
2012-05-04, 21:16
Bara härda ut och dricka upp skiten fick göra likadant med whey-80 jag köpte. Man vänjer sig efter ett tag. Sen aldrig mer beställa whey-80 måste vara det äckligaste proteinet på marknaden smakat både banan,vanilj,choklad,hallon och alla är vedervärdiga. Nä Scitec och Body science for the win :)

Grotesk
2012-05-04, 21:21
Odla ett par kulor och drick upp det som en boss. Whey-80 är inte det godaste proteinpulvret jag druckit men det är helt kalrt drickbart. Då har jag gått igenom nästan alla sorter.

Så som vissa gnäller så kan man tro att ni inte vågar träna heller för att ni riskera få tjock rumpa eller lite bassilussker på händerna.

azrael109
2012-05-04, 21:27
För inte allt för "long time ago" så fanns det bara riktigt vidriga pulver, då var man glad när man fick sin whey-80.

Eller fan, det var rätt länge sen ändå. Man börjar bli gammal.

J.V
2012-05-05, 03:59
Gör smoothies på det, släng ner det i gröt, använd det när du bakar, osvosv. Finns gott om användsområden där smaken på proteinpulvret försvinner.

ATJL
2012-05-05, 07:37
kakao

vicarious
2012-05-05, 10:25
+1 på Grotesk. Slänga proteinpulver? Wtf. Som att spola pengar i toan.

Zombiekrig
2012-05-05, 10:35
laborera med frusna frukter...vanilj är ändå en smak som går att mixa "bort" ganska så lätt...frusna blåbär,jordgubbar...eller som någon annan sa mixa i lite äpple kanske med en skvätt kanel...men jag förstår dig...köpte en gång mint-choklad...inte lika lätt å dölja den smaken..

deadich
2012-05-05, 11:18
Köpte 4 kilo av den här smörjan, då alla andra smaker var slut..
För att gå rakt på sakt.. den smakar så fruktansvärt, vedevärdigt, ruskigt, vidrigt, svinigt äckligt.

Min fråga är då, eftersom det är en hel del pengar, vill man ju inte kasta direkt.. så går det då att smaksätta detta på något sätt? Iallafall så att det döljer smaken av penicillin lite?

Tack på förhand

Jag har druckit mutant mass vaniljsmak. Blandade den med valfri smak av proviva. 3 dl mjölk och 1 dl proviva typ. Det gjorde under för smaken.

stafrin
2012-05-06, 07:37
Detta är bara min personliga åsikt men INGET pulver är gott nog att dricka 4kg av, jag har gett bort 2 halvfulla säckar för att man blir så sjukt less på det, visst man tjänar några kr på att köpa stora förpackningar men jag tycker inte det är värt det!

Morty
2012-05-06, 19:26
Släng det, gjorde jag. Eller jag spolade ner ca 3.5 kg av de 4 kg jag fick.
http://www.gameranx.com/img/12-Apr/table-flip.png

kakao

+1! 5-10 gram kakao räddar även whey-80 vanilj.

spoon
2012-05-06, 19:40
Ha ha den är fan vidrig. Fick i mig 2kg innan jag kastade skiten

J.V
2012-05-07, 05:26
what is this I don't even

Kasta protein?!


Sent from my IPhone using Tapatalk.

TREX
2012-05-07, 11:18
Detta är bara min personliga åsikt men INGET pulver är gott nog att dricka 4kg av, jag har gett bort 2 halvfulla säckar för att man blir så sjukt less på det, visst man tjänar några kr på att köpa stora förpackningar men jag tycker inte det är värt det!

Vanligtvis ska du vänja dig vid ett pulver, dvs det ska bli "godare" och inte tvärtom.

Så är det för mig i alla fall, trisst och tråkig "proteinig" smak vid första shaken, men 10 senare har man vant sig.

Dock är något som jag aldrig vänjer mig vid lösligheten, så är pulvret tjockt eller fylligt i sin smak är det tack och adjö. Hittar man ett pulver som är som vatten i sin löslighet oavsett om det inte smakar som glassbåtar så är det bara tuta och köra enligt mig.

Alelale
2012-05-07, 17:57
http://4.bp.blogspot.com/_zZf0_dKui9g/TMOGgX-lMvI/AAAAAAAAAD0/y2QmDQD-uRo/s400/darth-vader-noooo.jpg

http://www.gameranx.com/img/12-Apr/table-flip.png



+1! 5-10 gram kakao räddar även whey-80 vanilj.

what is this I don't even

Kasta protein?!


Sent from my IPhone using Tapatalk.


Vad är det för problem med det?
Köper bara nytt av något som smakar gott och använder det istället.