handdator

Visa fullständig version : lchf och bygga muskler !? (nybörjare)


rock88
2012-05-03, 20:12
Hej !

har lite frågor jag är en kille på 23år som har börjat träna på gym för att bygga muskler och jag vet inte hur jag ska äta eller om jag ens ska äta protein pulver /lchf diet ??!! menmen så här ser jag ut i alla fall

ålder:23

Längd:185cm

Vikt:87kg

träning: 3-4ggr i veckan / 1-1.5h

har lite mycket bukfett tyvärr men på armar å ben är det inte mycket
mina arm mått är

Höger överarm biceps:40cm

höger underarm :33cm

vid upp pumpat läge inte mycket att komma med men det ska de bli ändring på har tränat upp alla mina muskler "igen" via jobb då jag för 2.5år sedan fick 2 hjärnblödningar vid en trafik olycka där jag tappa 13kilo på 9dagar så vore evigt tacksam för lite svar och tips angående protein pulver /aminosyror
och kost !

MtotheM
2012-05-03, 23:23
Hej !

har lite frågor jag är en kille på 23år som har börjat träna på gym för att bygga muskler och jag vet inte hur jag ska äta eller om jag ens ska äta protein pulver /lchf diet ??!! menmen så här ser jag ut i alla fall

ålder:23

Längd:185cm

Vikt:87kg

träning: 3-4ggr i veckan / 1-1.5h

har lite mycket bukfett tyvärr men på armar å ben är det inte mycket
mina arm mått är

Höger överarm biceps:40cm

höger underarm :33cm

vid upp pumpat läge inte mycket att komma med men det ska de bli ändring på har tränat upp alla mina muskler "igen" via jobb då jag för 2.5år sedan fick 2 hjärnblödningar vid en trafik olycka där jag tappa 13kilo på 9dagar så vore evigt tacksam för lite svar och tips angående protein pulver /aminosyror
och kost !

Proteinpulver är inget du måste använda dig av. Det underlättar dock med att få i sig tillräckligt med protein till ett bra pris. Dom flesta kommer rekommendera att du ska få i dig åtminstone 2g protein per kg av din kroppsvikt. Alltså om du väger 87 så borde du försöka få i dig åtminstone 176g protein. Kommer du upp i denna mängd utan proteinpulver och anser att maten inte blir för dyr så finns det inga större skäl till att köpa pulver.

När det kommer till LCHF så finns det dom som förespråkar det och dom som avråder från det samt dom som inte bryr sig nämnvärt. Jag personligen anser mig själv prestera sämre på gymmet när jag äter väldigt lite kolhydrater och känner att LCHF inte är något för mig.

Jag skulle personligen helst byta ut så mycket av fettet i kosten mot just kolhydrater för att prestera bättre. (Men ändå få i mig åtminstone 0.5g fett / kg kroppsvikt.)

rock88
2012-05-05, 14:15
ok tack för tipsen =)