handdator

Visa fullständig version : Är det här ok mat?


adlan
2012-05-03, 16:23
Som rubriken lyder är det här en okej frukost under deff?

1-lingongrova med antingen 2 skivor prickig korv eller med mjukost och 1 eller 2 skivor skinka/kalkon med detta tar jag 2 dl naturel lätt yoghurt med 1 dl rågpuffar lite skivad banan om jag känner för det och kanske lite russin.
Något som ska bytas ut tas bort eller läggas till? Under resten av dagen äter jag vanlig husmanskost och försöker liga på ett kalori intag på 1300-1800/dag

Mat för i morgon:

Frukost kl 8,00: 1 lingongrova med 1 skiva ost och kalkon/korv skiva. Med detta tar jag 2 dl lätt yoghurt och 1 dl rågpuffar och en ev;en halv banan och lite russin.

Lunch kl 12: 1 kokt potatis med pannbiff,lax eller nått liknande med nån grönsak.

Kvällsmat kl 6-7: pasta med kyckling och hallomi ost med lite gräddfil och möjligtvis lite riven ost. Blir som en wok kan man säga.

Blir kanske ett mellanmål mellan lunch och kvällsmat också om kalorierna räcker!

Fredron
2012-05-03, 16:42
Du kan äta vad du vill till frukost då detta endast är ett av dagens mål mat och därför inte visar det slutliga resultatet.
Om du anser att du får i dig en passande mängd fett,protein och kolhydrater samtidigt som du äter det där till frukost så går det givetvis bra.

Zenot
2012-05-03, 16:43
Räcker inte en tråd? Du verkar ju göra dubletter av varenda tråd du startar.

Jorgen
2012-05-03, 16:55
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=182566