handdator

Visa fullständig version : Stacka muscletech-produkter.


andreaas90
2012-05-03, 10:15
Hej!

Har hållt på ett tag med träning nu och provat på mängder av olika tillskott.
Tänkte därmed ge de kritik-blandade Muscletech en chans!

Har införskaffat mig följande:
Anabolic Halo hardcore proseries
Celltech hardcore proseries
Gakic hardcore

Tanken är att detta ska kombineras med följande:
Jack3d
Inner Armours Hard Mass gainer
EsaPro
Xtend

Frågan jag ställer mig själv är hur jag ska intaga dessa produkter(muscletech's).
Då både halo, celltech och gainern är en s.k. post workout som där står ska tas direkt efter träning. Ska jag svepa 3 shake's efter träningen eller kan jag t.ex. ta Celltechen som vanligt kreatin på morgonen när jag vaknar?

Tacksam för hjälp!
God träning
/Andreas

rooz
2012-05-03, 10:24
Vänta här en sekund..

Du har "stackat" produkter för över 1500:-, och har inte en aning om vad du ska göra med dom?

vicarious
2012-05-03, 10:31
Kul troll? Får inte riktigt detta att gå ihop :P


Har hållt på ett tag med träning nu


Frågan jag ställer mig själv är hur jag ska intaga dessa produkter(muscletech's).

Gold
2012-05-03, 11:23
Tror inte TS är ett troll utan snarare bara ännu en "Beach2012"-satsare från BigBrother-generationen.

Andreas, jag råder dig att läsa på mer om dina tillskott. Med läsa på så menar jag inte säljsnacket som står på GG's hemsida utan jag menar att söka här på forumet om ingredienserna i sig.

En bra start att söka på:
Kreatin
Gainer
Aminosyror / EAA
DMAA

När du har börjat greppa lite vad dessa substanser gör med din kropp och när de bäst bör tas (det står tusentals gånger i olika trådar) så kommer du ha svaren på dina frågor. Om du ändock känner dig osäker kan du komma tillbaka då och fråga lite mer specifika frågor om användningen.

Solidar
2012-05-03, 11:30
Anabolic Halo är om nu inte revolutionerande och ens värt 400kr iaf bland det godaste jag druckit nånsin så nåt att se fram emot efter passen har du :)

andreaas90
2012-05-03, 19:33
Inte riktigt de svaren jag sökte men okej, here we go again..

Har full koll på innehållen och hur dessa kosttillskott påverkar min kropp. Samt när och hur de ska tas.
Har kört dessa produkterna enskilt vid andra tillfällen(ca 1.5-2år sen) som sagt då separat.

Nu undrar jag om jag kan ta celltechen och halon samt gainern tillsammans?


Kan tillägga att jag tränat/kostinttresserat mig i ca 3-4år, så fördomar kan ni skippa.

rooz
2012-05-03, 19:57
Inte riktigt de svaren jag sökte men okej, here we go again..

Har full koll på innehållen och hur dessa kosttillskott påverkar min kropp. Samt när och hur de ska tas.
Har kört dessa produkterna enskilt vid andra tillfällen(ca 1.5-2år sen) som sagt då separat.

Nu undrar jag om jag kan ta celltechen och halon samt gainern tillsammans?


Kan tillägga att jag tränat/kostinttresserat mig i ca 3-4år, så fördomar kan ni skippa.

*hug*, allt kommer bli bra lilla vännen!

Gold
2012-05-03, 20:08
Inte riktigt de svaren jag sökte men okej, here we go again..

Har full koll på innehållen och hur dessa kosttillskott påverkar min kropp. Samt när och hur de ska tas.
Har kört dessa produkterna enskilt vid andra tillfällen(ca 1.5-2år sen) som sagt då separat.

Nu undrar jag om jag kan ta celltechen och halon samt gainern tillsammans?


Kan tillägga att jag tränat/kostinttresserat mig i ca 3-4år, så fördomar kan ni skippa.

Vad tror du ska hända? Plötslig död? Kör på! :hbang:

Doggeh
2012-05-03, 20:15
Gainer som gainer. Ta båda om du vill.

Jag personligen tycker att du har slängt pengarna i sjön ^^

dizzle
2012-05-03, 20:16
Inte riktigt de svaren jag sökte men okej, here we go again..

Har full koll på innehållen och hur dessa kosttillskott påverkar min kropp. Samt när och hur de ska tas.
Har kört dessa produkterna enskilt vid andra tillfällen(ca 1.5-2år sen) som sagt då separat.

Nu undrar jag om jag kan ta celltechen och halon samt gainern tillsammans?


Kan tillägga att jag tränat/kostinttresserat mig i ca 3-4år, så fördomar kan ni skippa.

Hur motiverar du då att du ska ta både eaa och bcaa? Esapro och xtend?

Lepras
2012-05-03, 20:18
Hur motiverar du då att du ska ta både eaa och bcaa? Esapro och xtend?

Hur motiverar du att han inte ska det:thumbup:

dizzle
2012-05-03, 20:31
Hur motiverar du att han inte ska det:thumbup:

Hehe nu var jag inte ute efter att hacka som det kanske lät. Jag undrar ärligt, dock ser jag ingen anledning till varför man skulle köra både och så därför ställer jag mig frågande till om han verkligen kan det han säger. Kanske finns något jag inte vet och därför är det bättre att fråga

Kischen
2012-05-03, 20:47
Hehe nu var jag inte ute efter att hacka som det kanske lät. Jag undrar ärligt, dock ser jag ingen anledning till varför man skulle köra både och så därför ställer jag mig frågande till om han verkligen kan det han säger. Kanske finns något jag inte vet och därför är det bättre att fråga

Klart han kan det han säger, han har ju köpt de dyraste och mest nödvändiga produkt.. oh wait :Virro

Lepras
2012-05-03, 21:04
Hehe nu var jag inte ute efter att hacka som det kanske lät. Jag undrar ärligt, dock ser jag ingen anledning till varför man skulle köra både och så därför ställer jag mig frågande till om han verkligen kan det han säger. Kanske finns något jag inte vet och därför är det bättre att fråga

Förstår din poäng--Eaa och bcaa är en fråga i sig..reagerade mer på celltech och gainer samtidigt--eftersom celltech också bara är en gainer?

"och så därför ställer jag mig frågande till om han verkligen kan det han säger."
:thumbup:

Gold
2012-05-03, 21:18
Men grabbar sluuuta då, det här är inte svaren han letade efter! HAn har ju "kost- och träningsintresserat sig i 3-4 år, så fördomar kan ni skippa" ;)

Till TS: Varför skriver du en tråd om sake du uppenbarligen inte tänkt igenom när du vägrar acceptera kritik? Du kan stacka på vad du vill bäst du vill men kom inte hit för ryggdunkningar och bli sur när folk sen vill hjälpa dig!

loadout
2012-05-03, 21:31
Det var många burkar tonfisk du pissa bort genom att köpa dem dära tillskotten

andreaas90
2012-05-03, 22:14
Men grabbar sluuuta då, det här är inte svaren han letade efter! HAn har ju "kost- och träningsintresserat sig i 3-4 år, så fördomar kan ni skippa" ;)

Till TS: Varför skriver du en tråd om sake du uppenbarligen inte tänkt igenom när du vägrar acceptera kritik? Du kan stacka på vad du vill bäst du vill men kom inte hit för ryggdunkningar och bli sur när folk sen vill hjälpa dig!

Har absolut inga problem att acceptera kritik, sålänge den är konstruktiv. Men det verkar tabu att prata/använda produkter från muscletech. För så fort det kommer på tal rasar alla med negativa påståenden.

Har fått ett konstruktivt inlägg änsålänge. Och angående kostnaden för produkterna, hade absolut inget med min fråga att göra. Jag ville enbart veta hur jag skulle ta dessa 2produkter, att svaren sen kretsade kring min kunskap om allt annat hör inte till..

Angående bcaa/eaa kombon så kör jag EAA(6g) innan träning samt ca 15min innan frukost för att få igång(höja) proteinsyntesen. BCAA(xtend) tar jag under träning för att fylla på med Leucin, och främst för smakens skull.

Celltech kombinerat med Gainer?
Vet redan att där är tillräckligt med kolhydrater i en dosering celltech, men utöver det vill jag ha i mig fler kcal och mer protein, därav detta i kombination med gainern.

Jag är inte ute efter att vara dryg eller negativ på något sätt så hoppas på att få samma respons tillbaka.
Har jag fel i mina resonemang får ni gärna hjälpa istället!:)

Trevlig kväll!

blondyz
2012-05-03, 22:19
Har absolut inga problem att acceptera kritik, sålänge den är konstruktiv. Men det verkar tabu att prata/använda produkter från muscletech. För så fort det kommer på tal rasar alla med negativa påståenden.

Har fått ett konstruktivt inlägg änsålänge. Och angående kostnaden för produkterna, hade absolut inget med min fråga att göra. Jag ville enbart veta hur jag skulle ta dessa 2produkter, att svaren sen kretsade kring min kunskap om allt annat hör inte till..

Angående bcaa/eaa kombon så kör jag EAA(6g) innan träning samt ca 15min innan frukost för att få igång(höja) proteinsyntesen. BCAA(xtend) tar jag under träning för att fylla på med Leucin, och främst för smakens skull.

Celltech kombinerat med Gainer?
Vet redan att där är tillräckligt med kolhydrater i en dosering celltech, men utöver det vill jag ha i mig fler kcal och mer protein, därav detta i kombination med gainern.

Jag är inte ute efter att vara dryg eller negativ på något sätt så hoppas på att få samma respons tillbaka.
Har jag fel i mina resonemang får ni gärna hjälpa istället!:)

Trevlig kväll!

Jag har inte 100% koll på celltech och gainern, men båda verkar vara gainers. Således är det bara att köra efter behag, vill du ta två portioner celltech eller en celltech och en av den andra tror jag det blir ungefär samma i slutändan.

Ang. negativiteten så anser nog de flesta att muscletech är för dyrt och att många som köper det helt enkelt inte vet bättre. Jag säger inte att det är så i ditt fall, men jag tror att det är det som ligger bakom andras sätt att se på produkterna.

andreaas90
2012-05-03, 22:29
Jag har inte 100% koll på celltech och gainern, men båda verkar vara gainers. Således är det bara att köra efter behag, vill du ta två portioner celltech eller en celltech och en av den andra tror jag det blir ungefär samma i slutändan.

Ang. negativiteten så anser nog de flesta att muscletech är för dyrt och att många som köper det helt enkelt inte vet bättre. Jag säger inte att det är så i ditt fall, men jag tror att det är det som ligger bakom andras sätt att se på produkterna.

Har också tänkt i samma banor.
Celltechen hade garanterat fungerat(i teorin) som stand-alone gainer. Men tycker den har för lite kcal och protein därav komplettering med vanlig gainer/protein.

Förstår att folk ser negativt på produkterna pga deras höga kostnad, jag har själv varit skeptisk länge. Men då jag provade celltechen och tyckte jag gjorde fina ökningar(placebo eller inte) så vore det intressant att prova på.
Provar jag och känner att det är utslängda pengar har jag därmed själv en grund att motivera för/nackdelar för andra i samma tankebanor. Har man själv inte provat är det svårt att ge andra ris/ros angående dessa produkter.

blondyz
2012-05-03, 23:02
Har också tänkt i samma banor.
Celltechen hade garanterat fungerat(i teorin) som stand-alone gainer. Men tycker den har för lite kcal och protein därav komplettering med vanlig gainer/protein.

Förstår att folk ser negativt på produkterna pga deras höga kostnad, jag har själv varit skeptisk länge. Men då jag provade celltechen och tyckte jag gjorde fina ökningar(placebo eller inte) så vore det intressant att prova på.
Provar jag och känner att det är utslängda pengar har jag därmed själv en grund att motivera för/nackdelar för andra i samma tankebanor. Har man själv inte provat är det svårt att ge andra ris/ros angående dessa produkter.

Vill man köpa det lägger jag inte mig i det, det är väl upp till var och en.

Men när du säger att celltech har för lite kalorier och protein, vad menar du då? Det är ju bara att ta mer pulver så ökar både kcal och proteinmängd.

andreaas90
2012-05-03, 23:13
Vill man köpa det lägger jag inte mig i det, det är väl upp till var och en.

Men när du säger att celltech har för lite kalorier och protein, vad menar du då? Det är ju bara att ta mer pulver så ökar både kcal och proteinmängd.


Det verkar mer som vissa har problem med att folk köper deras extremt överhypade och högreklamerade produkter.

1dos celltech innehåller 360kcal och 0g protein(därav gainer/protein).

azrael109
2012-05-03, 23:45
Det verkar mer som vissa har problem med att folk köper deras extremt överhypade och högreklamerade produkter.

1dos celltech innehåller 360kcal och 0g protein(därav gainer/protein).

Tror det stora problemet folk har med dem är att deras produkter är sjukt dyra för sitt innehåll.

Fredrik_S
2012-05-04, 00:10
Har man själv inte provat är det svårt att ge andra ris/ros angående dessa produkter.

Problemet är snarare att varje enskild person är helt oförmögen att göra objektiva bedömningar.
Det finns ingen som helst anledning att prova en produkt när man vet innehållet och man vet vad som vets(var forskningen står idag) om vad varje enskilld ingrediens gör.

Det blir lite som att prova tio olika rena proteinpulver från olika tillverkare och sen försöka avgöra vilken som var bäst genom att tänka och känna efter hur det kännts på passen och hur det gått med vikterna. Oinsatta personer har ALLTID massvis med åsikter om vilket som var bäst när de testar olika, men har man lite mer kunskap om hur proteinpulver fungerar vet man att det inte är någon skillnad över huvudtaget effektmässigt även om man inte provar nått av dem...

Gold
2012-05-04, 07:18
Håller med Fredrik_S. Dessutom hade jag inte ens en aning om att muscletech var så mycket dyrare och jag tycker inte någon i tråden verkar ha klagat på det överdrivet mycket. Snarare ligger kritiken i att TS har köpt på sig mer kosttillskott än han vet vad han ska göra med - vilket är ett slöseri med pengar.


Fan.. nu när jag grävde vidare lite i det här framstår det som TS har ännu sämre koll än jag trott. Jag uppmanar dig verkligen att söka runt på de begrepp jag gav senare i tråden. Visst är det helt okej att betala 550 spänn för maltodextrin med lite kreatin i men det blir pinsamt uppenbart att man inte vet vad man håller på med då.

Trouble
2012-05-05, 13:16
Har full koll på innehållen och hur dessa kosttillskott påverkar min kropp. Samt när och hur de ska tas.
Har kört dessa produkterna enskilt vid andra tillfällen(ca 1.5-2år sen) som sagt då separat.


No offence, men det tror jag få har, inklusive du själv.