handdator

Visa fullständig version : Dan John angående knäböj med mera...


Matsa
2012-05-02, 21:46
Såg den här på ett annat forum igår och tyckte att den var bra. Jag kan inget om OL så jag har ingen aning om den biten är bra eller dålig men däremot tycker jag att hans sätt att coacha knäböj är vettigt. Jag gillar hans stil och sätt att lära ut i största allmänhet.

Väl värt en titt trots att den är ganska lång. Synd att ljudet är lite pissigt och att slutet är lite abrupt.

4ym18x-Nl6Q

Honken
2012-05-02, 21:51
Dan John är en (små)legend inom styrketräning. Brukar alltid läsa hans artiklar varje gång de poppar upp, han har oftast mycket bra att säga.

Matsa
2012-05-02, 23:07
Dan John är en (små)legend inom styrketräning. Brukar alltid läsa hans artiklar varje gång de poppar upp, han har oftast mycket bra att säga.

Samma här, av de kända "internetcoacherna" tycker jag att han är en av de minst överskattade. Sällan några sensationsuttalanden utan mest bara massa bra info och ofta ganska grundläggande saker serverat på ett enkelt och ickekrångligt vis. :)

För de som gillar honom har han en gratis ebook som heter "From the ground up", kan hämtas från hans hemsida.

Loke
2012-05-03, 09:17
Riktigt bra, tack. Påminner lite om Squat Rx på youtube av Boris Bachmann.

Har kollat på de första 15 minuterna, och gillar det verkligen. Går helt i linje med det jag själv tycker är viktigt, men bättre. Det där med goblet squats måste jag testa.