handdator

Visa fullständig version : Stora/Breda och sneda höfter.


fyredzor
2012-05-02, 20:01
Jag är en 16årig kille som lider utav irriterande stora och även sneda höfter. Har googlat en del och kollat runt detta, det bästa man kan göra verkar vara att fixa en bra lats/axlar/bröst så att fokus inte hamnar på höfterna.

Är det någon här som har/har haft samma problem och fixat till det? I så fall hur, hur lång tid tog det ca, och har du några bilder? Är det möjligt att öht få en ''normal'' kropp med breda höfter? Även bilder på okända människor med breda höfter som ändå är vältränade eller så är uppskattat.

Jag är långt ifrån tjock, har dock något kilo bukfett. Är 181cm och väger ungefär 66-67kg.

Tack på förhand.

mikaelj
2012-05-02, 20:12
På den längden borde du vara väldigt smal... har du någon bild? Det är svårt att säga något utan att se.

Whoopie
2012-05-02, 20:24
Som sagt, bild eller mått, så man kan få sig en uppfattning. Många tror dom har mycket bredare höfter än vad dom egentligen har.

fyredzor
2012-05-02, 20:35
På den längden borde du vara väldigt smal... har du någon bild? Det är svårt att säga något utan att se.

Väldigt smal skulle jag verkligen inte kalla mig själv, men ganska smal är jag väl.

Bild: http://i.imgur.com/HHmCU.jpg

Finns ju självfallet folk med värre, men det stör mig ändå något otroligt.

Zenot
2012-05-02, 20:39
Träna upp lats, axlar etc så ser det bättre ut, sen har vissa helt enkelt bredare höft än andra. Så jättemycket fett verkar du heller inte ha (sen bör du heller inte deffa så som din kropp ser ut).

Rahf
2012-05-02, 20:43
Smal är du definitivt.

fyredzor
2012-05-02, 20:45
Träna upp lats, axlar etc så ser det bättre ut, sen har vissa helt enkelt bredare höft än andra. Så jättemycket fett verkar du heller inte ha (sen bör du heller inte deffa så som din kropp ser ut).

Deffa har jag inga direkta planer på, eventuellt skala bort det lilla underhudsfett jag har dock. Tackar för tipsen, ska verkställas inom kort!

Smal är du definitivt.

Jovars, men inte väldigt smal imo.

mikaelj
2012-05-02, 20:46
Jovars, men inte väldigt smal imo.

Jo, det är du. Jag tror att din höft blir mer markerad pga att du saknar lats, inte att du har fett om höfterna. Om du trycker in ett finger i sidan på dig själv, har du ett lager fett eller är det ben du träffar? Det ser ut att vara ben.

fyredzor
2012-05-02, 20:53
Jo, det är du. Jag tror att din höft blir mer markerad pga att du saknar lats, inte att du har fett om höfterna. Om du trycker in ett finger i sidan på dig själv, har du ett lager fett eller är det ben du träffar? Det ser ut att vara ben.

Det är ben ja. Menade inte att jag hade liksom lovehandles eller fett på höfterna, det är mer under och över naveln. Ber om ursäkt ifall jag formulerade mig oklart på ett eller annat sätt.

mikaelj
2012-05-02, 20:55
Det är ben ja. Menade inte att jag hade liksom lovehandles eller fett på höfterna, det är mer under och över naveln. Ber om ursäkt ifall jag formulerade mig oklart på ett eller annat sätt.

A-ha! Ja, då ser du något som vi andra inte ser. :-)

Du har helt enkelt för lite muskelmassa! Med mer muskler på kroppen fördelas fettet och kroppen formas. Du är helt enkelt tanig med lågt kroppsfett. Även om du skulle minska ännu mer i kroppsfett hade det inte blivit bättre.

Scratch89
2012-05-02, 20:59
Du är jättesmal. Vill du bli av med intrycket av att ha breda höfter får du se till att träna upp resten av överkroppen. Som du ser har du nästan lika breda höfter som axlar.

Jens.Andersson
2012-05-02, 21:02
Som du ser har du nästan lika breda höfter som axlar.

Haha nja kollar vi på samma bild eller? :)

fyredzor
2012-05-02, 21:04
A-ha! Ja, då ser du något som vi andra inte ser. :-)

Du har helt enkelt för lite muskelmassa! Med mer muskler på kroppen fördelas fettet och kroppen formas. Du är helt enkelt tanig med lågt kroppsfett. Även om du skulle minska ännu mer i kroppsfett hade det inte blivit bättre.

Haha, dock ser jag faktiskt lite slappare ut irl än på denna bild. Men tack så mycket för att du tog dig tid, får fortsätta kämpa på gymmet då helt enkelt och hoppas på det bästa. :)

Du är jättesmal. Vill du bli av med intrycket av att ha breda höfter får du se till att träna upp resten av överkroppen. Som du ser har du nästan lika breda höfter som axlar.

Ja, det får väl bli så!

Tack till alla som svarat och varit hjälpsamma! Väldigt uppskattat.

mikaelj
2012-05-02, 21:11
Ät mer mat. Lycka till!