handdator

Visa fullständig version : Tränar jag tillräckligt hårt?


BlingMe
2012-05-02, 06:46
Under de senaste 5 veckorna så har jag tränat varje dag för att jag tycker det är roligt.

Men jag känner inte alls någon sorts överträning vilket jag tycker kan vara lite konstigt. Är detta ett tecken på att jag kör tillräckligt hårt när jag väl är på gymmet?

Fishtank
2012-05-02, 07:08
Kroppen anpassar sig oftast.
Är splitten bra brukar det funka att träna varje dag.

miaz
2012-05-02, 07:15
det längsta jag kört är 11dar i rad, på en 4split.
mot slutet var jag sjukt omotiverad och hängig.
vet inte om jag körde för tungt eller om det var annat som spöka.

blondyz
2012-05-02, 08:24
Beror helt på hur aktiv man är i övrigt och vad ens mål är.

Ingen kan säga att du inte tränar tillräckligt hårt om målet med din träning är att ha kul.

Många underskattar sin förmåga en hel del, överträning märker man av.

Noob72
2012-05-02, 11:28
Definiera träning?

Ser dagligen folk på gymmet som inte *tränar*

Sniggel
2012-05-02, 11:49
Definiera träning?

Ser dagligen folk på gymmet som inte *tränar*

+1

De flesta tränar faktiskt inte, åtminstone inte regelbundet. Många går in och "kör igenom kroppen" och slutar att utvecklas. Det behöver inte vara något fel om man är nöjd med att vara aktiv och om man vill uppehålla god hälsa eller hålla vikten t ex.
Vissa tränar men gör det i perioder och tappar sin utveckling mellan perioderna och får inga långsiktiga resultat.
Att träna handlar ju om att göra en aktivitet i sådan omfattning och med sådant upplägg att man blir bättre med tiden. Eller iaf att försöka uppnå det.
Men många försöker alltså inte utan de vill bli bättre, men de analyserar aldrig varför resultaten uteblir eller orkar inte göra några ändringar för att det kanske tar för mycket tid eller är för jobbigt.
För dem är det bättre att de erkänner för sig själva att de har slutat träna och nu mer bara "håller igång" och kollar om de själva är ok med den inställningen. Isåfall är det fine, annars är det bara att "man up" och göra det man tror man behöver göra :D

limenka
2012-05-02, 12:39
Du känner sover och äter bra :thumbup:
..eller så tränar du för myskänslan

kajjm
2012-05-02, 12:54
Jag har tränat 7 pass i veckan i några veckor nu. Aldrig ökat såhär bra tidigare. Äter bra och sover mkt (arbetslös)