handdator

Visa fullständig version : Deff, vassle+eaa


smackthat
2012-05-01, 13:24
Hej, har inte riktigt satt mig in i kosttillskott tidigare, har endast använt vassle men då jag tog mig samman och satte mig ner och läste igenom "Tråden om EAA".
Just nu under min deff använder jag vassle för att nå 120g+ protein per dag. Vore det en bra idé att börja ta EAA efter samt före träningen, ger det endast effekt på styrketräningen eller ger det resultat till samband med boxningsträningen också?
Hur kombinerar man EAA och vassle då jag antar att det är meningslöst att ta båda två t.ex efter träningen?

vicarious
2012-05-01, 13:27
Har du vassle känns det onödigt att skaffa EAA tycker jag.

King Grub
2012-05-01, 13:30
ger det endast effekt på styrketräningen eller ger det resultat till samband med boxningsträningen också?

EAA stimulerar alltid muskeluppbyggnaden efter intag, både i vila och i samband med träning, oavsett form. Det gör vassleprotein också.

smackthat
2012-05-01, 13:40
Så, som vicarious sa är det onödigt att använda båda delarna?

vicarious
2012-05-01, 14:32
Så, som vicarious sa är det onödigt att använda båda delarna?

Vid ett och samma tillfälle iaf, ja.

smackthat
2012-05-01, 15:25
Men om man nu skall använda det, hur fördela man det mest. Jag tänkte så här:
EAA före och efter träning.
Vassle som t.ex mellanmål endast för att nå dagligt mål av protein.

Mouline
2012-05-01, 15:26
Finns miljoner trådar om detta redan, sök lite! :)

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=127561&page=261

TheIsh
2012-05-01, 15:38
Du sparar ju kalorier med EAA kontra vassle, under deff. Är väl den stora fördelen som jag ser det. EAA är dock ingen ersättare för protein. Onödigt att ta EAA efter träning om du ändå tar vassle. Ta det innan.

vicarious
2012-05-01, 15:57
Men om man nu skall använda det, hur fördela man det mest. Jag tänkte så här:
EAA före och efter träning.
Vassle som t.ex mellanmål endast för att nå dagligt mål av protein.

Låter bra.

Maatteess
2012-05-01, 15:59
Kortfattat om man har ett vassleprotein som man använder typ vid middag och efter träning så är ett köp av EAA onödigt?

King Grub
2012-05-01, 16:01
Visst. Men då kan man lika gärna säga att vassleproteinet också är onödigt om man äter mer protein från vanlig mat i stället. Vad som är "onödigt" i sammanhanget beror mer på individens preferenser än produktens egenskaper i sig. Enkelhet, kaloritäthet, pris, smak, och andra liknande faktorer är av större betydelse i sammanhanget.

smackthat
2012-05-01, 17:53
Anledningen till att jag gjorde tråden var så att jag skulle veta om jag kastade pengar i sjön genom att köpa något som inte ger resultat.