handdator

Visa fullständig version : Träna hemma? Tips?


Donk
2012-04-29, 23:10
Hejsan!

Jag är 24 år nu snart och har tänkt på att börja bygga muskler sedan jag gick på gymnasiet. Det har alltid funnits något annat som tog min tid.

Jag har lyckats skaffa 2 barn och min tid till övriga sysslor är inte mycket.

Närmaste gym är 1.5 mil bort och inget vidare. Vill man ha det bättre utbudet så är det en 3.5 mils körning och då min sambo jobbar som undersköterska så är det näst intill omöjligt att få in en regelbunden träningsrutin.

I vilket fall som helst så vill jag börja bygga muskler. Jag finner det bra mycket enklare att ha ett schema att följa men eftersom jag inte har någon bra koll på alla olika övningar så skulle jag uppskatta om någon kan slänga ihop ett schema eller åtminstone ge mig lite tips?

Jag hade velat köra hemma, kanske 4-5 dagar/veckan.
Tippar på att jag kan lägga undan 1-1.5 timma per dag åt att träna.

Jag har en tendens att när jag väl bestämt mig göra något som man kan mäta resultatet i så vill jag gå in till 100%.

Den "simpla" utrustningen jag har hemma är:

Hantlar med utbytbara vikter.
Skivstång
Träningsbänk
Boxningssäck

Jag vill träna hela kroppen. Benen är väl det som kommer bli svårast att träna med den utrustningen.

Jag är tacksam för alla svar och jag skulle verkligen uppskatta om någon hade tips på ett bra schema.

Tack på förhand!

Latissimus Dorsi
2012-04-29, 23:12
Sök scooby1961 på youtube, så ska du se att du hittar sjukt mycket bra material just ang. hemmaträning. Lycka till för övrigt!

Donk
2012-04-29, 23:23
Snabbt svar.. Tusen tack.. ska kolla in det på en gång..

svenbanan
2012-04-29, 23:30
Hur mycket vikt kan du ha på stången. Det är ju bara att frivända upp den och köra frontböj (eller pushpressa den halvvägs upp och ta ned den på ryggen för bakböj). Okej att det vore bättre med 100kg än 70kg för bakböj. Men gör 5x15 djupa så lär nog benen bli riktiga stockar ändå. Eller ta sandsäcken på axeln och böj.