handdator

Visa fullständig version : Creme fraiche <10% fetthalt?


Botrik
2012-04-29, 19:25
Hej.

Eftersöker creme fraiche med fetthalt <10%, finns det? Om inte, ger kvarg snarlikt resultat?

Ska alltså användas till matlagning.

Magnus N
2012-04-29, 19:28
Hej.

Eftersöker creme fraiche med fetthalt <10%, finns det? Om inte, ger kvarg snarlikt resultat?

Ska alltså användas till matlagning.

http://www.skanemejerier.se/sv/Vara-produkter/Produktkatalog/Matlagning/Mini-Fraiche/

arla har även en på 5%

Botrik
2012-04-29, 20:11
http://www.skanemejerier.se/sv/Vara-produkter/Produktkatalog/Matlagning/Mini-Fraiche/

arla har även en på 5%

Klockrent! Vet du om man kan använda kvarg eller kvarg/yoghurt (blandning) istället?

vicarious
2012-04-29, 20:13
Klockrent! Vet du om man kan använda kvarg eller kvarg/yoghurt (blandning) istället?

Klart du "kan" men det lär ju inte smaka likadant.

Botrik
2012-04-29, 20:21
Klart du "kan" men det lär ju inte smaka likadant.

Jag "kan" väl använda precis vad som helst, men just själva undran var om det gav likvärdig smak - något jag trodde var uppenbart men tydligen hade jag fel.

Magnus N
2012-04-29, 20:26
Klart du "kan" men det lär ju inte smaka likadant.

Jag "kan" väl använda precis vad som helst, men just själva undran var om det gav likvärdig smak - något jag trodde var uppenbart men tydligen hade jag fel.

tyckte väl ovanstående svarade rätt bra, du fråga om man kan använda det och om smaken skulle vara likadan eller liknande och det svaret fick du.

virre.
2012-04-29, 20:27
Jag gör en creme fraiche substitut/kesellasås som jag käkar till kyckling och pasta som är skitgod.

1 kesella
Felix grill och kebabsås som har typ samma innehåll som ketchup (häften av kesellamängden)
Sen massa kryddor, jag kör med: grillkrydda, pizzakrydda, basilika, paprika, chili.
Sen vispar jag det hårt med sked.

Solidar
2012-05-03, 09:03
Jag använder oftast Yoplaits Fraiche på 8%

Studio
2012-05-03, 11:45
Hej.

Eftersöker creme fraiche med fetthalt <10%, finns det? Om inte, ger kvarg snarlikt resultat?

Ska alltså användas till matlagning.

Ska det kokas? Då är det inte lämpligt att använda kvarg.

Kimball
2012-05-03, 16:44
Turkisk yoghurt 3.5% för gå att använda? Kokar den ofta utan att den blir otrevlig som kvarg tenderar att bli.