handdator

Visa fullständig version : Hur gör man proteinshake utan pulver?


Freddoo
2012-04-29, 15:17
Hej!

Jag är ny på forumet och detta är mitt första inlägg. Jag undrar hur man gör en proteinshake med olika saker som man har hemma. Jag vill gå upp i vikt/bulka så jag är inte rädd för kalorier från kolhydrater men jag vill ha övervägande delen protein!

Tacksam för svar! :)

Peter Hansen
2012-04-29, 15:34
Kesella och mjölk? kanske med jordgubbar och banan.
En liter mjölk ger ju väldigt mycket protein också så det är ju en bra "shake" som det är.
Meatshake är ju ett alternativ också =D

PetterHultin
2012-04-29, 15:59
Hahahaha meatshake "Will it blend?"..
SNÄLLA gör ett försök: 500 gram kött och vatten/mjölk, mixa, recensera! :D

Albin Eriksson
2012-04-29, 16:02
kesella, funlight och mjölk... funkar säkert utmärkt och toppa det med lite bär eller en banan så är det säkert dögott dessutom. :)

Doggeh
2012-04-29, 16:55
1. koka kyckling
2. mixa skiten med mjölk och funlight eller kakako
3. profit

Alternativt käka kvarg.

deadich
2012-04-29, 17:15
Läs på vad skiten innehåller bara och ta något som är hyfsat lätt att få ned och innehåller mycket protein. Mjölk innehåller ju väldigt lite protein (3,4%) men är väldigt lätt att få ned så därför är det ganska bra. 1 Liter är ju inga problem och det blir ju ändå 34 gram protein.

tonfisk ligger på typ 25gram protein per 100 gram så en burk om dagen är ju bra. Kött brukar ligga någonstans där också så ta extra mycket kött till middagen.


Men såvitt jag vet kommer inte ens kött i närheten av proteinpulvers 80+% protein per 100 gram. Därför tycker jag att just proteinpulver är ganska värt att köpa. Finns inte riktigt några bra alternativ som jag känner till. Vill man ha fett så finns det ju rapsolja och andra oljor, vill man ha kolhydrater är det bara att köra i någon sockerart i shaken, men just protein vettefan, antignen blir det flera liter mjölk om dagen eller så kör man ned massa tonfisk och mixar i shaken :/
Finns dock nötter som är lätt att få i sig och innehåller en del protein men det är ju inte fullvärdigt såvitt jag vet.

Blandar man med vatten istället för mjölk som jag gjorde förut så blir man inte ett dugg mätt på det heller så skitlätt att få i sig 50-100 gram protein extra per dag samtidigt som man kan få i sig tillräckligt med kalorier också.

z_bumbi
2012-04-29, 17:25
Lättmjölk, kesella/kvarg och en smaksättare är nog den vettigaste kombinationen.
Men har du börjat i rätt del av kosten dvs att justera det du äter i övrigt så kanske du inte behöver fokusera så mycket på protein och då finns det massor av fler recept.

Eddwin
2012-04-29, 17:26
Tjena Fredde:)

Jag tycker personligen som deadich skrev att proteinpulver är ganska prisvärt eftersom det är så hög proteinhalt och det är lätt att få i sig annars tycker jag
1)Ägg, proteinrikt
2)Mjölk, gott och bra näringsämnen
3)Kesella/Keso, bra proteinhalt och gott och eftersom det inte gjorde så mycket med kolhydrater så kan du lyxa till med vaniljkesella :P

Mixa det med en banan så får du fett,kolhydrater och mest proteiner! :D

Holabandola
2012-04-29, 17:32
Havre, mjölk, banan oboy.
Mixa, drick..gott som fen.

Ta det mellan övriga måltider.

Kischen
2012-04-29, 17:36
Tonfisk och vatten i mixern. Tonfiskshake.

Gud så äckligt det låter, huuu.

aldoschadewitz
2012-04-29, 18:04
Tonfisk och vatten i mixern. Tonfiskshake.

Gud så äckligt det låter, huuu.

provat, och det var ingen höjdare. hade en banan i också som postworkout shake :)

Lepras
2012-04-30, 11:50
Tonfisk och vatten i mixern. Tonfiskshake.

Gud så äckligt det låter, huuu.

Pussy :D

Kycklingshake eller tonfiskshake= massa protein*flex*

Livankaret
2012-05-04, 14:09
Öppna ett mjölkpaket.